Bali

July 2022
🐘🐒 Read more

Klaar om te vliegen

July 3, 2022 in the Netherlands ⋅ ☀️ 17 °C

Wessel is klaar om te vliegen😁

Dag 1 - Hotel en Ubud centrum

July 5, 2022 in Indonesia ⋅ ☁️ 23 °C

Vandaag wilden wij eigenlijk lekker ontspannen aan het zwembad. Rond het middageten waren wij eigenlijk al te benieuwd naar de rest van de omgeving. Met een shuttlebus van het hotel (zonder riem en zonder deuren in dit totaal niet gevaarlijke verkeer😬) zijn wij afgezet in Ubud centrum. Hier kwamen wij terecht in totale chaos. Wandelend zijn wij op weg gegaan naar Ubud market. Vervolgens zijn wij een cocktail gaan drinken.. ik bestelde een cocktail met wodka, limoensap en suiker. Niet wetend dat het dan echt pure wodka werd en ze dit dus niet mixen (een heel glas….). Daarna zijn wij verder gaan wandelen naar een restaurantje bij monkey forest. Op de weg hier naartoe hebben wij de eerste wilde apen gespot! Overal waarschuwden de locals ons voor onze tassen en de apen. Later deze vakantie gaan wij bij monkey forest naar binnen (zonder tas😁). Met uitzicht op het rijstveld van het restaurant hebben wij lekker gegeten. Vanaf hier hebben wij met de app grab een taxi geregeld. Terug bij het hotel nog een korte fotoshoot op het glazen platform van het hotel 😁. Morgen meer foto’s als de zon er nog is☀️ (oja je kan dus 6 verdiepingen naar beneden kijken op een glazen platform waar je op staat🙃).Read more

Dag 2 - Tegellalang ricefields

July 6, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag zijn wij naar de tegellalang ricefields geweest. Helaas begon het toen wij aankwamen heel hard te regenen. Als echte survivalaars zijn wij gaan schuilen onder grote palmbladen😁. Na het bezoeken van de rijstvelden zijn wij wezen lunchen bij cretya. Een restaurant met super mooie zwembaden die uitzicht hebben op de rijstvelden 😍. Als afsluiter heb ik mijn angst overwonnen op de Bali swing😬😁. Super gaaf maar zo eng haha. Wessel genoot er dan ook van om mij te zien op en afstappen van de schommel en heeft dit natuurlijk ook gefilmd.. dit deel ik maar niet 🙃.Read more

Dag 3 - pura ulun danu bratan & Lovina

July 7, 2022 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag zijn wij helemaal naar het noorden van Bali afgereisd. Op de helft van deze twee uur durende route zit de pura ulun danu bratan, een watertempel aan een bergmeer. Helaas regende het wel toen wij hier waren🥲. Gelukkig liepen er mensen die paraplu’s verhuurden🎉. Na deze te hebben bezichtigd probeerden wij een taxi te regelen die ons verder bracht naar Lovina, waar wij zouden verblijven. Wat bleek.. er waren daar nergens taxi’s beschikbaar. Na een uur rond te hebben gelopen zonder WiFi heeft een security medewerker van een hotel verderop een van zijn vrienden gebeld die een “taxi” was. Wij zelf denken dat dit niet het geval was aangezien de auto waarin hij aan kwam geen gordels had en was ondergetekend met stift.. maar wij moesten toch naar ons volgende verblijf! Na een uur rijden op bergweggetjes waarbij het erg normaal is om in te halen in bochten op een tweerichtingsweg komen wij aan bij ons hotel. Het hotel heeft een zwembad met uitzicht op de zee😍. Wij hebben hier de rest van de dag lekker op een strandbedje gelegen. In de avond wilden wij naar een restaurantje aan het strand. De taxi heeft ons hier naar toe gebracht. Na het eten probeerden wij weer een taxi te bereiken.. tevergeefs. Er was verder niemand meer in de buurt om een taxi te regelen want het restaurant was al gesloten. Wij moesten dus een uur naar het hotel gaan lopen.. met de zaklamp van onze telefoon hebben wij ons kenbaar gemaakt aan andere wegbestuurders. Er was namelijk niet altijd een stoep.. en als deze er was zat er om de paar meter een groot gat in. Lopend langs zwerfhonden in het donker was natuurlijk ook niet erg prettig. Na 3 kwartier lopen kwam er een man die ons een transport heeft aangeboden naar het hotel 😁. Hier hebben wij op een privébedje op het dakterras nog gezellig een cocktail gedronken en zijn wij na deze chaotische dag lekker gaan slapen 😴😴. De wekker gaat namelijk weer om 5.00 aangezien we morgen met de boot dolfijnen gaan spotten 🐬😁.Read more

