Roadtrip USA

July - August 2022
πŸ‡ΊπŸ‡Έ Making Memorable & Magic Moments 🏜 Read more

Reisdag Las Vegas - Tulare

July 21, 2022 in the United States β‹… β˜€οΈ 39 Β°C

Vandaag een lange rit voor de boeg: 5,5 uur rijden staat op de planning richting Tulare, ongv. 1 uurtje van Sequoia National Park.
    De auto is volgetankt en na express checkout (uitchecken via de tv) een volle auto en een fijn gevoel verlaten we Las Vegas na 3 nachten en 3 dagen. Op naar het volgende avontuur.
    Stan zou de stad uitrijden en dan Leda een stuk. Bij de eerste pomp zijn we eraf gegaan, Starbucks gehaald en bij een mega pompstation “ The Terribles “ wat eten, chips, donuts en uiteraard ons nieuwe ritueeltje….. een beker drinken van 1,3 liter met ijs voor de lange rit. Het is heel warm dus er moet veel gedronken worden.
    Leda achter het stuur, lange rit 4 en 2 baans wegen, het rijden in de USA is voornamelijk veel op de cruisecontrol. Toet toet. Leda zat er lekker in en heeft ruim 3 uur gereden, toen ff getankt en wat te eten gehaald. Stan rijdt met Xavi voorin het laatste stuk. De weg werd een kronkelweg door de bergen en Leda was blij dat Stan aan het rijden was πŸ˜€.
    Xavi had opgezocht dat in Tulare ook een outlet mall was en uiteraard was de wens na aankomst rond 17:30u hier even te gaan kijken. Honger hadden we nog niet dus even de benen strekken in de mall.
    Als eerste bezoeken we (uiteraard) de Nike outlet…. Zoef weg was Xavi en binnen een mum van tijd stond hij voor Zenne met super leuke Jordan’s. Goed gevonden Xavi! Zenne is er helemaal blij mee. Ze moest zelfs nog kiezen want er waren ook nog lage leuke Jordan’s. Kind blij, wij blij. Nog even langs Tommy Hilfiger. Daar heeft Leda leuke korte broeken gekocht en toen langs Calvin Klein. Xavi goed geslaagd voor een paar tientjes en Leda ook.
    Na de fried chicken bij Popeye (moesten we ook eens proberen) Stan en de kids toch nog even de pool uitgeprobeerd, daarna lekker bedje in en morgen op naar Sequoia National Park en San Francisco.

Sequoia National Park - San Fransisco

July 22, 2022 in the United States β‹… β›… 17 Β°C

Vandaag vroeg op voor onze reisdag naar Sequoia National Park en San Francisco. Ontbijt is tot 9:00 dus om 8:30 waren we net op tijd voor scrumbled eggs en een wafel te bakken.
    Op naar Sequoia National Park, 45 min vanaf het hotel … prima te doen. Bij de ingang van het park wisten we dat het 45 minuten rijden wat tot de grootste boom, The General Sherman Tree, wat we niet (meer) wisten was dat de weg er naar toe een slingerweg langs de rotsen was…. Heel spannend. Gelukkig reed Stan maar het was een hele zit. De 45 minuten werd 1,5 uur doordat er weg werkzaamheden waren. We hebben 2 keer 10 à 15 min stilgestaan in een file. Blijkt dat door de bosbranden, brandende bomen het wegdek beschadigd hebben en dit hersteld moest worden. De schade van de bosbranden was goed te zien. Onderweg hele stukken met een soort zwarte stokjes te zien, erg hoor.
    In het park waren ook niet alle stops toegankelijk, de eerste mogelijkheid voor ons was de General Sherman Tree. Dus dat was voor ons goed.
    Geparkeerd en de hike was “maar” 70” meter naar beneden (en omhoog 😩). Maar het was prachtig, het bos en de reuze bomen, super! Echt de moeite waard.
    Mooie foto’s gemaakt en de bomen bekeken toen vol goede moed aan de slinger-rit terug naar beneden begonnen. Het wàs al druk maar nu is het nòg drukker overal, je merkt dat het hoogseizoen is. Allerlei nationaliteiten hoor je praten. Het ging iets vlotter gelukkig, goed gereden Stan!
    Rond 15:30u waren we weer beneden in de bewoonde wereld en zijn we gaan tanken, plassen en eten.
    Leda is de rit naar San Francisco begonnen en heeft hem ook afgemaakt. Ook best een moeilijke rit want de wegen zijn slecht en veel vrachtverkeer om ons heen. Ook een lang stuk een 2 baans weg. Nabij San Francisco gelukkig weer betere en bredere wegen maar wel harde wind. Rond 19:30u arriveerden we in ons hotel, alles goed gegaan πŸ‘πŸ½. Van 39 graden naar 19 graden in een dag, dat was wel ff slikken, truien weer aan!
    De kamer was klaar en de aardige Giovanny hielp ons met veel grappen aan gratis parkeren (a $12 pd) en gratis upgrade naar een suite. De kids gelukkig, ruime kamer met keukenblok, woon en slaapkamer vinden ze heerlijk. Giovanny liet zelfs nog een extra bed plaatsen omdat het sofabed toch wat krap is voor 2. Dat klopte idd 😞
    De kids verdwenen naar het zwembad en wij naar de bar. Nog wat eten en drinken besteld te hebben afgepeigerd in bed. Morgen SF verkennen,..Trusten 😴😴😴

