traveled in 3 countries Read more

Trein, army duck en skyrail

April 27, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

We gaan met Kuranda scenic railway  het regenwoud in. De stations zijn mooi en de uitzichten fantastisch. Boven ligt het plaatsje Kuranda met allemaal winkeltjes en eettentjes. Van daar uit gaan we met de bus naar the army duck. Een voertuig dat op land en in het water vooruit kan. De gids vertelt honderduit over alle bomen en planten. Helaas zien we niet veel diëten. Dus als we terug zijn in Kuranda gaan Kim en Meerjan nog naar een vlindertuin en Monique naar een dierenparkje. Om weer in Cairns uit te komen gaan we met de skyrail (gondellift) naar beneden. Een traject van 7km boven de boomtoppen met prachtige uitzichten.
    We sluiten de dag af met een bbq, een late zwempartij en een lekker borreltje als afsluiting.

Dagje achterland Cairns

April 25, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 25 °C

De volgende dag haalde Simon ons op voor een dag rondrijden door het de omgeving. We gaan eerst naar Port Douglas. Een plaatsje iets noordelijker. Het is Anzacday ( soort herdenkingsdag) dus overal zijn ceremonies. Daarna gaan we het binnenland  in. De omgeving hier is tropisch met loof-,en palmbomen en veel vocht. Regelmatig regen dus.
    We gaan naar coffeemakers en lunchen in Jungaburrah..
    Onderweg zien we ook nog een hele grote vijgenboom, met heel veel wortels
    We keren terug naar Juliana via een weg met 210 bochten. Ondanks de regen was het een mooie dag.
    Daar doen we een spelletje en krijgen we heerlijke spaghetti.

We hebben een relaxdagje. We wandelen van Clifton Beach naar Palm Cove en terug. We plonzen in her zwembad en Meerjan gaat nog even met Juliana op pad. In de avond gaan we lekker een hapje eten. Heel veel meer was het niet deze dag.
    Op donderdag maken we onze laatste excursie

Cairns! 🚍

April 24, 2023 in Australia ⋅ 🌧 26 °C

We stappen weer vroeg in de bus. Voor de laatste rit met Greyhound onze eindbestemming is Cairns. Onderweg wordt het steeds warmer en er vallen al wat stevige buien. Ook in Cairns regent het en we maken dankbaar gebruik van een Uber.
    In de middag gaan we op souvenirs jacht. We slagen alle drie goed en ondanks de regen blijkt de boulevard hier in de avond erg gezellig.
    We eten lekker met een appelcider erbij. Moe en voldaan weer naar het hotel.

We moeten om 10 uur de hotelkamer uit maar kunnen nog niet naar Juliana ( ex van onze beef Simon) in Cairns. Het regent heel hard dus wat gaan we doen? We besluiten een uber te pakken naar het centrum en ons even te vermaken in ern gamehal. Na een tijdje gaan we verder en eten een lekkere lunch bij de boulevard. Daarna wil Monique even naar the Dome.( een zipline iets boven het casino) Monique gaat naar boven maar Kim en Meerjan vinden het beneden interessanter. Ze wagen nog een gokje......dit keer met goed resultaat. Kim ern kleine winst en Meerjan een grote!! Daarna is het echt tijd om naar Juliana te gaan. We worden heel hartelijk ontvangen in haar mooie huis. Om half 7 haalt Simon ons op om samen met Desley en ons uit eten te gaan in Palm Cove. Het was heerlijk, pizza  en heerlijk toetje

Magnetic island🏝️ -> Townsville

April 22, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

Laatste dag Magnetic Island. Meerjan en Kim gaan nog naar een wildlife park en Monique maakt nog een wandeling langs het strand en de Laguna daarachter. Om 12 uur zien we elkaar weer en gaan we naar de ferry. Na een warme wandeling met volle bepakking komen we aan bij ons hotel. We maken gelijk gebruik van het mooie zwembad. Dan Townsville in. Het gedeelte bij de haven en mooie oude gebouwen is uitgestorven. Zo zonde🤔 Monique vraagt het aan een man. Die zegt dat sinds de grote shoppingmalls er zijn het oude centrum helemaal verpieterd. We gaan dus ook maar even daar naar toe. Later naar het Longboard cafe bij de boulevard. Daar is wel wat leven in de brouwerij.Read more

