Polija - Čehija

September - October 2017
Sešu draugu road trip ceļojums uz Polijas dienvidiem nedaudz "iešmaucot" arī Čehijā. Ar pārgājiena elementiem. Read more
  • 15footprints
  • Day 1

Rīga - startējam

September 24, 2017 in Latvia ⋅ 12 °C

- Vakar dabūts mūsu Renault busiks no Bon Voyage autonomas Sarkandaugavā. 340eur uz 7 dienām. Pat nedaudz labāk komplektēt nekā cerēts. Ar navigātoru TomTom'u. Tiesa tajā gan ir tikai 2010. gada kartes, bet tomēr. Esam gatavi ceļam. Startējam 4.00 no rīta. Teikā savācam Ģirtiņu ar Lauru un tad uz Ziepniekkalnu pēc Elīzas. Baltušs rīt jāsavāc no Varšavas lidostas.
    - Es sāku braucienu. Prasu Ģirtam kā pa kādam laikam norunāsim maiņas. Es piedāvāju ik pa 3 vai 4h. Ģirtiņš tik nosaka ''Nu pa bākai maināmies ne?'' Es noraustu plecus un saku ok - braucam. Tiku cauri visai Lietuvai un nedaudz braucu jau Polijā, bet skatos, ka busam nokrities tikai viens "kubiks" no degvielas rādītāja. Apstājos tuvākajā iespējamā benzīntankā un saku, ka Ģirtiņa plāns nestrādās un jāmainās. Viņam jāpiebeidz šodienas brauciens Varšavā.

• Day 1

Varšava

September 24, 2017 in Poland ⋅ ☀️ 17 °C

- Varšavu sasnieguši, izmetam loku pa centru, kur kādā lielveikalā paēdam. Madara apēda kaut kādus nenosakāmas izcelsmes salātus. Man bija maksimāli negaršīgs kebabs. Pēc pusdienām nospriežam, ka nav forši uz kaut kādas mazas šķērsielas atstāt auto pilnu ar visām mūsu somām, tāpēc laižam uz naktsmājām, kas ir nostāk no centra. 3 istabu apartamenti 5 cilvēkiem par 75eur uz nakti - Two&Two Airport apartments. Atrodas tuvāk Chopina lidostai, kur rīt no paša rīta jāsavāc Baltušs. Viņš ielidos no Neapoles, kur bija uz Itālijas vieglatlētikas klubu čempionāta finālu.
    - Nedaudz atvilkuši elpu un iekārtojušies (cik nu tas nepieciešams uz vienu nakti), izejam ielās tur pat pa mūsu rajonu. Brauciens nav atklāts kamēr nav attaisīta pirmā poļu alus bundža. Sacīts, darīts. Kaut kādā kioskā iztikas minimumu atrodam.
    -Pastaigas pēc aizejam uz vietējo parku - Park im. Marka Kotańskiego, kas atrodas salīdzinoši netālu. Tomēr tur viss pārrakts remontdarbu dēļ, tāpēc baigi interesanti nebija. Ejam mājās, kur uzspēlēsim dažas partijas UNO kārtis.
    - Tā kā dzīvojam pāris km no lidostas rīt baigi agri nekur nav jāskrien.

• Day 2

Varšava - Zakopane

September 25, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 11 °C

- Salīdzinoši nesteidzīgs rīts. Baltušs ielido nedaudz pirms 10. Atrasts un savākts veiksmīgi. Izbraucot no Varšavas pirmajā iespējamā benzīntankā viņš protams arī tiek likts pie stūres. Tālāk viss loģiski. Pēdējā rindā ar Ģirtiņu spēlējam UNO, kamēr meitenes vidējā rindā bīda savas lietas. Vēlreiz apstiprinām, ka Ģirtiņa ideja mainīt šoferi pa busa bāku ir totāli izgāzusies, jo pirmo uztankošanos kopš Rīgas veicam aptuveni 20km pirms Zakopanes.
    -Kādu pusstundu pirms Zakopanes jau redzamas sniegotās Tatru kalnu virsotnes. Pēc neilgas pamaldīšanās pa pagalmiem atrodam arī nepieciešamo pastkasti, kurā noglabātas mūsu apartamentu atslēgas.
    -Apartamenty Sun&Snow Centrum diezgan omulīgi. Lai arī vienistabas mansarda dzīvoklis, tomēr gana liels, lai pāris dienas visi 6 mierīgi tur uzturētos. Par divām naktīm no 6 cilvēkiem kopā 115eur.
    - Noliekam mantas un jāiet meklēt kaut kas ēdams. Izdevīgi, ka dzīvojam virs veikala. Bet šobrīd gribas kādu siltu karbonādi. Pēc neilgiem meklējumiem netālu pie mājām atrodam krodziņu Adamo, kas atrodas vienas no Zakopanes galvenās gājēju ielas Krupowki galā. Tas bija labais! Divatā ar Madaru pamatīgi paēdām, iedzērām alu/vīnu un kopā uz diviem rēķins nepilni 15eur!
    - Pielikušies ejam mājās, kur jāuzlaiž dažas UNO partijas pirms iešanas gulēt. Rīt pirmais pārgājiens!