Dag 4 - Lovina

July 8, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Onze wekker ging rede ochtend om 5.00 uur. Om 6.00 werden wij namelijk opgehaald met ons privébootje om dolfijnen te spotten en de zonsopkomst te zien. Het was even wachten tot de dolfijnen wakker werden, maar toen ze kwamen, kwamen er gelijk ontzettend veel. Er waren meerdere bootjes op het water en elke keer als een iemand het zag was het een soort spel om er zo snel mogelijk achteraan te varen. Wij hadden ook morgen snorkelen maar durfden dit toch niet aan omdat het water erg donker was en de dolfijnen steeds maar kort op 1 plek waren. Je zou dan aan de boot moeten hangen terwijl hij hard verder vaart 😬. Alsnog hebben wij erg mooie beelden gezien 🐬😍. Na 3 uur varen zijn wij weer afgezet bij het hotel voor een ontbijtje. De rest van de dag hebben wij weer heerlijk aan het water gelegen en een hapje gegeten op een erg luxe bedje (eten voor €1,25 incl drinken 😁😁). Daarna zijn wij weer met de taxi naar het hotel in Ubud gegaan. Hier is het blijkbaar normaal om als taxi met een bijna lege tank bergopwaarts te gaan en in te halen op een tweerichtingsweg midden in een bocht waarbij je de andere kant niet kan zien 🥲. Maar we zijn weer veilig aangekomen en weer een ervaren rijker🥰.Read more

Dag 5 - Saraswati & Campuhan Ridge walk

July 9, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na monkey forest zijn wij naar de Saraswati tempel gewandeld. Vervolgens zijn wij via een weg met ontzettend veel lianen naar de campuhan ridge walk gelopen. Bij aankomst was gelijk het geluid van een kleine waterval te horen. Na een stukje wandelen kwamen wij een local tegen die ons waarschuwde dat een stukje verderop een black snake was. Wessel spotte de slang en we hebben dus even afstand gehouden. De local vertelde ons dat de slang wel giftig was, maar niet dodelijk. Een antibioticakuur zou na een beet voldoende zijn. Gelukkig was het nog een baby en was hij dus niet erg groot. Verder zijn we zijn familie niet tegen gekomen 😁. De rest van de weg was het wel erg goed uitkijken voor andere slangen. Aan het eind van de walk zat een warung, of wel een echt Indonesisch restaurantje waar wij een lekkere cocktail op hebben terwijl wij zaten aan een echte Indonesische tafel, zonder schoenen en op kussens in kleermakerszit. Tijdens deze pauze werden wij bezocht door een super grote wesp. In Nederland ren ik al weg voor wespen, nu kon ik dus ook echt niet blijven zitten. Het personeel moest hier wel om lachen 🥲. Op de weg terug zagen wij een spin in de boom, niet zo maar een spin.. een spin van wel 15-20cm 😳. Ook hier zijn wij weer veilig langs gekomen😁.Read more

