Roadtrip i USA 2016

July - September 2016
A 55-day adventure by Charlotte Read more

Hele vores roadtrip!

August 1, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Efter forespørgsel ligger jeg nu tre billeder op, hvor man kan se hele vores rute i USA. Numrene er den rækkefølge vi besøger byerne i. Til ekstra info så er vi lige på vej til Memphis og vi er den blå prik på kortet 😃🇺🇸Read more

Køredag til Memphis 1/8

August 1, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

I dag kom vi op og fik spist den sidste morgenmadsbuffet for at skulle pakke og checke ud af vores motel. Vi skulle i dag besøge Nashville for sidste gang for at se country music hall of fame og derefter køre til Memphis, som ligger 3 timer væk.

Country music hall of fame var et museum med fortællinger om hvordan country musikken opstod og hvordan den har udviklet sig i løbet af årene frem til i dag. Vi fik set både Dolly Parton, Johnny Cash og Elvis Presley. Der var en kæmpe samling af både plader, kostumer, instrumenter osv. Vi købte en audio tour, så vi kunne stoppe nogle steder og høre om de forskellige montre. Vi så blandt andet Elvis' cadilac og noget af Dolly Partons tøj samt en masse musik. Til sidst så vi så Country music hall of fame, hvor alle de store hænger som noder på tilfældige pladser på arket. Det var alt i alt pengene værd og en god oplevelse!

Vi fandt derefter en souvenir butik, så vi kan holde vores samling opdateret. Jeg er nu oppe på 6 magneter! 😃

Så kørte vi ellers mod memphis med nik og jay i højtaleren. Det var en okay kort tur på omkring 3 timer uden pause. Vi holdte dog ind og fik frokost. Jeg tror vi kan prale med at vi snart har besøgt alle de amerikanske madkæder, som ligger ude ved highway'en 😉 Vi fandt også lige ud af at vores hotel lå i staten Arkansas, så vi kommer til at krydse statsgrænsen et par gange :)

Der havde været lidt problemer med vores booking af hotel i memphis, da jeg havde kommet til at afbestille en booking forsent, så jeg kun fik halvdelen af pengene tilbage, da man ved en sen afbestilling skal betale for første nat. Jeg havde så ringet til dem for at høre om de kunne hjælpe mig, men det kunne de ikke og det kunne Hotels.com(bookingsiden) heller ikke. Vi skulle jo bo her første nat, så det ville være dumt at betale to gange, men sket er sket. Ejeren af hotel trak dog noget af lejen fra, så jeg kun mistede 45$, så det var pænt af ham.

Der er ikke morgenmad her, så vi skulle ud og handle. Jeg troe bestemt ikke de har set særlig mange turister i det supermarked før. Hold op hvor de kiggede!! De kiggede helt indtil vi kørte der fra igen 😃 Vi bor i en mindre by, West Memphis, så måske det er forklaringen på det 😃 Det var i hvert fald sjovt!

Vi fik derefter aftensmad på værelset, hvor jeg fik "knækbrød" med ost og Louise fik take away salat fra Wendys (endnu en stor madkæde). Det var super hyggeligt med musik og det hele 😊

Første dag i Memphis 2/8

August 2, 2016 in the United States ⋅ 🌙 28 °C

Vi vågnede til væggeuret omkring kl. 8 og lå derefter lidt med mobilen og slappede bare af. Vi fik derefter spist morgenmad.

