New Zealand
Waikawa

MacLean Falls

January 17 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

Auf dem Weg zum Wanderparkplatz mussten wir knapp 10 Minuten über eine Schotterstraße holpern. Aber die MacLean Falls haben uns nicht enttäuscht, der 40-minütige Marsch führte uns wieder durch Farnwald und vorbei an 4 Kadkaden, bis wir den 22 Meter hohen Wasserfall erreichten. Sehr schön😉Read more

Curio Bay/Porpoise Bay

January 17 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

Ein Highlight unserer bisherigen Reise.
      Auf der einen Seite der Landzunge liegt die Curio Bay mit ihren schroffen Klippen, auf der anderen Seite der endlos lange Sandstrand der Porpoise Bay. Vom Strand aus konnten wir hier auch Hector-Delfine beobachten.
      Vielleicht sehen wir heute bei Sonnenuntergang doch noch Pinguine, Gelbaugenpinguine sollen hier eine Stunde vor Sonnenuntergang an Land kommen.
      Unser Campingplatz Curio Scape Campground liegt auf dieser Landzunge. Vom Camper aus können wir beide Buchten sehen-idyllisch 😊
      Zum Abendessen gab es heute u.a. Miesmuscheln, die Ulli an der Carhedral Cove gepflückt hatte-köstlich.

• Day 40–41

Curio Bay

February 10 in New Zealand ⋅ 🌬 12 °C

Curio Bay begrüsste uns mit heftigem Wind. Okay, es war schon die ganze Hinfahrt kalt und windig, doch in Curio Bay war es am schlimmsten. Trotzdem versuchten wir, die Gegend etwas zu erkunden. Der Campingplatz liegt direkt an den Klippen mit einer fantastischen Aussicht auf das wilde Meer.
      Leider fing es dann noch an zu regnen, was uns fast zwang, in unserem Van zu bleiben. Nach einer mega kalten und windigen Nacht war es leider nicht viel besser. Alles, was wir anschauen wollten, war entweder gesperrt (wegen den Wetterbedingungen) oder machte uns gar nicht mehr an. Wir beschlossen deshalb, die windigen Catlins zu verlassen und weiter nach Dunedin zu fahren.

• Day 11–13

Chillen in Curio bay

February 10 in New Zealand ⋅ 🌬 13 °C

Ausruhen aus dem Campingplatz. Nur zu Fuss unterwegs: petrified forest, Strand, Steilküste und nach Tiere schauen. Frisch und windisch aber wie immer wunderschön.... und meinen Siemens Kolleg Konstantin mit Frau Anastasia zufällig in der gemeinschaftsküche getroffen. Die Erde ist echt klein.

Ce weekend, nous restons tranquillement au camping et ne faisons que du tourisme sur place sur ce camping incroyable: petit musée, forêt pétrifiée, plage de surfeur et côte sauvage et petite ballade en forêt. Le comble est que nous,avons rencontré un collègue de Siemens et son epouse dans le cuisine commune. Nous avons observé les dauphins et attendu le retour des pinguins au crépuscule. Une journée fraîche mais mémorable!

Weer dolfijnen! 🐬

January 4 in New Zealand ⋅ ☁️ 18 °C

Vandaag gaan we naar Purpoise Bay, dit is een mooi strand en er zitten ook dolfijnen. Na een roerei ontbijtje rijden we weg van de gratis kampeerplek. Helaas zit het weer niet echt mee, het waait hard en miezert vrijwel de hele dag. We lopen een stukje over het strand en de golven zijn enorm er er zijn veel goeie surfers. Aan het einde van de baai slaan de golven tegen de rotsen en we besluiten daarheen te rijden. Hier vinden we een mooie parkeerplaats met een geweldig uitzicht. We blijven hier de hele dag staan! We wandelen even rond en genieten van de ruige zee. In de baai zien we vanuit de camper wat dolfijntjes zwemmen en Annika sprint de camper uit. Met de verrekijker kunnen we ze goed in de gaten houden en als ze dichterbij komen trekken we snel zwemkleding aan om er naartoe te zwemmen. Het is flink koud buiten en als we bij de zee zijn draaien ze om en zwemmen weer weg. Tijdens de herkansing hebben we meer geluk! We rennen de zee in en als we iets dieper zijn zwemmen ze tussen ons en het strand, heel erg dichtbij! Het zijn kleine dolfijntjes, een stuk of 6. De rest van de middag blijft Annika ze in de gaten houden en verder chillen we in de camper terwijl het door regent. Ondanks de regen toch een leuke dag.Read more

Nugget point

March 3, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

We ontbeten weer gezellig warm in de gemeenschappelijke ruimte deze ochtend. We hadden het peninsula bijna helemaal gezien. Eigenlijk zouden we hier nog kunnen blijven maar we moeten toch ook de rest van Nieuw-Zeeland gezien hebben hé.

