Thailand

• Day 10

Ostrov Mook prvé dojmy

March 5, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

Dnes sme sa presunuli z ostrovu Ngai na ostrov Mook.
      Celá trojica ostrovov Ngai, Mook a Kradan sa tu považuje za nadštandardné ostrovy s nadštandardnými plážami.

Aspoň zatiaľ však na mňa Mook pôsobí veľmi schizofrenicky. Väčší ostrov prepchatý tuktukmi (motorsajdkami) a motorkami, všade kvantum prachu, rozostavané cestičky, kde cesta z ničoho nič skončí a už sa len vzájomne prášime na motorkách. Niekde krásny luxusný rezort a o chvíľu zopár pajzlov nalepených na sebe pomaly bez okien... Medzitým samozrejme skládka odpadu.
      Už v meste sa stačí pozrieť za hocijaký dom a bordel, že by vedeli konkurovať cigánskym osadám zo Slovenska.
      Z polovičky ľudí mám navyše zlý pocit. Sú európsky tuční, poniektorí až americky tuční (štandardní thajčania sú chudí a nie len preto, žeby boli chudobní, ale preto, že pri ich lokálnej strave sa stučnieť nedá), neusmievajú sa a snažia sa nás ogabať (pri požičiavaní motoriek sa im to už aj trochu podarilo).
      Navyše a to tu začínam pociťovať stále viac a viac tí thajci sú aj blbí. Nechali sa zmiatnuť západniarmi a sú schopní z Thajska kvôli tomu spraviť centrum pizze, špagiet, hamburgerov, sendvičov, nezdravých európskych koláčov, zmrzliny, múčnych výrobkov atď...
      Neuvedomujú si, že Thajsko je pre mnohých unikátne práve tým, že je autentické a nie, že je to kópia európskych prímorských stredísk.
      A blbý thajčan sa chce podobať na európana a nechápe, aká je to slepá ulička.

Mne sa stále viac a viac potvrdzuje, že som v Thajsku prežil 4 mesiace svojho života a že to stálo za to, ale nabudúce už do Thajska asi ísť nechcem. Čas spoznať iné krajiny. Pre niekoho, kto je tu prvý krát je Thajsko pecka a je stále rôznorodé a plné nových objavov, ale ja už som asi náročný turista... Je totiž vidím veci, ktoré niekto, kto je prvý krát v Thajsku ešte nevidí.

No uvidíme zajtra... Keď možno aj ja budem mať lepšiu náladu a možno iný pohľad.

Inak kým som mal chvíľku pre seba, ostatní si prešli nejaké pláže a ochutnali nejaké dobroty.
      Mne to dnes nechýbalo, žalúdok permanentne hlási prežratie a to mám pocit, že tu jem najmenej - proste ostatní sú stále hladní, alebo mlsní?

P.S. Na hlavnej fotke Peťka, ako prototyp vdačného turistu Thajska budúcnosti - Fanta je jej obľúbený nápoj a zelená spolu s červenou sú neodolateľné. - ale ja verím, že keď bude mať toľko rokov ako ja, neodolá klasickým thajským dobrotám - ak ešte budú existovať a že "spice" sa stane jej obľúbeným slovíčkom :)

• Day 12

Tajná pláž a plávajúce vrecia zemiakov

March 7, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

S kajakmi od jaskyne pokračujeme ďalej popri pobreží do častí, kde sa už suchou nohou dá dostať len veľmi obtiažne.
      Cestu lemujú vysoké útesy a po nejakom čase sa pred nami otvára malá krásna pláž, ktorú okrem nás okupuje len jeden kajak,aj ten neskôr odchádza.
      Sabai beach je takmer čisto piesková pláž uzavretá medzi dvoma 100 metrov vysokými bralami obrastenými bujnou vegetáciou. Je príliš ďaleko pre kajakovanie z hlavných pláži ostrovu Mook a pristávanie motorových lodí tu asi nie je povolené.
      Malý raj na zemi. Voda priezračne čistá, rybičky, delfínik, vorvaň, tuleň, mrož...

Kým Ňano robí prieskum okolia do chvíle kým zistí, že on už je pod drobnohľadom prieskumnej opice, ktorá skúma jeho, tak Peťka si z palmových listov vyrába plážové ležadlo.

Nebyť toho, že sa Ňaňo plaší späť na ďalšie atrakcie viem si tam predstaviť prelenivieť zopár hodín...

