Wereldreis de Pullen's

• 12,5kkilómetros
  • Día 300

Afscheid en NYC dag 2 🗽

26 de mayo, Estados Unidos ⋅ ☀️ 26 °C

Helaas heeft m'n vader weer veel pijn als het tijd is om de koffers te pakken. We maken ons best zorgen en we voelen ons dubbel bedroefd. Nadat we ze hebben uitgezwaaid hebben we dan ook niet zo'n zin om weer te worden opgezogen door de drukte dus we besluiten om de rest van de dag bij de camper te blijven. In de avond maken we nog een wandeling naar een parkje in de buurt en bellen wat met vrienden. De volgende ochtend blijken pa en ma veilig terug in NL en zijn we helemaal klaar voor ons 2e dagje New York. Helaas zijn de kaartjes voor de pont nergens meer te bekennen dus halen we nieuwe en varen richting Wallstreet. We lopen naar het 9/11 memorial en bezoeken het museum. Via trip.com kosten de kaartjes maar 11 euro pp ipv 33 dus dat maakt het verlies van de kaartjes weer goed. Het museum is erg indrukwekkend en enorm groot. We lopen letterlijk over de fundering van de ooit zo machtige gebouwen en kijken wat korte films. Heel heftig om het weer te herbeleven. Het monument buiten is minstens net zo indrukwekkend, zeker omdat we eerst naar het museum zijn geweest. We lunchen wat in Battery Park om weer even in de juiste mood te komen en pakken dan de gratis ferry naar State Island, langs het vrijheidsbeeld. Ongelofelijk dat er een rij staat van honderden meters door het park voor een betaalde rondvaart naar het vrijheidsbeeld dit is een véél betere optie! We rennen het laatste stukje en zijn nèt op tijd om de boot terug te halen. Onderweg hebben we mooi uitzicht en maken wat foto's. Annika wil graag de Brooklyn Bridge over lopen en Lynn en ik gaan alvast terug naar de camper om te chillen want vanavond gaan we naar Times Square!Leer más

• Día 299

NYC 🗽

25 de mayo, Estados Unidos ⋅ ☁️ 24 °C

Het is erg goed weer en gaan met 2 volle rugzakken op pad. We lopen naar de pont en varen naar het zuidelijkste puntje van Manhattan. Onderweg staan we op het dek en genieten van de skyline en enorme bruggen waar we onderdoor varen. In de verte zien we het Vrijheidsbeeld 🗽! We lopen een rondje langs de stier met enorme kloten en stappen dan op een hop on-hop off bus waarmee we de hele stad doorkunnen. We vergapen ons aan de vele mooie, enorme en bijzondere gebouwen en herkennen veel plekken uit films. Onderweg krijgen we via een oortje nog de nodige uitleg en zo leren we ook nog wat. Het hoogtepunt van verbazing is toch wel Times Square en Broadway en hier Stappen we dan ook uit om doorheen te lopen richting Central Park. Wat is dit park toch enorm groot en mooi zeg! In het Museum of the city New York krijgen we geschiedenisles en eindelijk snappen we hoe deze bizarre stad tot stand is gekomen. Hebben die Hollanders toch niet zo slecht gedaan...🙃 We beginnen wel een beetje moe te worden dus we halen een bakkie koffie en stappen weer op de bus. We rijden dwars door Times Square en kijken onze ogen uit terwijl we onze zelfgesmeerde bagels met roomkaas eten. Via de Empire State Building en Ground Zero rijden we weer naar het puntje en pakken de boot terug. We kijken nog naar wat watervliegtuigen, doen wat boodschappen (duur!!) en BBQ-en bij de camper terwijl we wederom van het uitzicht en de ondergaande zon genieten en proosten op deze gave dag. 🍻Leer más

• Día 297

Houston... we have a problem!

