Roadtrip i USA 2016

July - September 2016
A 55-day adventure by Charlotte Read more

Tredje og sidste dag i Washington 22/7

July 22, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Vi havde en lang dag foran os, da dagen før jo var gået med at finde ud af det med bil. Vi stod op kl. 6.30 for ar betale for bilen. Det var en god slat penge, som vi ikke lige havde reget med. Så er det godt at der er sat af til uforudsete udgifter😃
    Vi startede dagen med at de forskellige mindesmærker for de mange store kendte personer de har her i USA samt de mange krige de har været med i. Der var 8 mindesmærker i alt med blandt andet Rosevelt, Martin Luther King Jr., Abraham Lincoln, anden verdens krig, Vietnam- og Koreakrigen.
    Det var virkelig udførte mindesmærker!

Efter 3 timers mindesmærker fortsatte vi til holocsust museet - det skal siges at alle museer er gratis i Washington. Det var et rigtig spændende museum med både animationer og rum om holocaust under anden verdenskrig men også konflikten i dag i Syrien. Vi blev dog bedt om at forlade bygningen uden at få en grund. Jeg fandt heldigvis på nettet lidt senere, hvor vi sad og fik frokost, som var pizza fra i går, på et tæppe tæt på et farmers market, at det var grundet strømafbrydelse af de havde smidt os ud. Der var ekstremt varmt i Washington den dag - der var helt op til 33 grader! De troede at det var skylden til steømafbrydelsen. Jeg tænkte straks det værste, især da lyskrydsene og gik ud, men det var heldigvis ikke værre end det.

Det resulterede i at flere museer lukkede og at det kun var Air and space museet der havde åbent. Forestil dig lige hvor mange mennesker der er der inde.
    Vi gik også derind, men det var desværre ikke helt det samme, forestiller jeg mig. Der var ekstremt mange børn, som var over det hele!
    Vi fik set stort set hele underetagen også lige to rum på overetagen også måtte vi ud!

Vi fik os en is eller mere knuste isterninger med smag sat sammen til en is :) men vi kunne jo ikke klage, det var da en sodavandsis 😂

Så gik turen til FBIs hovedkvarter - det så desværre ikke så sejt ud, men selfiestangen blev da hevet op! Turen gik nu til det hvide hus - det lå langt væk fra hegnet, men flot var det!

Vi besluttede os at komme tilbage til det hvis hus efter aftensmad. Da vi havde set en okay restaurant henne på 11th og E st, så gik vi derhen. Jeg fik en tunsalat med vin til og Louise fik burger med øl til. Det virkede til at det var et lokalt sted, hvor folk kom efter arbejde og fik en fyraftensøl el lign. Det var rigtig hyggeligt OG der var gratis popcorn 👏🏻 men nu hvor alting lykkedes for os, så skulle vi da lige have en martini. Det er jo egentlig en drink, man skal have i New York, men der var der bare ikke tid, så vi tog den her. Det var godt 🍸

Det hvide hus i mørke var det næste på listen! Det var flot, men svært at tage billeder af, desværre. Efter at have måske set Obama (der var så langt derhen, at det var ikke muligt at se om han var der eller ej), så tog vi mod vores hostel og snakkede lidt med nogle danske piger, som også bor her.
    De ville i byen og spurgte om vi ville med. Vi tog med uden helt at have hjertet med, så vi endte med at vende rundt, da jagten på den perfekte bar gik i gang. Jeg var simpelthen på træt efter en hel dag på sightseeing!

Så skal vi hente vores Ford focus i morgen. Det bliver godt. Vi har valgt at spare 3000 kr og kun have en kører (Louise) også kan jeg køre lidt bil, når hun køber en i LA. Det er helt fint for mig. Jeg styrer gps, snacks og underholdning og hun skal bare styre rattet 😃
    Vi har heldigvis lavet det sådan at der kun er en lang strækning, da vi ellers har bestilt overnatning imellem de lange strækninger.