Eerste dag San Fransisco

July 23, 2022 in the United States β‹… β›… 14 Β°C

Een onrustige ochtend, vroeg wakker, jongens om 6:30u op om kwalificatie F1 te kijken, Lukte in eerste instantie niet, daarna via andere vpn wel. Xavi ging toch slapen Stanley heeft nog gekeken en daarna ook slapen. Ontbijt kunnen we tot 9:30 maar de wekker hebben we zo vaak uitgezet dat we dat niet gingen redden. We zijn allemaal moe. Besloten om maar even te blijven liggen vandaag, het kan dus we doen dat.
    Rond 10:30u uiteindelijk opgestaan en rond 12u richting SF. Met de auto, uber overwogen en ook met shuttle van hotel naar het vliegveld en van vliegveld met de trein naar SF. Auto toch het meest praktisch maar is altijd spannend rijden in zo’n grote stad. Het is druk zodra we bij de pieren in de buurt komen. Zowel op de weg als naast de weg is het druk. Er is een soort markt langs vrijwel de gehele pieren en bij Fisherman’s Warf. Voor een roti(letterlikk)tentje staat bijv. een rij van wel 30 meter (?). Uiteindelijk aangekomen bij de garage pier 19.5 (tip van Rick en Es). We zijn er, met een halfuurtje van het hotel, prima!!
    Parkeren kost $25 voor de dag, valt mee.
    Xavi had de wandelroute naar chinatown al klaarstaan en Zenne had een dimsum restaurantje uitgezocht. Lekker gewandeld en aangekomen bij het eettentje…. Jammer weer staan de rijen mensen voor dit dim sum restaurantje buiten. Daar gaan we niet op wachten. Op zoek naar wat anders….
    Door Chinatown gelopen en diverse zaakjes bekeken, tot we er een zagen die ons aansprak, ze hadden dimsum dus mooi.
    Binnen werden we hartelijk ontvangen, aan de tafel werden we door Alice geholpen, de eigenaresse, een chinese vrouw van naar schatting tussen de 50 & 60 jaar. Toen ze hoorde dat we uit NL kwamen ging ze hélemaal los:
    Ze werkte als manager van een hotelketen en was in 1994 in een managers-uitwissel programma 3 maanden in NL geweest, dol op nederland en de mensen. Hele verhalen over wat ze meegemaakt had. Leuker nog niks ontbrak ons. De dumpling πŸ₯Ÿ die Xavi lekker vond, kwam ze nog 8 extra van brengen. De icetea die Zenne lekker vond, kwam ze een hele kan van brengen. En zo ging het door, het was zo leuk! De dimsum waren heerlijk, we hebben genoten. De kinderen mochten bij een tafe met lekkers nog iets uitzoeken … haha Alice ging los. Ze pakte een tasje en deed van alles wat er lag handen vol erin. Voor in het hotel zei ze… .zo aardig. Toen nog blikjes frisdrank en water erbij …. Met een volle tas en volle buik gingen we weg. Nog even een foto gemaakt met haar als afsluiting.
    Daarna doorgelopen naar Fishermans Warf, door de Italiaanse wijk. Gelijk ook Lombard street gezien, weliswaar in de verte, maar toch.
    Fishermans Warf was leuk maar mega druk. Pier 39 is een grote attractie met hardrock cafe en al en weer al die markt-tentjes. Even naar de waterkant gestaan en foto’s gemaakt en verder geslenterd en toen terug naar de garage.
    De rit terug was ook weer spannend en heel druk, de verkeerde afslag zorgde ervoor dat we op treasure island (brug richting Oakland, was dus niet de goede richting is) en daar gekeerd om weer de highway op te gaan de goede richting in.
    Terug in het hotel, gingen de kids lekker zwemmen in het overdekte zwembad en jacuzzi en wij even chill πŸ₯‚ Tot de kids met het idee kwamen een filmpje te pakken en daarvoor in de buurt te gaan eten. Xavi had het uitgezocht en was 10 min van ons hotel vandaan. Zo gezegd zo gedaan: uiteindelijk bij Jack’s bar & restaurant gegeten en daarna naar de film gegaan: Jurassic World: Dominion. Leuke film. Het was nét geen 1 uur toen we de bios uitliepen en snel terug naar ons hotel. bekaf op bed…lekker zzzzzzzzzzzzz

