Amerika-Mexico

May - June 2015
A 31-day adventure by Johan Read more

Disney Dag 2

May 23, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

In zowel Californië als Florida bestaat Disney uit 2 parken. Gisteren hadden we het ene park gedaan en vandaag daarom het andere park. Beide parken liggen wel naast elkaar, maar blijft een eind lopen. Daarom is het hoppen van parken op 1 dag niet aan te bevelen.

Vanwege de lange dag hiervoor, besloten we om pas rond half 12 in het park te zijn. Ook hadden we afgesproken om na het avondeten te vertrekken richting ons volgende hotel. Anders loop je rond etenstijd het risico om in de file te komen en in sommige gevallen kom je het eerst komende uur geen afslag (en dus restaurant) tegen. Dan kan je maar beter met een volle maag op pad gaan.

De populairste attractie in Disney Adventure Park is een attractie omtrent Cars. Hier race je in een soort karretje over de baan. De wachttijd van deze attractie is echter circa 2 uur. Een fastpass is dus de ideale uitkomst. Dit was dan ook het eerste was we in het park gingen doen. De fastpasses waren al zover uitgegeven dat we pas om 18:15 aan de beurt waren! Daarop besloten we dat dit dan maar de afsluiting van Disney zou worden en we daarvoor dan al wel zouden eten.

Na de fastpass te hebben gescoord zijn we de musical Aladdin gaan bezoeken. Deze musical duurt bijna een uur en is erg mooi. Een musical bezoeken in Disney is goedkoper dan deze musical bezoeken op Broadway in New York.

Vervolgens hebben we een aantal kleine attracties bezocht. Bij het verlaten van 1 attractie kwam een medewerker achter ons aan waarmee we eerder hadden staan praten. Omdat we net getrouwd waren wilde hij iets voor ons regelen. Hij vroeg of we al in de Tower of Terror waren geweest. Hetgeen de naam al doet vermoeden is dit een attractie die niet bepaalt boven aan ons lijstje stond. Dit gaven we dan ook aan en zeiden dat we nog wel in een bepaalde achtbaan wilden. De medewerker vroeg of we wilden blijven staan en hij ging kijken wat hij voor ons kon regelen. Een paar minuten later kwam hij terug. Hij zei dat bij de betreffende attractie er op dit moment geen lange wachttijd was. Daarom had hij een gratis tegoed bon geregeld voor 2 drankjes + popcorn. Altijd fijn in een park waar een flesje water 3-4 dollar kost.

Uiteindelijk zijn we volgens plan op tijd wat gaan eten in als laatste in de Cars attractie gegaan. Erg leuk.

Rond half 7 zaten we in de auto richting het hotel in Palm Springs, waar we omstreeks 21:00 arriveerden.Terugkijkend op een paar leuke dagen vielen we vrij snel in slaap.

Bijkomen en reizen

May 24, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 22 °C

Na de slopende dagen in Disney, Universal en Hollywood hebben we ochtend gebruikt om even bij te komen. Mede aangezien er in de omgeving toch weinig te doen was.
    Rond half 12 hebben we de auto weer ingeladen en zijn we op weg gegaan naar het volgende hotel in Scottsdale.Read more

Grand Canyon, Verenigde Staten

May 25, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Omdat er in Scottsdale weinig te beleven valt, besloten we om op tijd richting de Grand Canyon te gaan. Aan het begin van de middag waren we dan ook bij de Grand Canyon. Eerst de spullen uitgeladen bij het hotel in de Grand Canyon Village en daarna het busje gepakt richting een aantal viewpoints. Tussen 2 viewpoints hebben we een hele mooie wandeling gemaakt.

Vervolgens zij we een restaurant op gaan zoeken en was het daarna al vrij snel zonsondergang. Dit hebben we aan de rand van de Canyon dan ook bekeken, al viel het wat tegen vanwege de bewolking.

