Jau iepazīts un atstrādāts tuvās Eiropas ceļojumu formāts. 6 draugu grupā ar busiņu dodamies uz daļēji pazīstamajiem Tatru kalniem. Laiks iepazīt jaunas takas. Read more
  • 15footprints
  • 3countries
  • 10days
  • 81photos
  • 0videos
  • 2.2kkilometers
  • Day 10

Rīga - mājās

September 15, 2019 in Latvia ⋅ ☁️ 13 °C

- Ap 8:00 no rīta startējam. Uz lielā 6 joslu autobāņa tik agri svētdienas rītā esam praktiski vienīgie. Man pirmais stūrēšanas cēliens. Principā bez pārtraukumiem visu ceļu arī norullējam bez nekādiem starpgadījumiem. Pirms Lietuvas robežas vēl notriecot pēdējos zlotus benzīntankā nopērku dažus Tatru alus. Labāk Tatrs pudelē nevis zloti kabatā, kuri visdrīzāk kaut kur tiktu nozaudēti.
    - Ap 20 esam Rīgā. Izlādējam Madaru pie mājām, lai viņa sakrāmējas un tad ar fordiņu brauc man pakaļ uz Sarkandaugavas CircleK, kur atstāsim nomas busiņu (Nomājām no jau trešo reizi BonVoyage autonomā un ja būs nepieciešamība darīsim to atkal. Tiešām labs serviss). Mēs pa to laiku aši pa visiem iztīram un sakārtojam busiņu. Izlādējam Ģirtiņa apvienību, tad Baltušu un Rihis jau praktiski pie nomas punkta dzīvo.
    - Brauciens noslēdzies! Polija mūs atkal uzņēma viesmīlīgi. Slovākija nogurdināja, bet visas virsotnes un visus objektus atradām un sasniedzām. Jāplāno nākošais brauciens.
    -Kopējās izmaksas: 2442eur.
    -Uz cilvēku dienā: 46eur.

• Day 9

Ļubļina

September 14, 2019 in Poland ⋅ ☀️ 18 °C

- Šodien pēdējā brauciena pilnā diena, bet no tās kādas 5-6h jāpavada ceļā no Košices uz Ļubļinu. Ceļu sāk Baltušs, bet piebeidz Ģirtiņš. Man šodien haļava. Pilsēta izskatās pārsteidzoši liela. Ceļu infrastruktūra ļoti labā līmenī, bet mašīnu kaut kā aizdomīgi maz izskatās. Es aši iegūglēju cik cilvēku ir Ļubļinā un rīkoju konkursu. Baltušs saka 1.5milj., Ģirtiņš 1.1milj. un Laura 1.3milj. Madara nepiedalās, jo viņai jau pateicu pareizo atbildi. Pareizā atbilde 300 000! Pēc pilsētas rodas iespaids, ka būtu jābūt krietni vairāk cilvēkiem.
    - Noparkojušies naktsmāju pagalmā, kur iebraukšanas vārti ir kādus 20cm platāki par mūsu busu. Visi aši noskalojas un uzēd, pēc tam jāizmet līkums pa pilsētu, lai varam atzīmēties šeit.
    - Vecpilsētas daļa diezgan atgādina mūsu pašu Vecrīgu. Citur īsti arī neaizgājām. Nu jau liekas, ka praktiski katrā pilsētā tās nosaukums kaut kur centrā ir izlikts ar lieliem, izgaismotiem burtiem. Vismaz ir kur nofočēties. Aziejam pa šķietami galveno gājēju ielu - Krakowskie Przedmieście, līdz Ļubļinas pilij. Staigāšanās nesanāk baigi garā, jo visi grib ēst. Izvēle krīt uz Restauracja Browar Lublin.
    - Priekš Polijas relatīvi padārgs, bet tāpat ir lēts salīdzinot ar Rīgu. Poļu virtuve un apjoms ir līmenī. Liekas, ka ne visi poda vāki ir tik lieli, kā Ģirtiņa karbonāde. Un arī karbonādes biezums iespaidīgs. Bet viņš tīri viegli tika ar to galā.
    - Pieēdušies ejam pamazām uz mājpusi. Grupveida selfijs pie Lubļinas burtiem. Mājās vēl pa kādam aliņam, pa UNO turnīram un jāsavāc mantas. Es gan principā neko neizkrāmēju ārā, tāpēc man darāmā maz.

