vinařskou oblastí podél řeky Mosely na kole Read more
  • 115photos
  • 0videos
  • 724kilometers
  • 7. Den: Houbaření a cesta domů

July 16, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 24 °C

5 km

Ráno si Petr s Pavlem přivstali, aby stihli vlak do Schengenu (s přestupem v Trieru), vyzvedli auta a vrátili se pro nás zpět do Koblenze.
    My si tak mohli naopak chvilku přispat a pak jsme odjeli na procházku do centra, ulovit zmrzku a nějaký suvenýr. Zmrzlinárnu jsme měli vyhlídnutou už od večera, kdy před ní byla obrovská fronta, tentokrát už jsme tam byli jen my, tak jsme nakoukli a Jiřku jsme odtamtud malém nedokázali dostat, jak měli velký výběr. Nakonec nám zbylo ještě trochu času, než jsme museli vyrazit na nádraží za klukama a tak jsme zvládli ochutnat ještě ve druhé zmrzlinárně.
    V poledne nás kluci naložili do aut a tachometry nám ukazovaly 300 ujetých kilometrů.

Než se vydáme na cestu domů, zajedeme si ještě trochu zahoubařit. První zastávka je vinařství Scholisch u pana Schmitta ve vesnici Leiwen, u kterého jsme byli na degustaci v pondělí. A druhá zastávka bude ve vinařství Phillip-Eckstein v Graachu. Tam jsme sice na degustaci nebyli, protože pan vinař chystal festival a nebyl doma, ale v Trevíru ve vinotéce jsme si od nich koupili moc dobré víno a tak jsme se tam chtěli alespoň podívat.

Pan Schmitt nás opět přivítal s velkým úsměvem. Skleničku jsme s díky odmítli a tak jsme dostali alespoň vinný mošt. Nahoubařili jsme si tu dohromady krásných osm bedýnek a na památku jsme dostali každý skleničku s logem. To byla příjemná zastávka pak jsme se přesunuli do Graachu na druhou plánovanou zastávku. Na první pohled nás zde zarazilo, že se jedná o mnohem větší vinařství s profi vinárnou. Ale i zde obsluhuje přímo pan vinař, sympatický milý pan. A opět se jedná o čistě rodinné vinařství, kde si pan vinař hraje na alchymistu a zbytek rodiny pomáhá ve vinici. Ročně naplní 50-80 tisíc lahví. Ochutnali jsme tedy sedm vzorků a nahoubařili dohromady pět bedýnek.

Kufry nám pěkně cinkájí a navigace hlásí, že se domů dostaneme až v noci... Teď už nám tedy opravdu nezbývá, než zamávat Mosele a vyrazit domů.

• 6. Den: Cochem-Koblenz

July 15, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

60 km (Š 15 km)
    10.00-18.00

Dnes nás čekal nejdelší úsek, který se ještě táhl podél celkem rušné silnice. Také nám postupně začaly mizet vinice, tak moc nebylo na co koukat a všechny hospody tu otevírají až ve 14:00..prostě na prd.. Naštěstí v polovině se to zlomilo, cyklostezka odjela za železnici, znovu se objevily vinice a otevřely stánky, a tak začal být den mnohem veselejší.
    Dnešním cílem byl soutok Mosely s Rýnem v Koblenzi. Koblenz má být nejhezčím německým městem. Má hrozně živé centrum. Všude plno zahrádek a lidí. Je čisté a moc pěkné. Ale třeba Trevír byl možná malebnější. Na soutoku Mosely a Rýna je obrovský památník a krásná promenáda, tak jsme udělali skupinové foto v cíli, Štěpa si posteskla, že je to škoda, že teče Mosela do Rýna a ne Rýn do Mosely, protože takhle nám už výlet končí...po 295 km docela dobré :D
    Dnes máme velký vroubek, protože jsme nevyzkoušeli žádné víno. Tedy víno jsme vyzkoušeli, ale nevyfotili jsme si žádnou etiketu, a tak nemohla být zařazena do průzkumníčku.
    Teď sedíme před hotelem v koktejlovém baru, protože jsme tu nedokázali sehnat žádné víno a hodnotíme, jak moc nás bolí zadky a kolik si kdo poveze vína domů.

