Förenta staterna
Nye County

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 34

Dag 31, Kennedy Meadows

29 maj 2022, Förenta staterna ⋅ ☀️ 16 °C

Kennedy freaking Meadows man!

KM is een iconische stop op de PCT, het markeert het eind van de woestijn en begin van de Sierra. Zand en hitte wordt ingeruild voor hoogte en sneeuw.

Rond 10:00 uur kom ik aan bij de general store en word ontvangen met luid applaus en gejoel (wat niet enkel hij mij het geval is, elke wandelaar word zo ontvangen). Ik heb mijn nieuwe schoenen, sokken en microspikes hier gestuurd. Ik pik mijn spullen op in de store, koop een cola en schuif aan op het dek bij mijn ‘collega’s’.

Ik heb afgelopen dagen mijn logistiek voor de Sierra uitgedacht en ik wil even polsen wat de rest doet. Voor de Sierra is het wat anders dan het voorgaande gedeelte, er zijn nauwelijks dorpen in de buurt van het pad en bevoorrading is dus moeilijker. Er zijn tig opties om door deze sectie te komen, maar geen makkelijke of meest voor de hand liggende. Nu is water geen probleem meer maar wordt eten een ‘uitdaging’. Blijkbaar is mijn aanpak compleet anders dan hoe het gros van de wandelaars het wil gaan doen, waarom ben ik niet verbaasd? Ik ben niet overtuigd dat de meest gebruikelijke aanpak de beste is, ik blijf bij mijn gekozen strategie.

Om 12:00 is er een ‘busje’ die wat verderop het dorp in gaat naar Grumpy Bear Retreat. Het is een bar/restaurant waar tevens gekampeerd kan worden. Douches en wasmachine zijn gratis. Ik bestel wat lunch, zet mijn tent op, ga in de douche en was mijn kleren. Bijna klaar om weer terug te keren op de PCT.

Eerst nog een stop bij de buurman, een outdoor winkeltje waar ik mijn bear can al gehuurd heb en waar ik nog wat eten koop voor de volgende kilometers. In dit gedeelte is een bear can verplicht, wat in mijn geval een luchtdichte pot is waar een beer als het goed is niet in kan. Morgen maar eens kijken hoe ik dat in mijn tas krijg.

De rest van de dag breng ik door op het terras bij de bar, ontmoet weer een zooi nieuwe mensen. Verhalen en bier wordt gedeeld. Prima semi rustdag, maar ik wil zo graag verder, ik kijk zo uit naar uit volgende deel. De Sierra! De reden dat de PCT überhaupt ooit op mijn radar is gekomen.

Ik wil nog even vermelden dat er waarschijnlijk geen bereik is in de Sierra, dus verwacht aub geen dagelijkse updates. Zodra ik in een dorp kom probeer ik ze zsm eruit te krijgen, maar ook het aantal dorpen is beperkt. Er kan zomaar eens een week tussen updates zitten, maak je geen zorgen, ze komen!

• Dag 7

Dies und das in Vegas

18 juli 2022, Förenta staterna ⋅ ⛅ 32 °C

Wieder waren wir heute zeitig wach, obwohl wir erst so spät im Bett waren. Diese Zeitverschiebungen 🙄..nochmal 3 Stunden früher, also jetzt insgesamt 9 Stunden vor unserer Zeit zu Hause.
      Nun gut ...stehen wir also auf. Als wir aus unserem Zimmer im 26.Stock in die Lobby kamen, waren einige Zocker*innen noch immer oder schon wieder zugange an den Automaten. Mit Bierchen und Co versuchten sie um kurz nach 8.00 Uhr ihr Glück. Uns war erst einmal nach einem Kaffee und Frühstück zumute. Nachdem wir uns gestärkt hatten, machten wir einen kleinen Ausflug mit unserem Dodge, um in einem Supermarkt außerhalb des Strips, ein bisschen was einzukaufen.
      Den ersten Teil des Nachmittages verbrachten wir am Pool ( ich war zwischendrin noch beim Friseur...wohooo) und danach flanierten wir noch durch die Straßen dieser wirklich beeindruckenden Stadt in Nevada!

