traveled in 3 countries Read more

Záverečné zhrnutie

February 23, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 4 °C

Thajsko je krásna krajina. Fascinovala ma príroda, nádherné veľké palmy, kultúrne pamiatky. Sú tu veľmi milí ľudia, ktorí radi pomôžu. Nie sú dotieraví a nesnažia sa za každú cenu ošklbať turistov. Nie je tu zhon, ľudia sa neponáhľajú. Keď som počas presunov pozoroval vodičov, videl som, že takmer stále šli hlboko pod rýchlostným limitom. Proste kľudne. Vodiči sú tolerantní, netrúbia na seba, pravý opak slovenských vodičov. Po príchode domov sme sa s mamkou rozhodli, že prvý obed bude v našej vietnamskej reštaurácii Mango. Keď sme si sadli a objednali jedlo zbadal som na stene veľký obraz. Hoci tam chodíme často, doteraz som si nikdy neuvedomil, čo zobrazuje. Pripomínal mi obrazy z dovolenky. To je znamenie, že by sme sa tam ešte mali vrátiť.Read more

• Day 33

Cesta na letisko a spiatočný let domov

February 23, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 3 °C

Budík sme mali na 6,30, ale Tomi už o 6,20 kontroloval, či sme hore. Nikto nezaspal, v kľude sme dobalili posledné kúsky, naraňajkovali sa, pre istotu nám Tomi požičal osobnú váhu od majiteľa rezortu, podľa ktorej sme odvážili nielen seba, ale hlavne batožinu, kufor dobre, ale príručná presiahla 7kg. Tú nám však nevážili ani v Budapešti, preto som si z toho nerobila veľkú hlavu. A tak aj bolo, ani v Krabi z toho nerobili vedu, hoci sme mali aj ťažšiu, aj viac kusov. Potom nám zbehol čas v čakárni rýchlo, lebo Adamko desiatoval, potom mu už Zuzka chystala mliečko na vzlet a už sme prioritne, bez čakania, lebo máme malé dieťa s kočiarikom, nastúpili po uzavretom tuneli, po parádnom koberci do lietadla. Už sme sa tešili, že o chvíľu odlietame, keď sa z reproduktorov ozvalo ospravedlnenie, že budeme meškať, lebo čakáme na pasažierov, ktorí neprišli včas. Let Krabi - Dubaj ubiehal v pohode, Adamko sa stále nechal zaujať niečím, čo ho pobavilo dosť dlho. Málo si mohol poležkať, lebo väčšinu letu sme museli byť pripútaní. Neboli to veľké turbulencie, ale sem - tam sme sa zahojdali.
    ‌V Dubaji sme pristáli s viac ako hodinovým meškaním. Pôvodne sme mali na prestup 2 hodiny a 25 minút. Z pohodového prestupu sa stal maratón cez letisko, lebo len cesta autobusom od lietadla k terminálu trvala cca štvrťhodinku. Na poslednú výzvu sme dobehli k bráne B2, kde sme konečne mohli zvoľniť tempo k autobusu, ktorý nás odviezol zas cez celé letisko k lietadlu. Tam sme si konečne vydýchli a po behu cez letisko sme sa konečne napili. Ešteže to Zuzka správne odhadla, že žiadnu výživu nestihne zjesť Adamko na letisku a pri pristávaní mu urobila dobrú porciu mliečka. Nakoniec sa mu z neho zvýšilo aj na vzlet, aby prehltal a neboleli ho ušká. Zatiaľ tie vzlety a pristátia zvláda na jednotku s hviezdičkou. Z Dubaja odlietame s polhodinovým meškaním. Cesta ubehla celkom pokojne, posledné 2 hodinky už Adamko nechcel spať, preto bolo náročnejšie udržať ho potichu, keď väčšina v lietadle spala. S mliečkom sa to väčšinou podarilo. Pristávame v pohode, ale s polhodinovým meškaním. Horšie je to s batožinou, 2 kufre prišli poškodené, preto sme sa na letisku zdržali reklamáciou.
    ‌Na parkovisku, kde sme sa dostali krytým osvetleným chodníkom, nás čakal tetris v kufri auta, nakoniec sa pomestíme a po 23-tej zamierime na nabíjaciu stanicu. Zuzka s Tomáškom sa vystriedali za volantom a vyložili nás pred domom, sme doma.