Pri pádlovaní na kajakoch cestou späť dostaneme možnosť pozorovať spomínanú korálkovitú reťaž z ľudí ako sa pomaly formuje pred vstupom do jaskyne.
      Bože to je komédia a tragédia zároveň.
      Výletná loď s asi 70timi ľuďmi. Vydržali sme pozorovať asi troch. Každému osobitne musel sprievodca vysvetliť ako zísť po schodíkoch do vody a nejako ho do tej vody polonásilím aj dostať. A všetci ako kysnuté knedle, čo prvý kráť idú do vody a vo vode sa vznášajú len vďaka veste. Pohyblivosť nulová - strašné. Už mi je jasné, čo znamená, keď si zaplatíš poldňový výlet loďou. Dve hodiny sa len pozeráš na nástup a výstup svojich spolucestujúcich a potom sa vzhľadom na robotickú neschopnosť spoluvýletníkov nahádzaných do vody necháš ťahať ako vrece zemiakov zabalené do plávacej vesty.
      Hrôza.
      Uvedomujem si ako zásadne sa líšime od štandardného turistu a ako si o sebe myslím, že sme úplne normálni zdravo odvážni ľudia. V skutočnosti však sme promile najodvážnejších z tohto ostrova.
      To si potvrdzujem, keď si dávam dokopy, že celá požičovňa kajakov mala 6 kajakov a v čase nášho návratu boli požičané až 2. A podobne je to aj s motorkami.
      Takých samostatných, odvážnych prieskumníkov ako sme my je tu na ostrove desivé mimimum.

Ňaňo, Maja, Peťka - ospravedlňujeme sa vám, že sme vás našimi dovolenkami zatiahli do tak nebezpečného sveta :)

P.S. Posledný obrázok je len pre ilustráciu stiahnuté z internetu, lebo by mi pripadalo neetické ich fotiť - aby ste videli, o čom hovorím. Vpredu sa držia záchranného kolesa a to ťahá vedúci. A vedzte, že sa tu zďaleka nejedná len o čínske posádky, ktoré sú svojim "safety first" (kúpem sa v 30cm vode v záchrannej veste) známe po celom svete...

• Day 12

Emerald cave

March 7, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Bývala pirátska jaskyňa, ktorá je na tomto ostrove, je najväčšou atrakciou zo všetkých okolitých ostrovov a je zahrnutá v množstve fakultatívnych výletov aj z 2 hodín vzdialených lokalít. Preto sme si ju nemohli nechať ujsť.

Z nášho ubytka sme vyrazili na motorkách už o 7:15 ráno s ešte trčiacim sendvičom v ústach z rýchlych raňajok a pred ôsmou ráno už sme sedeli v kajakoch.
      Jedná sa tu o takú atrakciu, že už o 10-tej stoja pred jaskyňou lode s aj 100 cestujúcimi, ktorých masívne navyhadzujú do vody a sprievodca ich potom na šnúrke ako korálky pretiahne cez vodou zatopenú jaskyňu.
      My sme však najväčšiu atrakciu celého širokého okolia chceli len pre seba! Preto sme si privstali.
      Ku vchodu do jaskyne sa na kajakoch plavíme asi 1,5km popod možno stometrové kolmé skalné previsy a už to je samo o sebe zážitok.
      V oranžových vestách katastrofálneho stavu a vyblednutia s odtrhnutými prackami naskáčeme s čelovkami z kajakov do vody a cieľom je preplaviť 100m dlhú tmavú jaskyňu. 1 pracku nemám, jedna drží a druhá sa v kuse odopína. Hĺbka vody neznáma...

No a keďže ja nesiem vo vaku mobil na fotenie, tak ja vyvalený hore bruchom, ruky s vakom vo vzduchu a mňa cez jaskyňu ťahá remorkér Danka.
      Je to zážitok, nasmejeme sa do sýta.

Ale nie je to len o jaskyni. Jaskyňa je totiž tunel, ktorý na druhej strane ústi do kruhového priestoru s vlastnou plážou v strede džungle, kde slnko presvitá zhora len v úzkom kruhovom páse. Z každej strany sme totiž obklopení vysokými skalnými útesmi.
      A my sme na dne tej priepasti v malom idylickom prírodnom kúpalisku s priezračnou smaragdovo-zelenou vodou a príjemnou pieskovou plážičkou.
      No PECKA, hlavne keď sme tam o chvíľku úplne, úplne sami. V priestore, kde sú cez deň schopní touroperátori kvôli zisku natrepať aj 200 ľudí.

