Peru

Et 42-dags eventyr af maor Læs mere
  • 30fodaftryk
  • 4Lande
  • 42dage
  • 294fotos
  • 0videoer
  • 30,0kkilometer
  • 26,3kkilometer
  • Dag 1

Lima made short

3. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 22 °C

הגעתי היום בערב ללימה בשעה שבע בערך
    לקחתי מונית להוסטל כמובן במחיר מופקע אבל כבר ירד החושך והמדינה שלישית חח
    הטיסה מאמסטרדם ללימה הייתה הרבה פחות מפחידה ממה שחשבתי, המושב לידי היה ריק וישבתי במעבר אז זה היה ממש נוח, בנוסף השירות של הדיילות היה מעולה, צריך לזכור לטוס עם KLM , חברה הולנדית , יש להם מוטו מצחיק: the flying duchman כמו בשודדי הקאריביים.
    ניצלתי את הזמן להכיר תנוחות שינה חדשות על כיסא במטוס,לראות את העונה הרביעית של you, וגם לראות שתי הרצאות בתורת שדות קוונטית 1, סתם בשביל הנפש.
    מחר בבוקר אלך ברגל לשדה תעופה ומשם אטוס בטיסה פנימית לקוסקו. היעד המרכזי הראשון.

• Dag 2

Cusco day 1

4. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 18 °C

היום בבוקר התעוררתי בלימה. הייתה לי טיסה פנימית לקוסקו (שעה ועשרים - בקטנה אחרי החצי יום טיסה מאמסטרדם ללימה אתמול) את הבוקר ניצלתי לבדוק אם אני יכול ללכת את המרחק מההוסטל לשדה תעופה במקום לקחת מונית, אבל בגלל שלא קניתי סים מקומי לא היה לי אח טרנט אז טעיתי בניווט שהיה מבוסס על סיפור דרך.
    שחזרתי להוסטל בחור מקומי נחמד ועם אופי מאוד רגוע ונינוח הסכים לעזור לי ללכת לקנות סים בזמן שנותר לי, דיברנו ספרדית כי הוא לא דובר אנגלית (או עברית). בדרך עברנו בשוק רחוב נחמד ואכלנו אבטיח. מסתבר שהוא עצמו עובד בשדה תעופה במכס, קנינו את הכרטיס שהיה דיי זול 40 שח לחודש עם 7 ג'יגה גלישה. וחזרנו להוסטל, היינו כבר לחוצים בזמן והוא עזר לי להגיע במהרה לשדה תעופה, בחור מאוד נחמד דיברנו על המצב הפוליטי בפרו ואיך זה המהומות התפשטו לאורך המדינה ואיך אח''כ נבלמו דווקא ע"י המעמד העובד ולא רק המשטרה...משם תפסתי את הטיסה לקוסקו העיר בה אשהה שלושה שבועות בגובה 3400 מטר. כבר שיצאתי מהשדה תעופה והלכתי מהר הרגשתי טיפה עייף ולכן בהמשך אותו יום הלכתי לאט יותר. תפסתי מונית עם פרואני שקוראים לו ליאור שמסיע הרבה ישראלים בחור נחמד וגם עשה לי מחיר נמוך (15שח). הגעתי להוסטל שהיה כמעט ריק 5 אנשים מתוך 30-40 במקס. בהתחלה זה ביאס אותי כי רציתי להכיר אנשים אבל אחרי שעה הגיעה מישהי אוסטרית בת 24 (כריסטינה) להוסטל מאוד נחמדה עם המון אנרגיות חיוביות, שאלה אותי מלא שאלות,דיברנו הרבה יותר לנו להכיר. הבחור שקיבל את פניי היה בעל ההוסטל שמנוהל על ידו ועל ידי אשתו ובתו שלומדת אחיות. בחור נחמד שמדבר לאט. כנראה בגלל הגובה. שתיתי כמה כוסות תה,התקלחתי והלכתי לעשות סיבוב במרכז העיר ולקנות אוכל בסופרמרקט. כמובן הלכתי לאט כדי להסתגל לגובה. עיר מאוד יפה נקייה והרבה יותר מזמינה מלימה. חזרתי בישלתי חביתה וישבתי לאכול ערב עם כריסטינה ,שבמקרה פגשתי בדרך חזור מהסופרמרק, ועם עוד תיירת מדרום קוריאה, הכנתי חביתה עם שום והלכתי לישון.