• 5. Den: Reil-Cochem

July 14, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

46 km (Š 23km)

8.30-17.30

Tentokrát jsme měli hotel bez snídaně, takže jsme měli sraz u kol o něco dříve a snídani si ulovili cestou. Díky tomu jsme vyrazili ještě za celkem příznivého počasí, a tak jsme se odvážili i vyšlápnout na hrad Mariensburg v nejužším záhybu Mosely. Kopec byl drsný, ale výhledy byly krásné.
    Následovalo přejíždění z jedné strany Mosely na druhou, abychom se vyhnuli prašné cestě a vedru a pak zastávka v kempu na výborný letní Riesling (sladký a voňavý a ještě s krásnou etiketou).
    Cestou jsme potkali několik krásných městeček a v cíli nás čekalo jedno obzvlášť hezké Cochem. Je opravdu kochací. Po večeři jsme si vyšlapali i na zdejší krásný hrad.
    Jen jsme tu horkotěžko hledali obchod s vínem na večer. Nakonec jsme objevili vinný automat, u kterého byla veliká fronta, a tak jsme se zařadili také. Bohužel po vystání fronty jsme zjistili, že automat českou občanku neuznává, a tak jsme si na vypůjčenou občanku zakoupili alespoň jednu láhev a teď řešíme, co s tím provedeme dál :D

• 4. Den: Graach-Reil

July 13, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 28 °C

35,4 km (Š 20km)

10:00-18.00

Po snídani jsme vyrazili kousek zpět, abychom si prohlédli krásné městečko Bernkastel a abychom tam našli zmrzlinu. Podařilo se. Cestou dál jsme potkali chlazený automat na víno, který se obzvlášť líbil Pavlíčkovi :D

Následovala zastávka ve vinařství SELBACH, kde jsme ochutnali tři kousky:
    Zeltinger - suchý a svěží
    Zeltinger sonnenuhr 2020 - sladký, ovocný, voňavý, letní
    Zeltinger sonnenuhr 2019 - chuťově i voňavé hodně výrazný, tmavě žlutý, ale na chuť trochu starý.

Po zbytek cesty bylo strašlivé vedro a tak jsme neměli sílu ani chuť ochutnávat a celá skupinka zůstala až do večeře u piva a vody.

Na večeři jsme zašli do místní přeplněné restaurace na promenádě, kde moc dobře vařili. S Jiřkou jsme si tam daly "Sorbet Sabayon", který byl dělaný z místního Rieslingu a bylo to strašně dobré.

Po večeři se některým z nás (ZPJ) nechtělo spát, a tak šli na průzkum vinařství. Téměř vedle naší refugie byla hospůdka s vínem. Moc milá obsluha, víno Kurt Schuh https://www.weingut-schuh-sausen.de/, výborné. Vydrželi jsme do zavíračky.

• 3.den: Leiwen-Graach

July 12, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 24 °C

35 km (Š 18km) a strašlivé vedro
    10.00-18.00

Dnes jsme měli snídani s full servisem, abychom nesdíleli breberky. Byli jsme usazeni ke stolu, kde byl připraven základní výběr: pečivo a sýr a vejce a šunka. Ale vše ostatní bylo mimo dosah a paní nás obskakovala a museli jsme žádat o každou skleničku a hrnek. I Petr se svou spotřebou čaje :D a džus? Pokud jsme neřekli, tak do nové sklenice. A když slečna náhodou něco nedoplňovala, tak si sedla a čuměla na nás. A chtěla konverzovat. V roušce. A německy. A v tomto stavu zkuste požádat třeba o jablko pro Štěpu, které je 2 metry od Vás, ale nedosáhneme na něj...
    Nakonec jsme to ale zvládli a v deset hodin jsme nasedli a vyrazili. Cestou jsme potkali vodní hřiště s Kneippovým chodníkem a fontánkou, tak jsme se vykoupali, pocákali a frčeli jsme dál.
    Asi jsme vjeli do té správné části Mosely, protože je tu neskutečná krajina, zvýšil se počet turistů a potkáváme i otevřené stánky. Za ty stánky jsme obzvlášť rádi, protože vedro roste.
    Místy jsou tu zatraceně strmé vinice, které nedokáže obsloužit traktor, ani traktor na laně a tak tu mají obslužné lanovky. Jednu jsme dokonce potkali, tak si jí Štěpánka s Korunkou vyzkoušely (ale rozjet jí nedokázaly).
    Poučení ze včerejší přednášky jsme si dnes objednali letní víno s menším množstvím alkoholu a je výborné (etiketa Marx).
    Následovalo koupání v Mosele, aby si Pavlíček odškrtl další položku a řízek k večeři.
    Po večeři jsme vyrazili do městečka, sehnat víno na večer, ale městečko je celkem mrtvé a tak jsme byli rádi alespoň za jedno vinařství, kde nám prodali dvě láhve a vrátili se zpět do hotelu na terásku (teda vlastně únikovou trasu). Dnešní večer se ale moc neprotáhne, tentokrát se víno zas tak moc nepovedlo..

• 2.den: Trier-Leiwen

July 11, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

47 km (Š 15km)
    10.00-18.00
    Poznámka účastníků k počasí: tučňák tvrdí, že máme 17 stupňů a polojasno...to polojasno sedí, ale měli jsme alespoň 25 a k tomu strašnou vlhkost, takže vzduch byl strašně těžký a lepivý.

Včerejší párty byla poklidnější a vzhledem ke kratší trase jsme si i ráno dovolili trochu přispat, a tak ještě v devět v klidu snídáme na terase s výhledem na Thiels burg, rozhlednu z roku 1910, kdy byla založena i zdejší vinice.

