Canada

Top 10 Travel Destinations Alberta
Show all

Tschüss Ben

June 18, 2022 in Canada ⋅ ☁️ 16 °C

Heute Mittag mussten Ben und ich uns dann tatsächlich verabschieden. Vorher waren wir noch ausgiebig frühstücken bei Ricky’s Diner und danach in einem Park spazieren, wo wir am Fluss ein bisschen die Sonne genießen konnten. Danach habe ich ihn zum Flughafen gebracht.
      Schon verrückte drei Wochen: Wir haben so unfassbar viel erlebt, dass die Zeit im Fluge verging, aber es sich auch gleichzeitig wie eine Ewigkeit anfühlt.
      Nun geht es erstmal alleine weiter. Yara kann leider doch nicht mit mir reisen, da sie Corona hat. Es wird schon komisch sein am Anfang, wieder alleine unterwegs zu sein, aber alles hat seine Vor- und Nachteile. Ich kann nur sagen: Danke Ben für diese mega coolen drei Wochen!

Head-Smashed-In Buffalo Jump

June 18, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 20 °C

Anschließend ging es für mich weiter Richtung Süden. Auf dem Plan stand die historische First Nations Stätte „Head-Smashes-In Buffalo Jump“. Dort haben die First Nations früher Büffel gejagt, indem sie sie über eine Klippe gejagt haben und in den Abgrund stürzen lassen. Auf jeden Fall clever und produktiv. Noch heutzutage findet man viele Spuren von damals und ich habe sogar ein paar Wissenschaftler bei Ausgrabungen gesehen, genau so wie man es sich vorstellt, mit quadratischen Feldern zum Kartografieren der Funde.
      Danach wurde die Landschaft immer schöner: grüne Hügel und im Hintergrund die Rockies, und dabei endlose Straßen. Manchmal allerdings nur Schotterpiste, zum Glück hab ich Allrad…
      Ziel waren Leanna und Dennis, die Tante und Onkel von Bryce, den ich im Flugzeug kennengelernt habe.

Quarry Lake 🥶🏊‍♀️

May 1, 2023 in Canada ⋅ ⛅ 14 °C

Maandag 1 mei, woensdag 3 mei en donderdag 4 mei

In de ochtend een dipje gedaan in het meer in het dorp, Quarry lake. We moesten wel even door het laagje ijs breken dat nog was gevormd 🥶 grappig om te doen! Daarna lekker lunchen en een biertje in de zon met een puzzel! Lekker ochtendje voor werk.

Woensdags alleen lekker gezond en nog een keer dipje.

Donderdag weer samen met Lucas.

Internet Day🛜

October 24, 2023 in Canada ⋅ ☁️ -12 °C

Die erste Nacht in der Kälte haben wir gut überstanden, die Heizung hat tiptop funktioniert😁 Trotzdem waren wir ziemlich überfordert mit dem vielen Schnee und der Kälte. Überall Eiszapfen und alles ist gefroren🥶. Am Morgen zeigte das Thermometer -11° 🧊.

Unseren Tag vebrachten wir im Visitor Center in Lake Louise. Dort gab es free Wifi und ich habe somit den Tag genutzt um viel zu telefonieren☎️

Da ich sonst nichts Spezielles erlebt habe, mache ich für heute Feierabend. Morgen können wir dann hoffentlich durch den Icefield Parkway fahren. Wenn ihr aber diesen Eintrag lesen könnt, dann sollten wir bereits in Jasper angekommen sein😁

Learning at Lake Louise!

April 28 in Canada ⋅ ☁️ 1 °C

Just a short post while I wait at the bar for Tonya to finish skiing down the mountain. So we spent some time on the learning slope, where Tonya gave a valiant effort in teaching me the subtle art of turning, then the trickier art of stopping without using your face ❤️. Then after a couple of runs on "easy street" (Which isn't by the way) we worked for our lunch, by catching the gondola up the mountain, then skiing down to the upper restaurant... And when we got there the sun came out 😍. Of course we then had to get down to the base... After a bit of liquid courage and some warm soup we made it down.Read more