23 de mayo, Estados Unidos ⋅ ☁️ 26 °C

Na een geweldig dagje in Houston doen we rustig aan en rijden na het ontbijt naar het vliegveld om de auto in te leveren. We hoeven alleen nog even een binnenlandse vlucht te pakken dus we zijn 2 uur van tevoren op het vliegveld. Als we de vertrekhal binnenstappen is het al direct chaos en lange rijen. Wij hebben gelukkig al online in gecheckt en zijn inmiddels ervaren vliegers dus we maken ons niet zoveel zorgen en stellen ons strategisch op in 2 verschillende rijen. Het gaat vrijwel even langzaam dus we gaan bij elkaar staan maar dan raken er mensen om ons heen een beetje in paniek en beginnen voor te dringen. De medewerkers scheppen flinke chaos door de rij in te delen voor verschillende vluchten waardoor de hekjes losgaan en iedereen vindt dat hij recht heeft op een plekje vooraan de rij (wij ook!) Het wordt er niet gezelliger op en ineens wordt er omgeroepen dat het niet meer mogelijk is om met onze vlucht mee te gaan! Dan slaat even de vlam in de pan en moet er wat politie bijkomen om iedereen te sussen. We hebben dus voor het eerst een vlucht gemist! Het is meer dan 20 keer goed gegaan dit jaar maar nu weten we dus eindelijk hoe het mogelijk is om je vlucht te missen. We hebben al uren in de rij gestaan en daar komt nog een paar uur bij voordat we weten waar we aan toe zijn. Helaas, we kunnen pas morgen vliegen en wel met een flinke omweg via Detroit. We laten het even bezinken en zoeken een plekje op om wat te eten een een plannetje te maken. We boeken een hotel in de buurt en nemen ons voor om er niet teveel mee te zitten en er het beste van te maken. We kijken gezellig een filmpje met z'n 3en en halen bij domino's wat pasta en pizza, deze is heerlijk! Het is een erg mooie kamer met heerlijke bedden en blijkbaar was het ons gegunt om nog een dagje in een lekker bed te liggen voordat we 2 maanden de camper ingaan.

De volgende dag staan we om 5 uur klaar voor een shuttle naar het vliegveld en helaas is de sfeer en chaos nog precies hetzelfde als gisterenmiddag. We zijn nu 3 uur te vroeg en gelukkig is het genoeg. Het duurt wel allemaal erg lang en het voelt alsof ze het nergens onder controle hebben. Het wordt een lange dag maar uiteindelijk komen we rond 19 uur aan bij m'n ouders in New York en wat staan ze toch op een geweldig plekje!! Heerlijk om elkaar weer te zien en alle leuke ervaringen van de afgelopen weken uit te wisselen. Helaas is er hier ook het nodige gebeurd en is m'n vader vanmorgen met een ambulance opgehaald vanwege een niersteen. Het lijkt nu goed te gaan en de medicijnen tegen de pijn helpen goed. We zijn erg blij dat we er zijn en we kletsen wat af om vervolgens met z'n 5en in de camper te slapen met het mooiste uitzicht.

• Día 295

Dagje musea in Houston 🚀 🌌

21 de mayo, Estados Unidos ⋅ ☀️ 32 °C

We hebben 1 dag in Houston geboekt omdat we hier sowieso een tussenlanding moesten maken en we willen deze dag goed benutten want er is genoeg leuks te doen zien. We starten de dag in het Museum of Natural Science en we zorgen dat we er zijn als de deuren opengaan. We parkeren vlakbij voor 11 dollar in plaats van de parkeergarage van het museum voor 30 dollar. Het museum is erg leuk en interactief, met de komst van een paar basisscholen wordt het soms iets te interactief maar het is groot zat om rustige hoekjes op te zoeken. Het gaat veel over natuur en scheikunde maar ook een afdeling met opgezette dieren die hier in Texas voorkomen en een hele gave dinosaurus expeditie. We vervelen ons geen seconde en lopen er zo'n 4 uur rond. Tijd om even te lunchen en naar het Houston Space Centre van NASA te rijden! Er staat een enorme Boeing 747 met Space Shuttle erop op ons te wachten bij de ingang en die is erg indrukwekkend. Binnen leren we alles over de spaceshuttles, het ISS en het nieuwe Artemis programma waarmee NASA de komende jaren weer terug gaat naar de maan. Het voelt erg onwerkelijk om tussen en door de enorme apparaten te lopen die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt. We volgen nog een presentatie van een uber enthousiaste medewerker over de James Webb 🔭 telescoop en we nemen nog een treintje naar het originele Control Centre dat vaak in films te zien is. Hier worden we terug in de tijd meegenomen naar de eerste maanlanding met origineel beeld en geluidmateriaal en we voelen ons bijna trotse Amerikanen uit 1969. Op de weg terug rijden we langs een Falcon 9 raket van SpaceX, eenzelfde raket als we enkele weken geleden hebben zien opstijgen! Bizar hoe groot zo'n ding is en je hebt toch een stuk beter beeld van hoe 550 ton en 70 meter hoog eruit ziet als je ernaast staat. We shoppen nog wat shirt's en een souvenirtje en dan zit het erop. Zelfs de Mac is hier in space stijl 😜

Vanavond gaan we nog lekker uit eten en kijken terug op een geslaagde dag!

