traveled in 10 countries Read more Heimenschwand, Schweiz

Es isch sowit…

October 28, 2023 in Panama ⋅ ☁️ 27 °C

… u mir chöme hei😄
    Mir hei ä wunderbari, unvergässlechi Zit gha! Es isch es bsungrigs Erläbnis gsi, wo mir üs z’Läbe lang gern wärde dra erinnere. Mir hei sehr viu glehrt, gseh u ganz ä huufä interessanti Bekanntschafte dörfe mache! Mir si sehr dankbar für die Zit, abr si ou sehr dankbar das mir zrüg ines Land dörfe, wos sicher isch, wo so viu Müglechkeite bestöh u wo überhoupt z‘schönschte Land vor Wäut isch - odr ömu z’mingscht us üserä Sicht😄 U das isch ou dr Grund wieso mir üs freue für wieder hei z‘cho i üsi gliebti Heimat u zu üsnä Familie und Fründe❤️

Hasta luego 😄🙌🏼

Bocas del Toro 🇵🇦

October 27, 2023 in Panama ⋅ ☁️ 28 °C

Üsä letscht Stop: Bocas del Toro 😄
    Mir si hiä 10 Täg no mau chli ga touche und hei insgsamt 10 Touchgäng gmacht u dadrvo si 2 Nachttouchgäng gsi🤿🐠🐡
    Mir hei viu chliini Fischli gseh und paar Nurse Sharks, Stingrays und schöni Riffs 🦈
    Da mir mits ir Rägezit si dahäre cho, hets sicher jedä Tag einisch grägnet u mängisch zimmli viu. Abr das het üs nid gross gstört, mir hei ou paar schöni rägefreii Stunde gha uf dere Inslä. Näbscht am Touche si mir d‘Insle ga erkunde u si am nä schöne Seestern Strand gsi. Dä Strand heisst so, wöus effektiv hunderti vo ganz grosse, orange-gelbe Seestärne het. Zum Schnorchle isches sehr spannend gsi.
    När hei mir natürli so viu wie müglech no Fisch gässe 🙌🏼

Panama City 🇵🇦

October 17, 2023 in Panama

Mir si witers uf Panama City greiset😄
    Die Stadt imponiert mit ihrne Wolkenchratzer und generell mit ihrere Skyline. Üs het das würkli guet gfaue.
    Mir si am erschte Tag der Panama Kanal ga aluege. Wow, mir hei auso nid schlecht gstuunet wo mir die ganzi Anlag hei gseh. Us üsere Sicht wird däm zurecht nachegseit, dasses vo dä neue Weltwunder d‘Numere 8 isch.
    Würkli beeidruckend👀‼️

Mir hei vor Ort im nä riese IMAX Chino Saal zersch dörfe ä Fium luege wo ca. 45 Min. isch glüffe. Es isch drum gange wie dä Kanal isch entstande und wär das wie het erbout.
    D‘Idee ä Kanal zwüschem Atlantische und am Pazifische Ozean z’boue stammt usem Jahr 1523 vo dä Spanier. Si hei dazumal d‘Landengi z‘erschte mau überquert und ä Lösig gsuecht, wie mä die Idee cha umsetzä.
    Es si abr när zwüsche dä Jahr 1881 & 1889 d‘Franzose gsi wo z‘erschte mau hei versuecht ä Kanal z‘boue, i däm si gmeint hei, es göng de so eifach wie mitem Suezkanal. Si hei probiert die ganzi Erdmasse uszhebä und dr Kanal jedoch ohni Schleuse z’boue. Z Ganze Projekt het enormi Chöschte generiert und dr Schuldeberg isch immer wie grösser worde. Zudem si nä ou reihenwiis d‘Arbeiter weggstorbe, da si a Gelbfieber & Malaria erkrankt si und mä zu däm Zitpunkt no ke Impfstoff het gha u mä nid het gwüsst wie die Viren übertreit wärde. Insgsamt si während dene 7-8 Jahr Bouzit über 20‘000 Bauarbeiter a Gelbfieber & Malaria gstorbe 🧐😨 Schlussendlich isch die französischi Kanalgsellschaft ruiniert gsi und hei müesse ufgä (Panamaskandal).

