Portugal
Montenegro

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 95

Stimmungsvoller 3. Advent,

17 december 2023, Portugal ⋅ ☀️ 17 °C

den wir zum Abschied von Faro, im großen Einkaufszentrum erleben und genießen wollen🎄.
      Alles glitzert, alles leuchtet, ein Lichtermeer✨️ bei musikalischer Adventsstimmung, lädt zum Shoppen im Center ein.🎁

Eine kleine Eishalle⛸️, die nicht nur die Kits erfreut, wurde eigens für diese Zeit, im Inneren des Center bereitgestellt.

Weihnachtliche Winterlandschaften, mit🛷, 🎠, einen riesengroßen🧸 und Rudolf mit der roten Nases, bringen Kinderaugen zum Strahlen.

Für dieses Erlebnis stellen wir uns einfach auf den Parkplatz bei Lidl, direkt nebenan und spazieren mehrmals durch die wunderschön beleuchtete und stimmungsvolle Atmosphäre.

Ja, jetzt ist es da!........das wohlige Weihnachsgefühl ist angekommen!😇
      Hoffen die Bilder, bringen auch euch einwenig besinnliche Stimmung ins Haus und wünschen allen noch eine schöne Adventszeit.🎄

• Dag 47

Faro

14 december 2023, Portugal ⋅ ☀️ 14 °C

Alweer een avontuur beleefd, maar dan één die ik liever overgeslagen had.
      12 december smiddags rond 15.00 uur zat ik in de bus van Margot, daarmee zouden we even naar de winkel.
      Opeens kon ik niet meer normaal praten, de woorden die ik wilde zeggen kwamen er opeens heel anders uit. Ik hoorde dat het verkeerd was en probeerde te corrigeren maar dan werd het weer iets anders, heel gek.
      Dit was echt niet goed. We gingen bij een huisartsenpost langs en de dokter nam het gelukkig serieus en zei dat we naar het ziekenhuis in Faro moesten. Hij vroeg of we vervoer hadden en daar gingen we. Het was meer dan een uur rijden naar Faro en het was ook nog spitsuur. Tijdens de rit ging het praten toch opeens weer beter en ik zei tegen Margot dat we wel weer terug komen gaan. Gelukkig wilde ze daar niets van horen en zei dat het niet niks was en dat het nagekeken moest worden.
      Eerst naar het staatsziekenhuis want daar had die dokter contact mee gehad. Maar bij binnenkomst in dat gebouw met kapotte donkere plavuizen waar het naar kots stonk had ik het idee dat ik in een horrorfilm beland was. Margot belde met de verzekering en we konden naar een prive hospital in Faro. Wat een verademing, licht en schoon en niet het idee dat je er iets op zou lopen wat je nog niet had.
      Intussen was mijn spraak al bijna weer terug en ik dacht dat het niet zo ernstig was.
      Toen vroegen ze of ik een scan of een MRI wilde. Nou dacht ik als het dan toch moet kijk dan maar goed, laten we maar een MRI doen. Wederom moest Margot bellen met de verzekering want ze wilden van te voren goedkeuring voor de MRI. Vandaag hoorde ik dat zo'n MRI 11.000 euro kost 🥵 Wat een gekke gewaarwording in zo'n MRI zeg, ik heb de hele tijd mijn ogen dichtgehouden omdat ik bang was om in paniek te raken als ik ze opendeed. Ik weet dus ook niet of ik er eerst met mijn benen of mijn hoofd in ging. Het zou een kwartiertje duren, ik kreeg een koptelefoon op om het lawaai te reduceren. Het eraan overgeven ging wonderwel goed, iedere keer weer even opnieuw instellen op het geluid als het veranderde, wat waren dat een lange 15 minuten.
      Nu lig ik al twee nachtjes in het ziekenhuis en het gaat goed, het praten is zoals het was. Het blijkt dat mijn bloeddruk veel te hoog is en zo ook mijn cholesterol en in mijn linker halsslagader heb ik plaqua.
      Alles is prima te behandelen met medicatie gelukkig. Morgen of overmorgen mag ik weer naar mijn Octobus 😃
      Ik ben best wel geschrokken maar ook blij dat het niets anders in mijn hoofd was zoals een tumor oid.
      En wat ben ik blij dat Margot er was, ik had zelf niet goed kunnen praten. En als ik alleen geweest was had ik het misschien niet eens gemerkt? Ik praat niet de hele tijd hardop tegen mezelf.
      Margot was echt mijn beschermengel ❤️
      Misschien morgen geen berichtje, ligt eraan of er nieuws is, tot later!