• Dag 10

Mormonen & Las Vegas

15 oktober 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 24 °C

We hebben een lange rit voor de boeg vandaag, en daarom zetten we de wekker vroeg. Onze voorraden zijn ook bijna uitgeput, dus we ontkoppelen de camper en zetten direct koers naar een Walmart. We slaan flink in, zodat we de komende tijd weer vooruit kunnen. Op de parkeerplaats bij de Walmart genieten we van ons vers gekocht ontbijt.
      Wanneer onze magen weer van een bodem zijn voorzien gaan we door in de richting van Las Vegas.
      In St. George maken we een tussenstop om de Mormonen Tempel te bekijken. De aanhangers van de Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints hebben hier de eerste tempel in Utah gebouwd.
      Het is een groot, wit gebouw en ziet er heel opmerkelijk uit.
      Met de zon erop licht het fel op.
      In het Visitor Center krijgen we wat informatie over de bouw van de tempel. Er is een Nederlandse versie van het Mormonen Boek en we komen erachter dat er ook een Mormonen Tempel in Zoetermeer staat.
      De Tempel is niet toegankelijk voor toeristen, maar m.b.v. foto's die binnen zijn gemaakt krijgen we uitleg. We merken dat de Mormonen een hele andere geloofsovertuiging hebben dan wij, maar we hebben goede gesprekken met ze.
      Na deze tussenstop rijden we door naar het Valley of Fire State Park. Dit park ligt midden in de woestijn en dankt zijn naam aan de vuurrode rotsen waar je langs rijdt. Een vallei van vuur. De temperaturen zijn overigens ook vurig, want het is echt enorm heet. Een droge, alles verzengende woestijnhitte. We maken een korte wandeling en komen langs zandsteenrotsen met verschillende kleuren. Rood, roze en wit.
      Wanneer we een rondje door het park hebben gereden, zetten we de koers weer naar Las Vegas.
      We rijden door bergen en woestijn en opeens schittert de stad aan onze voeten. Over de hele horizon strekt de stad zich uit.
      Wanneer we de stad inrijden is de skyline gevuld met hoge gebouwen. Immense billboards schreeuwen ons vanaf de kant van de weg toe.
      We hebben een mooie camping, niet al te ver van de Strip van Vegas vandaan. De Strip is dé straat waar zich alles afspeelt.
      Op de camping is een fitnessruimte, waar Jeroen en Rob weer helemaal gelukkig van worden. Na een korte workout plonzen we heerlijk in het zwembad.
      Een vriendin van Rob is toevallig ook aan het reizen in de VS en ze is op dit moment al enkele dagen in Las Vegas. We spreken 's avonds met haar en haar vriendin af.
      Met de Uber taxi worden we op de Strip afgezet. We eten een echte Amerikaanse burger in een restaurant waar je zintuigen direct al overprikkeld raken.
      Na het gezellige diner nemen de dames ons mee langs de Strip. We komen ogen en oren tekort. Je wordt overweldigd door alles wat je ziet. Het is immens, over the top en indrukwekkend.
      Een uitgebreidere beschrijving van onze ervaring met Las Vegas komt in het volgende verhaal!