Dag 6 - Nusa Penida

July 10, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag ging de wekker weer om 5.00 uur zodat wij om 6.00 uur de taxi konden nemen naar de havenstad Sanur. Vanuit Sanur zijn wij overgevaren naar het eiland Nusa Penida ten Oosten van Bali. De bootreis zelf was geen pretje. Ik was dan ook blij om weer aan land te zijn, maar was helaas nog een lange tijd misselijk. Zo misselijk dat wij hebben besloten de snorkeltrip met mantaroggen te verplaatsen naar morgen. Na een stukje wandelen hebben wij besloten een scooter te huren om het eiland te verkennen. Het verkeer was namelijk super rustig dus wij wisten dat wij hier wel veilig zouden kunnen rijden. Op weg naar de andere kant van het eiland op de scooter kwamen wij super grote hagedissen en mooie rijstvelden met palmbomen tegen. Vlak voor onze eerste bestemming “manta point” waar wij vanaf een klif de mantaroggen in het water zouden kunnen zien kwamen wij aan op een slechte weg met kiezels die stijl afliep. Wij besloten af te stappen van de scooter en deze aan de hand mee te nemen. Helaas ben ik hier uitgegleden met de scooter in mijn hand en heb ik nu een been met allemaal wonden… Omdat wij deze eerst wilden laten controleren door een arts zijn wij weer een uur teruggereden naar een medical center. De wond schoon houden en een antibiotica crème zou gelukkig genoeg zijn, vaccinatie was niet nodig. Door alle spanning, pijn en de tijd die ondertussen al was verstreken hebben wij besloten niet meer verder te touren vandaag maar lekker cocktails te gaan drinken met een heerlijk uitzicht.Read more

Dag 7 - Nusa Penida

July 11, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag zouden wij om 9.00 gaan snorkelen met de manta’s. Vannacht hadden wij al veel lawaai gehoord van de zee (we sliepen trouwens aan de zee, zie het filmpje 😁🥰). Toen wij wakker werden zagen wij hoe wild de zee was en hoe donker de lucht. Wanneer wij naar het weerbericht lekker zagen wij dan ook dat het zou gaan stormen. Wanneer dit inderdaad het geval zou zijn zou de boot niet meer terugvaren naar Bali. En aangezien ik gister ook al ziek was op de boot en nu wonden heb op mijn been leek het ons geen goed plan om de snorkeltrip te gaan doen 😭😭. Wij zijn dus om 9.15 weer terug gegaan naar Bali en hebben weinig van dit mooie eiland kunnen zien 😭. Helaas maar gezondheid gaat voorop. Daarna gingen wij emotie eten bij de Mac.. hadden ze niet eens kipnuggets.. wat een dag. Daarom maar wat foto’s van wat wij hadden kunnen zien. Na contact te hebben gehad met de huisarts in Nederland toch maar naar het ziekenhuis gegaan voor wondzorg en een tetanus vaccinatie.. om 00.00. Maar gelukkig is het goed gegaan 😁.Read more

Dag 9 - Lunch Kintamani en Sunrise Hill

July 13, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag zijn wij wezen lunchen in Kintamani bij het ritatkala café, wat erg lekker was. Wij hadden hier prachtig uitzicht op de mount batur. Na de lunch was er ALWEER geen taxi beschikbaar 😁🥲. Het restaurant heeft er een voor ons geregeld en heeft ons naar ons slaapverblijf sunrise hill gebracht. Wij dachten dat de wegen voorgaande dagen heftig waren… nou die waren niks vergeleken met deze wegen 😳. Weggetjes tussen lava stenen en modderwegen… Eenmaal aangekomen bij sunrise hill keken wij onze ogen uit.. wat een uitzicht 😍. Helaas hield mijn waterdichte pleister mijn wond niet droog en heb ik maar kort kunnen genieten van het lekkere warme water uit een natuurlijke warmwaterbron, maar het uitzicht kon ook worden bewonderd vanaf het droge. Toen het donker werd hebben wij avondgegeten met kip op onze eigen gasbarbecue hoe de tent. Wessel heeft heerlijk voor ons gekookt hier op 😄. Na het eten was er een kampvuur met de andere gasten en zijn wij lekker gaan slapen in onze tent 😴. Om 4.00 ging de wekker namelijk weer.Read more