Peťka si zaplávala, urobili sme nejaké fotky, remorkér Danka pretiahol kontajnerovú loď Milan späť cez jaskyňu až ku kajakom a zážitok sme ukončili rehotaním sa na tom ako vorvaň Danka, tuleň Milan a mrož Ňaňo vyliezajú z hlbokej vody späť na kajaky a že to nebola taká sranda sa tam vytrepať...

• Day 13

Ubytovanie na ostrove Mook

March 8, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 26 °C

Na Mooku sme mali asi najkvalitnejšie ubytovanie blížiace sa štandardom k európskym hotelom. Avšak predsa mal náš guesthouse jednu špecialitu, o ktorú sa musím podeliť.
      Dolná vchodová časť je v podstate reštaurácia (len pre hostí), ktorá síce má okná, ale 15cm za oknami je múr susednej budovy. Takže výhľad z reštaurácie je na múr nalepený na oknách.
      Aby toho nebolo dosť, tak dnu v tej reštaurácii sú 4 budget izby s balkónom. Áno dnu... Tieto izby majú okná jedine na balkón, ktorý je priamo dnu v reštaurácii. Takže jediný výhľad je do reštaurácie a ak si odhrniete závesy, tak vám vidno z reštaurácie rovno do postele (nie je to viac ako 10 metrov) a keď vyjdete z izby na svoj balkónik tak ste v podstate priamo dnu takmer v centre reštaurácie.
      Neviem, či som to dokázal ako tak popísať, ale divočina je to riadna. Na foto to možno vidno lepšie.
      Celkovo naša budova zvonku o pôdoryse možno 150m2 je vtrepaná na pozemok možno 160m2 a z každej strany hneď nalepená iná budova.
      Jediné šťastie, že sme na poschodí a tie budovy okolo sú nižsie. Výhľad tak máme na strechy iných budov, ale lepšie ako otvoriť okno a naraziť do múru.

• Day 10

Zúrivý pes v Thajsku

March 5, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

Dnes som mal depresívny deň.
      Chýba mi domov a moje žlté kačičky.

Do toho ma doštípali komáre, telefón sa mi nejakým omylom zapol a poťahal dáta, pričom som zistil, že Orange má cenu za dáta v Thajsku len asi 1000x väčšiu (12Eur za MB, alebo teda 12000Eur za 1GB) - ani neviem, koľko som toho poťahal. Vytáča ma skôr tá cenová politika Orange.

Aby toho nebolo dosť, ja raz za čas potrebujem byť úplne sám a z toho čerpám energiu a tu všetko prebieha všetci spolu a ešte často mám aj pocit, že ma všetci stavajú do pozície vodcu skupiny (alebo sa sám násilne staviam?), že musím na všetko myslieť, o všetkom rozhodovať, všetko potvrdzovať... Chcem sa len viesť dovolenkou ako Peťka a mať jediné starosti typu, aby v ryži nebolo veľa zeleniny.
      Navyše tu mám pocit, že tu len leniviem a kysnem - teda oddychujem - len mňa ničnerobenie nebaví. Doma by som aspoň niečo majstroval a cítil sa aspoň kus užitočne a kreatívne. Tu mám pocit, že som zbytočný.

Už som z toho všetkého unavený a potrebujem minimálne svoj pokoj len sám so sebou. Uvedomujem si, že to tu proste nejde, ale zvalilo sa to na mňa všetko tak nejako naraz, že všetci si dnes mohli užívať zúrivého psa. Aj ja som si to užíval :)
      Pomaly by to aj odoznievalo, ale stále dakto do mňa počas dňa rýpol a ja som po ňom potom štekol.

P.S. Len aby ste nemali pocit, že v príspevkoch tu dovolenku idealizujem, tak vidíte, že sa snažím popísať fakt ako sa tu reálne máme (mám) - howk, teda havk.

• Day 72

February 10, 2023 in Thailand

Mit starkem Wellengang brettert unser Speedboat aus Koh Lipe in Richtung Koh Mook. Des einen Freud, des andern Leids (ganz geschlechter-abhängig) beruhigt sich die See und wir sind in zwei Stunden am Ziel.
      Die nächsten drei Tage sind schnell erzählt. Ganz viel Sonne, Strand und Meer.
      Wir besuchen zwei schöne Schnorchel-Spots, geniessen die eher unbekannte, dafür umso schönere, unberührte Insel und durchschwimmen die 80 Meter lange, zum Teil stockdunkle Emerald Cave.
      Bei Ebbe ist an Baden nicht mehr zu denken. Dafür suchen tausende Seesterne den Weg ins tiefe Nass. Sehr eindrücklich 🥰
      Die drei Tage auf Koh Mook sind schnell vorbei. Das letzte Ziel unsere Insel-Hopping-Tour ist Koh Lanta.