Schlussendlich sis d‘Amerikaner gsi (Los Gringos) wo gseit hei, ä Kanal uf Meereshöchi isch nid realisierbar u drum hetmä sech fürnes dreistufigs Schleusensystem entschiede. Für das bruchts ä enormi Wassermengi u drum heisi bim Fluss Chagres ä Staumuur bout. Damit isch der Stausee Gatun entstande - Weltwiit der zweitgröscht Stausee.
    Si hei je 3 Schleusen uf der Atlantik und uf der Pazifik Seite bout. Damit chöi si d‘Schiff uf 26 Meter hieven, damit si d‘Höchi vom Stousee erreiche. D‘Schleusen si je 300m läng und 33m breit. 1914 isch der Kanal eröffnet worde, jedoch isch das weniger es Spektakel worde aus plant, wöu genau denn der erst Weltkrieg het ahgfange.

Da d‘Schiff im Verlouf vo dä Jahr immer wie grösser si worde, het der Panama Kanal müesse erwiteret wärde. Es si je 3 witeri Schleuse uf der Atlantik und uf der Pazifik Seite mitem nä Mass vo 427m Längi und 55m Breiti erbout worde.

D‘Schiff fahre mit eigetem Ahtrieb dür d‘Schleusene düre (seeehr langsam)☺️. Damit d‘Schiff bir Schleusendurchfahrt am Rand nid ahschlöh, wärde si vo jeweils sechs bis acht schwere Diesel Lokinä und Stahlseili stabilisiert. Ä Durchfahrt choschtet durchschnittlech rund
    1 Mio. USD pro Schiff‼️

Es isch würkli wahnsinnig imposant, wemä gseht wie sones riiese Frachtschiff belade mit tuusige vo Container die Schleusene dürquert!

Lima 🇵🇪

October 12, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 22 °C

Üsi letschti Destination in Peru isch d‘Houptstadt gsi „Lima“. Mir hei ou wieder ä Free Walking Tour gmacht, wome mitem nä Guide dür d‘Stadt louft und er Erklärige zur Gschicht und Kulturels git. 😄
    Da Lima am Pazifische Ozean ligt, si mir bis zur Küste glüffe und hei es paarne Surfer zuegluegt wi si surfe.
    Bim Chatzenpark si mir ou no verbi cho😅🐈‍⬛🐈 Es git im Miraflores Viertel ä Park wo ca. 100 Chatze läbe. Di si eifach dert, frässe u lige chli ume u wärde jede Tag vo viunä verschidnä Lüt wo düre Park loufe gstrichelet. Ä non-Profit Organisation ir Stadt luegt zu dene Chatze, si tüä sä mit Fuetter versorge und ou kastriere. Es sig nid ganz sicher wörum dases so viu Chatze het, abr ei Theorie sig, dass vor Jahre ä Chiuche Chatze heig gha wäge dä Müüs, abr du när di Chatze sige furtglüffe. 🤷🏼‍♀️

Am zweite Tag si mir im nä peruanische Kochkurs gsi. Das isch würkli genial gsi und het Spass gmacht. Mir hei nätti Lüt troffe, gueti Gspräch gha und drzue öpis feins kochet. 😋 De hei mir zersch äs Apéro gmacht, wo mir Banane Chips zäme mit Mango Stückli und are scharfe Sauce hei gässe. Zur Vorspeis hets äs Causa Limeña gä (pürierti, gelbi Härdöpfu, gwürzt mit Limette und Ají, gfüllt mit Quinoa und Avocado) und aus Hauptgricht es Lomo Saltado (bratnigs Rindfleisch, Zwibele, Tomate, Chilischoten, traditionell mit Pommes und Reis serviert). Aus Getränk hei mir es Chicha Morada gha (lila Mais, Ananas, Zitronensaft, Zimt und Nelken) - zeut ou aus Nationalgetränk.
    Mir hei üses Kochte jeweils o grad chönne ässe und si auso sehr z‘fride gsi mitem Ergäbnis🙌🏼
    Am Schluss hei mir no d‘Rezept übercho und z‘Beschte am ganze Kurs isch gsi - mir hei NÜT müesse abwäsche😂