• Dag 3

Cusco day 2

5. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 9 °C

היום בבוקר הלכתי לסיור מודרך חינמי במרכז ההיסטורי של קוסקו. היינו שלושה אנשים סה"כ על מדריך אחד, בדר"כ כלל יוצאים כל יום 6 קבוצות של 20 אנשים, היום היינו שתי קבוצות קטנות. נחמד למדי, למדריך הייתה אנגלית מעולה, אינקה פירושו מלך וזו ציביליזציה שהשתרעה מקולומביה ועד צ'ילה. היה מעניין לראות מהנים עתיקים של האינקה שהיו בנויים מאבני ענק ללא רווח ביניהם ברמה שבה נראה מודרני, לידם אפשר למצוא אבנים שפשוט הונחו אחת על השנייה בצורה חובבנית מסתבר שזה מעשה ידם של הספרדים אחרי שכבשו. מסתבר שהאינקה הייתה תרבות בלי מערכת כתיבה, בלי הגלגל ואילו הוכרו להם עי הכיבוש הספרדי. אינקה פירושו מלך (אנלוג של פרעה , התייחסו אליו כאל) וסהכ היו להם 16.
    עברנו גם בשוק סן פדרו שתוכנן עי אייפל (הצרפתי..), אפשר לקנות ארוחת צהריים עם שתייה בשבע שקל ושייק פירות טרי בחמש שקל. משם קפצתי לאכול צהריים במסעדה שהמדריך המליץ.
    אח''כ המשכתי לסיור מודרך באתרי הארכיאולוגיה של האינקה סובבי העיר. יצא לי להכיר אח ואחות מלימה שלומדים באוניברסיטה וברו לבקר בקוסקו. גם יצא לי להכיר פרואני מכפר סמוך לקוסקו שעובד בתור מקטלג בארכיון של משרד עורכי דין, בחור נחמד מסתבר שהוא קוצקי ובסוף הסיור הוא נתן לי במתנה בקבוק יין מתאנים, זה היה באמת רגע יפה, שהבנתי שההתעניינות שלי בחייו מאוד ריגשה אותו, הוא אמר לי בספרדית אני רוצה לעשות לך מחווה ואז נתן לי את היין. מרגש.
    מחכה כבר לטרק הראשון ,עוד יומיים, טרק הסלקטנאי של חמישה ימים שמסתיים במאצ'ו פיצ'ו. בערב הגיע להוסטל בחור בריטי מבוגר בן חמישים בערך. מסתבר שהוא צלם וניסע כבר כעשרים שנה ברחבי העולם לצלם.

• Dag 4

Cusco day 3

6. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 8 °C

היום החלטתי לנוח וללכת לרופא.
    אתמול בערב בזמן שאני אוכל ערב שמתי לב שיש לי משהו בשיניים ניסיתי להוציא את זה ואחרי מס ניסיונות לא הצלחתי, הלכתי לשירותים חשמלי שיש לי נפיחות ואדמומיות החניכיים. חיפשתי בגוגל ומסתבר שזו כנראה דלקת חניכיים שנוצר. מהצטברות של אבנית או חיידק. זה מוזר כי אני מקפיד ללכת לשיננית פעמיים בשנה ופעם בשמה לבדיקה אצל הרופא. יכול להיות שזה קרה בגלל ששתיתי כמה פעמים סוג של תה חם מתובלן באחד מדוכני הרחוב בעיר העתיקה,ויכול גם להיות שזה נגרם מזה שהשתמשתי במים מהברז להכין קוואקר בבוקר שלפני. הסתבר לי אחרי ששאלתי את בעל המקום שאסור לשתות אותם אלא אחרי הרתחה...נו טוב, הפעלתי את הביטוח וקבעתי תור לרופא שיניים מומלץ במרכז העיר. התפתחה לי גם ברגל יבלת מים קטנה ולכן החלטתי להצריח את טרק הסלקטנאי (של חמישה ימים) במספר טיולי יום - לגונה חומטאי, העמק הקדוש, הר הצבעים 1, הר הצבעים 2 ( זה לא באמת השמות אבל זה הסלנג שלי). בזמן הזה שתי הבעיות הרפואיות תתרפאנה. במהלך היום קפצתי לשוק וקניתי קפה מקומי ושוקולד. קניתי גם שייק פירות טרי (8 שקל) ושאלתי את המוכרת מה המצב בעיר, היא אומרת שהתיירות עדיין חלשה אבל מתחילה להתאושש.
    את הבחור הבריטי הערתי בבוקר שטרקתי את הדלת אז הוא גער בי בבריטית שנה מצחיק לשמוע. אח''כ שחזרתי בערב להוסטל דיברנו ויצא לנו להכיר אחלה בחור, מצחיק סיפר לי על החוויות שלו בעולם ובמיוחד על התקופה שלו בישראל ביקר בה לשלושה חודשים, שבועיים אחרי מלחמת לבנון השנייה. הוא היה בכל הארץ תא חיפה עכו נהריה קרית שמונה בית שאן ירושלים באר שבע אילת ...סיפר לי על החוויה המצחיקה שלו בביקור בהר הבית שמוסלמי רדף אחריו עם אקדח כי הלך עם מכ סיים קצרות וראו לו את הברכיים (whats He on about?) , ככה הוא שאל את החיילים והם אמרו לו למתוח את המכנס עד הברכיים...כי לא היה לו זמן לחזור להוסטל להחליף. ו שם הסיפור נהיה עוד יותר מצחיק....