• Dag 11

Las Vegas dag 2

16 oktober 2019, Förenta staterna ⋅ ☀️ 25 °C

Na een avond in het chaotische Las Vegas doen we het lekker rustig aan. Het is weer heerlijk weer en lekker warm, dus we spetteren in het zwembad en bakken in de zon om toch nog even een kleurtje op te doen.
      Na een ontspannen ochtend nemen we een Uber, om ons avontuur aan de Strip voort te zetten.
      Hoge, immense hotels domineren het straatbeeld. De grootste hotels zijn met een bepaald thema gebouw. Zo heb je het Vatican, waar ze Venetië hebben nagebouwd met een kanaal en echte gondels. Gondeliers roeien je rond, zingend in het Italiaans. Het plafond binnen het hotel is schitterend en je verdraait je nek om overal rond te kijken.
      Ook is er het hotel Luxor; alles gebouwd in de stijl van Egypte, met een enorme piramide en obelisken.
      New York-New York heeft een heus vrijheidsbeeld en een Empire State Building. Om het hotel heen slingert zich een achtbaan, en afentoe hoor je het gegil wanneer een karretje langs raast.
      Het Excalibur is in de stijl van een sprookjesachtig kasteel gebouwd met torrentjes en kantelen.
      Voor het Paris Las Vegas staat een Eiffeltoren met zelfs dezelfde lichteffecten erin.
      Als je in Las Vegas bent hoef je niet meer weg, want ze maken gewoon alles na.
      Voor een ander hotel ligt een grote vijver. Om het kwartier is er een fonteinshow te zien. De muziek start en op het ritme spuiten de fonteinen over de volle breedte van de vijver omhoog. Het is een waanzinnig gezicht en ontzettend leuk om naar te kijken.
      Bij een ander hotel kijken we naar een vuurshow. Er wordt nagespeeld alsof een vulkaan uitbarst, en hoge vuurwolken spuiten omhoog.
      Overal waar je kijkt zie je gigantische, fel verlichte billboards. Op straat rijden trucks met een groot billboard achterop de auto.
      Er lopen verklede mensen rond, waar je tegen betaling mee op de foto kunt, waaronder halfblote vrouwen.
      De mooiste en duurste auto's scheuren voorbij.
      We zien dure restaurants met namen van bekende chefs.
      Er worden veel shows gegeven door grote artiesten, waaronder onze bekende Hans Klok.
      De stad kent ook een keerzijde: we zien veel zwervers en overal hangt een sterke wietlucht.
      We lopen een behoorlijk aantal kilometers deze dag.
      Het maakt niet uit welk hotel je binnengaat, op iedere begane grond stap je een casino binnen. Zover je kunt kijken staan machines, flikkeren lichtjes en hoor je bliepjes. Mensen zitten aan speeltafels en verspelen hun fiches. Op grote schermen worden verschillende soorten sport live uitgezonden, waar je je weddenschap in kunt zetten.
      Als je in Vegas bent geweest moet je natuurlijk wel je geluk beproefd hebben, en we besluiten om voor een paar dollar een gokje te wagen bij een van de slot machines. Het is een simpele kwestie van op de knop "flip" drukken. We lijken eerst winst te boeken. Helaas blijkt dat we ons hoogtepunt niet hebben herkend en we verliezen ons geld. Toch leuk om geprobeerd te hebben.
      De stad was een leuke onderbreking, en het was een hele belevenis om er te zijn geweest. Maar ik vind het niet erg om alle drukte en hectiek weer achter ons te laten.

• Dag 10

10. Tag....Valley of Water

1 september 2023, Förenta staterna ⋅ ☁️ 23 °C

Am nächsten Tag machten wir uns auf in Richtung des Zion Nationalparks. Dabei sollte unsere Reise durch drei Bundesstaaten gehen und zwar durch Nevada, Arizona und Utah. Zunächst sollte es in das stets heiße und sonnendurchflutete Valley of Fire gehen. Als wir auf der North Shore Road zum Stewarts Point am Lake Mead kamen wurde aus dem Valley of Fire schnell ein Valley of Water. Als das Auto zum ersten Mal zum Stehen kam erreichte uns sogleich über unsere Handys die Nachricht „Flush Flood“. Eine Nationale Wetterwarnung, die unsere Reisepläne für diesen Tag schnell zunichte machte. Bereits als wir in das Valley einbiegen wollten, wurde uns klar gemacht, dass das Valley geschlossen ist. Also wollten wir gleich in Richtung Norden zum Zion Nationalpark aufbrechen. Dabei mussten wir bereits bald das erste durch das Unwetter verursachte Bächlein auf der Straße überqueren. Das nächste Hindernis war jedoch kein Bach mehr sondern ein reißender Fluss der eine Querung unmöglich machte. Also blieb uns nichts anderes übrig als abzuwarten und auf besseres Wetter zu hoffen, oder umzudrehen und einen weiten Umweg retour zu nehmen, was wir auch taten. Das zuvor überquerte Bächlein war aber inzwischen auch schon zu einem beachtlichen Bach angeschwollen. Wir waren also zwischen zwei Bächen gefangen. Erst als ein großer Pick-up es wagte das Hindernis zu überqueren nahmen wir allen Mit zusammen und taten es ihm gleich. Mama war hier echt tapfer. Im Endeffekt hatte unsere Kehrtwende etwas Gutes denn so machten wir einen ungeplanten Halt bei den Red Rocks, die uns für die erlittenen Strapazen entschädigten, da sie wirklich beeindruckend waren. Die ganzen Archies (Steinbögen) hielten auf jeden Fall für spektakuläre Fotos her. Wieder in Vegas angekommen gings danach schnurstracks nach Utah ins Hotel, wo wir noch gemütlich, auf unserem improvisierten Koffertisch, jausneten.Läs mer