Tweede dag San Fransisco

July 24, 2022 in the United States β‹… β›… 15 Β°C

Goedemorgen SF! Vandaag gaan we met de Hop-on-Hop-off Big bus de stad SF verkennen.
    Maar eerst zeer vroeg in de ochtend begon de Formule 1 wedstrijd en Stanley en Xavi hadden de wekker op 6u gezet om de GP te kijken. Het werd gewoon op ESPN uitgezonden dus gewoon op de tv in de hotelkamer gekeken, beter! Xavi in z’n bed en Stanley in de stoel ernaast. Zenne lag aan de andere kant lekker verder te slapen en Leda in de andere slaapkamer. Daarna nog heel even verder geslapen en rond 10:30u allemaal opgestaan. Eerst alles uitgezocht, sinaasappel en appel van Alice ontbeten en kaartjes voor de bus gekocht, rond 12:30u richting SF downtown vertrokken.
    Weer heel druk op de weg (drukker dan gisteren) en in de buurt van alle pieren bij het water bleek de weg afgesloten. Via omwegen (weer in de file) kwamen we een parking tegen. Hopetee: auto geparkeerd, kaartje gekocht en op pad. De dichtstbijzijnde busstop was 8 min lopen vanwaar we geparkeerd hadden, prima.
    Rond 13:30u op de BigBusTours bus opgestapt bij Clay-street, midden in de financial district en nog 4 plekjes op het open dek boven kunnen bemachtigen, top! Oortjes gekregen en heel toeristisch de ingesproken tourinfo al rijdende, beluisteren.
    Wat een leuke manier om de stad te zien, we hebben genoten langs allerlei bekende plekken zoals: de Opera, City Hall, Union Square, de 3 ladies Lombard street (nee, dit keer niet door de kronkelweg naar beneden haha) en vooral van de Golden Gate Bridge. Het is niet zo heel warm in SF (in tegenstelling tot de rest van Amerika als we het nieuws moeten geloven) zo’n 19 à 20 graden hooguit. Dus uiteraard was de top van de Golden Gate vandaag in de wolken maar het blijft indrukwekkend om overheen te rijden. Het uitzicht vanaf de brug op de stad is prachtig.
    Het was vooral in het bewolkte gedeelte fris, nee: gewoon koud! Op de brug waaide je bijna uit je jasje brrrr. Onze rugzak vol met snoepjes en chips die we gisteren gekregen hadden van Alice kwam goed uit tijdens de rit.
    Na zo’n 2,5 uur kwamen we bij het eindpunt van de tourrit: Fishermans Wharf waar we uitgestapt zijn en erg trek hadden. Het is inmiddels rond 16u.
    Van Rick en Es foto’s gezien en gehoord van het restaurant Surpreme Crap, daar hebben we zin in en zijn we heen gelopen door de mensenmassa die er momenteel rondom Fishermans Wharf is.
    Restaurant Supreme Crap is een leuke zaak waar je eerst de trap op moet om in het restaurant te komen, mooi uitzicht op het water en de gebouwen aan het water. Het eten duurde even (misschien dachten we dat omdat we flinke trek hebben) maar uiteindelijk was het eten heerlijk: we hadden een combi seafood besteld voor ons 4ren: een schaal vol met gestoomde kokkels, krab, maïskolven, aardappels, 1 hele kreeft, garnalen, etc en goed op smaak. Vooral de saus was heerlijk om lekker te soppen met het zuurdesem brood. Je moet wel van een beetje “klooien” met schaaldieren houden want dat levert uiteindelijk vele maar ook kleine hapjes op. Xavi vond het niks dus nog wat fish and chips bijbesteld. Zenne en Stanley vonden het daarentegen top! Met een volle buik zijn we uiteindelijk terug naar de auto gelopen en de mensenmassa een beetje vermeden om een blok terug naar de auto te lopen.
    Uiteindelijk rond 19:00 weer in het hotel. Xavi en Zenne gingen nog even zwemmen in het oververdekte zwembad maar die kwamen snel terug omdat het druk was in het zwembad. Leda en Xavi nog op pizza-hunt maar teruggekomen met donuts (die zijn ook rond hihi) Prima, lekker eten & drinken, chillen, ff douchen en zzzzzzzz. Morgen vertrekken we uit SF, zo zoetjes aan weer richting het zuiden/LA te rijden.
    Next stop: Monterey,… misschien wel walvissen spotten? Wie weet,….