We namen de scenic route langs alle mooie uitzichten richting Curio Bay. Op het einde van de dag zijn we er pas geraakt. Eerst maakten we een tussenstop bij een mooi uitzicht en fossielen van walvissen, Whale fossiel look out. Dat was allemaal mooi beschreven in een boekje, maar in werkelijkheid ... Het uitzicht op een meer was mooi maar de fossielen hadden we anders verwacht. De weg hier naartoe bestond uit een grindweg.

Het was bijna middag en we passeerden bij een uitkijkpunt, Kaka point genaamd. Hier hadden we een mooi uitzicht dus klapten we onze tafel en stoelen uit om te lunchen. Heb ik al vermeld dat we een prachtige dag hadden met volle zon? Neen, oké. We lunchten dus in onze t-shirt. We probeerden een foto te nemen terwijl we aten maar dat lukte niet zo goed. Steven had ook nog eens zijn zonnebril afgebroken. Sorry, Bruno! Maar hij is "gerepareerd". Toen spotte Steven iets in zee. Snel de verrekijker uit de camper halen. Dolfijnen kwamen af en toe boven om te ademen. We konden ze goed zien voor een kwartiertje ofzo. Vonden we echt zalig!

Tijd om langs de kust naar de volgende stop te rijden, Nugget point. Dit is een vuurtoren op een prachtige locatie met ervoor allemaal rotseilandjes die boven de zee uitsteken. En zodat het echt iets voor ons is, waren er nog veel zeeleeuwen en zeehonden te spotten. Top! We stopten nog kort bij een strandje vlakbij om eventueel pinguïns te spotten, maar ze waren nog op zee aan het vissen.

We maakten een korte wandeling in een bos, Lenz reserve. Af en toe eens afwisselen van uitzicht kan geen kwaad. Het was een speciaal bos waar varens echte bomen vormden. Er was ook uitleg over de houthakkerij en de tram die hiervoor door het bos liep. We waren moe en hielden het snel voor bekeken. Spijtig wel, want het leek een mooie wandeling. Maar we hadden gisteren bijna 20 km gewandeld en dat voelden we wel. We kregen honger dus was het tijd om een camping te vinden. Maar het was nog even rijden naar Curio Bay onze eindbestemming.

Ons bezinepeil kwam ook laag te staan en we dachten onderweg wel een tankstation tegen te komen. Het lag toch wat verder weg dan we dachten. We geraakten er zonder problemen, maar we waren weggereden van onze bestemming. Met wat vertraging kwamen we aan op onze camping vlak naast de zee. Met een uitzicht op de baai aten we een lekkere pasta en met een volle buik kropen we in ons bedje.

Invercargill und der Curio Bay

May 25, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 12 °C

Hallii Hallo ihr Lieben,

nachdem es gestern so viel zu erzählen gab, ist es heute eher etwas weniger. Wir haben bis halb 9 Uhr geschlafen und sind erst gegen 10:45 Uhr los. Das Bett in der Hütte der Gastfamilie war sehr bequem. Jojo hat dann noch mit einer Freundin telefoniert und ich ebenfalls, mit Ann-Kristin🥰 Danach haben wir in der Hütte noch gefrühstückt und sind dann losgedüst. Zunächst haben wir in Invercargill gehalten. Wir schauten nochmal nach einem Souvenirladen - Pullis haben wir aber leider nicht gefunden. Es gibt aber noch ein paar Möglichkeiten sich einen Pulli zu kaufen, von daher nicht allzu schlimm😊 Außerdem hielten wir nach einem Geburtstagsgeschenk für das Mädchen der Gastfamilie Ausschau. Sobald Jojo dort anfängt als Au-Pair zu haben, hat sie Geburtstag. In einem Spieleladen wurden wir fündig. Jojo kaufte ein Tablet mit dem ABC. Es kann die Buchstaben aussprechen und einige Wörter sagen. Bin gespannt, wie sie reagieren wird😊 Bevor wir weiterfuhren, gingen wir noch in ein McDonalds. Wir hatten Lust auf einen McFlurry und wollten wissen, ob das Essen hier genau so schmeckt, wie in Deutschland. Jojo hat eine kleine Pommes und einen Oreo McFlurry (ohne Soße? Ist hier anscheinend nicht üblich) gegessen. Ich habe einen Cheeseburger und einen großen McSundae mit Schokosoße gegessen, die hart geworden ist. Das hat mich so sehr an das Eismohr auf der Kirmes erinnert, das wollte ich unbedingt probieren😋 hat auch echt lecker geschmeckt. Zusammen haben wir uns noch ein Frozen Sprite (wie Slusheis) gekauft. Der hat ganz in Ordnung geschmeckt. Der hat auch nur 0,85€ gekostet. Für alles haben wir 10€ bezahlt. Also eigentlich total in Ordnung😊 Danach ging es für 1:15 Stunde zum Curio Bay. Davor wollten wir aber nochmal tanken. Also hielten wir nochmal bei der gleichen Tankstelle bei der von Jojos Konto 117€ abgezogen wurde (die Differenz des Geldes bekam sie heute übrigens zum Glück zurück). Diesmal wollten wir aufpassen und nur für einen bestimmten Betrag bezahlen. Irgendwie haben wir das aber übersehen und wieder wurden 117€ abgezogen. Den Vorgang haben wir abgebrochen und wir haben für 40ct getankt. Hoffentlich bekommt Jojo das Geld schnell wieder zurück🤦‍♀️🤔 Wir fuhren dann zur nächsten Tankstelle und zahlten 44€, diesmal haben wir mehr drauf geachtet🙈 Während der Autofahrt haben wir schon gemerkt, wie müde wir eigentlich sind😴 Wir schauten uns den Strand etwas an - war wieder sehr schön😍 und danach fuhren wir auch schon zum Campingplatz😊 hier haben wir uns ganz entspannt Nudeln mit der restlichen Süß-Sauer Soße gemacht, spülten das Geschirr und um halb 6 Uhr lagen wir im Bett. Wir haben uns noch einen Film angeschaut auf Netflix und sind dann Zähne putzen gegangen😇 Wir entspannen jetzt noch etwas und werden bestimmt gegen 21 Uhr auch schon schlafen gehen😊
      Ich wünsche euch einen schönen Tag und bis mooorgen🥰