• Día 294

Voor de 3e keer terug in Amerika!

20 de mayo, Estados Unidos ⋅ ☀️ 32 °C

Het is tijd voor de laatste fase van onze reis, de rondreis door Amerika. Nadat we eerder Californië en Florida hebben gehad vliegen we nu via Houston naar New York. Als we aankomen voelt het direct weer vertrouwd en eerlijk gezegd zijn we wel weer even toe aan het voedsel in Amerika. Lekker boodschappen doen en eten dat we kennen van thuis. Nadat we onze huurauto hebben opgehaald is onze eerste stop dan ook de Walmart. Omdat ik nog flink aan de 💩 ben eten we maar een gezonde salade en Lynn neemt mac & cheese. We rijden door naar onze Motel 6 en nadat we om een andere kamer hebben gevraagd wegens de rooklucht ploffen we neer op bed. Zo'n reisdag blijft gewoon energie kosten, we kunnen er niet aan wennen. We warmen Lynn d'r eten op in de benzinepomp naast het motel en we bellen wat met vrienden en familie.Leer más

• Día 293

Het einde van backpacken!

19 de mayo, Costa Rica ⋅ ☁️ 27 °C

Het leven vanuit een rugzak zit erop! Bijna een jaar hebben we al onze bezittingen mee gezeuld op onze rug maar dit was onze laatste locatie die we al backpackend hebben bezocht. We pakken de spulletjes in en genieten na van een heerlijk Costa Rica. We moesten er weer even inkomen na Amerika maar uiteindelijk werd het toch een onvergetelijke trip.
    We brengen nog een bezoekje aan de wasserette en doden de tijd daar met een potje rummikub.
    Als afsluiter zijn we wezen eten bij een restaurant met een veelbelovende naam maar helaas viel het eten niet helemaal goed 💩. Lynn heeft zich enorm vermaakt in de hostels en heeft zelfs de laatste dagen nog wat salsales gevolgt! Gelukkig voor deze bezorgde ouders, was ze de laatste avond begin van de nacht thuis. Zelf hebben we de avond in stijl afgesloten met wat cocktails op het strand, een 'Dirty Sloth' en een 'Sex in the Jungle'! Op weg naar San José regent het aan 1 stuk en we komen nog een hele zielige luiaard tegen die enigzins radeloos in de stromende regen aan een electrakabel van de ene kant naar de andere kant klimt en tevergeefs probeert een boom in te klauteren. Na even zoeken (zonder internet) vinden we ons hotel voor de laatste nacht en brengen we de huurauto terug.

• Día 291

Gandoca Manzanillo national park

17 de mayo, Costa Rica ⋅ ⛅ 29 °C

We wilden graag nog wat natuur bekijken en Lynn heeft andere interesses dus zijn Annika en ik er maar lekker vroeg op uit gegaan, voordat het te warm werd. Er zit een national park op zo'n 20 min. rijden en als we aankomen zijn we de eerste toeristen die het park ingaan! Het is vanaf het begin al schitterend, de blauwe Caribische zee loopt via een mooi strand direct over in de jungle. Met de ochtendzon erop een magisch gezicht en bijna onwerkelijk zoals de kleuren op je af komen. We verbazen ons elke hoek over het uitzicht en maken mooie foto's van elkaar. Onderweg proberen we wat dieren te spotten maar dit valt niet mee. Wel horen we (vlakbij?) een flink gevecht tussen wat brulapen. Gelukkig heeft Annika van de gids geleerd wat dit voor beesten zijn want je zou je rot schrikken, ze produceren zo'n angstaanjagend gebrul dat je zou denken dat er wat dino's tevoorschijn komen. Het brulgeluid van deze apen schijnt ook in Jurassic Park gebruikt te zijn. Het pad loopt nog enkele km's door maar het wordt al warm dus we besluiten te stoppen en een duik te nemen. Ik heb ook m'n snorkel meegenomen en ondanks dat ik in het begin wat mooie vissen zie stop ik er snel mee want de zee is te ruig en het koraal gevaarlijk scherp. Jammer maar helaas. Op de terugweg beginnen we flink te zweten en ons water is al snel op. Als we bijna terug zijn zien we eerst nog wat brulapen en ook nog 2 luiaards! Wederom was dit zeker een van de mooiste parken van onze reis! Als we terugkomen hebben we helaas nog geen water (sinds gisterenavond) en als we de was wegbrengen blijkt dat het hele dorp zonder water zit! Het is dus helaas niet mogelijk om met schone kleren terug naar Amerika te gaan.... 🙃