Po snídani jsme se těšili, že sjedeme do centra a pofrčíme podél vody...ale pánové usoudili, že nad námi je vyhlídka, a navíc se tak vyhneme silnici, a tak jsme začali rozcvičkou do pěkného kopce. Nicméně výhledy za to stály a pak jsme se dočkali krásného sjezdu.
    Trevír má moc hezké centrum. Je tu nádherný kostel, plno turistů, stánek s vínem funguje už od rána a na každém rohu je zmrzlinárna...však také někteří měli problém centrum opustit. Výjezd z Trevíru nebyl tak hezký, protože jsme jeli přes průmyslovou zónu, ale pak jsme vjeli do neskutečně strmých vinic a nálada se značně zlepšila.

V cíli jsme narazili na velice milého vinaře (Scholisch), který nás pozval na ochutnávku a vyprávěl nám kde co asi 3 hodiny.
    1. Riesling - výborné
    2. Rulanda bílá, neboli "blonďák"- krásně voňavé, ale chuť nás trochu zklamala - JPa(Pavlíček se přidal až na konci)
    3. rodinná specialita - Riesling z nejlepší a nejstrmější rodinné vinice, ale nedělal ho on, ale jeho nejstarší dcera, když začala studovat na vysoké a vyhrála s ním nějakou soutěž - voňavé a je v něm plno chutí - Pa
    4. Riesling feinherb - voňavý a dokonalý. Jedná se o letní lehké víno s menším množstvím alkoholu (9,5%) - JPeBZ
    5. Klostergarten - ve skutečnosti je to opět Riesling feinherb, ale tentokrát se jedná o první víno z nové vinice (dva roky stará vinice, má teprve 2-3 hrozny na hlavě) - PeBZ
    6. Hofberger - Riesling Auslese (výběr z hroznů) - voňavé, plné, ale hooodně sladké

Když se blížíme ke konci ochutnávky, tak nejvíc plná je láhev 2, pak 1, 5, 3, 4, 6 (nutno podotknout, že o šestku jsme se s Péťou podělili). dopíjení lahví v pořadí: 6, 4, 3, 5, 1, 2

Tak tady rozhodně můžeme říct, že to byla úspěšná návštěva. Přesouváme se tedy zpět na ubytování. Část jde uspávat a část jde sehnat do restaurace něco k jídlu. Na ubytování nám paní domácí (sestra vinaře) dává dvě láhve

1. Spatburgunder weissherbst (Rulandské modré, co je růžové), voňavé, sladké, dobré
    2. Riesling - Riesling spätlese feinherb - ten by šel... standardní, moc dobrý, moselský Riesling

• 1.den Perl - Trier

July 10, 2022 in Germany ⋅ ☀️ 15 °C

62,8 km (Štěpa 25 km)
    9.15 - 21.15

Po včerejší párty na 16 se nám (některým) vstávalo nelehce. Snídani jsme měli dobrou, i když nebyla žádná buchtička.
    Dohodli jsme se, že nemůžeme minout mozaiku, tak jsme vyrazili. Nedojeli jsme daleko, když jsme objevili krásné zastrčené parkoviště u nádraží. Pavel s Milanem se vrátili pro auta, která jsme původně chtěli nechat u hotelu do večera.
    Pak jsme se zastavili v Nennigu, abychom se podívali na dochovanou 160m2 velkou římskou mozaiku.
    Následovalo zpestření na míru Zuzance a Pavlíčkovi - akce na podporu psím útulkům :D
    Výlet jsme dnes zakončili v Trevíru, krasném historickém městečku, které má vinařský stánek přímo na náměstí, jenž jest památným místem pro BP, neboť odtud mají své moselské skleničky. Jelikož jsme sem ale dorazili pozdě a nejmladší část skupinky už mele z posledního, tak si necháme procházku centrem na zítra a dnešní den zakončíme na dokonalé terase našeho "wine style" hotelu se sklenkou rieslingu (nebo možná lahvinkou až třema)

První víno: lepší standard, který nám nabídli v hotelovém baru
    Druhé víno: moc dobré, sladkokyselé, prozatímní favorit B
    Třetí víno: moc dobré, chuťově pestré, prozatímní favorit PZJ

• cesta

July 9, 2022 in Czech Republic ⋅ ⛅ 13 °C

Přesun auty do Schengenu, což je vinařská obec na jihovýchodě Lucemburska nedaleko trojmezí, kde se stýkají hranice Německa, Francie a Lucemburska.
    Vesnička je poměrně malá (nemá víc jak 1000 obyvatel) a známá především díky 14. června 1985, kdy zde byla podepsána Schengenská smlouva.
    My jsme si tu naložili kola, auta zaparkovali na vlakovém nádraží a dál vyrazili bez aut, vrátíme se pro ně za týden vlakem.