Efter en lidt sløv morgen var vi inde i Memphis by omkring kl. 11. Her skulle vi se Sun studio, som var der Elvis indspillede sin første sang og hvor mange andre store kunstnere også har indspillet musik fx Johnny Cash. Vi fik en rundvisning, hvor vi fik historien om hvordan studiet startede og hvem der indpillede den første rock'n roll sang, for det var nemlig ikke Elvis. Det var Jackie Brenston med nummeret "Rocket 88".
    Første sang Elvis indspillede var faktisk en popsang, men da Sam Phillips satte ham sammen med to country musikere, så sang Elvis blues og det kombineret med deres country blev til det unikke mix som Elvis producerede. Vi så til sidst det berømte studie og fik taget billede med det ene objekt som stadig var fra elvis' tid, da det egentlig blev solgt i 1960 og lavet til butik. Mikrofonen på billedet nedenfof er den eneste originale ting fra den tid udover vægge og gulve.
    I morgen skal vi til Graceland for at høre mere om kongen af rock'n roll. Det bliver godt 😍

Vi havde planer om The National Civil Rigths Museum om eftermiddagen, men det har lige præcis lukket om tirsdagen, så planerne måtte ændres. Vi tog derefter ned til Memphis Riverboats for at tage en tur med en hjuldamper på The Mississippi River, men sidste og eneste båd var lige kørt, så heldet var virkelig med os.
    Vi spiste frokost lige ved siden af, hvor vi fik gode sandwich, men servicen var ret elendig. Det var heller ikke hendes bedste dag 😉

Efter det kørte vi til et antikmarked, som vi var sikker på var åben. Det var meget hyggeligt. Der var rigtig mange meget gamle ting.

Vi kørte derefter tilbage til vores hotel i West Memphis, hvor vi slappede af og Louise fik styr på hendes bolig situation i Californien. Om aften fik jeg snakket med joe inden vi skulle ud og spise - det var rart at snakke med ham igen, men også mere besværligt efter at han er kommet hjem til Danmark. Vi kørte efter aftensmad med ham i højtaleren i bilen. Vi kørte først efter en fiske restaurant kaldet Flying Fish, men den nærmeste frie parkering kostede 13$, så det gjorde vi ikke. Vi besluttede os så efter en så træls dag, at spise smoothie og is til aftensmad fra Dairy Queen. Det var super godt - måske ikke det sundste, men vi er jo i Amerika 😃

Vi hyggede på værelset indtil tidlig sengetid, da der er en lang dag i morgen med Graceland, museum og Riverboat. Godnat 😴

Anden dag i Memphis 3/8

August 4, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

Puha en dag! Det er gået stærk og hold da op hvor har vi set meget! Vi startede dagen tidligt med at køre ud til Graceland, Elvis' hjem. Vi er jo på budget, så vi holdte ovre ved en souvenirforretning helt gratis - ups. Vi var der præcis da de åbnede. Vi fik købt billetter, hvor vi kunne se næsten alt med undtagelse af hans privatfly. Vi blev derefter guidet ud til en shuttlebus, som skulle køre os over på den anden side til selve Graceland, Elvis' hus. Her skulle vi stå ude i den stegende sol og vente på at vi måtte komme ind. Det er blevet vanvittigt varmt siden vi er kommet herned syd på og klokken var altså kun 9 om morgen og vi svedte!
    Vi havde fået udleveret en iPad og et par høretelefoner, som ville guide os igennem huset med undtagelse af overetagen, som Elvis' private del af huset og det er forblevet privat bestemt af hans datter. Det var ekstremt flotte rum, hvor der virkelig var kælet for detaljen. Han sparede ikke på noget. Der var stuen, hans forældres soveværelse med badeværelse til, spisestuen, køkkenet, poolrummet, jungleværelset og tv rummet. Poolrummet var noget af det vildeste. Det var beklædt med stof i folder på væggene. Junglerummet havde inspiration af Hawaii, som var Elvis' ynglings feriested. Til sidst tv rummet, hvor Elvis kunne se tre programmer på en gang. Det skulle han jo have når præsidenten også havde det 😃
    Udover det var der et kontor i en seperat bygning, heste, en stor have, en meditationshave hvor Elvis, hans forældre, hans farmor og han dødsfødte tvillingebror ligger. Udover det var der nogle rum med udstillinger af plader, kostumer mv. Ej at forglemme, så havde han selvfølgelig også lige en pool.