5-12 Curio Bay

December 5, 2018 in New Zealand ⋅ 🌬 12 °C

Nou, Murphy heeft in een deuk gelegen vandaag. Bui na bui. Als ik niets aantrok werd ik zeik, als ik wel iets aantrok was het droog voordat ik weer fietste. Hahaha. Zonder overdrijven wel 6 keer of vaker mijn regenpak aan en uit getrokken. Dat was ook wel wat er te doen was onderweg. De wind was gelukkig zuid-west waardoor ik hem niet te vaak pal tegen had en soms zelfs mee. Mijn laatste heuvel kreeg ik kado, ik werd gewoon omhoog geblazen. Nog geen dolfijnen gezien. Ik denk dat ik morgen blijf.Read more

6-12 Curio Bay

December 6, 2018 in New Zealand ⋅ ☁️ 12 °C

Soms heb ik strontmazzel, en soms niet;
      Blauwe pinguins gehoord vannacht, vlak naast mijn tent, niet gezien. Ik heb nu mijn tent gedraaid, misschien lukt het dan wel (en als het wat helderder blijft)
      Ik blijk de zeeleeuwen al voorbij te zijn (eigen schuld dikke bult, niet goed de kaart gelezen). Da's 26 km heen en idem terug. Hm. Weet niet of ik daar zin in heb. Al staan er hier wel borden dat je niet te dicht bij de zeeleeuwen moet komen.
      Geen dolfijn te zien en die gele ogen pinguin ook niet, maar dat kan allebei nog.
      En dan: vannacht zuiderlicht gezien denk ik!! Ondanks bewolking! Soort stad in de verte, maar dan groen. Yeah! Ook hiervoor hoop ik op minder wolken vannacht.
      En dan en dan: ik doe de forrest walk van 10 min omdat die bomen voor een gedeelte afstammen van die versteende. Vind een leeg blauw ei (silvereye?). Hoor een tuï of is het nou een bellbird, blijf staan kijken, zie ze allebei, blijf nog langer kijken, wie zegt nou wat..... En al die tijd zit de valk die ik al weken wil zien op ongeveer 3 meter afstand! Gelukkig zag ik hem, door de tuï. Wauwerdewauwerdewauw!!
      En dan 's avonds nog een keer op pinguinjacht: tralala. 🤗. Echt goed en lang gezien.
      Oh ja, en die zeeleeuwen garantie voor 52 km: net 2 Nederlanders gesproken, die hadden ze daar niet gezien. Ga ik niet doen dus. Stewart eiland ook niet.

Owaka to Curio Bay

December 26, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Today we travelled to Curio Bay with stop off at the Whistling Frog Cafe and McLean Falls. Extremely fortunate to swim with Hector Dolphins in the surf (Southern Ocean!) and watched the Yellow Eyed Penguins come on to the beach. Drove to Waupapa Point Lighthohse and saw the fossilised forest. We stayed the night in Bayview Backpackers, Waikawa.Read more

Waikawa