Magnetic island🏝️

April 20, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 28 °C

Om 7.00 met de bus naar Townsville. De reis ging voorspoedig en om 12.00 waren we er. We konden vrij snel met de ferry naar Magnetic Island. Wat een andere wereld stap je dan in! Heel anders dan Fraser Island. Veel groener, tropischer. We hebben op dit eiland een eigen huisje tussen de bomen op een complex dat deel uitmaakt van een hostel. Het is heel sfeervol en netjes en er hangt een goede sfeer..
    We hebben langs het strand gelopen, nachos gegeren en ern cocktail gedronken (zat er wel alcohol in)
    Morgen gaan we met de bus het eiland verkennen.

Kim en Monique gaan in de ochtend naar het fort wandelen. Het is een  leuke wandeling en we komen 3 koala's tegen👍🐨👍. Tegen 11 uur zijn we terug en gaan we weer met z'n drieën op pad. We kopen een dagkaarten voor de bus en verwachten er veel van......helaas het is een prachtig maar klein eiland en er is niet echt veel te doen. We halen lunch bij de Nelly bay ( ferry)  en lopen naar het strand, Geoffrey bay, om daar te lunchen. Dan de bus naar Picnic bay waar ook niet veel is maar de busrit was leuk. Toen naar Almay bay. Waar we op zoek gingen naar rock wallibies. Gevonden 🦘🐾 Toen terug naar ons hostel Selina en na opfrissen heerlijk steak gegeten aan het strand.

Whitsundays⛵️ day 3

April 19, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

Dag 3 van de zeiltocht⛵️

Vroeg op. We zouden kunnen suppen maar het water is vrij wild. Niemand heeft zo vroeg ook echt zin. Om 7 uur ontbijt🍶 en om 9 uur gaan we terug naar Airlie Beach. Er staat een stevige wind en de zon schijnt🌞. Mooi zeilweer⛵️. Om 12.00   zijn we er en nemen we afscheid van onze groep. Didi en Niels, een jong stel uit Groningen,  vragen of we die avond willen bbqen bij 1 van de vele bbq plekken. Dat doen we. We doen samen de boodschappen en we hebben de hele avond lekker zitten bbq’en en zitten kletsen. Gezellige afsluiter! 😁Read more

Whitsundays⛵️ Day 2

April 18, 2023 in Australia ⋅ 🌬 27 °C

Dag 2 van zeiltocht
    We worden al vroeg wakker voor de zonsopgang 🌅. Vervolgens varen we naar white heaven beach🌊. Daar hadden we ruim de tijd om rond te kijken en op het strand🏝️ te zitten. We hebben hier mooie plaatjes geschoten📸. Helaas was het geen strakblauwe lucht en zelfs even regen💦. Daarna varen⛵️ we naar een snorkelplek  dat was al mooi maar de 2e plek was nog mooier. Allerlei soorten koraal en mooie vissen🪸🐠. Helemaal gerimpeld kwamen we weer uit het water.. Daarna lekker douchen en avondeten. Deze keer pasta🍝 met stoofpot en salade. Het was weer prima net als de andere maaltijden en tussendoortjes.
    In de avond nog een beetje kletsen en de hut weer in. Morgen zeilend terug naar Airlie Beach belooft Jamie.