• Dag 5

Cusco day 4 - the sacred vally

7. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 5 °C

היום התחיל בשש וחצי בבוקר עם הסעה לעמק הקדוש. נסענו במיניבוס בערך 10 אנשים חלק מצי'לה,קולומביה, פרו ואוסטרלית אחת בערך בגילי שגם מטיילת בעולם כבר כמה חודשים. שעה לתוך הטיול התחלתי לדבר איתם ספרדית ומשם המדריך דיבר כמעט רק בספרדית חח, האוסטרלית קיבלה תרגום אבל ההסברים בספרדית היו הרבה יותר מקיפים אז תרגמתי לה חח. ביקרנו בשישה אתרים עתיקים שהשתמרו היטב של אימפריית האינקה. למדתי עוד דברים על תרבות האינקה למשל- מכיוון שלא היה להם מערכת קרוא וכתוב כל אדם היה מחוייב להעביר את כל היד שצבר לצאצא. שלו וכן הלאה. היום אין לנו בזה צורך כי אנחנו מתעדים את הידע. אבל זה איפשר להם להגיע להישגים מרשימים. מסתבר שהיה להם מאוד חשוב לחקור חקלאות זא ארגונומיה, הם פיתחו מעבדה שמאפשרת לחקור צמחים שונים והתנאים הדרושים לגידולם בצורה הבאה (צילמתי תמונה זה גן לאומי) חפרו בור ענק עם רדיוס הולך וקטן כמו פונקציית מדרגה. זא זה נראה כמו טרסות על צלי הר רק מעגלי. והם תכננו את זה כך שכל ירידת מדרגה הטמפ משתנה במעלה. למדריך הייתה נטייה לגלוש לנאומי מוטיבציה על מה חשוב בחיים והוא כל פעם הדגיש שפרו תהיה מדינה הרבה יותר מתקדמת אם ישקיעו יותר בחינוך. את זה אני כבר יודע...מסתבר שהוא אנתרופולוג במקצועו אז הוא םילפל את ההסברים במחקרים שהיה מגניב. למשל שחוקרים אתר חדש שהתגלה מעלים תזה והקולגות סותרים אותה עם אנטי תזה , מתוך זה נולדת סינתזה שזו הפרדיגמה המתקבעת.
    ההרים פה ממש גבוהים וזה מורגש, בכל עיירה בהרים שהייתי ההרים מסביבה ממש רופפים אותה וצריך להרים את הראש לראש את הפסגה.הכי גבוה שהגענו היום היה 3800 מטר.
    מה שכן אחרי יומיים של סיורים כאלה אמי שם לב שלהגיע בזמן זה לא הצד החזק של הפרואנים. מצד שני לא נכון להסיק סטטיסטית על סמך שתי תצפיות חח. באופן כללי התחושה שלי מפרואנים עד כה שהם אנשים פשוטים ששמחים בחלקם. למרות שהם מאוד עניים זה כאילו לא מפריע להם.
    במהלך הנסיעה לאתר האחרון היה עיכוב של חצי שעה ,אחרי נסיעה של 40 דק, כי היו עבודות בכביש על אחד ההרים, היה חם במיניבוס ושמו לנו שירים בספרדית, סוג של סרנדות מודרניות. אני לא ידוע למה אבל באותה רגע חשבתי הרבה על מערכת יחסים שהייתה לי בעבר והגעתי לתובנה רגשית חשובה שגרמה לי לעשות משהו שדחיתי שנים. זו הייתה תחושה טובה. אני חושב שזה היה חשוב לי לעתיד הזוגי גם.