Cesta domov

February 23, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 30 °C

Kontrola na letisku prebehla bez problémov. V lietadle čakáme na odlet, keď v tom zahlásia, že ešte chvíľku počkáme na oneskorených cestujúcich. No čo, aj to sa stáva. Do Dubaja priletíme takmer s hodinovým meškaním. Berieme batožinu a bežíme vybaviť kontrolu a stihnúť lietadlo. Proste nerváky. Zrazu mamka kričí Posledná výzva, bežíme, no a čo sme asi robili doteraz. V duchu ľutujem, že mi nenarástli dlhšie nohy. Tomčo beží a s kľudom Angličana hovorí. Ešte nevyvolávajú naše mená, ešte to stihneme. Zadýchaní dobehneme na autobus. Hurá stihli sme. Autobus zastane pred lietadlom a stojí a dvere neotvára. Až keď príde ďalší autobus otvoria sa dvere a môžeme nastupovať. Odlietame s pol hodinovým meškaním, ktoré ani po Budapešť nedobehneme. Problémy však nekončia. Na letisku zistíme poškodenie dvoch Zuzkiných kufrov. Tomčo a Zuzka to reklamujú. Ideme hľadať auto, lebo za ten mesiac Tomčo zabudol kde ho zaparkoval. Pamätal si iba, že je to parkovisko Holiday. Auto sme nakoniec našli a ideme baliť. Nejako sa nám podarilo dať všetko do kufra auta a presúvame sa na benzínovú pumpu nabiť auto. Tu si kúpime maďarské bagety a kávu. Po nabití pokračujeme na ceste domov. O 3.30 prichádzame domov, vynesieme batožinu a ideme spať. Po mesiaci sme opäť doma.Read more

• Day 33

Výhody a nevýhody letu s Flydubai

February 23, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ 5 °C

Ako sme už predtým asi spomínali, naša kúpa letov cez Pelikána dopadla zaújimavo. V domnení, že letíme tam aj späť so spoločnpsťou Emirates (tváriacou sa ako family friendly) kupujeme letenky na našu dovolenku. Neskôr vidíme pri troch zo štyroch letov, malými písmenkami poznámku "operated by Flydubai". Teraz už vieme, že to v preklade znamená: letíme s FlyDubai, s tým, že nás na letisku privíta personál Emirates a máme na palube jedlo. Jupí :)

Teda začnem výhodami (dlho sa tu nezdržím):

1.) Príjemný personál na palube lietadla (možno štastie, ale 3 z 3 letov boli v pohode)

2.) Chutné a za mňa dostačujúce jedlo na palube. Avšak, nie každý mal to šťastie. Jedlo sme mali, na základe toho, že letenky boli kúpené cez partnera (t.j. Emirates). Pár "šťastlivcov" išlo priamo cez Flydubai a mohli sa len prizerať, ako nám chutí. Tu je aj odporúčanie pre ďalšiu cestovateľskú skupinku, preverte si, či máte zahrnuté jedlo v cene, alebo si pribaľte niečo chutné pod zub na dlhé lety.

A tu asi výhody končia :) Ešte možno by sme vyzdvihli čistotu lietadiel pri nástupe.

A poďme na nevýhody:

1.) Typ lietadiel: Asi najviac zo všetkých leteckých spoločností využívajú, nie v dobrom známe, lietadlá Boeing 737 MAX-8 preslávené svojim 638 dňovým odpočinkom po uzemnení (Ďalej veríme, že nešťastia naozaj donútili preveriť všetky nedostatky. Naše lety prebiehali naozaj bez väčších problémov a zvláštností)

2.) Nedostatok priestoru: Tu nehovorím o priestore pre vysokých ľudí ako je napr. Tomčo, ale vo všeobecnosti. Aj bez Adamka na kolenách to vyzerá tak (požičiam si tvrdenie), že ten čo navrhoval to lietadlo (resp. tí ľudia) v ňom nikdy nesedeli, nie to ešte cestovali. A k tomu Adamko so svojím príslušenstvom pri nás, no riadny tetris. A keď vám z toho mála ešte človek pred vami ukrojí sklopením sedadla, získavam aj ja pocit, že si mám nohy odmontovať a vyložiť do batožinového priestoru.

3.) Batožina: Tu sa to dá rozdeliť na viac častí.