OG, sidste ting, den står på outlet i morgen! Du kan slet ikke forstå hvor meget jeg glæder mig!

Så er vi på vejen - Philadelphia 23/7

July 24, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi fik hentet vores bil i Dulles International Airport kl. 12. Så nu kører vi i en Ford fiesta - en fin bil! :)

Vi kørte først i wallmart for at handle stort ind både vand, gps, køletaske og mad. Det var virkelig ekstremt stort! Man kan jo få alt i det supermarked, alt fra diskeudstyr til 20 forskellige slags juice til tallerkner.
    Fra walmart gik det til vores hostel i Washington, hvor vi skulle hente vores bagage for at fortsætte mod Philadelphia. Vi havde fyldt den lille bil godt op! Både bagsæddet og bagaggerummet var fyldt! MEN det kunne være der!

På vejen til philadelphia fik vi da lige lært at inderbanen på motorvejen nogen gange bliver til en afkørsel! Meget upraktisk!
    Vi kørte igennem Lancaster, som er et stort område hvor der bor mange Amish folk. Det var virkelig sjovt at se folk gå forbi med kuser på og i hestevogn.

Vi kom endelig frem til vores motel efter en god dag!

Philadelphia og outlet 24/7

July 25, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

I dag vågnede vi på vores motel og vi fik et dejligt varmt bad også stod den på medbragt morgenmad på klasissk roadtrip maner - vores maner i hvertfald 😃

Vi satte os derefter ind i bilen igen for at tage til Philadelphia og se alle de gamle bygninger fra slutningen af 1700 tallet, hvor uafhængigshederklærinh blev underskrevet. Vi kom til at holde lidt langt væk fra den gamle by fordi vi måtte ændre kurs midt i det hele, da gps'en sagde at det tog over en time at komme til den gratis parkering i Philadelphia. Det skyldes at vi havde sat den til at køre udenom betalingsveje. Det fik vi slået fra og vi kørte mod den nye parkeringsplads, som så lå en halv times gang væk fra den gamle by. Det vidste vi desværre ikke fordi vi ændrede kurs undervejs. Så vi tog turen i flip flops - av!

Den gamle by var hyggelig og man fik en fornemmelse af hvor gammel USAs historie egentlig er. Vi fik både set independence hall og deres liberty bell. Vi sluttede på Daiquiri Queen, hvor Louise fik en is med oreo ig jeg fik smoothie med triplebær - mmh :)

Vi kom til bilen og vi kørte nu mod Philadelphia Premium Outlet. Det var fedt! Fik levi's bukser for 18 $!!!
    Efter 4 timers intens shopping bestod høsten af både sko, make-up, undertøj og bukser. Det var en god høst! Vi søgte derefter på nærmeste restaurant, hvor vi endte på en lokal restaurant, hvor tjenerne var vildt flinke! Vi kunne dog på ingen måde spise det hele, men så er det så smart herovre. De tilbyder at man kan få resten med. Så det gjorde vi.

Efter det tankede vi lige til 3,8 kr pr. liter benzin!! 😮 Det er helt vildt så billigt det er!

Vi har nu kørt i 3 timer og er ret smadret, så billeder kommer der lidt senere.

Godnat😴

Niagara falls 25/7

July 26, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Så er vi virkelig på vejen. Hold op hvor vi får kørt nogle miles!

Vi startede dagen med at anullere det motel vi havde bestilt til om aften fordi det simpelthen var for urealistisk at nå der hen. Vi skulle køre næsten 4 timer til Niagara falls og derfra skulle vi køre 5 timer til vores motel. Vi bookede i stedet noget lidt tættere på Niagara falls. Efter morgenmad bestående af franskbrød med nutella og banan og jordbær ved siden af tog vi afsted omkring kl. 10.30 for at se det berømte Niagara falls.

I bilen fik vi kigget lidt på hvad man kunne se deroppe og hvordan man kunne se det. Da vandfaldet er lige ved grænsen mellem Canada og USA, så skal man også vælge hvilken side man skal til. Vi læste os frem til at de fleste tog til den canadiske side, men det var tilgengæld også et turistmekka. Så det blev den amerikanske side, så skulle vi heller ikke vente ved grænsen.
    Efter næsten 4 timer i bil kom vi frem. Nu var udfordringen så at finde en parkeringsplads, hvor man ikke skulle betale 20$. Vi fandt en hos en indisk restaurant. Så der holdte vores lille Ford Fiesta.

Imens gik vi ind på et visitor center for at høre om mulighederne og hvordan man kunne se det her vandfald. Vi kunne gå ud til alle udsigtspunkterne, så det var fedt!
    Det var et helt fantastisk vandfald! Det var ubeskriveligt flot! Det stikker Vietnems største vandfald, som jeg så på min Asien tur.

Efter udkigspunkterne besluttede vi at tage en båd kaldet "Maid of the mist", hvor vi kunne komme helt tæt på vandfaldene. Det var sådan at vandfaldene lå på den amerikanske side, så det var svært at få helt gode billeder af det. Det kunne vi til gengæld fra båden.
    Det var så fedt at være på den bådtur, men blev ret våd. Det var heldigt at vi havde fået udleveret blå regnslag inden!

Vi skulle nu have mad, men inden det skulle vi lige holde vores samling af sourvier oppe. Jeg er begyndt en samling af magneter, så jeg har en magnet for hver store by vi er i. Det startede med stater, men New york og Niagara falls ligger i samme stat, så det er blevet til store byer i stedet.

Den stod nu på mad og det blev det nærmeste. Louise fik den buffet, hun længe har snakket om og jeg fik ben. Det var desværre ikke noget at råbe hurra for, men det var mad og vi var død sultne. Frokost havde bestået af 2 cheeseburgerer hver.

Sidste køretur til vores motel også stod den på hygge med disney channel 😃

Køredag til Chicago 26/7

July 26, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Av for den fiestaen bliver prøvet af. Vi kom også til at dumme os lidt. Vi skulle tanke på den lange tur på omkring 900 km. Da vi havde tanket kunne vi ikke få bliver i gear, altså i drive, da det jo er automat gear. Vi prøvede at skubbe lidt til bilen og dreje rattet, men intet hjalp. Til sidste måtte vi spørge manden som tankede foran. Han satte sig ind trak lidt ned i håndbremsen og satte bilen i gear! Det var så pinligt!!! 😮 Det var aldrig sket i en bil med manuel gear!

Vi tog fra motellet i Niagara falls kl. 10.30 og kørte så ud på vores lange tur. Vores første stop var en tankstation, da vi lige havde glemt at der også skal benzin på sådan en bil :)

Vi stoppede på Wendys for at spise frokost og på et andet serviceareal, hvor vi fik burritoes til aftensmad ellers har det kun været toiletstop.

Undervejs var det meget vigtigt at få billeder af de forskellige velkommen skilte til de forskellige stater og det er lykkedes ved alle indtil videre! 😃

Chicago skal nok blive godt! Vi er nu rejst så langt at vi er i en anden tidszone, så jeg er nu 7 timer bagud i forhold til Danmark. Det bliver desværre kun værre og værre! Vi vidste dog ikke at GPS'en tog højde for set, så da vi troede der var et kvarter tilbage, så var der 1 time og et kvarter - det var så ærgerligt, især forsi jeg havde holdt mig i en time fordi vi snart var der. Vi fik travlt med et finde et toilet! 😉

Rigtig lang dag, men vi klarede det og er nu fremme og kan se frem til en god nats søvn før den står på sightseeing i morgen!

Første dag i Chicago 27/7

July 27, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Hold op hvor er vi nogle sløve bananer! Vi havde sat vækkeuret til kl. 7 og snoozede til kl. 7.30, hvor efter vi tog os sammen. Vi skulle begge i bad og vi skulle have morgenmad, så kl. 10 var vi klar til at gå til en station, som vi havde fået vejvisning til i receptionen. Vi nåede heldigvis ikke særlig lang før jeg fik slået stationen op på google maps og så at der var en times gå tur. Vi overvejede lige den samtale med receptionisten og kom frem til at hun nok må have ment at vi skulle køre derhen. Vi fik slået togpriserne op og det var omkring 5$, så vi besluttede at køre ind til byen. Det var jo billigere MEN parkering koster kassen. Vi prøvede st finde noget gratis parkering langs vejen via en app, men alt var optaget. Løsningen blev at vi ikke ville betale for en halv dags parkering og derfor tog vi i et stort aquarium med over 6000 fisk - Shedd aquariummet. Parkering kostede 22 $ og billetten kostede 31 $ - AV en dyr dag! Det var til gengæld et rigtig flot aquarium!
    Efter aquariummet gik vi en tur ned langs havnen og kiggede på mennesker, både og fugle. Det var en ret stor havn!

Så kom det store spørgsmål, hvor skulle vi spise? Vi havde jo en bil, som kun kunne holde der til kl. 18, så vi var nød til at finde et sted med parkering og helst gratis! Jeg havde lyst til salat ovenpå meget fastfood, så jeg fandt en restaurant omkring Lincoln Park, som ligger i det nordlige Chicago. Vi kunne så bare krydse fingre for at de havde en parkeringsplads.
    Vi kom frem efter en masse trafik og kunne konstatere at der ingen parkering var. Jeg gik ind og spurgte og hun havde ikke så mange gode bud, da det var meget sværg at parkere der. Vi prøvede alligevel og kørte en blok væk, hvor vi fandt en parkeringsplads langs vejen. Vi var ikke helt sikker på at vi kunne holde der, men den var der da vi kom tilbage 😃
    Maden på restauranten var rigtig god. Vi fik chicken wings og fri salatbar.

Efter det gik turen hjem til motellet, hvor den stod på tøjvaskeri. Vi var inden omkring Target, som er en slags bilka, hvor vi købte de der snorre man bruger til at spænde cykler fast til bilen med, så vi kunne bruge det som tørresnor. Det lykkedes og vi har nu en lang snor gennem hele værelset.

En ekstra kommentar: folk i Chicago kører ret dårligt! Vi skulle på et tidspunkt krydse fem baner og det skete via teamwork. Jeg sagde hvornår der var frit og Louise sørgede for at dreje og styre uden om de andre dyttende idioter.

Anden dag i Chicago 28/7

July 28, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 22 °C

Så stod den på virkelig sightseeing i dag i Chicago. Vi stod tidligt op og fik morgenmad og fik kigget på motel/hotel i Nashville, hvilket vi besluttede at vente lidt med til senere på dagen, hvor vi så fik bestilt. Det ligger et godt stykke uden for Nashville men det var under budget og der er morgenmad og pool, så vi klager ikke.

Vi startede dagen med at køre til en wrestling butik, hvor louise skulle købe en gave til hendes fætter, men det var ikke muligt at købe noget i butikken :( så vi kørte videre med en lidt øv følelse, da vi var kørt senere pga butikkens åbningstider. Vi kørte til Western Avenue station, hvor vi parkede bilen og ventede på et tog Chicago Union Station, som er Chicagos største station. Herfra gik vi til The board of trade, hvor der handles med futures på fx korn og kylling. I vores lidt gamle guidebog står der at man kan få en rundvisning, men det gjorde man desværre ikke mere. Det samme skete for os på The Mercanticale exchange, men her anbefalede de os at gå hen på The Federal Bank Reserve, hvor der var et lille museum. Det var til gengæld en rigtig god oplevelse. Vi så hvor meget 1 million dollars egentlig fylder i 1 dollar sedler og vi fik et lille foredrag og banksystemet i Amerika. Det var lige noget for mig og med der fra fik vi pengestrimler, altså destruerede penge.

Vi gik nu videre og så willis tower, som er den hæjeste bygning i Chicago og har været den højeste i verden. Den er 110 etager høj. Det var dog ret dyrt at komme op, så vi ventede til deres anden høje bygning, som er 95 etager. Vi var bare så uheldige den dag at lige da vi kom omkring kl. 19, så var der totalt overskyet, så man kunne intet se :(
    Vi vil huske d. 28/7, som en ret uheldig dag, men hvis vi kan samle alt uheld på en dag, så er det fint for mig 😉

Vi fik også set diverse skulpturer, da chicago er meget kendt for skulpturer og arkitektur. I 1800-tallet brændte byen ned og der valfartede arkitekter fra hele verden til for bygge byen op igen. I samme sammenhæng så vi ogsp Marina City som er to højhuse som ligger ned til Chicago River også er de bygget således at de første 18 etager er til parkering og de resterende op til 60 er til beboelse. Se et billede af det nedenfor.
    Sidst så vi et gammelt vandtårn, som overlevede branden. Det var et ret flot gammelt vandtårn.

Efter en lang dag med sightseeing sluttede vi af på Ronny's som er et steak house. Det var rigtig godt! Jeg fik en steak med bagt kartoffel, hvidløgsbrød og salat til. Det var lige det man havde brug for efter en så lang dag.

Vi skulle derefter med toget hen til Western Avenue, hvor bilen holdte. Der var så et arrangement inde i byen, hvor der valfarede unge mennesker til. De skulle så alle med det samme tog. Det var virkelig til at få klaustrofobi af! Puha det var godt vi kun skulle en station!

Vi fik hentet bilen og kørte til vores motel. Vi fik derefter pakket det meste i bilen, for den står på en lang køretur til country byen Nashville i morgen.

Nu er klokken også blevet 00.30, så nu skal vi sove! Godnat 😴

Køredag til Nashville 29/7

July 29, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Så fik vi taget os sammen og stod op kl. 7 og var på vejen allerede kl. 8. Så stod den ellers på en otte timers lang køretur.

De første par timer gik med et enkelt toiletstop og ellers bare stille og rolig musik for lige at starte dagen ogsp selvfølgelig lidt morgenmad, som var smurt i går aftes.

Vi fik frokost på Steak'n Shake, hvor vi fik to taco salater og jeg fik lemonade og louise fik en millshake. Det var en god salat :)

Turen gik videre og vi fik et par stop til toilet og benzin, men ellers gik turen bare med at synge med på slle de gode sange, tage billeder af nye stater, spise snacks, kigge på den flotte natur og kigge på hvor de forskellige biler kom fra.

Vi kom endelig frem kl. 19, vi kom dog lige til at gå ind på det forkerte hotel - ups ☺️ men vi kørte hen til den ved siden af og fik tjekket ind.
    Værelset er fint og der er pool og morhenmad, så vi klager ikke!

Aftensmad blev på den mexicanske restaurant ved siden af. Det smagte meget godt! 👏🏻😉
    Nu står den på afslapning inden en lang sightseeing dag i morgen!

Første dag i Nashville 30/7

July 31, 2016 in the United States ⋅ 🌙 23 °C

Howdy Cowboy! 🇺🇸 Så er vi kommet til Nashville, country musikkens hovedstad! Det mærker man hurtigt på deres lidt bonderøvs accent og deres cowboystøvler.

Vi bor nu et sted med morgenmad og selvom udvalget ikke er så stort, er vi meget tilfredse. Vi kan selv lave vafler, der er havregryn og lidt kage samt brød med lidt til. Det er en opgradering i forhold til vores brød med nutella.