Update van het weer

May 26, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

Omdat er over 26 mei toch weinig te vertellen valt, dan maar een update over het weer.
    En tja, daar kunnen we eigenlijk ook kort over zijn. Het weer is anders dan we verwacht hadden. In New York en Washington hadden we een matige temperatuur verwacht, maar was het circa 30 graden. Na de vlucht naar Los Angeles hadden we hogere temperaturen verwacht, maar daar bleef het schommelen de Grand Canyon rond de 17-20 graden. Wel erg afhankelijk van de bewolking. Als het bewolkt is dan voelt het gelijk een stuk frisser dan met zonnestralen.

Deze temperatuur is voor ons Nederlanders uiteraard prima. Zeker voor pretpark bezoeken en wandelingen. Dan wil je niet in een wachtrij staan met 20-30 graden en een brandende zon op je hoofd.

Verder hebben we geen druppel regen gevoeld (alleen gezien vanuit auto, bus of hotel) dus helemaal goed!

Op weg naar Bryce Canyon

May 26, 2015 in the United States ⋅ ⛅ 10 °C

De afstand naar Bryce Canyon is behoorlijk groot. Doordat je langs de Grand Canyon rijdt kun je deze route mooi opknippen in stukjes met steeds een tussenstop met fantastisch uitzicht. Veel valt er over de route niet te zeggen, behalve dat het langer was dan we dachten. Omdat we tevens naar een staat reden met een andere tijdszone moesten we ook nog eens de klok een uur vooruit zetten toen we arriveerden. Dus dan maar gelijk het bed in. (We hadden onderweg al gegeten)Read more

Bryce Canyon, Verenigde Staten

May 27, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 13 °C

Na het bezoeken van de Grand Canyon stond vandaag het volgende natuurpark op het programma: Bryce Canyon. Totaal anders dan de Grand Canyon. Ook weer erg mooi.

Op weg naar Zion

May 27, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Op de weg van Bryce Canyon naar Zion National Park kwamen we een aantal mooie locaties tegen. Uiteraard zijn we hier even gestopt om foto's te maken. Gelukkig was Zion NP niet zo lang rijden, maar moesten we wel door het park om bij het hotel te komen. (lag aan de rand van het park aan de andere kant) De rit door het park was echter geen straf. Onwijs mooi.

Na de mooie rit zijn we vlakbij het hotel wat gaan eten. Dit restaurant had schitterend uitzicht op een gedeelte van de bergen van Zion.

Vervolgens weer op tijd naar bed zodat we op tijd op konden.

Zion National Park

May 28, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Na een nacht goed geslapen te hebben in het rustige Springdale, zijn we met de auto naar het Nationale Park teruggereden. Vanaf het visitor center gaan er shutlle busjes het park in. We hebben in Zion een wandeling gemaakt van een uur naar een waterval. Deze was, mede door de heersende droogte, wat minder spectaculair als in de folder, maar toch erg mooi. We zijn nog een stuk verder omhoog gelopen via een erg ongelijke jungle-trap (als dat een woord is) naar waar de waterval ontspringt. Natuurlijk ook weer via diezelfde trap naar beneden .
    Johan heeft alles op film vastgelegd over deze tocht.

Daarna besloten we de shuttle bus te pakken naar een ander punt. Daar zou een mooie wandeling zijn tussen de rotsen die steeds smaller zou worden. Na een half uur wandelen kwamen we aan bij een punt waar de rivier en de rotsen elkaar kruisen. Het was er erg mooi. Een stukje paradijs op aarde. We besloten dat het een mooi punt was om terug te keren, ook omdat het wel erg heet was. Je moet toch ook weer een half uur teruglopen en er stond ook nog een autorit naar Las Vegas op de planning.

Het was trouwens stralend zonnig weer met een temperatuur van circa 25 graden. De chauffeur van de bus gaf aan dat we mazzel hadden want de 10 dagen ervoor had het alleen maar geregend.