A) ako sme sa dnes dozvedeli (našťastie iba informačne) v prípade straty batožiny, nie je doručená na adresu, ale na letisko, kam mala prísť. Čiže, ak by s nami dnes nedocestovala (čo sme s tým rátali, prečo, to zistíte v iných príspevkoch) tak by sme si po ňu prišli do Budapešte o nejaký čas.

B) Ako sme tiež dnes zistili, ak cestujete s Flydubai a vaša batožina sa vráti nijako nepoškodená (od odrenín, škrabancov, fľakov, až po diery v kufri), tak ste si pravdepodobne mohli podať tiket, pretože ste jeden z mála šťastných ľudí s nepoškodenou batožinou. Ďalšie odporúčanie pre čoskoro odchádzajúcu skupinku: zabaľte kufre aspoň do fólie a dúfajte že rúčky a kolieska vám ostanú :) Dnes na reklamáciách boli všeliaké prípady (Samozrejme spolu somnou. Ja som tam zastupovala tých s dierou v kufri). Taktiež nás informovali, že problémy s Flydubai riešia denne.

4.) Bez príplatku ani na krok: Šťastie, že aj za wc sa nemuselo platiť. Nám to myslím nikomu nechýbalo, veď na to, aby nuda nebola sme mali Adamka :) Rozumejte, že žiaden film/hra a pod. bez poplatku (asi nie vysoké, ale boli tam). Taktiež to bolo s jedlom a pitím, tu utrpel najviac Tomčo. Voda/káva/čaj mu teda nepomohli prežiť stres z letu, tak ako si to predstavoval. Ale Adamko sa snažil, aby na to veľmi nemyslel :)

5.) Parkovanie lietadiel: čím väčšie letisko, tým ďalej od haly (výnimkou bola Budapešť, tam nás čakal namiesto autobusu, tunel.) V Dubaji to naopak bola cca 15 min jazda autobusom. Z 2,5 hod. času na prestup to bol beh cez prekážky (ako napr. security). Tradičné meškanie odletu s dlhým presunom do haly a presunom ku gatu, spôsobilo dobeh na posledné výzvy.

Avšak všetko sú to zážitky, na ktorých sa len pobavíme. S dierou v kufri, alebo bez, dôležité je, že za sebou máme 4 šťastné lety a jednu krásnu rodinnú dovolenku, prežitú v zdraví a bez väčších zranení :)

Skupinke, ktorá odlieta čoskoro prajem rovnakú spokojnosť po návrate :)

• Day 32

Koniec výletu

February 22, 2023 in Slovakia

Nastal ten deň, ktorého som sa bál. Ráno vstanem a je to posledný deň v Thajsku. Je to zaujímavé ešte pred nedávnom som sa nevedel dočkať, kedy príde deň odletu na dovolenku do Thajska. A už je tu čas sa vrátiť domov. Ani sa mi nechce veriť, že už mám po dovolenke. Musím však uznať, že to bola dovolenka NAJ. Najkrajšia, najdlhšia, najzaujímavejšia. najďalej od bydliska, najpríjemnejšia dovolenka, kde som najviac videl a poznal nové veci, proste super. Musím týmto poďakovať Tomčovi, Zuzke a hlavne Adamkovi, že sa odvážili nás dôchodcov zobrať so sebou. Že sa nebáli, že s nami budú iba starosti. Snažili sme sa, aby to pre nich nebola až taká veľká záťaž. A tak sa posledný raz pozerám a lúčim sa s prekrásnymi palmami, úžasnou prírodou, s Budhom, ktorý sa na nás pozerá z blízkeho vrchu. V duchu sa lúčim s úžasne milými ľuďmi a úprimne povedané je mi smutno. Bude mi chýbať dobré jedlo, ale hlavne veľmi dobré ovocie a shaeky. To na Slovensku nedostanem. Ale stále budem rád, že som spoznal takú úžasnú krajinu a ľudí. Možno sa sem niekedy ešte vrátim, ak mi zdravie poslúži a možno aj nie. Bol to môj najväčší zážitok. Ani sa mi nesnívalo, že toto niekedy prežijem.Read more