Cusco day 5-6

11. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 13 °C

היום הזה החלטתי לנוח, אבל לא הצלחתי לישון טוב בלילה שלפני, קמתי בבוקר הלכתי לשוק שתיתי שייק פירות, קניתי קפה שחור מקומי ושוקולד, קפצתי לאכול צהריים במסעדה שליד ההוסטל מסתבר שהיא דיי גדולה מבחוץ ניר נראית קטנה. הזמנתי סטייק שהגיע עם אורז תפור וביצת עין סהכ 34 ש"ח. בבוקר שלני כריסטינה עזבה ולכן רק אני נשארתי בחדר של שישה. באמת אין הרבה תיירים. בשאר היום התחלתי לראות סדרה בריטית מעולה שהורדתי לפני הנסיעה the Devils hours, היא עוסקת בשרשרת של אירועים שקשורים לאדם נולד שוב שוב. צריך לזכור להמליץ לאייל. ביררתי גם כמה עולה קורס הסמכה מוסמכים לסמסטר הבא. החלפתי עוד כמה הודעות עם נטע. זה באמת היה סגירת מעגל. אחרי שהייתי אצל רופא השיניים הוא רשם לי אנטיביוטיקה לשלושה ימים ושימוש במי פה. הייתה לנו שיחה מעולה, דיברנו בספרדית כי הוא לא יודע אנגלית. הוא רופא כבר 27 שנה ויחד עם אחיו הם קנו הר בפרו במחיר של דירה בחיפה. בחור מעניין ורופא מעולה בסוף העולם חח.
    אבל ישב לי על הראש שדחיתי את טרק הסלקטנאי. במקרה באותו יום בצהריים פגשתי את הבחורה האמריקאית מהסיפור החינמי בעיר, מסתבר שגם לה דחו את הסיור ביום בגלל שלא הצטבר מס קריטית לקבוצה. אבל היא מתוכננת לצאת למחרת, הלכתנו יחד לסוכנות שלה לברר מתי יוצאות קבוצות כי לא רציתי לחכות 3 ימים כפי שאמרה לי הסוכנות שבעל ההוסטל ולדימיר מאגן דרכם אמר לי. ואכן ביומיים הקרובים יוצאות קבוצות מידי יום. קפצתי לאכול KFC (בארץ יותר טעים) ומשם חזרתי להוסטל לשאול את ולדימיר שוב אם יש קבוצה, ואכן יש קבוצה שיוצרת עוד יומיים. אז סגרתי דרכו. במבט לאחור הייתי צריך לסגור ישירות מולם ולהוריד עוד קצת את המחיר.
    בערב הגיע בחור צרפתי לחדר שגם מטייל בדרום אמריקה והוא יותר אוהב טיולי יום ופחות טרקים של כמה ימים. מצחיק שלהרבה צרפתים יש ספרדית מעולה כי באזור הגבול עם ספרד לומדים בבית ספר גם ספרדית. ביום שאחרי המשכתי לראות את הסדרה, מצב החניכיים השתפר הדרגתית, הגיע בחור ישראלי נחמד בן 24 בטיול אחרי צבא, דיברנו קצת והוא החליט להצטרף לטרק. בערב יצאנו אני הוא ושלושה תיירות מקסיקניות בערך בגיל שלי, תוך זמן קצר דיברנו רק ספרדית והיה ממש כיף איתן, אחת עורכת דין ו שתיים האחרות עובדות בלוגיסטיקה. הי. ממש צחוקים - Perdone me Pero discolpe me, הן עפו על זה, המשפט שפרדי מבטי המכוערת היה אומר. חזרתי להוסטל הכנתי את התיק למחר אכלתי ערב ולישון. מחר קמים לטרק בארבע.