• Day 55

November 25, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Hallo zusammen

Die Fahrt mit dem Speedboat von Koh Lipe nach Koh Mook kann man vergleichen wie eine Achterbahnfahrt in der Eurosat (im Europapark). Der einzige Unterschied war, es dauerte 2 1/2h statt 2min. Mit leichten Kopfschmerzen kamen wir dann schlussendlich erleichtert auf Koh Mook an.

Diese Insel ist nochmals etwas weniger touristisch, was uns sehr gut gefällt. Leider ist vieles etwas heruntergekommen oder noch nicht fertiggestellt (man merkt die Auswirkungen von Corona) und es wird viel Müll vom Meer angeschwemmt. Dafür sind die Einheimischen sehr freundlich und auch die tierischen Bewohner sind zuckersüss.

Etwas Pech haben wir mit unserer Unterkunft. Vor unserem Bungalow campieren etwa 10 Hühner, diese spüren sich ab 05.30 nichts mehr und geben alles 🐔🐥😵‍💫😣
      Sobald wir das Bungalow verlassen, werden wir von zahlreichen Hunden und Katzen begrüsst und begleitet, was Janice sehr sehr cool findet. Was Janice weniger cool findet ist, dass es in unserer Unterkunft ein paar, eher unerwünschte Bewohner🪰🐜🦟🦗🪳🦂 hat.
      Aber das überleben wir gerade so knapp.

Den Rest seht ihr auf den Bildern.
      Wir wünschen euch ein schönes Wochenende.
      J&D

• Day 5

Vom Spuckerle zum Traumstrand

March 7 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Wow-also der Erlebnisfaktor hat heute sein bisher höchstes Level erreicht. Und zwar in beide Richtungen.
      Der absolute Tiefpunkt war erreicht als wir aus der Höhle durchs offene Meer wieder zu unserem Private-Boot (ja wir haben eines für uns gemietet und wollten keine 30 andre Touries dabei haben...und wenn ichs rückwirkend betrachte war's auch besser so🤢😜)...wo war ich stehen geblieben...ja genau, der Tiefpunkt...also wir schwammen aus der Höhle wieder zu unserem Boot, Mutter wurde von dem Guide am Schwimmring und Schwimmweste gezogen...dann wieder aus dem Wasser ins Boot gestiegen und dann sah ich's auch schon an ihrem Blick.
      Ich lachte und erntete ein bleiches Mundwinkelnachuntenface, und sie sagte nur sowas wie: "chhab Slzwsser geschluggt"-rölps-.
      Ich hab sie schwer verstanden, denn der Mund war schon voll.
      Ich glaub ich sagte nur noch: "Sei so lieb und kotz in die andre Richtung".

Und manchmal hört selbst Mutter noch auf mich.

Sie kotze 3 mal im Strahl in Richtung Höhleneingang ins Meer und fütterte die Fische damit.

Ich schwankte zwischen IGITTIGITT und OHJEIJEE...UND LACHFLASH!

Der Guide hatte dann auch bemerkt dass was nicht stimmt und ging an seine Tasche. Er brachte ein Serum welches unter die Nase gestrichen wird. MUTTER hat dann eine der drei Wasserflaschen bekommen (HIMMEL die hab ich extra noch gekauft gehabt, damit wir NICHT das Meer leer trinken müssen) . Und statt sie das wertvolle Wasseres getrunken hat, hat sie damit den Bootsrand geputzt. Und dann ja, auch getrunken.

Himmelpimmel...das war ein Erlebnis.

Spukende Mutter nach dem Höhlenschwimmen. Was ein Filmtitel.

So beginnen wir von vorn in Kürze:

7.30 aufstehen
      8.00 Spartanisches Frühstück mit Mutter-Sohn-Gesprächen
      8.30 Abfahrt mit Privat-Boat und 2 Guides
      9.15 Ankunft am Höhleneingang

Dann mit GoPro an der Stirn ins Wasser gehüpft und um die 80 Meter durch einen Berg geschwommen.

BEEINDRUCKEND-Duster, dunkel, Wellengang im Berg....

⛰️🌊 Und auf einmal wieder Licht am Ende des Tunnels.