Deň pred odletom

February 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

Deň pred odletom sme si vyhradili na balenie, žiadny výlet, iba spoločná večera.
    Po včerajšom daždi sa ráno vyčasí, preto si s Adamkom pošantíme v bazéne. Ten ho tak vyčerpá, že cez obed spí takmer 2 hodiny v našej posteli, kde ho obložím vankúšmi, aby naňho klíma priamo nefúkala, lebo bez nej by sa spať nedalo.
    Keď už spinkal skoro dve hodiny, spustil sa taký lejak, že ho zobudilo hlasné bubnovanie na strechu nad terasou pred izbou. Ale aj necelé 2 hodiny spánku ho posilnili tak, že poobede šantil v bazéne s rodičmi. Cestou na večeru už zase naberal energiu zo spánku v kočiariku. Zo servírovanej večere si nenechal ujsť ryžu a aspoň olíznuť slamku z ananásového drinku. My dvaja s Adamkom sme zamierili “domov” a Zuzka s chlapmi šla prvýkrát poobzerať trh oproti rezortu. Tomi musí od 20tej makať v robote, takže sa dnes žiadne karty nehrajú a chystáme sa spať, ráno o ôsmej nabalíme objednaný minivan a zamierime na letisko v Krabi.
    A ešte poznámka, to svetielko v zeleni na úvodnej fotke je Budha nad rezortom, v ktorom bývame. Vedie k nemu len 250 schodov.

Tajný projekt - Bond. James Bond

February 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

Už pred dovolenkou som vedel, že tu v Thajsku musím uskutočniť tajný projekt. Celá posádka o ňom vedela, ale poctivo drží bobríka mlčanlivosti.

Tajný projekt začal hneď po príchode do Ao Nang. S Ae som sa dohodol, že mi dohodne stretnutie. Ešte neznalý ako to Adamko zvláda a podobne, sa vyberáme na miesto stretnutia ja, Zuzka a Ocko. Traja najpotrebnejší ľudia pre tajný projekt.

Ae nás vyzdvihne pred hotelom o cca desiatej večer a odvezie do zapadnutej uličky kde si nie som istý či nás neunesú na orgány. Po krátkej chvíli zisťujem, že sa nemáme čoho báť. Veľmi priateľskí ľudia nám začnú podrobne vysvetľovať a ukazovať vzorky. Spoločne si vyberáme to najlepšie a projekt začína. Je to naozaj zážitok.

Po asi 10 minútach sa dohadujeme na cene kde nám Ae ešte zjedná cenu o čosi viac. Dohadujeme sa na ďalšom termíne a odchádzame do hotela v ktorom nešla elektrika. Ale o tom už jeden príspevok bol.

Pred koncom dovolenky nie sme v Ao Nang posledných päť dní zbytočne. Všetko bolo dopredu naplánované aby tajný projekt vyšiel perfektne.

Hneď po návrate do Ao Nang teda volám ujkovi a dohadujem stretnutie na ďalší deň.

Ubytovanie máme tiež tak aby tajný projekt nebol pre nás ďaleko aj peši. Všetko bolo dopredu premyslené. Prichádzame na dohodnuté stretnutie tento krát už cez deň. Aj keď pre nich je to asi jedno. Oni robia asi nonstop.

Ujko nám ukazuje polotovar aj keď sme mysleli, že už bude hotový. Zuzka je nadšená ale aj tak dávame menšie pripomienky a odchádzame s termínom na posledné stretnutie na ďalší deň.

Deň pred našim odchodom je tajný projekt - Bond. James Bond úspešne ukončený

Súťaž o štipľavú odmenu
    Čo je to tento tajný projekt?
    Prvá správna odpoveď vyhráva.