Wine Tasting odr doch Sirup Tasting?🙈

October 11, 2023 in Peru ⋅ ☀️ 29 °C

Die Region rund um Paracas & Ica isch ou bekannt füre ihres Destillat aus Trubenmost nämlech dr Pisco. Es isch z‘Nationalgetränk vo Peru und abr ou vo Chile. Usrpünglech chunnt er abr vom Ort Pisco. Meischtens wird der Pisco zum nä Cocktail gmixt wo si Pisco Sour nenne. Es isch seeehr fein😉

Aber dr Wy wo si da mache… aso dasch de grad garnid üsä Gschmack gsi und isch ä meh bessere Sirup gsi aus süsch öpis 🙈 Aso si trinke ihre Wy seehr süess und das ligt teilwiis ou a ihrne Trube, wöus haut hiä sehr trochen isch. Naja, zum probiere ok und villech mau ä Schluck zum nä Dessert, abr meh de o grad nid😅

Si mache ou Pisco Likör und ou dä isch nid immer so super gsi und ou extrem süess. Aber je nach dem was drzue isch gmixt worde isches no fein gsi, wie z.B. mit Kafi odr Passionfruit 🙌🏼

Canyon ir nechi vo Huacachina 🇵🇪

October 10, 2023 in Peru ⋅ ☀️ 22 °C

Jaa, zu däm Canyon gits nid viu z verzeue.. isch nüt speziells gsi. Hei dänkt mä wanderet de chli. Abr schlussendlich simer eifach ewigs ungerwegs gsi für zu däm Canyon mitem nä Van wo sehr unbequemi Sitze het gha u ufere müäsame ewigs länge Holperpischte. 🙈
    Gwanderet simer höchschtens ä Haubstung zum nä Ussichtspunkt u när wieder zrüg🤷🏼‍♀️ Naja, es cha nid jedä Usflug ä Hit si😄🙌🏼

Islas Ballestas & Paracas Nationalpark

October 9, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Vo Huacachina us hei mir ä Usflug gmacht zu dä Ballestas Insle. Das isch es Naturreservat wo ganz ä huufä Humbolt Pinguine, Seelöie und peruanischi Pelikane daheim si. Mir hei d‘Pinguine nid so nach gseh dasmä sä guet hät chönne Fötelä, abr die wo mir hei gseh si sehr härzig gsi 🥰 (drum o hiä nume es Beispielbild) Und d‘Seelöie hei üs sehr gfaue. Es het üs so luschtig düecht, wie die uf dene Stiinä obe plegeret hei und äbe chli „glöiet“ hei 😅🦭
    Zwüsche Auguscht und Oktober würd mä dert ou Buckelwale gseh verbi zieh, abr leider hei mir kener gseh 🐋

När simer witers zum Paracas Nationalpark. Dert hei mir es paar schöni Ussichtspünkt dörfe gseh und hei zum z‘Mittag es feins Ceviche übercho 🎣😋

Huacachina Oasis 🇵🇪

October 8, 2023 in Peru

Witers simer uf Huacachina. Das isch es Örtli respektive ä Oase mits i der peruanische Wüeschti. Es het ir mitti ä chliine See und dä isch houptsächlech umgä mit Palme und Hotels&Hostels🏝️
    Mir hei am erschte Abe ä Sand Buggy Usflug gmacht. De hei mir mit däm Buggy „nume“ dörfe mitfahre und si ou no ga Sandboarde. Aso z‘mitfahre het ou gfägt und er isch scho chli umedüset über die Sanddühne abr am liebschte wäre mir säuber chli ga umeröschtä😄🙌🏼
    I däm Sand z‘si isch würkli ganz speziell und het üs zeigt wie Divers Peru doch isch und wie schön sone Sandwüeschti ou cha si😌🇵🇪

Salinas Salzsee 🇵🇪

October 7, 2023 in Peru

Mir hei vo Arequipa us no ä witere Usflug gmacht und zwar zum Salzsee Salinas. Ir Trochenzit gseht dä See us wie ize, blank und weiss und fasch niäne meh Wasser und we Rägezit isch, de würd er wunderschön spieglä🙌🏼
    Der bim Salzsee hei mir mit üsem Guide es Fotoshooting gha 😅😂 Es het natürli jedä da die bekannte Salzsee Föteli wöue, wisi ou gmacht wärde bim grosse Uyuni Salzsee in Bolivien. Es isch gwüss no luschtig gsi, vorauem dä angere Tourischte zuezluege wie guet odr vorauem wie schlächt si ihrer Pose mache😂

Mir si a däm Tag ou no chli i dä Anden ungerwegs gsi und si no angeri Orte ga ahluege. Es isch eifach wieder mau faszinierend gsi was das fürne schöni Landschaft isch, wie höch dases isch, au die verschiednä Bergforme und wie farbig dases trotz Trochenzit doch no isch.

Colca Canyon 2 Days Hike 🇵🇪

October 6, 2023 in Peru ⋅ ⛅ 15 °C

Vo Arequipa us hei mir d‘Colca Canyon Wanderig gmacht wo 2 Täg inkl. 1 Übernachtig isch gange. Die Schlucht isch stellenwiis fasch dopplet so töif wie der Grand Canyon z‘Amerika und mit däm Fact wird natürli o gworbe😉 Der Canyon isch ca. 3300m töif und gilt somit als eini vo de töifschte Schluchte vor Welt.
    Zugleich isches ou z‘Dahei vo zahlriiche Andenkondore. Die majestätische Tier hei ä Flüguspannwiiti vo 2.6 bis zu 3.2m und gelte i dä Andenkulture aus heiligi Wesen.
    Mir si ir Trochenzit ir Colca Schlucht gsi und wäge däm gseht aus ou sehr brun/gelb und trochen us. Sobau d‘Rägezit ahfaht wird das Land wunderschön grüen. 🌦️

Am erschte Tag am Morge hei mir paar Ussichtsplattforme bsuecht und eini isch bsungrigs schön gsi, nämlech die wome die Andenkondore het chönne beobachte. Si si zwar nid sehr nach gsi, abr trotzdem het mä sä sehr guet gseh flüge wäge ihrere Flüguspannwiti. Mir hei Glück gha u hei grad 5 Tier uf z‘mau gseh🙌🏼
    Und när hei mir d‘Wanderig abe i die Schlucht in Ahgriff gno. Es isch relativ steil gsi und ou rütschig zum loufe da es so viu loses Gstei het gha, aso mir si froh gsi hei mir bire Peruanerin bim nä Lädeli no sone Houzstock chönne choufe 😅 Es isch rund 1200m abe gange i die Schlucht. Am Schluss vom Tag simer ganz unger ire chliine Oase glandet im Ort Sangalle. Es isch no faszinierend gsi, wie grüen dases dert isch und süsch aus drumherum so trochen. Abr isch o klar, die luege ou guet zu dere Oase - natürli isches ou meh grüen im Tal wöu no ä Fluss dürefliesst.

Am nächschte Morge simer ca. am 5fi losglüffe und si 2 Stung später ganz obe wieder ahcho - hei aso a däm Morge wieder 1‘200 Höhenmeter ufwärts gmacht. U das de no ohni z‘Morge, das hets de ersch nachem Ufstieg gä😄🙌🏼
    Im Verlouf vom Tag si mir no witeri Ussichtspünkt ga ahluege (eine isch uf 4‘900m gsi) und bire heisse Quelle si mir no bade. Zum Schluss hei mir no bire Alpaka Herde ahghalte 🙌🏼🦙