Efter rundvisningen på Graceland kørte vi tilbage med shuttlebussen og gik ind på museet for hans biler. Hold op hvor var han bil glad! Udover det var vi inde i 4 andre museer om hans forhold til Hawaii, hans forhold til hans barndomsbyen Tupelo, et som udstillede forskellige ting som tilhørte ham og til sidst museet om film og om billeder af ham.

Generelt er Memphis en ret så død by, men jeg skal love for at de bruger Elvis i alle sammenhænge udover nede på Beale Street, hvor de går meget op i blues og hvor Memphis er blues' hjemby.
    Fun facts om Elvis:
    Der findes tre store lagerbygninger med hans ting og ting der bare minder om ham. Det skal så også siges at han havde et hus i Los Angeles udover det i Memphis. Elvis døde som 42 årig, 2 år før hans far og nåede at blive gift med Priscilla og få et barn, Lisa Marie. Han nåede dog også at blive skilt igen 4 år før hans død.
    Elvis har 1 diamond plade (10.000.000 solgte kopier) og 38 guld plader (over 500.000 solgte kopier) og 100 platinum plader (over 1.000.000 solgte plader).

Efter Graceland kørte vi ned til Memphis Riverboat, hvor vi gik om bord på en hjuldamper. Vi fik selvfølgelig tilbudt at få taget et billede foran båden, som senere kostede 10 $, som alle andre turiststeder. Vi har gentagne gange takket nej og det gjorde vi også den her gang. Under turen op og ned af Mississippi floden fortalte en middelaldrende mand forskellige sjove historier fra området og han fortalte om de skibe der kom forbi. Fx så kom der en båd forbi som skubber containere og de containere kan sænke op til 12 feet, når de er fyldt, men de er kun 18 inches under vand når de er tomme også må kokkene kun være damer over 55, fordi mændene er på de skibe 30 dage af gangen, som han sagde: "det kan i jo selv gætte hvorfor" 😂

Vi hørte også om Mississippi floden, som er ca 2300 miles lang. Det er den 4 største flod i verden efter Nilen, Amazon og Kongoen.
    Han var super hyggelig og når jeg kommer hjem skal i se en film med hans sydstats accent - det lyder så sjovt. Vi laver stadig et ansigt til hinanden Louise og jeg når de virkelig slår sig ud hernede.

Efter en varm bådtur uden aircondition i over 30 graders varme gik vi op mod National Civil Rights Museum, som ligger der hvor Lorraine Motel lå, der hvor Martin Luther King Jr. blev skudt. Det var lidt specielt! Det var et rigtig flot museum. Der var en bus med en statue af Rosa Parks og en Freedom Rider bus og selvfølgelig talen "I have a dream". Desværre havde vi kun 1 time og 45 minutter til de lukkede. Jeg kunne godt have brugt flere timer derinde :)

Vi havde fået af vide på vores hotel at man skal holde sig fra Memphis når der bliver mørkt, så vi smuttede ned i Beale street til souvenir butikkerne og derefter gik vi langs floden hen til bilen under en påbegyndende solnedgang.

Vi kørte på Wendys og fik takeaway salat til aftensmad 👏🏻

Første dag på Route 66 4/8

August 4, 2016 in the United States ⋅ 🌙 29 °C

Vi kørte fra Memphis i morges kl. 6

Kørte i 7 timer for at komme på den berømte vej. Det første vi gjorde var at køre på Happh burger, en lille fin restaurant på route 66 og der fik vi så vores frokost. Efter det fik vi både downloadet app og arrangeret en rute på google maps, som viste alle mulige ting, som kan ses langs vejen. Vi kom også forbi et museum i en lille by, Chandler, hvor vi fik en Trip Guide til resten af Route 66 i Oklahoma.