• Dag 80

Ein kleines Stück Sierra

28 maj 2023, Förenta staterna ⋅ ☀️ 18 °C

Liebes Tagebuch, heute Abend haben wir uns auf den Weg in die Sierra gemacht. Es werden insgesamt nur 50 Meilen sein, die wir dort wandern. Bis Lone Pine. Ab dann müssen wir uns was neues überlegen.
      Aber jetzt erstmal die nächsten Tage genießen und wenigstens einen kleinen Einblick in die wundersame Welt der Sierras erhaschen.
      Heute Abend ging es nur 3 Meilen zum nächsten Campground. Morgen abend treffen wir uns mit unserer Gruppe an einem bereits verabredten Ort.
      Morgen wird der Weg noch Schnee frei sein. Ab übermorgen nicht mehr.
      Von nun an müssen wir unser Essen in die Bäume hängen. Ist so vorgeschrieben. Um das Camp bärensicher zu machen.
      Am besten 3 Meter hoch und 1 Meter vom Stamm entfernt. Die ersten Versuche, das Seil über einen Ast zu werfen sind kläglich gescheitert. Irgendwann hat es dann aber doch geklappt.
      Unsere Essens Säcke sind ganz schön schwer. Bleibt nur zu hoffen, dass sie morgen noch hängen..
      Niko hat sich heute endlich den Bart geschnitten. Das wollte er schon seit Wochen tun. Nach 10 Wochen konnte er sich nun endlich dazu aufraffen.
      Wir sind gespannt wie es uns die nächsten Tage ergehen wird und hoffen jetzt auf eine erholsame Nacht.

• Dag 23

Shopping and exploring

17 januari 2020, Förenta staterna ⋅ ⛅ 13 °C

Went to the outlets to add to my collection of boks (yes I was successful)! After some shopping milks had us venture out to the pawn stars shop to have a wee gander (can't say I've really watched it). Then continued exploring and found the wedding venue from the first hangover movie in which they've added drive through weddings!! 😂😂 Finished the night going to vegas' biggest club hakkasan where we saw Steve Aoki play.

Side story: milks held up a donate to Australia message on his phone and Steve took it off him and showed the crowd 😂

• Dag 1

24 Stunden wach 😴

21 maj 2022, Förenta staterna ⋅ ☀️ 28 °C

Wir liegen nun endlich ko im Bett in Las Vegas. Als wir in Amsterdam gelandet sind, kam die Durchsage dass der Flieger komplett ohne Koffer gestartet ist. 😖 Wir hatten die Hoffnung dass sie trotzdem mit uns in Las Vegas ankommen, aber Fehlanzeige. Jetzt müssen wir unsere Koffer morgen Nachmittag am Flughafen abholen & unsere Reise umplanen. Leider fällt Bryce Canyon nun flach. 😞 Aber einen tollen Jeep haben wir bekommen.Läs mer