Ein fantastischer Ort, den wir aufgrund des sehr frühen Aufstehens nur mit ca. weiteren 20 Personen genießen durften.

Wir planschen, schauten gen Himmel und genossen den Augenblick.

Nach ca. 20 Minuten ging's dann los. Und aus diesem Höhlenloch schwammen Gruppenweise mit Schwimmwesten bewaffnet eine Gruppe nach der anderen. Und aus den anfangs 20 Personen wurden schnell an die 100.

Private-Boote und früher Aktionismus lohnen sich manchmal richtig.

Alleine des Kotzens wegen - nich auszudenken wenn wir Familie Strunström mit ihren 3 Kindern aus Holland mit auf dem Boot gehabt hätten als meine Mum sich entschlossen hatte die Fische zu füttern.🤣😭🤪🥰

Dann ging's zurück ....direkt...ab ins Bett ins klimatisierte Zimmer und schlafen.

Für Mutter genau das richtige, nicht für Sascha.

Ich bin dann einfach losgelaufen, ab in die Pampa und mit Google Maps nen Strand gesucht.

Es dürften bei 37 Grad um die Kilometer gewesen sein. Ich sah abgefuckte Hausruinen, Berge von Müll, bei gewissen Abzweigung fand ich dann wieder zur Zivilisation zurück und stand plötzlich inmitten einer Inselsiedlung wo (wahrscheinlich) die Angestellten der Resorts, die Einheimischen eben die Inselbewohner leben (müssen).

Ein Spagat zwischen Melancholie und Faszination. Armselig und doch glücklich und zufrieden. So wirkt es zumindest.
      Aber leider leider auch schandhaft wie der Planet hier behandelt wird.

Jetz zum Highlight.

Der Charlie Beach.

Strahlend blaues Meer, ein paar bunte Schirme, Essen Stände und sehr wenig Menschen. Eine Bucht die in meine TOP TEN kommt! Hier.muss MUTTER hingebracht werden.

Ich halte sie ab. Bin zurück.mit einem Rollertaxi...

Und dann saßen wir auf einmal zusammen an diesem schönen Strand und warteten bei Kaffee und eckelugem Orangensaft auf den Sonnenuntergang.

Die Sonne ging unter und dann:

wars dunkler als vorher-wow!

Zum Schluss noch de Fußmassage für ne Stunde und dann den Abend auf der Strandterasse ausklingen lassen.

DANKE Mama...❤️❤️❤️

• Day 56

Inselhopping 🏝️😎

January 2 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

Es guets Neus eui allne! 🍀🐞

Weihnachten und Silvester unter Palmen zu verbringen war definitiv nicht dasselbe - den Weihnachtsstress haben wir denoch nicht vermisst.🙊😅

Koh Lanta war die erste Trauminsel während unserer Reise und wir haben uns ein wenig verliebt. 😍 Geht es noch besser? Koh Lanta ist für uns ein perfekter Mix zwischen Entspannung und Abenteuer. 🤩 Nationalpark, Leuchtturm, Kajaken durch Mangrovenwälder, entspannte Strände und leckeres Essen - wir können die Insel definitiv weiter empfehlen. 👍🏼

Jetzt faulenzen wir auf der Insel Koh Muk und geniessen den klassischen Urlaub am Meer. 🏝️ Weisse Sandstrände, glasklares Wasser und das rauschen der Wellen sind hier an der Tagesordnung. Für Nicolas darf auch die tägliche „Fresh Coconut“ nicht fehlen. 🥥 Der Kokosnuss-Entzug wird sicherlich nicht einfach werden sobald wir am Festland sind. 😂

Übrigens, wir übernachten nicht in einem Bungalow oder in einem Hotel. Nein, wir haben ein Zelt inmitten eines Cashew-Waldes. ⛺️

Morgen werden wir einen Kajak- und Schnorcheltag einlegen und zur berühmten „Emerald Cave“ padeln. 🤿 Fotos folgen…

• Day 45

December 17, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Koh Mook est une petite île à côté de Koh Lanta, très tranquille. Au programme : farniente, mojito à 2 euros et dodo dans des bamboo hut; parfait pour se remettre de notre 2e tourista (Julie a fini par être malade aussi : "Unis dans la santé comme dans la maladie" qu'ils disent). Une fois rétablis on a pu faire le tour de l'île en canoë, à la decouverte de la grotte d'emeraude et des spots de snorkelling 😀La nourriture est toujours aussi délicieuse et les thais toujours aussi gentils.Read more