Vi så blandt andet nogle murer fra et gammelt hus, hvor det siges at Al Capone fik forfalsket penge. Ham som boede der gjorde det inde i er gemt rum bagved. Han blev dog fanget og sendt til fængsel. Der blev senere fundet et lig, men det havde dog intet med pengeforfalskningen at gøre. Liget blev aldrig identificeret! Det var lidt uhyggeligt!
    Vi har også set mange flotte gamle skilte både vejskilte, men også til gamle tankstationer mv. Det er rigtig hyggeligt!

På vejen var der en gammel rund stald, som man kunne komme op og se, dog var den lukket da vi kom lidt sent.

På museet i Chandler fik vi anbefalet at gå på Pop's som er en restaurant og butik med over 400 slags sodavand. Det var helt vildt. Vi fik kylling og kartoffelmos med champignon sauce. Uhh, det var godt at få noget andet end burger!

Efter aftensmad ved Pop's ringede vi nogle moteller op for at høre deres priser. Det blev Guest Inn til 45$ som lå på den anden side af Oklahoma City.
    Så kom vi lige forbi "International pancake house" og der måtte vi jo have dessert inde.

Vi arbejdede derefter os igennem byen og hen til vores motel. Det er "okay" for en nat, men ikke anbefalingsværdigt!

Godnat 😴

Anden dag på Route 66 5/8

August 5, 2016 in the United States ⋅ 🌙 26 °C

Vi kom på vejen allerede kl. 8.30 i dag. Vi valgte at køre og finde et sted og spise morgenmad.
    Det skulle vise sig at det var lidt sværere end ventet, da vi ikke kører langs motorvejen længere, hvor der er stop med mad osv. Vi fandt dog et motorvejsstop, hvor vi kunne spise fra hattehylden bag i bilen. Det var nu meget hyggeligt.
    Ved stoppet lå der også en butik med ting, hvor nogle af dem var lavet af de lokale indianere. Jeg købte 8 bordskånere af natursten med route 66 på. De skal nok blive fine i lejligheden!

Klokken var allerede blevet 12 og vi var ikke engang halvvejs til grænsen mellem Texas og Oklahoma, så måtte vi afsted.

Det fungerer således at Louise kører og jeg sidder med kamera, mobil app og Trip guide for at finde de ting vi skal se, tage billeder af dem og samtidig finde vej. Det er faktisk et meget hårdere job end man lige tror 😃

På vores vej i dag har vi mødt flere historiske steder fx en Pony Bridge og en mel fabrik samt en restaureret benzin station.

Det sjove ved Route 66 er faktisk alle de små ting som der stadig findes til minde om de gode gamle dage.
    Vi spiste fx frokost på en cafe som engang havde været et frugt marked. Det var så fint, skiltet fra Dorys frugt marked hang der stadig. Vi fik også god mad derinde. Jeg fik kartoffelmos med noget hvid sovs også stegt fisk med rasp på. Tjeneren var en ung pige, hun gik på College. Vi snakkede lidt med hende og fik af vide at hun betalte 4000 $ for et halvt år i skole og hun skulle minimum gå i skole i 4 år på College og derefter også nogle år på universitet. Det er helt vildt, så bliver man pludselig glad for lille Danmark.

Omkring kl. 18 kom vi frem til Cactus Inn i Mclean i Texas, hvor vi skal sove i nat. Det var en sød familie som ejede det. Det var også så smart at der lå et Steak House lige ved siden af, så det skulle vi selvfølgelig have.

Vi har siddet det meste af aftenen og planlagt turen til Flagstaff, hvilket er en længere men spændende tur 😃

Tredje dag på Route 66 6/8

August 6, 2016 in the United States ⋅ 🌧 21 °C

Vi startede dagen med morgenmad på vores hyggelige motel også var vi på vejen omkring kl. 10. Målet for i dag var at nå til staten New Mexico og komme så tæt på byen Santa Fe så muligt.
    Vi nåede til Santa Rosa, som er halvanden times kørsel fra Santa Fe. Problemet er kun at vi tager meget længere om det med alt det vi skal se på vejen. Alle de gamle skilte, bygninger og restauranter som vi skal nå at se på vejen!