Aankomst in Las Vegas

May 28, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Van al het mooie natuurschoon zijn we naar Las Vegas gereden. Na onderweg wat gegeten te hebben kwamen we daar rond 19.00 aan. Wat een gekkenhuis aan auto's en voetgangers die willen oversteken. Je zou bijna weer rechtsomkeert gaan. Behalve de drukte was het ook nog eens bloedheet, circa 38 graden. Dat verklaart waarom al die Amerikanen overdag daar zitten te gokken. Dan is het overdag nog uit te houden.

Alles draait in Vegas om de casino's. Van lobby naar lift, van lift naar parkeergarage, van lift naar uitgang altijd en overal moet je door het casino heen.

Toen we de auto in de parkeergarage hadden gezet moesten we dus goed zoeken naar de lobby van het hotel. We moesten het hele casino door om er te komen. Het bleek dat we de auto voor het hotel hadden kunnen rijden, daar de koffers uit hadden kunnen laden en dan onze auto hadden moeten laten wegzetten. Dit leek ons echter geen fijn idee, omdat die mannetjes rijden als idioten.

Je raadt het al, wij met onze koffers en rugzakken door het casino heen naar het hotel gedeelte. Later bleken meer mensen dit te doen.

De receptioniste vond het wel erg leuk dat we op Honeymoon zijn en gaf ons daarom een upgrade. Een mooiere hotelkamer. Super, omdat we nu ook mooi uitzicht hadden op de strip en op de bekende fonteinshow van het Belagio hotel.

Nadat we alle spullen naar de kamer hadden gebracht hebben we kort The Strip bezocht. Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons eigen hotel. Omdat we dorst hadden besloten we nog even om nog even in het casino rond te hangen. Zolang je daar bezig bent krijg je namelijk gratis drank. We besloten om een simpel spel te kiezen wat je samen kon doen en wat ook Tamara wist. Dus wat doe je dan....juist ja! BINGO!!! Oftewel je kiest je geluksnummers, betaalt voor 1 of meerdere rondes en dan hoop je maar dat jouw nummers getrokken worden. Helaas hebben de nummers geen geluk gebracht, maar waren we niet meer kwijt dan wanneer we de drankjes hadden gekocht. Dat scheelt dan ook wel weer.

De klok ging in Las Vegas weer een uur terug dus daardoor kon je nog wat doen, maar gingen we uiteindelijk wel moe en voldaan naar bed.

Las Vegas, Verenigde Staten

May 29, 2015 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Doordat we het de eerste avond laat hebben gemaakt, begon de volgende dag ook wat later. Gezien de warmte mis je dan ook weinig.. We hebben wel een stukje in de Big Bus rond gereden en zijn toen uitgestapt om binnen verkoeling te zoeken. We hadden in combinatie met het ticket voor de bus ook tickets voor de CSI Experience. Eigenlijk mag je dan zelf CSI spelen. Johan vond het veels te makkelijk en ging er dan ook erg snel doorheen.

We hebben ook wat casino's van binnen bekeken zoals het New York, New York, en Paris hotel. Het is wel erg grappig om allemaal te zien. Na lekker gegeten te hebben op een terras met benevelaars (deze gebruiken ze om je wat af te laten koelen in de hitte van Vegas) zijn we als echte Vegas gangers naar The Ultimate Variety Show geweest in het V-theater in Vegas. Een erg leuke show met zoals de naam al doet vermoeden een verscheidenheid aan artiesten. Vooral Tamara had pijn in haar buik van het lachen bij de comediant. Kortom we hebben ons vermaakt.

Vervolgens nog The Venitian en en paar andere hotels bezocht en tegen 1 uur weer terug naar het hotel. Na nog een paar tientjes te hebben vergokt in het casino zijn we ons bedje op gaan zoeken, want de volgende dag moesten we toch om 11.00 uur al uitchecken.