Zakopane. Kasprowy Wierch

September 26, 2017 in Poland ⋅ ☁️ 7 °C

- Šodien pirmais haiks. Plāni un apņemšanās (un varēšana cerams arī) pirmajam pārgājienam gana lieli. No apakšas līdz Kasprowy Wierch virsotnei un tad pa kori pusceļš līdz Krzesanica un pa otro nogāzi lejā uz sākuma punktu. Līdz gaisa vagoniņa stacijai aizbraucam, kur arī par 10 zlotiem uz dienu maksas stāvvietā noparkojamies.
    - Diezgan ātri ir skaidrs, ka haikingam nepieciešami labi apavi (ērtas botas tādi nav). Pirmās 2h viss skaisti, bet kad pirms virsotnes parādās sniegs kājas uzreiz ir slapjas. Madaras humpalu zābaki ir veiksmīgāka izvēle. Bet nu visādi citādi viss ir ok.
    - No sākuma līdz virsotnei viss gludi, klusi un vienkārši. Pa grantētu celiņu gandrīz līdz pašai augšai arī uzkāpjam. Virsotnē, kur ir arī vagoniņa gala stacija ir cilvēku jūra. Tur aši safočējamies un dodamies tālāk, jo tādā burzmā nav forši. Tāpat dara arī tie, kas uzbrauc. Izkāpj no vagoniņa - 15min paganās, uztaisa selfiju un brauc lejā.
    - Paejam vēl 10-15min un tad meklējam vietu piknikam.

Kasprowy Wierch - Krzesanica

September 26, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 9 °C

- Pēc kalnu piknika ieturēšanas dodamies tālāk uz rietumiem no virsotnes pa kori Krzesanicka virzienā. Diezgan droši var teikt, ka tas mums visiem bija pikniks ar labāko skatu līdz šim.
    - Kad jau ceļamies, lai ietu notika dienas lielākā nelaime - Baltušs ceļoties apgāza Tatru vīra bundžiņu, kuram pārsitās sāns un notika alus noplūde. Bet man kā jau inženierim magaiverene (izolācijas lenta - atvasinājums no 90. gadu seriāla Magaivers, kurš vienmēr ne no kā varēja uztaisīt kaut ko) gandrīz vienmēr ir līdz. Problēma atrisināta, aliņš saskočots un varam iet tālāk.
    - Kore arī ļoti laba vieta iešanai. Šaura, bet ērta taciņa visu ceļu. Ar laiku mums arī paveicies. Ir mākoņains, bet ne tik, lai aizsegtu kalnu skatus. Pēc kāda laika satikām patiesos Tatru kalnu iedzīvotājus - kalnu kazas. Viena pieskrēja mums pavisam tuvu un... pakakāja! Uz to visu pa gabalu noskatījās vēl 3 citas kazas. Kurš uz kuru blenza pagaidām nav skaidrs - mēs uz kazām, vai tās uz mums.
    - Pēc aptuveni 6h ceļā esam sasnieguši pagrieziena punktu. Pa kreisi taka ved tālāk uz Krzesanica virsotni, pa labi lejā no kalna. Tā kā visdrīzāk pa dienas gaismu vairs nav iespējams pagūt aiziet uz otro virsotni un nokāpt lejā, nolemjam kāpt lejā.
    - Šis pēdējais posms kad aptuveni pusotru stundu no vietas jākāpj uz leju bija iznīcinošs. Uz beigām jau kājas sāka trīcēt, bet nu lejā jātiek. Tāpēc sarunas apsīkušas, visi dodamies mērķtiecīgi uz busiņu.
    -Kopā ceļā pavadītas 8 stundas un 11 minūtes, noieti 21,55km un pieveikti gandrīz 1400 augstuma metri.

Zakopane

September 26, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 10 °C

- Vakarā visi pēc kārtas pa dušām un laižam uz nu jau zināmo Adamo. Madara šodien itkā pa vieglo - paņems salātus... Salāti ar kaudzi. Džeki katrs pa vienam "mazajam" aliņam. Principā viss ir garšīgs, maksā pāris eur. Ko labāku var gribēt no krodziņa vakarā pēc kārtīga pārgājiena??Read more

Zakopane - Morskie Oko

September 27, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 5 °C

- Šodien otrais haiks. Šis tāds tūristiskais gājiens, kur lielākā ceļa daļa ejama pa asfaltētu ceļu, tomēr tāpat gana daudz kilometri savāksies. No sākuma jāsavāc visas mantas, jo pa taisno pēc pārgājiena šodien jālaiž uz Ostravu Čehijā.
    - No sākuma kādu stundu-pusotru jāiet pa mežu. Pēc tam jau lēnām parādās kalnu skati. Pēc aptuveni divu stundu gājiena sasniedzam slavenos (iespējams slavenākos Polijā?) ezerus - Morskie Oko. Līdz pirmajam ezeram tiek ļoti daudzi, jo slinkākajiem ir iespēja tur nokļūt ar zirgu pajūgu. Lai tiktu līdz otrajam - augstākajam jau jākāpj ar savām kājām.
    - Lai arī šodien diena saulaina un silta, ezera ūdens ir sasodīti auksts. Uzkāpjam augšā, kur paēdam līdzi paņemtās pusdienas. Safočējamies, nedaudz vēl iesūcam kalnu gaisu un tad jātaisās lēnā garā uz leju.
    - Atpakaļ ceļā gastronomiskās izvirtības. Saldējumi, vafeles, putukrējums...