Fra Mclean kørte vi til Amarillo og så en del af Route 66, som lå inde i byen, hvor vi spiste på på Smokey Joes. Det var en hyggelig restaurant med både mexicansk og amerikansk. Jeg fik nachos og Louise fik en sandwich med kylling.

Efter Amarillo kørte vi til et punkt i byen Adrian, hvor man er halvvejs med Route 66. Der er lige præcis 1139 miles til enden i vest og enden i øst. Vi kom dog lige 5 minutter for sent til cafeen, hvor Louise skulle have haft et længe ventet stykke tærte! Vi så det dog på den positive side og konstaterede at så brugte vi da ikke tiden der 😊

Næste stop var statslinjen mellem Texas og New Mexico. Vi fik taget vores obligatoriske billede at stats skiltet. Samtidig så kom vi ind i en ny tidszone, så vi er nu 8 timer bagud. Det bliver sværere og sværere at komme i kontakt med jer hjemme i Danmark!

Næste stop var Tucumcari, hvor mange af de oprindelig skilte og moteller stadig blev brugt. Det var så hyggeligt. De havde restaureret mange af de gamle moteller.

Så stod den på Santa Rosa, hvor vi spiste på Joseph's, hvor vi fik kylling og kartoffelmos! Yay, det var ikke burgere! 😃 Det var en original Route 66 restaurant med skilte og billeder og det hele. En sjov ting var at menukortet var en avis med både historie om restauranten og retter.

Vi skulle finde et sted og sove. Vi havde ikke booket et sted, så vi var rundt og høre priser hos de forskellige, men vi tog Americans Best value inn som havde et tilbud i et blad med hotelkuponer. Det er et dejligt rum med tv, så vi ser lige nu wedding crashers.

Fjerde dag på Route 66 7/8

August 7, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Så er vi på vejen igen!
    Vi har i dag set byen Santa Fe og spøgelsesbyerne Madrid og Cerrillos.

Vi kørte fra vores motel omkring 9 i morges for at ankomme til Santa Fe omkring kl. 11. Vi skulle se byen arkitektur, som den er meget kendt for. Arkitekturen kan vel bedst beskrives som mexicansk og måske også lidt græsk. Forestil dig en sydeuropæisk by mixet med lidt mexicansk - hvis det er muligt. De har et Plaza midt i byen, hvor der i august er et marked, som vi også besøgte. Der var alt fra smykker til malerier til andet hånd værk som træ udskæring til hækling af børnetøj. Vi købte dog ikke noget.

Til frokost fik vi Nachos. Det er jo new Mexico, så der bliver serveret meget mexicansk mad. Jeg er dog langt fra at kunne blende ind, da jeg bestilte nachos uden bønner, jalapenos, oliven og sour cream. Hun kiggede lidt underligt på mig 😃 Oveni det så bad jeg om ingen is i min lemonade fordi vi har fundet ud af at vi får en del mere ved ikke at få is i, da de fylder glasset helt op. Det kan dog have noget at gøre med at det glas vi fik kunne indeholde lidt over 700 ml. Man kan godt forstå at menneskene er store herovre!

Efter frokost så vi USA' ældste kirke, hvor de havde en latinsk gudstjeneste, som man kunne gå ind og se. Det var lidt sjovt!