Terug naar het zuiden - Monterey

July 25, 2022 in the United States β‹… β›… 15 Β°C

Vandaag begint onze laatste week van onze vakantie. Daarmee gaan we ook weer ‘terug’ richting LA / het zuiden.
    Ook hopen we vandaag toch écht 1 van onze wensen te mogen vervullen die hoog op onze bucketlist staat: walvis spotten.
    We hadden vooraf in NL tickets besteld maar door de relatief slechte weersomstandigheden langs de gehele west coast de afgelopen dagen - bewolkt en maar 19graden en harde wind - hadden we besloten deze tickets kosteloos te cancelen en ter plekke dan te kijken hoe de omstandigheden en mogelijkheden op dat moment zijn.
    We zijn op tijd opgestaan om goed te kunnen ontbijten. Xavi is een beetje misselijk dus die komt even wat later naar beneden. Nog net op tijd ontbijt kunnen bestellen en fijn is dat ze in dit hotel Starbucks koffie hebben. ‘s ochtends een goed bakkie koffie is wel fijn. Na de scrambled eggs en American pancakes heeft Leda nog even met Otto gefacetimed om af te spreken voor de 27ste en daarna de auto ingepakt en rond 11:00u vertrokken uit San Francisco richting Monterey. Het is een relatief een ‘korte’ rit van ruim 2 uur en gelukkig is het niet druk op de highway 101 south richting LA. We rijden langs San José / Silicon Valley en hopen het HQ van Supermicro te kunnen zien: het computerbedrijf waar Stanley een paar jaar geleden nog voor werkte en waar hij in 2017 nog is geweest. Het complex zou aan deze highway moeten zitten maar helaas gemist/niet gezien.
    Rond 13:30u in Monterey aangekomen en dicht bij de Fishermans Wharf een parkeergarage gevonden. Van daaruit is het maar 3 minuten lopen naar de haven. De haven is heel toeristisch maar ook écht heel gezellig: heel leuke omgeving met allerlei visrestaurants en winkeltjes zo bij de haven en allerlei boten. Heel gezellig! Ook het weer valt mee: de zon schijnt, met hier en daar een wolkje en het is rond de 21 graden, hoewel je ziet dat verder boven de pacific ocean de wolkenpartijen dikker zijn.
    We lopen direct naar de rederij die de whale-watching doet, de enige met wat grotere boten: Princess Monterey. De weersomstandigheden zien er goed uit en de boten zijn groter dan eerder gereserveerd, dus we doen het! Tickets voor ons 4ren gekocht voor de volgende boot die om 15:30u vertrekt.
    Nog ruim op tijd om wat te eten. Bij de ticketverkoop kregen we nog kortingstickets voor o.a. een visrestaurant verderop: Old Fishermen’s Grotto. Dus hop!: naar dit restaurant gelopen, een tafeltje aan het raam en wel een een beetje chique jaren ‘50-‘60 vibe (muziek van bijv. Louis Amstrong, Frank Sinatra), obers keurig gekleed in jacquet-vestjes met vlinderdasjes maar wel gezellig en leuk. Zelfs hele mooie en schone wc’s met achtergrond muziek en verse bloemen op de wastafel.
    Leda had voor het eten gekozen voor de specialiteit van Monterey: crab chowder bread bowl: een grote bol zuurdesem brood met een soort warme krab-ragout erin. Stanley had hele krab met gegrilde groeten en quinoa, Xavi vis-tortilla’s en Zenne fried coconut shrimps met sweet potatoes frites. Lekker wit wijntje erbij, heerlijk! De ambiance was top! Zenne kreeg nog een crème brûlée met fruit gratis als toetje en de rekening viel eigenlijk wel mee.
    Tijd om naar de boot te gaan! Het weer was nog goed en de drukte viel ook mee, opgestapt op de boot en varen maar! De capaciteit van de boot is ongeveer een man of 150 maar gelukkig is het niet druk, zo’n 50 à 60 mensen. Fingers crossed 🀞🏽 óf we de grootste zoogdieren op deze planeet gaan zien!
    Na ongeveer 40min zee inwaarts te hebben gevaren zien we in de verte de eerste spuit pluimen van een walvis! Top! Uiteindelijk zien we 2 walvissen! : Het zijn 2 bultrug walvissen, een moeder met haar kalf! Dit is best uitzonderlijk om 2 walvissen te zien: zegt de vrouwelijke kapitein die ook zoöloog is en ons voorziet van allerlei walvis-informatie over de speakers. Het kalfje springt een beetje en slaat af en toe met de vin op het water. Lange tijd volgen we de 2 walvissen en ondertussen is Xavi niet zo lekker geworden van het varen en gaat met Zenne even naar binnen. Als de kapitein zegt dat het helaas tijd is om terug te gaan, komen moeder en kind bultrug walvis nog van dichtbij gedag zeggen: zo’n 15 meter van de boot! Prachtig om mee te maken, zó puur natuur en kolossaal tegelijk.
    Na heel veel foto’s en filmpjes te hebben gemaakt komen we uiteindelijk na 3 uur varen weer aan wal. De auto gepakt en naar het hotel. Het Travel Lodge hotel in Monterey is oké, kamer is groot maar doet ons meer denken aan wat mindere motel 6 achtige verblijven.
    Leda en Xavi hadden nog zin in pizza, zijn nog even naar een supermarkt gegaan en naar een pizzatent om met de pizza’s en wijn terug naar onze hotelkamer te gaan en te eten, chillen πŸ₯‚ en uiteindelijk zijn we vroeg - nog vóór 23u - gaan slapen. Wéér een prachtige dag meegemaakt.
    Making Memorable & Magical Moments,.. πŸ™πŸ½πŸ‹