• Day 8

Košice

September 13, 2019 in Slovakia ⋅ ⛅ 25 °C

- Atbraukuši atpakaļ uz Košici esam diezgan izsalkuši tāpēc nomēģināsim vienu no saimnieces ieteiktajiem restorāniem - Camelot. Itkā pēc Tripadvisor arī diezgan labs vērtējums. Restorāns viduslaika tēmā, bet cilvēku ļoti maz. Pieņemam, ka tas dēļ pusdienlaika.
    - Nu tā. Alus iespēja tikai viena - Pilsner Urquell, kas pietam ir čehu alus. Ēdieni šajā braucienā, mums neierasti dārgi. Ar Madaru divatā 35eur. Not great, not terrible.
    - Ģirtiņš paņem uzkodas par 4eur. Kad atnes izskatās diezgan smieklīgi. Viena desa un mazs zaļš ornaments.
    - Vidēji apmierināti ar pusdienām ejam tālāk. Staigājoties pa ieliņām ieraugam Tatru tējas telti. Pilsētā šajās dienās notiek Street food un Vīna festivāls, tāpec ielas pilnas ar viskautko. Pa 1 vai 1,5eur var degustēt dažādas Tatru tējas, kas ir vietējā ražojuma stiprā dziriņa (šķiet, ka liķieris), bet priekš tā ka grādi var būt no 20 līdz 72 iekšā iet diezgan labi. Es, Ģirtiņš, Madara un Baltušs iesilstam no degustācijas un līdz ar iešaušanu var just, ka grupiņā spriedze pazudusi. Sapērkam arī dažas pudeles uz mājām un suvenīriem.
    - Aizejam mājās atstāt sapirkto guvumu un nedaudz atpūsties. Pie dažiem aliem izspēlējam UNO turnīru.
    - Vēl vakarā izejam ielās. Laura paliek mājās atpūsties, Rihis iešot skriet krosu, tāpēc ejam ielās četratā. Dabūjuši ielas festivāla ietvaros nezināmas izcelsmes vietējo craft alu sēžam pie it kā slavenās muzikālās strūklakas, bet tā kaut kā neuzrunā. Vēl šur tur pastaigājam, apēdam kebabu, bet pa lielam visiem tāds viegls mīkstums un pēc Košices vecpilsētas galvenās ielas Hlavna street izstaigāšanas ejam mājās.

• Day 8

Domica cave

September 13, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 21 °C

- Šodien viens apskates objekts un pastaiga pa Košici bez konkrētiem mērķiem. Sākam ceļu uz Domica stalaktītu alu. Jābrauc aptuveni stunda un teorētiski apmeklēto valstu sarakstam varam pievienot arī Ungāriju, jo ~20min braucot uz alu jāiebrauc šajā valstī. Izskatās, ka Ungārijā daudz čigānu... Daudz cilvēku kādā no mazpilsētām ļoti nesteidzīgi dzenā lapas pagalmos ar birstēm, lai arī it kā ir darba diena.
    - Šajā alā izcenojums identisks Dobšinska ledus alai, fotografēšanas cenas tajā skaitā. Šoreiz iztiekam bez foto (vismaz legālā veidā). Lai arī gids runā tikai slovāku valodā, šeit vismaz tiek izdalītas lapiņas ar tekstu angļu valodā. Liels nopelns visdrīzāk veiksmīgam izgaismojumam. Ēnas no stalaktītu veidojumiem, krīt visādos savādos leņķos, kas kopā rada foršu kopainu.
    - Tūre ilgst aptuveni 45min. Ja jāizvēlas viena no opcijām stalaktītu vai ledus ala es noteikti rekomendēju stalaktītu.