• Dag 48–53

Ontslag

15 december 2023, Portugal ⋅ 🌬 15 °C

Ja hoor ik mag vanmiddag weg uit het ziekenhuis!!! De dokter zegt dat als ik de medicatie blijf nemen ik gewoon alles weer mag doen.
      Eerst maar een beetje rustig aan weer in mijn Octobus in mijn gewone doen komen op de camping bij Margot 😃
      Ik heb er weer alle vertrouwen in om mooie avonturen te beleven. Begin januari nog een check up voordat ik naar Marokko ga, dat voelt wel safe.
      Dag ziekenhuisbedje!!!

• Dag 22

Faro island

19 november 2023, Portugal ⋅ 🌙 18 °C

Vanmorgen de zon op zien komen boven Ria Formosa. Vannacht vroeg ik me af wat toch dat steeds terugkerende lawaai was dat ik hoorde, bleken dat de golven van de Atlantische Oceaan te zijn. Om half 8 vertrokken we richting vliegveld dat slechts 8 minuten rijden is.
      Wat een overzichtelijk vliegveld zeg. Komt natuurlijk ook omdat het zo klein is, maar het kort parkeren terrein is 3 minuten lopen van zowel de vertrekhal als de aankomsthal en dat is bijzonder prettig.
      Nog even koffie met een pastel de nata als afscheid en daar ging Souwie..........
      Toch wel gek zo, wat zal ik nu eens gaan doen? Ik had nog geen plannen. Vorige keer was het rond het vliegveld heel mooi om rond te rijden dus dat ging ik doen. Daarbij kwam ik langs de mooie grote parkeerplaats waar de vorige keer nog een bord stond dat het verboden was voor campers, via de zij-ingang reed ik er op, ik zag geen enkel verbodsbord. Zou het dan toch mogen? Er stond een bord voor bussen, nou Octobus is ook een bus, dus vooruit maar ik ga daar staan. Wat een prachtige plek, ze hebben er zelfs planten en bomen geplaatst en direct aan Ria Formosa.
      Lekker op Veni Vidi Fietsie weer terug naar het begin van de vissershuisjes waar ik gisteren met Souwie een stukje gelopen had. Nu wilde ik het helemaal lopen en over het strand langs de Atlantische Oceaan terug. Heerlijk een tijdje op een geheel verlaten strand gezeten. Er lagen veel stenen in de meest vreemde vormen. Leuk om daar foto's van te maken, het was opkomend water en ja hoor ik kreeg het voor elkaar om een kletsnatte rok te krijgen omdat ik tijdens het fotograferen niet goed op het water lette 😃 Gelukkig was die binnen een kwartier weer droog met dat heerlijke zonnetje erbij. Naderhand nog even een terrasje pakken en weer op weg naar Octobus. Maar wat zag ik toen ik door de hoofdingang van de parkeerplaats fietste? Toch een bord verboden voor campers. Hadden ze dat vanmiddag snel even neergezet? Aan de andere ingang stond ook al zo'n bord, nee hè?
      Nog even naar de zij-ingang gereden waar ik de parkeerplaats opgereden was en gelukkig stond daar geen verbodsbord. Alleen dat bord dat bussen er mogen parkeren. Het is hier heerlijk rustig en ik kijk uit op Ria Formosa waar de zonsondergang aan de Atlantische Oceaan nog behoorlijk wat kleur aan meegeeft.

• Dag 17

early bird

8 november 2023, Portugal ⋅ ⛅ 12 °C

Rosie hält heute nichts im Camper und so sitzen wir morgens um 5.30 h alleine am Strand und genießen den Sonnenaufgang mit der ersten Tasse Kaffee. Langsam fange ich wieder an Energie zu tanken und bin dankbar das ich diese tolle Reise machen kann. 🙏Läs mer

• Dag 69

Naar Faro

17 mars, Portugal ⋅ ☁️ 17 °C

Ja en dan is het alweer zover, we gaan naar Faro, waar Justus morgenochtend weer vertrekt naar huis.
      Route over de tolweg want dat scheelt twee uur rijden, 3 uur ipv van 5 uur.
      Rond 13.30 kwamen we op Praia de Faro aan waar we eerst een wandeling langs de vissershuisjes gemaakt hebben. Over het strand terug en natuurlijk een hamburger bij het kleine restaurantje aan het begin van de vissershuisjes, die smaakte weer voortreffelijk 😋
      Toen teruglopen naar de ferry van 15.00 uur om naar Faro te gaan, we wilden naar de Bottenkapel. Op de boot kwam ik er achter dat hij op zondag dicht is, wat jammer nou 🫤 Dan maar wat lopen door het oude centrum van Faro, dat was ook erg leuk. Tijdens die wandeling zagen we een heel leuk terras en we besloten daar na de wandeling heen te gaan. Wat is dat toch gezellig, mensen kijken. We moesten de laatste ferry terug hebben om 17.30 dus we hadden alle tijd.
      Op het laatste stukje voor we bij de ferry waren zag Justus plotseling het teken voor de route naar Santiago de Compostela, wat een mooie afsluiting van de wandeltocht!
      We hebben nog geprobeerd om de route te vinden, maar om de hoek was er links noch rechts meer een spoor van de route te vinden, heel vreemd..........
      Terug bij Praia de Faro eerst inchecken bij de kamer waar Justus slaapt en toen de bus ophalen. Vannacht slaap ik weer in mijn Octobus 😃