Pacific Coast Highway

July 26, 2022 in the United States β‹… β˜€οΈ 24 Β°C

De Pacific Coast Highway: “ The 1 ” vele kilometers langs de kust zigzaggend over de bergen en langs de stille oceaan.
    Dit gaan we vandaag doen, yes!
    Opgestaan in ons hotel, waren vroeg wakker
    en hebben best lekker geslapen. De
    vliegtuigen niet zoveel gehoord (die vliegen hier vlak over het dak lijkt wel) en bed was prima.
    Het ontbijt was “To Go” dus gezien we toch gingen reizen dan ophalen en gelijk ik de auto.
    Zo gelachen: het ontbijt in een bruine papieren zak was 1 muesli-reep, 1 flesje water, 1 flesje orange jus en 1 appel. Toen ik vroeg of er koffie was, werd ik verwezen naar de zelfmaak koffie op de kamer….tja we waren al ingepakt voor de deur. Dan maar leftover pizza als ontbijt πŸ• met appel en reep.
    Voor we het wisten zaten we op de highway 101 en op de highway 1… zo mooi om het uitzicht te zien, jammer dat het bewolkt is en de zee donker. ‘t is wat het is.
    Paar keer gestopt en op het gemak gereden. Heerlijk sommige stukken niemand voor ons en niemand achter ons, helemaal goed.
    Bij San Simeon ook gestopt om de zeeolifanten te bekijken, dat waren er echt een hoop lekker op het strand te “zonnen” en ze ruiken ook echt niet lekker.
    Na een uur of twee zijn Stan en ik gewisseld en heeft Stan gereden, zo leuk om op deze weg gereden te hebben!
    Bij Pismo Beach is een Outlet Mall dus daar gelunched en geshopt, Leda heeft nu ook Dunks gekocht, helemaal blij mee.
    Xavi en Stan weer geslaagd bij Ralph Lauren ook blij met de aankopen.
    Na het shoppen nog een uurtje door naar ons hotel Hampton in & Suits in Buellton, de temperatuur loopt weer op en we kunnen heerlijk ff van de zon genieten en in het zwembad plonsen. Lekker hoor.
    Nog even met Otto afgesproken voor morgen, we gaan met hen zwemmen in een zwembad / club waar ze wekelijks naar toe gaan …. Ben benieuwd 🏊🏻‍β™€οΈπŸŠπŸ»‍♀️