Reisdag

May 6 in Canada ⋅ ☁️ 10 °C

Vandaag begon de reis! Om half 8 stond Taxi Teunis klaar, super lief! We waren mooi optijd op Schiphol. Het was best druk, maar liep wel door. Al met al toch wel een gedoe hé, dat vliegen.. :p
      Eenmaal door de doune nog ff tijd voor een frisje en toen opweg naar 't mega vliegtuig (440 pers!). We stapten als laatste in met de vraag of er nog comfortabele plekken voor ons over waren, Manne is al twee nachten wakker geworden met koorts en oorpijn dus we zijn bang voor een oorontsteking.. Dat moet pijnlijk zijn met vliegen! De stewardes heeft helaas geen plek en raad ons af te reizen met deze klachten. Tja, we hadden al besloten toch te gaan, maar het was wel even spannend hoe 't zou gaan. Gelukkig nergens last van! Behalve dan.. Wilfred kreeg last van z'n holtes, z'n oor knapte en het bloed stroomde uit z'n neus! "kan ik in ieder geval weer beter horen", wel even pijnlijk natuurlijk! De reis ging soepel, de IPad was mee dus Manne vermaakt zich en het eten smaakte best. Eenmaal geland en met koffers herenigd opzoek naar een taxi. De eerste was flink duur, daar trapten we niet in. De volgende deed 't voor de helft! We checkte om 15uur Canadees tijd in in het hotel, 23uur in NL. Ff 't zwembad testen dus nog maar! Manne nog vol energie 10x de glijbaan af. Daarna uitgeteld in bed en lekker slapen. 't is ook 00.45uur nl tijd, kinder bedtijd! Wij laten nog een pizza van Papa John's bezorgen en kruipen er ook in. Morgen de camper ophalen!

Calgary - Banff national park

May 7 in Canada ⋅ ☁️ 6 °C

Oké onze dag begon dus vrij op tijd. Onze vriend werd om 02:30 (in de nacht) wakker omdat hij zijn 8 uurtjes er toen ongeveer op had zitten. Wat resulteerde in een hele vroege start van de dag. Gelukkig konden we om 06:00 al genieten van een karig ontbijt in het hotel. Na het ontbijt weer even naar de hotel kamer om proberen nog wat te gaan slapen. Helaas had Manne daar geen zin in dus om 10:00 zijn Anke en Manne wederom het zwembad in gedoken. Wilfred trotseerde het kloten weer buiten en kon eindelijk even 20 minuten zijn benen strekken om de camper op te halen. Na een veel te enthousiast instructie praatje en (jawel) een bak koffie want Wilfred was inmiddels al 9 uur in de benen en had nog een hele dag voor de boeg, was het tijd om eindelijk de dikke Ford op zijn staart te trappen en Anke en Manne op te pikken bij het hotellegie. Na een valpartij, kinderpleister, en de koffers te hebben ingeladen zijn we op pad gegaan naar de supermarkt. Even een beste voorraad eten en drinken ingeslagen. Daarna nog even 180 liter aan benzine getankt en toen reden we Banff National Park in om naar onze campground te gaan. Eenmaal aangekomen de boel even geïnstalleerd en heerlijk gegeten. De avondwandeling met Reeën, Coyote (goudjakhals) en een sanitaire stop waren uit de kunst. Manne viel als een blok in slaap en het zal niet lang duren voordat wij ook ons nest in gaan.Read more

Banff National park - Thompson Creek

May 8 in Canada ⋅ ☁️ 10 °C

Vannacht een betere nacht gehad dan die van de afgelopen dagen. Eerst even goed ontbijten met pannenkoeken, gebakken eieren en spek. Toen de boel inpakken en op weg naar Banff Gondola. Naar een rit van een kleine 15 minuten kwamen we aan bij de gondel die ons naar zo’n 2200 meter hoogte zou brengen. Eenmaal boven werden we omgeven door meters sneeuw en een mooi houten vlonder pad. Eenmaal de top bereikt even een paar plaatjes getrokken van de omgeving en zelfs nog een marmot gespot. Manne was moe van het lopen dus besloot bij Wilfred op de nek te klimmen. Dat in combinatie met ijzige trappen was misschien geen goed idee. (Er zijn her en der wat treden overgeslagen) Via de souvenirshop naar beneden en toen op weg naar: Johnston Canyon. Het uitzicht onderweg is adembenemend en heel groots en uitgestrekt. Na onze RV te hebben geparkeerd liepen we een kleine 1.5 kilometer via een kloof naar een waterval. Manne entertainde ondertussen ons en andere mensen met zijn klim kunsten langs het pad op. De waterval was erg nat en lawaaierig maar goed deze kunnen we weer afvinken. Terug naar de RV en op weg naar onze camping toch maar besloten om te kijken of “Lake Louise” te bereiken is. Dat bleek het geval dus het stuur ging haaks om en het pedaaltje ging weer aan de grond. Het moest een helder blauw meer zijn maar aangezien het nog vroeg in het jaar is bleek het nog bevroren te zijn en vol te liggen met sneeuw. Afijn we komen hier in de laatste week nog wel eens terug om te zien of die pruttel dan wel ontdooit is. Nu nog een uurtje sturen door de prachtige Rocky’s naar onze camping. Met de cruizin spotify playlist aan en een donut in de hand voelde het net alsof je ‘one of the guys’ was. Op de camping was er eigenlijk op de naaldbomen na helemaal niets. Heerlijk rustig dus maar wel oppassen dat de beren niet op bezoek komen. En het moment dat we die zouden zien zou geen 24 uur meer duren. Wilfred had heerlijke chili con carne gemaakt en met een volle pens trokken we de stekker er uit en maakten we ons weer op voor een nieuwe dag.Read more