• Dag 1 375–1 377

Faro

28 november 2023, Portugal ⋅ ☁️ 18 °C

Da Anke ja zurück nach Hamburg muß, haben wir heute mal den Parkplatz neben der Landebahn angefahren. Nicht wirklich leise, aber toller Blick.
      Heute morgen waren wir noch kurz in Spanien zum shoppen und um mir neue Prepaid-Karten für Spanien zuzulegen.
      Morgen machen wir noch eine Stadttour durch Faro.

Einer meiner Reifen verliert Luft. Eine gute Gelegenheit endlich mal einen Reifenkompressor zu kaufen. Mal schauen, wie viel morgen früh noch drin ist. Irgendwas ist ja immer, aber zumindest waren wir in den letzten Wochen in keiner Autowerkstatt.

Die Tour nach Faro war nicht schlecht. UBER Pets hat die Hunde mitgenommen und so konnten wir zu viert durch die Stadt laufen. Zumindest für unsere Verhältnisse waren wir touristisch unterwegs. Knochenkapelle, Altstadt etc.

Zum Abschluss lecker beim Italiener gegessen. War wirklich gut. Leider wollten wir ins Steakhaus, war wir in dem Moment leider vergessen hatten und abends waren wir zu satt, um noch mal los zu fahren.

Zum Abschluss habe ich versucht in einen Surfanzug mit Frontreissverschluss rein zu kommen. Das hat sowas von nicht geklappt und es gibt zum Glück auch keine Fotos davon.

• Dag 21

Dag Culatra.......

18 november 2023, Portugal ⋅ 🌙 18 °C

Vanaf gisteravond stond alles in het teken van het afscheid nemen van Culatra. Heel erg leuk om te zien hoeveel mensen Souwie kent op Culatra en vice versa, het helpt ook dat Souwie Portugees spreekt. Iedereen krijgt een hug en het "até a próxima vez" (tot de volgende keer) klinkt veelvuldig.
      We lopen een extra rondje en genieten van de mooie plaatjes. Door het lage water zijn er mensen op het wad aan het werk en de kleuren en lijnen zijn werkelijk prachtig. En dan moeten we toch naar de boot. Een paar vrouwen van Culatra, die ook met de veerboot mee gaan, helpen Souwie met de zware koffer alsof dat heel gewoon is.
      In Olhao aangekomen blijft Souwie wachten bij de veerboot terwijl ik Octobus op haal.
      En daar gaan we naar Faro island. Over de brug rechtsaf naar het restaurantje aan het begin van de authentieke vissershuisjes. Een heerlijke hamburgerplate gehad, door Margot getipt was ik er de vorige reis al geweest. Voelt best goed als je ergens de weg al weet 😃 En daarna een stukje over de plankier gelopen om naar de vissershuisjes te kijken. Het was tijd om in te checken voor de AirB&B kamer. Wat een prachtige kamer heeft Souwie daar met uitzicht op de Ria Formosa. Ik slaap in mijn Octobus op de parkeerplaats er naast.
      Later nog lekker een biertje/wijntje gedronken op een terras met 2 Engelse jongens die ook een kamer in de AirB&B hebben. Was erg gezellig en wat hebben we gelachen zeg 😂
      Al met al is het toch goed gekomen met de weemoed van het afscheid nemen!

• Dag 19

Letzter Tag in Faro

23 juli, Portugal ⋅ ☀️ 21 °C

Nach dem Frühstück am Hafen von Faro fuhren wir mit dem Auto an den Praia de Faro. Die Stadt selber liegt nicht direkt am Meer, sondern entlang einer Lagunenlandschaft.
      Abends ging in ein sehr feines italienisches Restaurant! Das Tiramisu war herrlich. Morgen Dienstag fliegen wir bereits wieder in die Schweiz zurück!Läs mer

• Dag 17

… and finally in Faro

21 juli, Portugal ⋅ ☀️ 27 °C

Und schon ist er hier - unser letztes Etappenort in Portugal. Mitten in der Stadt Faro haben wir ein kleines schmuckes Hotel gefunden. Angekommen, etwas im kleinen Hinterhofpool abgekühlt und dann ging es ab in die Stadt und dessen schöne Gassen zu entdecken.Läs mer

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Montenegro

Gå med oss: