Australie

March - April 2023
A 31-day adventure by Monique, Meerjan & Kimberley Read more

K’gari🏝️ Dag 2🚘

April 11, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag vroeg uit de veren want we hebben een volle dag voor de boeg. We kregen een engels ontbijt🥓🍳🥪. We vertrokken weer in onze 4 wd🚘. Elke keer als we gaan rijden is er een andere bestuurder. Zo krijgt iedereen de kans om over het eiland te scheuren🏝️. Dat is goed geregeld.  Als eerste rijden we  naar  lake Garawongera een meer met roodachtig water. Het water heeft een rode kleur door de blaadjes van de tea tree bomen die in het water vallen. Daarna gingen we naar Eli creek 💦 waar we met luchtbanden en floaties naar beneden mochten op de lazy river🏞️. Het ging inderdaad niet snel maar het water was echt super helder en de natuur er omheen waa erg mooi🌴🌳🌱. Het aparte op dit eiland is dat er overal zoetwater kreekjes naar de zee🌊 stromen. Een ideaal eiland dus omdat het in alle behoeften kan voorzien. Daarna was het lunchtijd met wraps🌯 met falafel en allemaal groenten🥒🫑. Makkelijk en lekker. Na de lunch naar de champagne pools waar de zee🌊 tegen de rotsen🪨 slaat en dan in poeltjes erachter komt. Er zaten heel veel vissen🐠🐟 in die poeltjes. Op de terugweg langs het shipwreck⛴️
    Die avond aten we curry met kip🍛. Kimberley maakte nog mooie foto's van de melkweg🌌 en de opkomende maan🌝. Daarna was het tijd om lekker te gaan slapen💤. Morgen weer een dag.

K’gari🏝️ Dag 3🚘

April 12, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Vroeg uit bed on 6.15. Laatste dag van deze excursie op K’gari (fraser) Island🏝️. Snel naar lake MC Kenzie💦 voor de grote meute komt, een meer met heel helder water. Zwemmen en suppen waren de things to do. Na anderhalf uur gingen we weer verder voor een rit🚘 door de jungle🌴🌳 op naar een heilige plek voor de aboriginals. Een plek tussen de bomen bij de oorsprong van een kreek💦.
    Vlak bij die plek hadden we weer een lekkere lunch. Er kwam ook nog even een kookubaru langs. Die zo een stukje kip van iemand zijn wrap🌯 plukte en vervolgens weg vloog. 🐦
    Toen zat het er toch echt bijna op en gingen we richting de ferry. Er volgde weer een lange rit over het strand met veel hobbels en bobbels. Dakar was er niks bij. Na de ferry  reden we het laatste stuk weer terug naar Noosa. Al met al veel gereden met de 4wheel drives mooie plekken gezien en leuke mensen ontmoet.

Noosa —> Agnes water 🚍

April 14, 2023 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

Op deze dag gaan we weer een stuk reizen. De bus🚍 vertrekt om 12.00. We hebben nog even tijd om het centrum van  Noosa te bekijken. Noosa zelf is best groot (uitgestrekt) Maar het centrum is compact en gezellig😁. We kijken even rond doen nog wat boodschapjes🥪🧃 en gaan naar de bus🚍. Dit keer de echte rode greyhoundbus. Dit keer doet de airco het!! Wel zi fijn op een rit van 8 uur. Even denken we weer dat we pech hebben want de bus wordt weer aan de kant gezet. ( ligt het echt aan ons??🤪) Na een telefoontje📞 over een zachtere band rijden we toch weer verder naar Agnes Water. We komen om 20.30 aan. Het lijkt wel 24.00. Alles is uitgestorven💀 op het benzinestation na. We zien ook niet veel want om 18.00 is het hier al donker en bijna geen straatverlichting. Benieuwd hoe dit plaatje er overdag uitziet.Read more

Agnes water💦

April 14, 2023 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

Vandaag een rustige dag in Agnes water. Het is een klein dorpje waar vrijwel geen internet is en waar maar een paar winkeltjes zijn. We zijn wel op tijd opgestaan om een wasje te doen en te ontbijten🍶. Om half 11 verlieten we onze kamer met schone kleding👌We mochten onze bagage🧳🎒 weer bij de receptie achterlaten en konden dus lekker naar het strand🌊 gaan om te zwemmen en te lezen. Begin van de middag weer terug gelopen via de winkeltjes. Monique en Kim hebben wat leuke kleding weten te scoren.👖👖. Meerjan en Kim hebben samen dezelfde ringetjes gekocht💍. Het valt op dat in Australië🇦🇺 op veel plekken goede faciliteiten zijn: toiletten, bbq plekken en speeltuinen. En alles keurig onderhouden. Je hoeft nooit lang te zoeken. Aan het einde van de middag ook nog even bij het zwembad gezeten dat bij het hotel hoort. Even in zoet water zwemmen en douchen. Voordat we weet met de nachtbus🚍 vertrokken hebben we heerlijke pizza’s🍕🍕🍕 gegeten bij een lokale pizzeria. Zo konden we uitgerust en fris aan onze nachtrit naar Airlie Beach beginnen.Read more

Airlie beach🌞

April 16, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 29 °C

De busrit🚍 verliep voorspoedig en om 5.30 waren we al Airlie beach. We moeten ons nog even vermaken want we mogen pas om 14.00 ons appartement in. We gaan naar het openbare zwembad🏊🏻‍♀️. Aangekomen in ons appartement. Kimberley vertrouwt het niet❗️ ( viezigheid, beestjes) en inderdaad er ligt een kakkerlak😷 in het kastje en bloedspettertjes op de vloer. Het voelt niet goed😪. We gaan klagen en krijgen een ander appartement, beter👍🏼! We gaan het stadje weer in en genieten van koele drankjes🍹 op het terras
    Meerjan en Monique laten hun voetjes👣 nog even verzorgen en Kim kijkt even rond. Dit keer diner bij de Mac🍔🍟. Niet te laat naar bed.

Zondag eerst even ontbijt 🥐 halen en dan gaan we shoppen. Onverwacht krijgen we nog bezoek van een Witte geelkuif kakatoe🕊️. Hij gaat er eens mooi voor zitten. We hebben alle drie nog wat leuke kleding gescoord in de lokale boetiekjes👚👖. Na een drankje🍹 op terras hebben we sushi 🍣 to go gehaald als lunch. Dit hebben we opgegeten bij het zwembad. Het was superlekker. Om een uur of 17.00 richting appartement. Beetje opfrissen  genieten van de koelte en dan nog even op pad voor het diner. De kaketoe kwam ook nog op bezoek en had deze keer nog wat vrienden / familieleden meegenomen 😜. Tijd voor het avondeten. Champignon-risotto, pesto- spaghetti en salade🍛🍝🥗. Toen weer terug en nog potje Uno gedaan. Morgen begint onze zeiltocht ⛵️naar de whitsundays. Waarschijnlijk 3 dagen niet bereikbaar.

Sailing to the Whitsundays⛵️

April 17, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag gaan we weer op excursie. 3 dagen zeilen⛵️ , snorkelen en zwemmen 🏊🏻‍♀️, Maar eerst moeten we ons nog even vermaken. We brengen onze bagage 🧳 alvast naar een storage want op de boot⛵️ mag maar een kleine tas👜 mee. Meerjan en Monique huren nog even ern stepje🛴 om even wat meer te zien dan de winkelstraat. Kim gaat nog even zonnen🌞. Tegen de middag eten we nog een keer sushi🍣 en dan een taxi naar de haven.
    We varen met een catamaran met nog 9 anderen toeristen. De schipper heet Jamie en koksmaatje Hope. We hebben een gezellige en leuke groep mensen aan boord. Engelsen, Ieren en natuurlijk Nederlanders. We voeren naar onze overnachtingsplek⛵️. Hier vloog een zeearend rond. Jamie gooide stukjes rauw vlees in de lucht en dat ving de zeearend op.🦅 Ondertussen konden we elkaar leren kennen. We aten curry met kip🍛 en salade🥗 gemaakt door Hope. Na het eten hebben we nog even gezellig zitten kletsen op het dek. Rond een uurtje of 10 gingen we naar onze hut.

Whitsundays⛵️ Day 2

April 18, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

Dag 2 van zeiltocht
    We worden al vroeg wakker voor de zonsopgang 🌅. Vervolgens varen we naar white heaven beach🌊. Daar hadden we ruim de tijd om rond te kijken en op het strand🏝️ te zitten. We hebben hier mooie plaatjes geschoten📸. Helaas was het geen strakblauwe lucht en zelfs even regen💦. Daarna varen⛵️ we naar een snorkelplek  dat was al mooi maar de 2e plek was nog mooier. Allerlei soorten koraal en mooie vissen🪸🐠. Helemaal gerimpeld kwamen we weer uit het water.. Daarna lekker douchen en avondeten. Deze keer pasta🍝 met stoofpot en salade. Het was weer prima net als de andere maaltijden en tussendoortjes.
    In de avond nog een beetje kletsen en de hut weer in. Morgen zeilend terug naar Airlie Beach belooft Jamie.

Whitsundays⛵️ day 3

April 19, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

Dag 3 van de zeiltocht⛵️

Vroeg op. We zouden kunnen suppen maar het water is vrij wild. Niemand heeft zo vroeg ook echt zin. Om 7 uur ontbijt🍶 en om 9 uur gaan we terug naar Airlie Beach. Er staat een stevige wind en de zon schijnt🌞. Mooi zeilweer⛵️. Om 12.00   zijn we er en nemen we afscheid van onze groep. Didi en Niels, een jong stel uit Groningen,  vragen of we die avond willen bbqen bij 1 van de vele bbq plekken. Dat doen we. We doen samen de boodschappen en we hebben de hele avond lekker zitten bbq’en en zitten kletsen. Gezellige afsluiter! 😁Read more

Magnetic island🏝️

April 20, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

Om 7.00 met de bus naar Townsville. De reis ging voorspoedig en om 12.00 waren we er. We konden vrij snel met de ferry naar Magnetic Island. Wat een andere wereld stap je dan in! Heel anders dan Fraser Island. Veel groener, tropischer. We hebben op dit eiland een eigen huisje tussen de bomen op een complex dat deel uitmaakt van een hostel. Het is heel sfeervol en netjes en er hangt een goede sfeer..
    We hebben langs het strand gelopen, nachos gegeren en ern cocktail gedronken (zat er wel alcohol in)
    Morgen gaan we met de bus het eiland verkennen.

Kim en Monique gaan in de ochtend naar het fort wandelen. Het is een  leuke wandeling en we komen 3 koala's tegen👍🐨👍. Tegen 11 uur zijn we terug en gaan we weer met z'n drieën op pad. We kopen een dagkaarten voor de bus en verwachten er veel van......helaas het is een prachtig maar klein eiland en er is niet echt veel te doen. We halen lunch bij de Nelly bay ( ferry)  en lopen naar het strand, Geoffrey bay, om daar te lunchen. Dan de bus naar Picnic bay waar ook niet veel is maar de busrit was leuk. Toen naar Almay bay. Waar we op zoek gingen naar rock wallibies. Gevonden 🦘🐾 Toen terug naar ons hostel Selina en na opfrissen heerlijk steak gegeten aan het strand.

Magnetic island🏝️ -> Townsville

April 22, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

Laatste dag Magnetic Island. Meerjan en Kim gaan nog naar een wildlife park en Monique maakt nog een wandeling langs het strand en de Laguna daarachter. Om 12 uur zien we elkaar weer en gaan we naar de ferry. Na een warme wandeling met volle bepakking komen we aan bij ons hotel. We maken gelijk gebruik van het mooie zwembad. Dan Townsville in. Het gedeelte bij de haven en mooie oude gebouwen is uitgestorven. Zo zonde🤔 Monique vraagt het aan een man. Die zegt dat sinds de grote shoppingmalls er zijn het oude centrum helemaal verpieterd. We gaan dus ook maar even daar naar toe. Later naar het Longboard cafe bij de boulevard. Daar is wel wat leven in de brouwerij.Read more