Det blev ikke så godt vejr i dag, så i dag stod den på outlet malls. Der ligger to store her omkring Nashville. Vi startede i Lebanon Premium Outlet, hvor vi brugte omkring 5-6 timer og derefter tog vi til Opry Mill Outlet, hvor vi tilbragte omkring 4 timer. Det er jo et rent mekka af mærkevarer, så jeg er tilbage i mit mærkevaredyr image! 😃 Louise fik selvfølgelig kigget på cowboystøvler. Hun kunne passe ret godt ind hernede😃 Efter en frygtlig masse shopping og en hav af mennesker kørte vi ind mod byen for at spise og se live musik på Wildhorse Saloon. Her optrådte Brother Trouble og der var en Line Dance session.
    Vi skulle dog først finde en parkeringsplads og det er jo altid en udfordring, men vi fandt frem til en plads, hvor man skulle betale lidt. Pludselig kom der så en mand op og sagde, at der var en gratis plads lidt henne af vejen. Jeg tænkte "gud en flink fyr", men selvfølgelig ikke. Han ville selvfølgelig have penge for det! Han fik 3$ også gik vi og det var heldigvis billigere end den anden!
    Vi kom frem til wildhorse saloon men vi kunne desværre ikke spise der, da køkkenet havde lukket, da vi kom lidt over 22. Vi tog derfor over på Pita pit. Det var en god pita, med cola til, da vi har fundet ud af at mange blander fx sprite med vand og deres vand smager virkelig af klor! Cola er derfor altid en sikker løsning.

Vi gik derefter på Wildhorse Saloon og hørte musik og dansede sammen med de mange cowboy klædte mennesker :) Det var rigtig sjovt! Vi styrede bare til det der line dance :)

Vi tog hjem kl. 00.30 og nu er kl. 2, så nu skal vi sove. Godnat 😴

Anden dag i Nashville 31/7

July 31, 2016 in the United States ⋅ 🌙 25 °C

Puha jeg var træt, da jeg vågnede i morges kl. 8.15. Desværre måtte vi op, da morgenmad lukker kl. 9.
    Vi kom op og fik morgenmad, hvorefter vi besluttede os for at gå i poolen.💧Det var dejligt! Det var varmt ude og poolen var lige lidt koldere end vejret, så det var forfriskende, især på en dag hvor man er lidt træt.

Efter poolen gjorde vi os klar og kørte ind til Nashville by. Vi havde nogle problemer med parkering igen, men det lykkedes os at finde et sted hvor det kun kostede 5$ for hele dagen eller det vil sige, da vi kørte derfra kunne vi bare køre ud, så det var egentlig gratis.

Da vi havde parkeret besluttede vi os for at gå hen til en park, hvor der skulle stå en tro kopi af bygningen Parthenon, som står i Athen. Inden da ville vi dog lige have noget frokost, som vi fik på The Swing Door Saloon, hvor der var live musik. Det var rigtig hyggeligt, men vi måtte jo videre. Vi nåede desværre aldrig så langt, for da vi kom til The music row havde vi det ret varmt og den var blevet ret sen, fordi det tog så lang tid at finde parkering og spise osv. Vi besluttede derfor at droppe parken og kun se The Music Row, hvor der lå musik studier på række og en park, hvor der var en statue/skulptur (se billede). Derefter tog vi ind til Broadway, som er gaden hvor alle restauranterne og barerne ligger på for at finde noget at spise. Vi havde udset os et sted, hvor vi også kunne danse, men musikken var så høj at man ikke kunne tale sammen, så vi droppede det og fandt bilen for at køre på Pizzahut på vej hjem.

Hold op hvor er jeg træt nu med 6 timers søvn og over 5 kilometers gåtur, men sådan er det jo at rejse. Jwg kunne dog godt snart bruge en dag, hvor der ikke skal ske noget. Vi har set og kørt konstant i nu over 14 dage, så en hviledag kunne være godt 😴😊👏🏻

Nu kigges der på hotel i memphis, så må vi se hvad det bliver for noget 😊