Sailing to the Whitsundays⛵️

April 17, 2023 in Australia ⋅ ☁️ 28 °C

Vandaag gaan we weer op excursie. 3 dagen zeilen⛵️ , snorkelen en zwemmen 🏊🏻‍♀️, Maar eerst moeten we ons nog even vermaken. We brengen onze bagage 🧳 alvast naar een storage want op de boot⛵️ mag maar een kleine tas👜 mee. Meerjan en Monique huren nog even ern stepje🛴 om even wat meer te zien dan de winkelstraat. Kim gaat nog even zonnen🌞. Tegen de middag eten we nog een keer sushi🍣 en dan een taxi naar de haven.
    We varen met een catamaran met nog 9 anderen toeristen. De schipper heet Jamie en koksmaatje Hope. We hebben een gezellige en leuke groep mensen aan boord. Engelsen, Ieren en natuurlijk Nederlanders. We voeren naar onze overnachtingsplek⛵️. Hier vloog een zeearend rond. Jamie gooide stukjes rauw vlees in de lucht en dat ving de zeearend op.🦅 Ondertussen konden we elkaar leren kennen. We aten curry met kip🍛 en salade🥗 gemaakt door Hope. Na het eten hebben we nog even gezellig zitten kletsen op het dek. Rond een uurtje of 10 gingen we naar onze hut.

Airlie beach🌞

April 16, 2023 in Australia ⋅ ⛅ 29 °C

De busrit🚍 verliep voorspoedig en om 5.30 waren we al Airlie beach. We moeten ons nog even vermaken want we mogen pas om 14.00 ons appartement in. We gaan naar het openbare zwembad🏊🏻‍♀️. Aangekomen in ons appartement. Kimberley vertrouwt het niet❗️ ( viezigheid, beestjes) en inderdaad er ligt een kakkerlak😷 in het kastje en bloedspettertjes op de vloer. Het voelt niet goed😪. We gaan klagen en krijgen een ander appartement, beter👍🏼! We gaan het stadje weer in en genieten van koele drankjes🍹 op het terras
    Meerjan en Monique laten hun voetjes👣 nog even verzorgen en Kim kijkt even rond. Dit keer diner bij de Mac🍔🍟. Niet te laat naar bed.

Zondag eerst even ontbijt 🥐 halen en dan gaan we shoppen. Onverwacht krijgen we nog bezoek van een Witte geelkuif kakatoe🕊️. Hij gaat er eens mooi voor zitten. We hebben alle drie nog wat leuke kleding gescoord in de lokale boetiekjes👚👖. Na een drankje🍹 op terras hebben we sushi 🍣 to go gehaald als lunch. Dit hebben we opgegeten bij het zwembad. Het was superlekker. Om een uur of 17.00 richting appartement. Beetje opfrissen  genieten van de koelte en dan nog even op pad voor het diner. De kaketoe kwam ook nog op bezoek en had deze keer nog wat vrienden / familieleden meegenomen 😜. Tijd voor het avondeten. Champignon-risotto, pesto- spaghetti en salade🍛🍝🥗. Toen weer terug en nog potje Uno gedaan. Morgen begint onze zeiltocht ⛵️naar de whitsundays. Waarschijnlijk 3 dagen niet bereikbaar.

Agnes water💦

April 14, 2023 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

Vandaag een rustige dag in Agnes water. Het is een klein dorpje waar vrijwel geen internet is en waar maar een paar winkeltjes zijn. We zijn wel op tijd opgestaan om een wasje te doen en te ontbijten🍶. Om half 11 verlieten we onze kamer met schone kleding👌We mochten onze bagage🧳🎒 weer bij de receptie achterlaten en konden dus lekker naar het strand🌊 gaan om te zwemmen en te lezen. Begin van de middag weer terug gelopen via de winkeltjes. Monique en Kim hebben wat leuke kleding weten te scoren.👖👖. Meerjan en Kim hebben samen dezelfde ringetjes gekocht💍. Het valt op dat in Australië🇦🇺 op veel plekken goede faciliteiten zijn: toiletten, bbq plekken en speeltuinen. En alles keurig onderhouden. Je hoeft nooit lang te zoeken. Aan het einde van de middag ook nog even bij het zwembad gezeten dat bij het hotel hoort. Even in zoet water zwemmen en douchen. Voordat we weet met de nachtbus🚍 vertrokken hebben we heerlijke pizza’s🍕🍕🍕 gegeten bij een lokale pizzeria. Zo konden we uitgerust en fris aan onze nachtrit naar Airlie Beach beginnen.Read more