Lynn is de rest van de middag in de ban van 'het feest' 🎉. Vanuit het hostel is er een party georganiseerd bij een strandtent en ze is lekker aan het make-uppen en showt verschillende outfits voor onze mening. Halverwege de pre-party komt ze nog even bezweet binnen omdat echt wat deo nodig heeft want tafelvoetbal is echt zwaar! Vervolgens is ze weer foetsie en zullen we haar voorlopig niet meer zien.

• Día 289

Kanoën! 🛶

15 de mayo, Costa Rica ⋅ ☁️ 30 °C

Nadat we lekker een dagje helemaal niets hebben gedaan (behalve Lynn bij laten slapen en met z'n 3en Dexter kijken) hadden we vandaag wel weer zin om iets te ondernemen. Nadat we in ons keukentje een bakje koffie en gebakken eieren met spek hebben bereid stappen Annika en ik in de auto om te gaan kanoën door de jungle. Hier vlakbij zit een riviertje dat uitmondt op het strand waar je met een kano in kunt varen. Lynn slaapt lekker uit en zo is er voor ieder wat wils. Al na 20 meter peddelen wanen we onszelf midden in de jungle, het uitzicht is schitterend met de zon die tussen de bladeren door schijnt. We zien volop schildpadden en spotten al snel een familie apen. We zoeken ons suf naar een luiaard maar die zien we helaas niet. De tocht is erg mooi en relaxt, geen wind of stroming en na 1, 5 uur zijn we weer terug. Ik neem nog even een duik in de zee (heerlijk helder hier!) terwijl Annika bij een luiaard gaat kijken vlakbij de parkeerplaats. Als we terugkomen gaat Annika haar oefeningen doen, ze houdt dit nu al 2 weken elke dag vol en ziet er fantastisch uit. De lange reis dagen blijven erg vervelend voor haar rug maar verder gaat het gelukkig erg goed. Tegelijkertijd breng ik een bezoekje aan de barber die zowel mijn baard als achterhoofd kaal scheert.... 🙃 Niet helemaal de bedoeling maar dat groeit wel weer aan!Leer más

• Día 287

Chillen in Puerto Viejo

13 de mayo, Costa Rica ⋅ ☁️ 28 °C

De weg hier naartoe was gelukkig een stuk beter dan naar Fortuna en de rit verloopt soepel. Wel is de auto aan de kleine kant en stoppen we elk uur even om te wisselen of de benen te strekken want na een half uurtje sturen begint mijn kont te slapen. We zaten flink te dubben wat voor acco we zouden boeken omdat dit de laatste kans is van de reis om in een hostel te slapen. We hebben uiteindelijk voor het hostel zonder zwembad gekozen omdat deze iets gezelliger oogde maar als we aankomen blijken de hostels tegenover elkaar te zitten en mogen we gratis naar het zwembad van het andere hostel! Ook hebben we een top huisje, net een beetje afgelegen (wat wij fijn vinden) en lekker ruim met 3 bedden. We slapen dan ook alledrie even heerlijk bij in ons eigen bed, met airco! Dat is wel een vereiste hier want het is verschrikkelijk warm en vochtig. We zijn de hele dag nat van het zweet. Om ons laatste verblijf zo aangenaam mogelijk te maken hebben we een nieuwe regel bedacht, we rekenen de prijzen hier niet meer om naar Euro's (x2) maar doen net of dit al de goede prijs is! Het werkt verrassend goed en we voelen ons een stuk beter nadat we de eerste boodschapjes gedaan hebben. Best grappig hoe makkelijk je jezelf voor de gek kunt houden maar we willen het vooral positief afsluiten hier. Nadat Lynn een paar flinke dutjes heeft gedaan (ze was gezellig een paar nachten opgebleven in het vorige hostel) ontmoet ze hier toevallig wat bekende uit eerdere hostels en is ze weer snel onder de pannen. We horen van een afstandje de karaoke en herkennen Lynn meerdere keren als ABBA of Amy Winehouse gezongen wordt. Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft! 😃Leer más