Košice

September 12, 2019 in Slovakia ⋅ 🌙 20 °C

- Tik pat nerunīgi arī braucam uz Košici. Dzīvojam diezgan tuvu centrālajam laukumam. Dzīvoklis smuks. 3 - istabu ar terasi, kur var redzēt vecpilsētu. Booking.com saucās - Rooftop apartment I. Par 2 naktīm samaksājām 170eur.
    - Tā kā spriedze grupiņā nav mazinājusies es saku, ka tādā stāvoklī nav vērts iet visiem uz restorānu vakariņās. Ar Madaru aizejam uz veikalu pēc vakariņām, kamēr pārējie aiziet uz maķīti.
    -Neko padarīt, katrā braucienā gadās sava krīzīte.

Slovāku paradīze - Velky Sokol

September 12, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 22 °C

- Pārgājienu sākam un beigsim Pila miestiņā. Atkal - maza pilsētiņa meža vidū, bet tāpat ir opītis, kas iekasē 3eur par parkingu. Uzreiz izkāpjot no stāvlaukuma zīme "Appropriate hiking boots recommended". Zīmīgi, ka tikai tie, kam bija zābaki taku pabeidza ar sausām zeķēm.
    - Sākumā jāiet kādas 45min pa vienkāršu taku cauri mežam, līdz nonācām Velky sokol takas sākuma. Tā sākas pie avotiņa, kas vēlāk pāriet mazā upē. Pēc tam zig-zagā visu laiku jālēkā pa akmeņiem pāri upītei. Vēl pēc kāda brītiņa sākas visādi koka pakāpieni un trepītes. Diezgan daudz interesanti šķēršļi. Visu laiku jāskatās zem kājām, lai nepaslīdētu un nepiesmeltu zābaku. Gribas paskatīties arī uz augšu.
    -Koka pakāpieni ir slapji, pār tiem tek ūdens tāpēc jābūt uzmanīgiem. Visforšākais posms bija, kur kādus 20m gandrīz pa vertikālām trepēm gar ūdenskritumu jākāpj augšā.
    - Plānotais takas garums bija 4,5-5km vienā virzienā, bet āķis tāds - 5km taisnā līnijā. Realitātē mēs gājām ļoti līkumoti, lēkājot pa akmeņiem, kā rezultātā vienā virzienā sanāca 10km. Arī atpakaļ ir jātiek. Kaut kā ar navigācijas lietām ejot atpakaļ nesokas. Grupiņā viegli strīdi, visi noguruši tāpēc arī atlikusī dienas daļa uz Košici nekāda baigi jautrā nav vieglā saspringuma dēļ.

Dobšinska ice cave

September 12, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 16 °C

- Šodien plānojas īsāks pārgājiens, tāpēc Baltušs izdzirdējis, ka es Ģirtiņam kaut kad iepriekš stāstīju par netālu esošu ledus alu saka, ka mums tur 100% jābrauc. Šis iegūglējis bildes un izskatās baigi labi. It kā nav baigais līkums un rīts arī ir brīvāks, tad tā arī aizbraucām uz Dobšinska ledus alu.
    - Pa dienu tiek organizētas tikai 3 tūres. Ierodamies parkingā kādas 20min pirms pirmās tūres. Stāvvieta nekurienes vidū, bet tāpat tante sēž un iekasē 3.5eur par parkingu. Ar Ģirtiņu tempā ejam kalnā, kurā kādas 15min jākāpj augšā, lai tiktu pie biļetēm. Laika nav daudz, bet veiksmīgi līdz ar tūres sākumu visi esam klāt. Biļetes vidēji dārgas. Studentiem 7eur, parastajiem 8eur un ja grib fotografēt, tad vēl papildus 10eur no katra. Nopērkam vienu foto uz visiem.
    - Nekāda informācija citās valodās netiek izsniegta. Tūre sākas ar maksimāli nogarlaikotas gides atnākšanu. Skaidrā un gaišā slovāku valodā viņa kaut ko pastāsta un dodamies alā.
    - Tūre ilgst ~30min. Pati ala arī tāda neizteiksmīga. Ok, apzinoties tos n-tūkstoš kubikmetrus ar ledu, kas mums ir apkārt izklausās iespaidīgi, bet realitātē, ļoti šavaka apgaismojuma dēļ izskatās vienkārši pēc dubļainām sienām. Vienbalsīgi novērtējam šo, kā brauciena neveiksmīgāko apskates objektu.
    - Tālāk dosimies uz Slovāku paradīzes nacionālo parku.

