traveled in 7 countries Read more

6. den: Cesta domov

March 3 in Slovakia ⋅ ☀️ 16 °C

Skore vstavanie, nalozenie veci do auta a vyrazame (Reb este par minut pred nami na vlak na nedelny zapas). Cesta prebehla v poriadku, dali sme celych 1.065km len s jedinou prestavkou tesne za nemecko-ceskymi hranicami. Stihli sme len par podcastov, lebo pani M mala svoju zimnu vikendovu klasiku a musela cestou sledovat svetovy pohar, lyzovanie aj biatlon, muzi i zeny. Za devat hodin bezpecne parkujeme doma pred domom. Boli sme taki rychli, ze z tohto dna nemame ani jedno foto ;) Super vylet, vdaka.Read more

• Day 5

5. den: Inzinierkin zapas ;)

March 2 in the Netherlands ⋅ ☁️ 12 °C

Po ranajkach Dennis na vlak, Reb chillik na izbe a my s pani M kratka prechadzka po okoli (vratane nakupu zopar lakociniek domov … cize aj lokalneho pivka). Odchod z hotela a presun z Haagu do Delftu, miesta konania florballoveho zapasu cerstvej kralovskej inzinierky. Reb rovno do haly, my este do centra presmejdit lokalny trh (konecne zasoby old cheese domov) a uz sa ide na zapas. Co dodat … Reb hrala bozsky, priam inziniersky … ich tim prehral 0:5 (a zatial Dennis s jeho timom prehrali doma v Enschede 1:17)… hm. Nasledovala cesta spat do Enschede a posledny spolocny vecer pred odchodom. Reb s Dennisom nam nakuchtili vybornu veceru - zapekane nachos, mnam, mnam. Trochu sme posedeli, pivecko, drincik, balenie a ide sa spat, zajtra cesta domov.Read more

• Day 4

4. den: Haag

March 1 in the Netherlands ⋅ ☁️ 8 °C

Po ranajkach sa nam kupodivu podarilo vyrazit podla planu okolo pol jedenastej. V Haagu sme zacali rovno navstevou Madurodamu - parku plneho miniatur z celeho Holandska. Okrem prehliadky sme si prezreli aj interaktivne vystavy: kratka historia NL, let okolo NL v lietadle flying Dutchman, maliarska na pocest holandskych majstrov, Dali sme si vyrobit a dorucit male drevaky a odznak. Dazd sme preckali pri drobnom obcerstveni. Ja som si aj zamixoval beatsy ;-) Cele to bolo super. Z Madurodamu sme vyrazili na plaz a k rekreacnemu molu De Pier. Skvele miesto s dominantnym kolotocom, skvelymi restikami a vezou s bungee jumping. Po nakupe zopar suvenirov (vratane tych rastlinkovych), sme zbierali na plazi musle (pobrezie ich bolo plne - raj pre zberacov) - k comu sme sa posilnili skvelymi kokosovymi kolacikmi (rozne prichute - biela coko, hneda coko, zazvor, red velvet). Nasledovalo ubytovanie na hoteli a vecera v miestnej indickej restike Grill N Spice. Jedlo vyborne, mali sme vsetci rozne veci a na vsetkom sme si pochutili. Po veceri nasledovalo hladanie tajneho baru Dorian Speakeasy Coctail bar - boli sme uspesni a vedeli sme aj heslo a tak sme si pochutnali na super miesanych drinkoch v stylovych priestoroch. Skvely den!Read more

• Day 3

3.den: Promocie Reb

February 29 in the Netherlands ⋅ ☁️ 11 °C

A je tu den s velkym D. Balenie kolacikov, slanosti, obliekanie, Reb aj kadernicka … a uz vyrazame smer Twente university. Reb bola skvela a pred nami, Dennisom, jeho rodicmi, spoluhracmi z floorballu, kolegami z prace, garantmi, skolitelmi a supervisormi uspesne obhajila svoju vysoko technicku zaverecnu pracu. Velka gratulacia, sme moc pysni a hrdi! Nasledne slavnostne foto, kratky oddych doma a ide sa na oslavnu veceru - vyborna, mali sme vselico od rebierok, kridelok, azijskeho taniera, talianskeho taniera, raviol az po churros. K tomu pivko a miesane drinky. Vsetko vynikajuce. Po rozlucke s Dennisovymi rodicmi uz iba vecerny chill doma. Zajtra nas caka vylet s novou magistrou do Haagu, tesime sa.Read more