Thomson Creek - Whistler campground

May 9 in Canada ⋅ ☀️ 8 °C

Naar het ontbijt deze morgen vertrokken we redelijk op tijd richting het noord westen van de Rocky’s. Onze eindbestemming is het plaatsje Jasper. We waren nog geen 100 meter onderweg toen Wilfred aan de rechterkant van onze camper een zwarte balletje zag bewegen. Toen we dichterbij kwamen bleek het een heuse wilde zwarte beer te zijn. Amazing!! De sfeer zat er al mooi in dus cruizden we verder richting de Columbia icefields. Eenmaal aangekomen gingen we met een grote 6 wiel aangedreven bus de gletsjer op. Het was een hele ervaring en Manne vond het sneeuw eten ook erg leuk. Eenmaal weer beneden gingen we met een bus richting de “Skywalk”. Het bleek een soort glazen brug te zijn die boven de kloof hing. Even een paar pictogrammen gedrukt en toen weer met de bus terug richting de parkeerplaats. Vanaf daar mochten we nog een uurtje rijden over de Icefield highway. Deze snelweg staat in de top 10 van s’werelds mooiste snelwegen ter wereld! En ja het was wederom weer adembenemend. Ik denk dat Anke het: “Oh zie dat dan! Oh mooi zeg! Oh wat uitgestrekt hè!? Oh prachtig! wel zat was aan het einde van de rit. We kwamen aan op Whistler Campground. Een immense camping net buiten Jasper National park. Na het inchecken zijn we gelijk naar de speeltuin gereden waar Manne samen met wat hindes lekker in de speeltuin kon spelen. Anke maakte soep met een paar broodjes klaar. En nadat onze buik gevuld was kroop ik achter deze App om wederom een verhaal te typen.Read more

Aurora Borealis

May 11 in Canada ⋅ ☁️ 8 °C

Woorden schieten te kort. Dit was iets waar we niet op hadden gerekend maar ons op een zeer positieve manier overkwam. Tegen het middag uur lazen we berichten dat het Noorderlicht, Poollicht, of terwijl Aurora Borealis zeer actief zou zijn. Een KP index van 9 is bijna de hoogste vorm en met een heldere avond zou het prijs zijn. Toen Manne eenmaal sliep begonnen de wolken over de hoge bergtoppen weg te trekken, dit was een zeer positieve ontwikkeling. Nu kwam het grote wachten op de magie die zich boven ons zou gaan afspelen. Wilfred liep zo af en toe naar buiten om te zien of de vage wolken al te zien waren. Rond de klok van 23:00 kwam ook Anke even een kijkje nemen. We stonden wat te kletsen tot Wilfred zich omdraaide en daar plots de activiteit zag toenemen boven de bergtoppen. De adrenaline en kippenvel gieren door het lichaam en de adem stokte voor een paar tellen. Het ene naar het andere gordijn voerde een toneelspel op in de hemel boven ons. Soms leek het alsof de poorten van de hemel voor je open stonden. Dit was een magische avond die wij nooit meer zullen vergeten.

Amen.

Alberta, AB, ألبرتا, ܐܠܒܪܛܐ, Альберта, Правінцыя Альберта, Албърта, Αλμπέρτα, Alberto, آلبرتا, Alberta-sén, אלברטה, अल्बर्टा, Ալբերտա, アルバータ州, ალბერტა, ಆಲ್ಬರ್ಟಾ, 앨버타 주, Алберта, आल्बर्टा, အယ်လဗားတားပြည်နယ်, Albèrta, Альбертæ, ਐਲਬਰਟਾ, ایلبرٹا, Alberta pruwinsya, ஆல்பர்ட்டா, รัฐแอลเบอร์ตา, Albérta, البرٹا, ალბერთა, אלבערטא, 亞伯達, 艾伯塔