Slovākija, Bobrov

September 27, 2017 in Slovakia ⋅ 12 °C

- Pēc saldējuma un vafeļu pierīšanās dodamies uz 225km attālo Čehijas pilsētu Ostravu. Maršruts ved daļēji caur Slovākiju. Iebraukuši šajā valstī visi gribam ēst. Nelielā pilsētiņā Bobrovā piestājam uz vakariņām. Visi tikām pie totāli negaršīgas picas. Apkalpošana arī mistiska. Tāda sajūta, ka viesmīlis nesaprata ne vārdu ko mēs viņam sakām, bet tas tāpat neattaisno tik negaršīgu ēdienu. Rādām ar pirkstu ēdienkartē, tāpat liekas, ka katram kaut kas cits tiek atnests. Par dzērieniem arī interesanti. Viens pasūta kafiju, otrs kvasu, trešais alu, bet visi tiek pie kaut kāda kefīram līdzīga dzēriena. Laiks nav ļoti daudz, kašķēties negribas tāpēc apēdam un izdzeram to ko atnesa. Paēduši, bet ne apmierināti dodamies tālāk.Read more

Ostrava

September 27, 2017 in Czech Republic ⋅ ⛅ 12 °C

- Brauciens izvērtās diezgan saspringts. Ir jau satumsis vakars, jābrauc pa kaut kādu mazu līkumotu ceļu, kur horizontālie ceļa apzīmējumi minimāli. Tam bonusā vēl diezgan stipra migla, kas nepalīdz redzamībai, un tam vēl pa virsu šitie abi čibriki man sēž blakus un dzer alu, un tas savukārt galīgi nepalīdz navigācijas jautājumu risināšanai.
    - Tikuši Ostravā ātri atradām savas naktsmājas. It kā tuvu centram, bet rajončiks kaut kas līdzīgs dziļam Purvciemam. Dzīvoklis normāls. Šoreiz ar trīs istabām. Ieradāmies kādas divas stundas pēc runātā check-in, bet mūs sagaidīja saimniece un baigi dusmīgā neizskatījās.
    - Pēc iekārtošanās šodien nekur ielās vairs neejam. Uzspēlējam galda spēli Katanu un ejam gulēt.

• Day 5

Ostrava

September 28, 2017 in Czech Republic ⋅ ⛅ 16 °C

- Šodien plānā ogļu raktuves muzejs Landek park. It kā jau bija interesanti, ja neskaita, ka viss izņemot ekipējumu, bija fake. Tā arī īstās raktuvēs netikām. Nobraucām lejā "pazemē" ar liftu, kurā tumbiņās skanēja čīkstoša veca lifta imitācijas skaņa. Ekskursija bija gida pavadībā skaidrā un gaišā čehu valodā. Bija pieejams audio-gids angļu valodā, bet domājām, ka būs kādas norādes saprotamā valodā tāpat, tāpēc nepaņēmām. Neko darīt, sekojām grupiņai un skatījāmies uz butaforiskām raktuvēm. Ģirts izlikās, ka baigi saprot kaut ko no sadzirdētā. Tas izskatījās diezgan smieklīgi.
    - Tomēr par dienas lielāko problēmu kļuva fakts, ka Čehijā 28. septembris ir kaut kāda svētku diena (pēc tam noskaidroju, ka tā ir St. Wenceslas Day, kad faktiski viss ir ciet), kad viss izņemot vienu lielveikalu bija slēgts. Kā var būt situācija, ka tādā zemē kā Čehija nav iespējams nopirkt pārtiku un tik nacionālu preci, kā alu. Jau samierinājušies ar bēdīgo likteni gājām uz mājpusi, kad zem tilta kaut kāda čigāna kioskā tomēr varēja šo to nopirkt.
    - Lielveikalā BurgerKing'ā paēdām pusdienas. Līdz šim vienīgā vieta, kur esmu redzējis, ka fast-food komplektā dzēriena vietā var ņemt alu. Not bad.
    - Šodien bija jābrauc Ģirtam. Lai arī braucamais bija salīdzinoši maz. Sajūsmu viņš par to pavisam noteikti neizrādīja.
    - Tā arī neatraduši ko darīt šodien aizslēgtajā Ostravā dodamies mājās. No sākuma pa dažām Uno partijām. Tad meičām esot apnicis galda spēles spēlēt un viņas ar vinčiku ieiet otrajā istabā, kur arī paliek. Mēs pārslēdzamies uz Katanu.