Santa Barbara - Ventura / Otto

July 27, 2022 in the United States β‹… β˜€οΈ 17 Β°C

Op tijd uit bed gegaan voor ons ontbijt. Heerlijk buiten in de zon ontbeten, in een mooie buiten-omgeving van dit hotel Hampton Inn & Suits in Buellton en Leda nog even relaxed met Els & Wim gefaceTimed. Na het ontbijt bijtijds vertrokken uit ons hotel naar Santa Barbara. Bij vertrek was het zonnig, aan de kust bewolkt en tot onze verbazing was het in Santa Barbara zonnig! Fijn!
    Auto geparkeerd en lekker gewandeld naar de straat met verschillende tentjes en Spaanse vlaggen. In tegenstelling tot vele andere steden en plekken in Californië heeft Santa Barbara vele terrasjes. Het stadje is mooi, schoon en het heeft een leuke gezellige open relaxte sfeer. Doet heel Spaans aan.
    De dames moesten naar de wc dus gelijk een terrasje opgezocht even wat gedronken. Heerlijk relaxed.
    Daarna naar de pier gewandeld, leuke om te doen en daar oesters gegeten, lokale specialiteit, en lekker geluncht op de pier op ‘t terras in de zon, zo fijn.
    De tijd vliegt voorbij, dus terug naar de auto om naar het hotel in Ventura te rijden want we hebben vandaag met Otto afgesproken.
    Rond drie uur half 4 waren we pas in Ventura bij ons geboekt hotel: Crowne Plaza Ventura Beach en we konden gelukkig inchecken. Even contact met Otto gehad, zij waren al naar huis vanuit de pool dus zwemmen ging niet meer lukken.
    Otto zou naar ons toe komen rond zessen, ook prima.
    Stan en Leda zijn de pier op gaan wandelen, de kids gingen chillen op de kamer, helemaal goed.
    De pier van Ventura is de langste pier van Californië en ‘t was leuk om te zien en op te lopen, het weer en vooral de wind was nog wat koud. Daarna even een Roseetje op het terras van het hotel maar het was best fris, harde wind.
    Otto was rond half zeven bij ons, we zijn naar de steakhouse Aloha naast het hotel gegaan en hebben heerlijk gegeten, dankjewel Otto!
    Na het eten hebben we nog een afzakkertje genomen in de bar van het hotel met Otto, én nog snel even gefacetimed met Wim & Els.
    Zo leuk alle (oude) verhalen en foto’s gedeeld en gezellig gekletst. Rond 23u ging de bar dicht en zijn we opgestapt, Otto gegroet en terug naar de kamer waar de kids al eerder heen waren gegaan. Nog ff cillen πŸ₯‚ en daarna lekker slapen.
    Weer een fijne, leuke dag. Trusten……

Reisdag Ventura - Anaheim

July 28, 2022 in the United States β‹… πŸŒ™ 17 Β°C

In theorie is de rit van Ventura naar Anaheim iets meer dan een uur.
    Dus op het gemak opgestaan en buiten ontbeten, dat kon tot 11:00 uur dus we nemen het ervan!
    Daarna na de kamer en uitchecken…. Tja we kwamen niet meer de kamer in, bleek dat we om 11:00 moesten uitchecken….. oeps, gelukkig geen probleem en even later de kaart weer geactiveerd en de koffers gehaald.
    Toet toet naar de Camarillio outlet mall…. Die stond al heel lang op ons lijstje. Enorm groot was deze outlet-mall maar helaas de sneakers vielen tegen. Leda heeft nog een t-shirt gekocht bij Tommy, een jurkje bij Calvin en een broekje bij Levi’s maar verder niet veel bijzonders.
    Rond 14:30 in de auto gestapt… de navigatie gaf 2,5 uur aan naar Anaheim, dat viel tegen zeg! File file file.
    Leda vindt het leuk om te rijden dus we zijn gaan zitten en gaan met die banaan.
    Na een uur even plassen en eten (Carl’s Jr. hadden we nog niet gehad) en weer door.
    De highway 101 en de 5 stonden vast maar uiteindelijk zijn we er gekomen, om 18:15 gearriveerd bij Best Western Plus Pavillion in Anaheim. Kleinschalig maar prima voor de nacht.
    Het ontbijt is bij Denny’s direct bij het hotel en we besluiten hier ook maar wat te eten ’s avonds.
    Prima gegeten en nu even Disney bellen, kaartjes besteld via de site maar nog niet ontvangen, zucht. Gaat om $660 dus veel geld, gebeld met Stan zn telefoon, die het weer doet, en krijg te horen dat het bericht nog kan komen tot morgenochtend 🀞🏽🀞🏽 anders langs de ticket box bij de ingang bla bla bla. Ok geduld dus. Uiteindelijk de bevestiging van tickets in de mail ontvangen. Dus nu vroeg slapen en vroeg op voor Disneyland Adventure park, we zijn benieuwdπŸ˜„πŸ˜„