Vi gik derefter hen til bilen og satte kurs mod Albuquerque (vi tror det rimer på turkey). På vej til Albuquerque havde vi bestemt os for at tage 14'eren ned til spøgelsesbyerne. Cerrilos var den meste døde by af de to. Der var dog lidt liv. Vi kørte op til en gammel public school, som var en ruin. Det var lidt uhyggeligt - men der skal jo heller ikke så meget til før at jeg synes det er uhyggeligt :)

Vi ankom derefter til Albuquerque, hvor vi kiggede i vores hotel rabathæfte for at kigge efter hotel med indørs pool inden for vores budget. Vi var så heldige at finde et lang route 66 som hedder Sandia peak inn, hvor vi får indørs pool, morgenmad og et værelse til ca 55 $. Pool var lækker! Den var ikke så stor, men det var okay.
    På vejen kørte vi forbi Sonic, som er en restaurant hvor man kører ind i en bås og bestiller mad gennem en højtaler også kommer de ud med maden til bilen!!! 😮
    Det er amerikansk i stor stil! Hold op hvor er de dovne herovre!!

Vi kom frem til motellet og hun sagde egentlig at de ikke havde flere af de billige værelser, men vi fik pruttet hende ned, så vi fik et værelse med en seng til den pris. Jeg ved ikke lige hvor den seng kom fra 😃

Vi kom i poolen efter mad, hvor det lige skal nævnes at de havde glemt hotdoggen til Louise - hun var ikke helt tilfreds :(

Nu er jeg træt - godnat 😴

Femte dag på route 66 8/8

August 8, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Vi startede dagen i Albuquerque, hvor vi så den gamle del af byen. Inden da skulle vi lige afhente to gratis drømmefangere i en butik. Ekspedienten var meget flink og gav os tips om forskellige indianerstammer at besøge.
    Den gamle by bestod desværre mest af souvenir butikker, men arkitekturen var flot. Efter en time gik vi mod bilen. Målet var nu at nå at se Ski City og komme på den anden side for at sove.
    Vi satte GPS'en og kørte mod Ski City, indianerbyen på den store sten. På vejen kom jeg i tanke om at vi havde læst om et monument lige uden for Albuquerque. Vi kørte forbi, men vi fandt ud af at vi skulle gå i en time for at se det og det havde vi desværre ikke tid til. Den søde receptionist anbefalede os at tage videre til Ski City og huske at spise noget Fry Bread for hende 😃

Vi kørte derefter en time for at GPS'en viste os til et sted midt på motorvejen. Så vi måtte være kreative. Vi fandt det på telefonen - Gud ske tak og lov at vi havde internet. Vi har oplevet et par gange nu at vi har været uden internet.
    Vi kom ud til Sky City og fik noget at spise. Vi fik Fry Bread med salat, kylling og noget bønne sovs -det var faktisk rigtig godt. Jeg var ikke så meget for bønnerne, men dem gik jeg bare uden om.

Inden vi skulle ud på en guidet tur kl. 15.30 så vi en film om denne indianerstamme. De boede egentlig et andet sted, men det blev ødelagt af uvejr og de flyttede fordi de mente at det måtte betyde at der var "bad spirit". De skulle gå efter et sted hvor der var ekko og de gik indtil de fandt den sten de nu bor på. Der bor ikke særlig mange, i dag omkring 30-50 og flest kun om sommeren, da der hverken er elektricitet eller rindende vand. Vi så de gamle huse helt fra 1100 tallet og kirken som blev bygget under at spanierne kom og overtog byen og gjorde mange af indianerne til slaver. Det var rigtig spændende. Vores guides bedstemor boede der også. Hun var en del af den største klan/familie. Det var derfor svært at finde nogen at date fordi man skal vælge en uden for sin klan.

Efter turen kørte vi til Gallup, hvor vi skulle sove. På vejen fandt vi ud af at de på torvet dansede og spillede kl. 7, så vi skyndte os at få et billigt rum igen gennem vores hotel kuponer og kørte direkte ned i byen. Det var rigtig hyggeligt. Han fortalte lidt om deres kultur og sange osv.