• Day 6

Rysy

September 11, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 14 °C

- Šodien plānā nosacīti galvenais haiks. No Štrbske Pleso uz Polijas augstāko virsotni - Rysy. Teorētiskais pārgājiena plāns ir 5h turpceļā un tikpat atpakaļ.
    - Astoņos izbraucam no mājām un ap deviņiem varam sākt gājienu. Pirmā stunda ir pa līdzenu, bet akmeņainu taku un visu laiku priekšā Tatru augstāko virsotņu panorāma. Pie Popradske pleso ezera mini pauzīte pēc kuras ir gaidāms lielais kāpums. Pie ezera ir maza būdiņa, kurā parasti stāv dažas mantas (tagad gan vairs nestāvēja) un ja tās kāds uznesīs uz kalnu huti, tad par velti var iedzert tēju, alu vai kafiju. Darbs burtiski par alus tiesu.
    - Traki daudz cilvēku priekš kalnu takām. Jāatzīst gan, ka šodien ir ideāli laikapstākļi kāpšanai kalnos. Silts un saulains. Kopā ar visiem rindiņā pa taku ejam mērķtiecīgi uz priekšu.
    - Stratēģiski pareiza bariņa apdzīšana sanāca pie Velke Žabie pleso ezera. Lielākā daļa šeit atvilka elpu, bet mēs aizgājām tālāk. Pēc 15min sākās ķēžu posms, kur izveidojās sastrēgums. Tā kā mēs lielāko daļu apdzinām pie ezera mums gaidīšana bija ļoti īsa. Pēc pirmā gājiena ķēdēm šī jau likās, kā pastaiga parkā.
    - Pēc nelielā ķēžu posma līdz pat virsotnei bija akmeņu krāvuma taka. Tā teikt - tikai kāpšanas vaina. Pa ceļam jāiet garām minētajai kalnu hutei.
    - Pēc aptuveni 4.5h esam virsotnē! Priekšā grafikam. Lai gan visu ceļu redzējām daudz kāpēju, bet tāpat liekas pārsteidzoši, ka virsotnē vienlaicīgi atradās kādi 40-50 cilvēki. Kalna galā atrodam sev vietiņu, kur piemetamies un paēdam pusdienas. Steigties nav vajadzības, jo uzkāpām par 30min ātrāk nekā plānots, tāpēc to laiku arī varam pasēdēt un atpūsties. Pēc sviestmaizes, ''uzfeistaimojam'' (videozvans) mammai, safočējamies un lēnā garā taisāmies uz leju.
    - Nedaudz "neinteresanti", ka atpakaļ jāiet pa to pašu taku, pa kuru nācām šurp, bet jāsaka, ka skats uz otru pusi ir pavisam savādāks, tāpēc bēdām nav pamata. Kāpšana uz leju vedas krietni ātrāk un pēc 3.5h esam jau finišējuši.