Disneyland - California Adventure Park

July 29, 2022 in the United States β‹… β˜€οΈ 26 Β°C

Vroeg op vandaag voor ons bezoek aan Disneyland Anaheim California. Eerst een ontbijtje bij Denny’s en daarna gegaan!
    Met de auto was het vijf minuten tot de parkeergarage. Het is enorm groot allemaal en goed georganiseerd op z’n Amerikaans. Eerst parkeren, dan door poortjes voor tassen controle en metaalpoortje. Dan in treintjes naar de ingang van het park. We hebben gekozen voor het Disney Adventure Park en we zijn op tijd dus de wachtrijen vallen (nog) redelijk mee. Al snel lopen we in het park, blijft indrukwekkend, een complete cartoon wereld waar je ineens loopt.
    We besluiten de drukste attractie gelijk te doen, 60 min wachttijd voor webslingers: a spiderman adventure… maar ja je móet wel anders kom je nergens in. Dit is een 3D attractie van Spiderman.
    We vonden het allemaal erg leuk maar kort, dus voor we het wisten stonden we weer buiten.
    Zo next.. we zien dat er bepaalde rijen flink in wachtrijen zijn gegroeid (sommige naar 120 min) dus maar ff kijken of we voor de kids de “Lightning lane” (fastlane) kunnen regelen want Leda en vooral Stanley gaan de rollercoasters niet in! Dit kost wel weer €40 extra per persoon maar ja, scheelt wél veel tijd denken we. Dit kan je ook via de Disney-app regelen maar het lukt maar niet! Grrrrrr!
    De kids willen heel graag in de Radiator Spring Racers attractie dus daar maar bij de ingang gevraagd of we de fastlane kunnen boeken kunnen doen want je kan ook per attractie een fastlane optie bestellen. Daar worden we echter verwezen naar de service bij de ingang van het park, dat dus weer bijna een half uur teruglopen is, …2de Grrrrr! Dán maar een andere attractie en zijn Xavi en Zenne in de icredicoaster 🎒 gegaan en wel in de rij voor single riders. Je wordt dan naar de overgebleven lege plekken verwezen maar dan wél alleen. Geeft niet want dit scheelt minstens een half uur wachten. Het is ook warm en de meeste wachtplekken zijn (half) in de zon en geen ventilatoren of verkoelend dauwwater om de wachtende mensenmassa te koelen, in tegenstelling bij Universal Studios die dit wel had.
    De ride duurde 2min maar was leuk. Nu maar even eten: bij een restaurant bij de Pixar-pier. Alles moet ook weer via de Disney app gereserveerd worden en je wanneer je tafel gereed is wordt je een sms’je gestuurd. Maar dit werk ook weer half want naar buitenlandse nummers blijkt dit niet te werken. 3de Grrrrrrr! We kunnen in de rij wachten (in de brandende zon) totdat onze tafel gereed is. 3 tot 4 andere families die ook niet gereserveerd hadden gaan ons wél voor,….. wij blijven wachten en bij na navraag staan we toch écht op de wachtlijst wordt ons geïnformeerd ,… geduld hebben is een schone zaak. Uiteindelijk een tafel toegewezen en gegeten. Het eten was goed, Amerikaans veel en niet heel duur.
    Op naar de volgende attractie: de Grizzly River Run.
    Helaas is die tijdelijk buiten gebruik! 4de Grrrr! Misschien later wel even want t is een leuke waterattractie voor met z’n 4ren. Dan gaan de kids maar in de Soarin’ attractie, wachttijd 40 minuten. Leda & Stanley denken dat het een soort rollercoaster is dus wij lopen even een rondje winkeltjes en ploffen op een bankje. Half in de schaduw want warm is het zeker.
    Na deze attractie toch besloten in de Grizzly River Run te gaan: hij was weer open en de wachttijd zou momenteel 75 minuten. We staan (gelukkig) nog niet 10min in de rij (van een rij met een wachttijd van 75min) horen we door de speakers dat deze attractie helaas weer tijdelijk buiten werking is: 5de Grrrrr! We worden het wel een beetje zat nu in die brandende zon. En samen besloten om even wat winkeltjes te bezoeken en naar ons nieuwe hotel te gaan. Disneyland Anaheim USA is en blijft een ervaring al hadden we alle 4 er meer van verwacht.
    De rit naar ons nieuwe hotel Marriot Burbank airport is weer dezelfde als die van gisteren maar gelukkig niet zoveel file. Aangekomen bij ons hotel rond 17:00u mooi chique hotel en mooi terras en zwembad (wel kleiner dan op de plaatjes) maar prima. Lekker buiten op t terras gegeten en wijntjes gedaan. Rond 22:30u gaan slapen. Xavi en Stanley in 1 bed voor de TV want die willen ‘s ochtends F1 kwalificatie Hongarije kijken. Nog 3 nachtjes en al dan weer naar huis. Het gaat helaas snel en onze vakantie loopt op z’n end,.. πŸ₯²