• Day 2

2. den: Usti n. Labem - Enschede

February 28 in the Netherlands ⋅ ☁️ 7 °C

Po ranajakch vyrazame smer Enschede. Cesta bez problemov, len s jednou zastavkou na tankovanie. Po zvitani s Reb a Dennisom a vybaleni plneho kufra vsetci styria vyhladovani valime na all-you-can-eat do miestnej sushi restiky Asaka. Vsetko vynikajuce, po piatich kolach dobrot to vsak zufalo prejedeni vzdavame a odchadzame domov. Pani M este caka priprava striesky (kolacik) a Reb posledne pripravy na zajtrajsi velky den D. My s Dennisom to este splachneme jednym stoutikom a ide sa spat.Read more

• Day 1

1. den: BA - Usti n. Labem

February 27 in Czech Republic ⋅ ☁️ 6 °C

Styri krat hore-dole s vecami do auta a poobede vyrazame smer Holandsko. Dnesnym cielom je zamocek Vetruse na Ferdinandovej vysine nad udolim rieky Labe v Usti nad Labem. Unaveni po ceste valime hned po ubytovani do wellness a pani M nasledne na masaz. Vyrelaxovani davame este veceru v zamockej restike. Pani M vyuzila “rizkobrani” a vsadila na morcaci rezen so zemiakovym salatom (netradicny s nivou, opecenou slaninkou a jarnou cibulkou - vynikajuci). Ja tatracik a ako bonus restovane krevetky. Splachnute plznikom, rumikom a whiskey a pani M vinkom. Pokochame sa vyhladom na nocne Usti a stanicu lanovky, ktoru mame rovno pod oknom. Potom uz len padame do postele, zajtra nas caka zvysok cesty do Enschede.Read more

Enschede Trip v cislach

August 13, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 24 °C

- postupne 3-5 ucastnici (pani M, ja, junior, Reb & Dennis)
    - cesta cez 4 krajiny (SK, CZ, DE, NL)
    - najazdenych 2.529km
    - nachodenych 44.143 chlapskych krokov, cize cca 31,55 km
    - 1 cajovy ritual gong fu cha
    - 49 (iba) fotiek dveri by pani M ©

6. den: Cesta domov

August 13, 2023 in Czech Republic ⋅ ☁️ 27 °C

Rano sme kupodivu stihli dobalit, rannu hygienu, nalodit sa do auta podla planu a vyrazit smer BA. Cesta prebiehala bez problemov, o chvilu sme boli na nemeckej dialnici a jazdili sme skoro uplne sami. Mali sme celkovo 2 kratke zastavky - jednu v DE (burger king) a jednu az v CZ (tankovanie a dojedanie drobnosti). Obed sme dali priamo pri dialnici za Jihlavou pri Merine v restauracii Formanka. Na ceskej D1 mam najazdenych strasne mnozstvo km, ale nikdy som netusil, ze na tomto mieste je na odpocivadle za cerpackou a McDonaldom skryta tato restauracia, ktoru som dnes rano nahodou vygooglil. A urobil som dobre. Prostredie krasne, jedlo vyborne (a obrovske porcie), boli sme velmi spokojni. Vrelo odporucame sa tu zastavit. Domov sme dorazili presne po 11 hodinach (z toho 9 cista jazda a 2 hodiny prestavky aj s obedom) - teraz uz len budeme cakat na pokuty, ktore pridu 😅. Nunuska nas uz netrpezlivo cakala. Rychlo sme vybalili a konecne si spravili s pani M poriadny caj. Reb cakalo v chladnicke prekvapenie - torta ... hned sa na nu aj vrhla. My s pani M sme este oslavili svetovy den prosecca jednou pochutkou z talianskych zasob z Valdobbiadene (dal si aj Dennis a chutilo mu). Tym sa nas vylet za Reb oficialne skoncil, nam dovolenka konci a Reb s Dennisom zacina (chystaju sa aj do Tatier, ale to uz je ina story). Vdaka za super vylet.Read more