Salkantay trek day 1 laguna humantay

11. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 13 °C

היום התחיל באיסוף בארבע בבוקר. אספו אותי ואת עומרי ראשונים. (בערב יומיים לפני הגיע מדריך לתת תדריך). היינו סהכ חמישה , זוג ישראלים בערך בגיל 24 גם אחרי צבא , אחלה. אנשים, אופק (סיים שירות לפני שנה בדובדבן) ואלי. לבחור גרמני מברמו בערך בגיל 50 להערכתי כאוגרף במקצועו. נסענו לכפר שנקרא ...קנינו דם מעט ציוד שחסר וגם אכלנו בוקר מי שרצה. משם נסענו עוד שעה והתחלנו ללכת לכיוון לגונת humantay, עלייה של שעה וחצי והגענו ללגונה, מקום מדהים, היו שם הרבה. תיירים נחנו הצטלמנו ואז עלינו לנקודת תצפית. שם שוב הצטלמו והכרנו אחד את השני עוד. בלגונה פגשנו את המקסיקניות שהיה ממש נחמד. ירדנו חזרה אכלנו צהריים , מתלווה אלינו לטרק טבח ובחור שאחראי על הסוסים שסוחבים את הציוד. נחנו קצת, התחלתי לראות סדרה נוספת בזמן שכולם ישנים ביום הראשון לא היו מקלחות אז עשיתי מקלחת שדה והאמת שזה היה מרענן...ואז אכלנו ערב. מיד אחרי חתכנו לישון ,מחר קמים גם בארבע וחצי, הנוף היה מאוד יפה של הרים בגובה 5000 מטר מושלגים מכוסים מעת לעת עם עננים.Læs mere

Salkantax trek day 2

11. marts 2023, Peru ⋅ ☁️ 13 °C

היום הרבה יותר קשה. זה אמור להיות היום הקשה ביותר בטרק. התחלנו עם הסכמה בארבע וחצי בבוקר בצורה של תה שהביאו לנו עד לחדר. סיגנון את הציוד תוך חצי שעה ואכלנו בוקר. משם התחלנו את החלק הראשון שהוא טיפוס לפסגת הר הסלקנטאי 4800 מטר. מזג האוויר היה מעולה לא ירד גשם והרוח הייתה חלשה. הטיפוס לקח ארבע שעות, והיה דיי תלול. אבל הנופים לאורך הדרך היו משוגעים. אלי פיתחה חום בלילה שלפני אז היא הגיעה לפסגה על סוס ואופטלגין. הפסגה הטמפרטורה הייתה 1 מעלה. קר. שמנו מעילים שמענו הסבר של המדריך, שתינו אכלנו קצת הצטלמנו תמונה קבוצתי. ואישית והמשכנו לדרך למטה לאתר הקמפינג השני. זה היה דיי קשוח, זה לקח 6, שעות ובאמת דמקלות הליכה מקלים מאוד. בדרך עברנו דרך נחלים, נכנסנו ליער , מסביבנו הרים ירוקים עם המון מפלים. באמת מראות מדהימים. אחרי שעתיים של ירידה עצרנו לאכול צהריים. בבקתה של הסוכנות. משם התחיל גשם, שמנו פונצו וייאלה המשכנו. סוף כל סוף הגענו למחנה. היו מקלחות חמות. נחנו אכלנו ערב והלכנו לישון. כמובן שבדרך התגבשנו עוד.Læs mere

• Dag 10

Salkantay trek day 3

12. marts 2023, Peru ⋅ 🌩️ 6 °C

היום התעוררנו מוקדם , השכמה עם תה מעלי קוקה שעוזר להסתגל לגבהים. אכלנו בוקר ויצאנו לדרך. היום היה קל יותר, הלכנו 18 ק"מ , התחלנו בשש בבוקר והגענו בעשר וחצי למחנה. רוב ההליכה הייתה מישורית ביער גשם. להוציא החלק האחרון שהיה ירידה. אכלנו צהריים ב 11:30, והשתיים וחצי הלכנו למעיינות חמים. הם לא היו כאלה חמים אבל היה כיף , היה צחוקים, פגשנו את הקבוצה האחרת שמטיילת והכרנו קצת. אני עשיתי מקלחת קרה לפני שנכנסתי למעיינות וזה היה מרענן כמו הפעם הזאת שקפצתי לבריכה במפל הזויתן שהייתה קפואה. היינו ארבע בריכות חמים ורוב האנשים היו פרואנים. ישבנו שם בערך שעתיים שעברו ממש מהר ותוך כדי ירד גשם. שזה היה נחמד חח. בדרך הלוך וחזור דיברתי עם הננג בספרדית שסיפר לי קצת על החיים שלו, בן 22 נשוי עם ילד בן שנה וחצי. חזרנו למחנה ,חוקי תנועה לא ממש תקפים ונסענו בדרך לא דרך על דרכים צרות בהרים חח. חזרנו בשלום ואכלנו ערב בשש. עם שעת תה לפני חח שכוללת פופקורן עוגיות ותה. אני היחיד ששותה קפה כאן ותמיד מביאים לי אותו בבוקר ובערב ולא בצהריים שזו השעה היחידה שאני שותה אותו...Læs mere