• Dag 18

Viva Las Vegas

15 maj 2022, Förenta staterna ⋅ ⛅ 30 °C

Viva las Vegas … für mich wird Amerika mit vielen Hip-Hop Legenden der 90-Jahren verbunden . Es waren sehr coole Musik - Ikonen , die bei uns im Kopf für immer verankert bleiben. Hits, die einem für einen kurzen Moment 20 Jahre jünger werden lassen. Heute war es so weit für mich , heute ist ein Lebenstraum in Erfüllung gegangen . Einmal den einen oder anderen Star in Amerika live zu erleben. Wir sind auf ein Festival der Hip-Hop Legenden gegangen . Von Mase, Nelly,Timbaland bis zu Sean Paul und Lil Kim, natürlich dürfte Usher mit Ludacris & Lil Jon nicht fehlen!!
      Es war für mich der schönste Abschluss,den man sich vorstellen kann . Danke Katrin,dass du mich begleitet hast, ohne Ahnung zu haben, was dich erwartet 🥰
      Das Festival war super organisiert, es gab kostenloses Wasser überall, Kühl-Busse standen einem zu Verfügung, Kühlventilatoren mit Wasser System,ganz viele Essensstationen und Getränke Stände, wo niemand lange Schlangen stehen musste, saubere WC‘s , Schatten Plätze und über das Preisleistungsverhältnis darf man nicht meckern. Die Getränke auf Konzerten in Deutschland kosten mindestens das doppelte.

• Dag 209

We made it to Las Vegas

6 maj, Förenta staterna ⋅ ☀️ 24 °C

Was soll ich sagen.. unser nächstes Ziel war Las Vegas! Wir sind nachmittags an unserem Hotel angekommen und erstmal dachte ich das wir falsch sind, weil die Hotellobby wie ein riesiges Casino aufgebaut war. Heißt also, dass überall Spielautomaten waren und überall Leute saßen, die gezockt haben. Durch die Reizüberflutung an bunten Lichtern haben wir die Rezeption fast übersehen, letztlich aber doch noch gefunden. Nach dem einchecken haben wir nochmal schnell eine kleine Snackpause bei uns auf dem Hotelzimmer gemacht und dann ging’s auch schon los zum erkunden der Stadt. Las Vegas war wirklich ein komplettes Kontrastprogramm zum Grand Canyon. Überall riesige luxuriöse Hotels, Restaurants und Einkaufszentren. Mir kam es vor wie in einem riesigen Märchenland. Alles wirkte so surreal. An einer Ecke noch die freiheitsstatue zu sehen, ist an der nächsten Ecke der Eiffelturm, dann eine riesige Pyramide und plötzlich eine Gondel und man ist gefühlt in Venedig. Ich finde Las Vegas gibt einem das Gefühl, dass man alles haben kann. Mal wieder fühlen wir uns wie im Film oder einer Filmkulisse. Wir lassen uns einfach treiben und sind ständig sprachlos über diesen Luxus hier. Wir entscheiden uns schließlich in Richtung das ursprüngliche alte Las Vegas, welches 8km entfernt ist, zu laufen. Allerdings haben wir uns zeitlich doch etwas verschätzt und als wir raus aus der Touri Ecke gegangen sind, wurde es immer ruhiger und es liefen immer mehr komische Gestalten an uns vorbei. Letztlich haben wir uns dann entschieden nach einer Stunde laufen, doch den Bus wieder zurück in die Stadt zu nehmen, da es auch schon 19:30 Uhr war und wir allmählich hungrig wurden. Der Bus hat uns dann bei einem nachgebauten Vulkan rausgelassen, der einmal stündlich Feuer spuckt mit musikalischer Untermalung versteht sich. Wir haben uns also erst das Spektakel angesehen und sind dann ein Stück weiter zur Wassershow gegangen. Auch diese Show war sehr beeindruckend. Eigentlich wollten wir dann abends auch nochmal an einen der Spiel-Automaten bei uns im Hotel, um unser Spielglück herauszufordern. Allerdings waren wir so hungrig und fertig, dass wir dann doch erstmal auf unser Hotelzimmer gegangen sind und dort ein kleines Picknick gemacht haben. Der Abend wurde dann schließlich mit dem Film 21, der auch im Las Vegas in den Casinos spielt, beendet. Unser Glück wird dann wohl erst das nächste mal in Las Vegas herausgefordert.Läs mer

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Nye County, مقاطعة ني, Най, নয়ে কাউন্টি, Condado de Nye, Nye maakond, Nye konderria, شهرستان نای، نوادا, Comté de Nye, Nye megye, Նայ շրջան, Contea di Nye, ナイ郡, Nye Kūn, Hrabstwo Nye, ناۓ کاؤنٹی, Comitatul Nye, Округ Нај, نائے کاؤنٹی، نیواڈا, Quận Nye, Condado han Nye, 奈縣

Gå med oss:

FindPenguins för iOSFindPenguins för Android