• Day 5

5. den: Apeldoorn

August 12, 2023 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

Dnes s pani M skore vstavanie a vo dvojici sme vyrazili na sobotnajsi lokalny trh v Enschede. Zacalo prsat, ale trh fungoval so vsetkym ovocim, zeleninou, syrmi, pekarenskym tovarom, jedlom, kabelkami, topankami….. Plus ponuka cerstvych ryb, nakladanych, a tiez na mieste robili krevety, krabie tycinky a tresku. Tak sme vyskusali a boli naozaj fantasticke, super ranajky. Medzitym prestal mensi dazd … a zacal vacsi, poriadny. Mali sme len jeden dazdnik, co som uz klasicky viac-menej nasilu zobral z auta, co nakoniec predsa len ocenila aj pani M. V blizkom obchode sme museli kupit dalsi dazdnik … moje latkove tenisky to aj tak nezvladli a zvysok cesty som bol ako v bazene (zvysok dna som fungoval v cervenych plazovych slapkach, co doteraz sluzili ako prezuvky na doma - ked uvidite dalsi program dna, zivo si predstavite, aky dojem som budil). Dobre najedeni sme este nakupili syry, klobasky, kolaciky. Cvachtajuc (najma ja) sme valili nazad, aby sme stihli odchod na sweet market (hlavne cakes) do Apeldoornu. Prijemny fest, poochutnavali sme, sladke aj pekne stiplave (napr. aj karamel s carolina reaper 🌶️ - paradny matros). Nakupili sme domov nejake pochutiny (ja paradne omacky). Absolvovali sme zaujimavy workshop o robeni pizze. Potom kratka prechadzka centrom Apeldoornu a navrat domov na trochu oddychu. O siedmej nas uz cakala vecera s all you can eat v lokalnom podniku Sensazia. Este predtym dosli Dennisovi rodicia - zoznamenie fajn, prijemne. Veceru sme absolvovali spolu a naozaj to bolo all you can eat. Ochutnali sme vsetko od sushi, cez wok, gril, steaky, zraloka az po ovocie a zmrzku. K tomu pivo, vino, nealko … nie kazdy vsetko samozrejme, to sa nedalo 😅. Prejedeni (ale spokojni) sme doma este balili a stihli aj kratku kartovu hru. Zajtra nas vsetkych caka dlha cesta domov. My domov a Reb s Dennisom na dovolenku 😂.Read more

• Day 4

4. den: Enschede

August 11, 2023 in the Netherlands ⋅ ☀️ 27 °C

Dnes po neskorsich ranajkach doobedny oddych doma a potom vzhladom na dnesne krasne slnecne pocasie presun k blizkej rekreacnej zone s jazerom Rutbeek. Naozaj krasna oblast s velkym jazerom, travnikom, stromami a piesocnymi plazami. Uzili sme si relax, opalovanie, plavanie, frisbee vo vode, raketkovy pingac (ja s juniorom rekord 230 tukesov). Dali sme vsetci spolu aj kartovu hru, ja s pani M aj nanuk a bolo aj pivecko. Je to tu naozaj super a Reb s Dennisom to maju 30min bicyklom od domu, parada. Po relaxe presun domov na obedoveceru - Reb s Dennisom pripravili wrapy s naplnou: salat s kukuricou, cervenou kapustou a struhanou mrkvou plus jogurt a druhy salat: nadrobno cervena cibula, ananas a chillli. K tomu este rybie prsty - vsetko zabalene do wrapu … zaujimave a chutne. Ochutnali sme aj lasagne, kde ale bola cestovina nahradena cuketovymi platkami - delikatesa. My s pani M sme si dali aj vcera zakupenu cajovu lahodku sheng puerh 1997. Omladina potom hrala stolove hry a ja s pani M sme vyrazili na vecernu prechadzku do centra. Okrem prechadzania sme posedeli v prijemnom podniku Copacabana, kde sme dali nejake pivko, miesane drinky a tiez cibulove kruzky (iba ja). Posilneni sme este trochu brouzdali centrom a potom sup domov a prijemne vystaveni sme rovno zalahli.Read more