• Day 5

Slovākija, Levoča

September 10, 2019 in Slovakia ⋅ ☀️ 17 °C

- Kādu 1.5h jābrauc līdz Slovākijas mazpilsētai Levočai. Man atkal jāstūrē. Iebraucot Levočā uzlādējamies ar pārtiku Lidlā.
    - Naktsmājas atrodam veiksmīgi. Nama saimniece ar konusu mums rezervējusi parkinga vietu pie pašām durvīm. Forši. Saimniece ļoti laipna. Izstāsta, uz kuriem restorančikiem jāiet un kurus labāk izlaist.
    - Naktsmājas plašas. Teorētiski mājā bija divi apartamenti, bet otrs bija tukšs tāpēc var teikt, ka mums bija visa divstāvīgā māja. Ģirtiņš ar Lauru divitī gulēja augšā, mēs pārējie lejā. Turklāt apartamenti par nakti uz cilvēku izmaksāja 17.5eur, kas ir vairāk nekā laba cena pār tādu mājokli.
    - Iekārtojušies un noskalojušies ejam meklēt ieteikto restorānu - Reštaurácia Kupecká Bašta. Tas atrodas Levočas vecpilsētas ieskaujošajā mūrī. Izklausās ekskluzīvi ne? Bet Kozel alus kausa cena ir 1.2eur un baltvīna glāze 70 centi. Ēdiens relatīvi dārgs salīdzinot ar dzērieniem, bet tāpat labas cenas un ēdiens vienkāršs bet ļoti garšīgs.
    - Pēc vakariņām ir jau samērā vēls, tāpēc izejam tikai mini loku pa vecpilsētas daļu un dodamies mājās. Aizgājām līdz pilsētas domei un "Cage of shame", kur kādreiz tika ieslodzīti publiskai apšļaudīšanai un apmētāšanai zagļi, prostitūtas un sievietes, kuras vienas pašas staigāja pa pilsētu naktī. Būris dabā izrādījās lielāks, nekā izskatījās bildēs.

• Day 5

Zakopane - Mount Giewont

September 10, 2019 in Poland ⋅ ☀️ 7 °C

- Šodien otrais pārgājiens. Iesim cik tālu varēsim uz slēgto Mount Giewont. Pati virsotne slēgta, jo nesen negaisa laikā zibens iespēra lielajā metāla krustā un gāja bojā vairāki cilvēki. Šobrīd norisinās remontdarbi, jo arī ķēdes, kas veda uz virsotni esot krietni sabojātas no zibens spēriena.
    - Gājienu sākām kā plānots, bet pēc kādām ~2h sapratu, ka nebūs labi. Neesam ne tuvu nogājuši cik vajadzētu tāpēc jāmeklē kāds īsāks ceļš. Ja nemainītu maršrutu, tad visdrīzāk atkal sanāktu ~10h gājiens.
    - Pirmās 2-2.5h ejam pa diezgan līdzenu taku cauri pļavām tāpēc arī temps ir labs. Līdz ar to jāsecina, ka norādītā informācija pa takai nepieciešamo laiku ir maldinoša. Ja mēs ejot šādā tempā iepaliekam tad tur faktiski būtu jāskrien, lai "ierakstītos". Pēc pusdienu pauzes sākas kāpiens augšup. Kādu brīdi jākāpj augšā pa tekošu strautiņu. Labi ir tikai tiem, kam ir zābaki.
    - Augstākajā punktā, kur šodien tiksim, 20min atpūšamies pie Uwagas zīmes, kas vēsta ka uz Giewont virsotni iet nevar. No šī punkta arī var redzēt taku pa kuru būtu jāiet ja nebūtu noīsinājuši ceļu. Labi, ka saīsinājām... Izskatās arī diezgan izaicinoša.
    - Pirmās 40-50min iešana lejā ar superīgu panoramu. Jāiet pa serpentīnveidīgām kāpnēm starp divām virsotnēm.
    - Pēc gājiena lejā atvelkam nedaudz elpu. Tad jāgatavojas doties uz Slovākiju, Levoču.
    -Gājiens pieveikts 6h30min. Noieti tieši 19km un uzkāpti 1054 vertikālie metri.