HOLLYWOOD & Sneakers

July 30, 2022 in the United States β‹… β›… 28 Β°C

Redelijk bijtijds ontbeten bij Denny’s met een echt Amerikaans ontbijt. Het was weer veel en lekker. Toch is een ontbijtje met zn 4-ren weer $75….echt niks geks besteld, met tip $90.
    Nu naar het Hollywood Sign, met een adres van een parkje waar je een goed uitzicht op het bord hebt. Toet toet slingerdeslang langs mooie huizen de berg af en op…. Toen zagen we waar we moesten zijn, met nog heeel veel andere mensen, die hadden hetzelfde idee, haha wát een mensenmassa!
    We hebben het bord vanuit de auto uit diverse hoeken bekeken en foto’s van gemaakt, voor ons voldoende om te zeggen… we hebben het gezien! Niet zoeken naar een parkeerplaats tussen al auto’s en mensen.
    In de auto gebleven en verder. Xavi had een route gemaakt van 8 sneakerstores op en rond Fairfax: dé sneakerstore-straat waar o.a. Cool Kick’s staat waar bekende US sporters en celeberties komen. Xavi en Zenne helemaal in hun nopjes met dit uitstapje en op zoek naar een extra paar sneakers. Zenne heeft al haar spaargeld meegenomen en Xavi zit maar te rekenen.
    De eerste winkel was al leuk, Xavi zag mooie maar we besloten verder te gaan en eerst bij de andere stores te gaan kijken.
    Na alle zaken gehad te hebben (en meer) zijn we even gaan overleggen bij Starbucks op Stanley Avenue hoek Melrose Ave.
    De conclusie was, Xavi had meer geld dan hij dacht en Zenne moet n keuze maken tussen Jordans 6 of 4.
    Xavi wilde toch terug naar de allereerste winkel Sole Revival dus in de auto en weer terug. (De route bestond uit 2 delen lopen, tussendoor even met de πŸš—)
    Daar aangekomen, hadden ze toch de Jordan 4 die Zenne wilde in haar maat πŸŽ‰ en Xavi zn Jordan 3 waren er ook nogπŸŽ‰ gelukkig πŸ€, alle twee blij.Pap en Mam voorgeschoten en €800 in 1 keer uitgegeven.
    Xavi besloot van zn eigen geld nog een extra paar aan te schaffen dus met 3 paar gingen we de deur uit met 2 gelukkige kinderen. Wij ook blij natuurlijk.
    De extra tas/koffer die we vanmiddag ook gekocht hebben komt wel van pas denken we. πŸ˜‚
    Eind van de middag terug in ons hotel hebben we de rest van de zontijd, lekker aan het zwembad doorgebracht.
    Lekker in de zon gelegen, gezwommen en we mochten de Panda Express afhaal maaltijd ook bij het zwembad eten, fijn hoor dat is vakantie toch?!
    Straks wordt de nieuwe film van de Minions in het zwembad met een drive inn getoond, leuk hoor dus tot een uur of 22:00 is iig Zenne bij het zwembad te vinden.
    Morgen onze laatste dag in LA: het plan is om naar Santa Monica te gaan en met de fiets naar Venice Beach te fietsen. Net als in 1999. Na morgen zit ons avontuur in de USA dan echt op. Net als het geld trouwens, dat is ook op πŸ’΅πŸ’΅.
    Niet erg om lekker
    naar huis te gaan: niet meer: “ hotel-in-hotel-uit, koffers-inpakken-koffers-uitpakken,… lekker ons eigen bedje en elke dag zonder koffers de deur uit ,… ” althans, dat blijven we onszelf iig wijsmaken haha