Aftensmaden fandt vi lige ved siden af på Camilles, hvor vi fik salat. Mums det var godt 😉 På vej hen til bilen mødte vi en dame i måske 50'erne og hun spurgte om vi vidste hvordan man spillede pokemon. Hun havde det installeret, hun vidste bare ikke hvordan man spillede det. Det var lidt sjovt. Vi kunne jo desværre ikke hjælpe hende fordi vi ikke spiller det 😃

Nu ser vi High School musical 2 på Disney Channel. Ih, jeg elsker de film! 😃

Godnat 😴

Sjette dag på Route 66 9/8

August 10, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Vi startede dagen med at køre til Red rock State park, hvor der i anden uge af august skulle være noget rodeo og dans osv. Vi kom derud og der var stort set ingen mennesker. Vi gik ud mod den store bygning, her mødte vi en sikkerhedsvagt, hvor jeg spurgte hvordan man kunne se parken. Svaret lød at parken var lukket og dans, rodeo osv. åbnede først i morgen!!

Vi gik ud i bilen og bestemte os hurtigt for at køre i den forstenede skov, som ligger længere vest på. På vejen krydsede vi grænsen til Arizona, hvor vi skiftede tidszone, så nu er vi 9 timer bagud. Det var også den sidste tidszone vi kommer i gennem. I Arizona var der rigtig mange indianer butikker og reklamer for dem langs I-40, som er den motorvej vi kører på. Vi holdte ind lige efter grænsen for at indhente lidt brochurer og kigge lidt. Deres ler ting var en del billigere end i New Mexico, så jeg købte en vase og Louise købte en lille vase/skål.
    Vi fik også købt Fry Bread til vores tur i skoven.

Vi kom frem til den forstenede skov og forventede at vi skulle gå rundt i den, men man kører rundt til forskellige stop og stiger ud for at tage billeder og kører igen. Typisk amerikansk. Vi blev lidt dovne af det, for man orkede ikke at stige ud hver gang. 😃
    Den forstenede skov var blandet med den farvede ørken(painted dessert). Det var super flot. Se gerne billeder for neden. Vi brugte omkring 4 timer derinde. Det er utroligt hvad naturen kan skabe. Vi kom også forbi Blue Mesa, hvor bjergene har farver i lag, hvilket det har fået af vand og vejr. De forskellige og bruges til at bestemme stenens alder og fx hvor langt vandet har gået op.
    Agate Bridge var en 34 meter lang træstamme, som lå på tværs mellem to klipper. Det var vandet som havde båret den der hen og med en blandet af vand, vulkan støv og 300 millioner år er den nu forstenet.
    Vi gik en tur i Crystal forrest, hvor vi så en hel del forstenet træ. Det var så surrealistisk. Det lignede træ, men mærkes som sten. Det har været en rigtig skov for mange millioner år siden. Man kan sammenligne det med regnskoven i Costa Rica, men da kontinenterne flød fra hinanden er den nu forstenet, da den ligger på en hel anden breddegrad.

Omkring kl. 16 var vi ude af skoven. Vi nåede ikke at se det sidste sted fordi det regnede. Vi kørte en 1,5 time til Flagstaff, hvor vi kom ind forbi et meteor krater. Man kunne desværre ikke bare køre forbi, som vi havde håbet, så vi kørte ud på motorvejen igen. Vi rundede og et turistkontor, som var meget forladt. Da vi havde stået der i ca 5 minutter kom der en ældre dame og gav os lidt forslag til hvad man kunne i området. Vi fik en masse brochurer og tog så afsted igen.

Vi havde vores lille hotel kupon hæfte med, men efter at have tjekket 5 hoteller og ingen havde nogle kupon værelser ledige tog vi en anden og her fik jeg presset ham ned til vores budget på 60$.
    Vi fik nøglen og kørte ud for at finde noget mad. I en af brochurerne fandt vi Country House restaurant, hvor jeg fik frugtsalat. Jeg var ikke rigtig sulten. Louise fik en taco salat.

Vi brugte derefter 3 timer på research om Grand Canyon og de næste par dage. I morgen står den vidst på badeland og tidligt i seng, så vi kan se solopgangen i Grand Canyon.