Celý deň balenie

February 21, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

Ráno vstanem, mamka balí, nie mňa, ale kufre. Idem do 7eleven kúpiť jej dobrotu, aby mala sily na balenie batožiny. Je to kakavko, nanuk a keksy za 5 TBH, no nekúp to. Mamka je s Adamkom, ale akonáhle sa uvoľní, zasa balí. Idem sa pozrieť na miestny trh a kúpim jedlo. S Tomčom sme boli pozrieť v Lotuse a urobili posledné zásoby pre koho asi, no predsa pre Adamka a pivo pre Tomča na povzbudenie pred zajtrajším letom. Ideme spolu na posledný thajskú večeru, pričom si objednávam jemne štipľavé kuracie mäsko s kešu orieškami. Tak neviem, či som už tak vycvičený, ale to jedlo ma vôbec neštípalo. A to som si chcel užiť posledné pikantné jedlo v Thajsku. Ale dal som si posledný mango shake a ten bol dobrý, len škoda, že posledný. Večer sa s nami prišla rozlúčiť Ae. Mamka mi už aj kroksy vzala, nemám v čom chodiť. Stále nie sme úplne zbalení. Majka mi neuverí, ale naozaj je všetka batožina plná a to neviem či sa zmestíme do váhového limitu. Nechápem ako sme sem došli, tie kufre sa hádam zmenšili. Balenie nikto nedokumentoval, nebol čas. Prikladám milé fotky z dovolenkyRead more

• Day 30

Predposledný deň

February 20, 2023 in Thailand

Ráno sa chystáme na posledný výlet. Objednáme odvoz od majiteľa a ideme na pláž. Z prístavu ako zvyčajne loďou. Keďže na pláži je zakázané pristávať s loďami, posledný kúsok ideme pešo. Prechádzame úzkym chodníkom okolo nezvyčajne tvarovaných skál. Na konci je nádherná piesková pláž. Z vody vyčnievajú typické Thajské skaly akoby z vody vyrástli. Vidieť to je zážitok. Toto sa nedá opísať, to treba vidieť. Len škoda, že je tu už toľko ľudí. More je teplé a čisté a tak berieme Adamka do vody. V mori sa vyšantí a my s ním. Asi po troch hodinách sa poberieme domov, lebo mamka vyčítala, že má pršať. Divíme sa ľuďom, ktorí sa teraz rozhodli ísť na pláž. V prístave zjednávame odvoz loďou a dostávame na loď dvoch spoločníkov - Slovákov. Vyzerajú skôr ako Američania aspoň postavami. Počas plavby sa s nimi Tomáš rozpráva a zisťuje kam idú ďalej. Oni sa zas čudujú, že s takým malým chlapcom sme sa odvážili ísť na takú ďalekú cestu. Poprajeme si šťastnú cestu a hľadáme odvoz do rezortu. Chytili sme Tuk Tuk, ale odmieta nás odviezť, odkazuje na zaparkované Tuk Tuky, asi majú nejakú dohodu. Ale žiadny Tuk Tuk nie je voľný a tak nám nakoniec neostane nič iné iba prijať ponuku taxíka. Taxikár samozrejme nerozumie a tak trocha zablúdi, ale nakoniec sme šťastne doma. Adamko sa napapá a ide spať. A je tu dážď a poriadny. No konečne mamke to počasie vyšlo. Tak sme si objednali Pizzu. Taká hanba, ale dážď nás ospravedlňuje. Večer však pršať prestalo a my končíme tradične pri kartách.Read more

• Day 30

Včerajší výlet na Phranang beach

February 20, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Už o pol deviatej nás majiteľ rezortu odviezol na mólo, odkiaľ sme sa pravidelnou “lodnou” dopravou presunuli ani nie po štvrťhodinke na miesto, kde sa nedá dostať po súši, len loďou a tu nás zas čakalo plávajúce mólo ako na ostrove Hong, ale bolo dvojité, preto oveľa stabilnejšie aj širšie. Pohodlne sme sa presunuli na breh a odtiaľ cca polhodinovou prechádzkou na pláž, ktorá pripomínala tie z pohľadníc. Na tejto pláži je už zákaz pristávania lodí, preto tá prechádzka od komerčnejšej časti, kde je prístav a zopár rezortov po “rozprávkovej” prírode k pláži, kde sme naposledy pre Adamka rozložili nášho Kuba - prístrešok proti slnku. Všetkým sa nám tam veľmi páčilo, užili sme si jemnulinkého piesku, mora aj slnka. Adamko bol celý čas rozkošný, šantil nielen vo vode, ale aj v Kubovi, veľmi sa mu páčila hra svetla a tieňa z listov stromu na strieške Kuba a smial sa z toho od ucha k uchu.
    Pred večerom sa spustil taký lejak, že sme museli s večerou nejaký čas počkať, aby sa aspoň s dáždnikom dalo prejsť. Kým sme sa dostali ku kartám, dážď ustal a vzduch sa osviežil, konečne to nebol dusný večer. Pre Zuzku ideálny.