The time has come to travel the world!
USA HERE WE COME!
✈️▪️San Francisco ▪️ Yosemite ▪️ Sequoia ▪️ Red Rock ▪️ Las Vegas ▪️ San Diego ▪️ Los Angeles ▪️✈️
Nederland, Nederland
  • Dzień 10

VIVAAAAA LAS VEGAS DEEL 3

18 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ 🌙 37 °C

BATTLE FIELD FOR BOYS

We slapen vandaag een beetje uit.
    Lekker om na al die dagen even rustig aan op te starten.
    De boys hebben vandaag samen een activiteit gepland staan. Ze gaan samen naar een battle field shooting ranch. Daar mogen ze schieten met een Glock en een vol automatisch vuurwapen!! Ik heb geregeld dat ze door een militaire Humvee worden opgehaald en daar naar toe worden gebracht, kick toch!

Om 11:20 staat de Humvee voor de deur en stappen de boys in! HAVE FUNNNN!

En ik? Ik ga twee dingen doen.
    1) Lekker bij t zwembad hangen
    2) Wassen

“Wassen??” hoor ik je denken, “Ben je niet goed?”
    Euhmmm ja wassen.
    Omdat we op door reis zijn, we met de auto reizen en we niet te veel wilde sjouwen steeds hebben we beperkt ingepakt.
    Daardoor hebben we maar twee koffers en trolley.
    Dus ja, sokken, onderbroeken, shirts…. dat moest even door de machine gehaald worden. En helemaal ideaal; hier hebben ze een Laundry room dus moeders gaat aan de was. Zo gepiept want alles wat niet in de droger kan hang je hier buiten en is (ik lieg niet) binnen 30 minuten kurkdroog! 🤣

Na 1,5 uur hoor ik dat de mannen in aantocht zijn. Nick is helemaal lyrisch en uitgelaten als tie het zwembad terrein op komt.
    “Dit was zo Fucking vet Ma!”
    Allebei hebben ze hun schietschijf mee en een tof T-shirt en het eerste uur praten we over wat ze allemaal hebben gezien en hoe alles werkte! Missie geslaagd, mannen blij!

We besluiten de rest vd middag bij t zwembad te hangen want het is gewoon te warm om iets buiten te ondernemen (lees vorig verhaal)

Na t douchen gaan we rond 17:30 op pad.
    Missie; Maup wil naar een winkel van t merk Psycho Bunny, ik wil graag de fontein show van het Bellagio zien en Nick vindt alles best want er valt genoeg te zien zegt hij. En eigenlijk heeft hij daar gelijk in!

En zo deelde we de avond in. Maup kocht een vet shirt, we liepen hotels door, raakte de weg letterlijk kwijt in het MGM hotel 😮‍💨, aten lekker bbq kip bij t reuzenrad 🎡
    Keken naar de toffe water show van de fontein, liepen nog meer hotels door en liepen zo langzaam aan door naar ons resort.

Wat een stad!
    Wat een geweldige dagen!
    Wat een hitte!
    We zijn eigenlijk nog niet uitgekeken maar San Diego wacht al op ons en dus gaan we de koffers weer klaar maken…. Op naar morgen, op naar de Comic Con!

….
    So long bitchesssssss 😜

• Dzień 10

BROKEN RECORDS

18 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ ☀️ 44 °C

JE BENT IN DE DESERT OF NIET!

Ik krijg veel berichtjes van mensen die zich afvragen of wij iets merken van de hitte.

Als je mee hebt gelezen weet je dat we t heet hebben. Local people hier zeggen zelfs dat het heet is.
    Gisteren werd er een record voor de stad verbroken

📰 BREAKING NEWS 📰

“LAS VEGAS — Bezoekers van Las Vegas stapten vrijdag even naar buiten om foto's te maken en werden geraakt door hoogovenlucht. Maar de meesten zullen hun vakantie doorbrengen in een heel ander klimaat - in casino's waar de kille airconditioning misschien een lichte trui nodig heeft.
    Ondertussen waren artsen op de eerste hulp getuige van een andere wereld, aangezien uitgedroogde bouwvakkers, flauwgevallen oudere bewoners en anderen dit weekend leden aan een intense hittegolf die dit weekend het hoogste record van 117 graden Fahrenheit van de stad van 47,2 graden Celsius dreigde te breken.”

Alles rustig aan, veeeeel drinken, vandaag lekker zwemmen en proberen zoveel mogelijk de schaduw en airco op te zoeken.
    We gaan vandaag dan ook niet eerder dan 18:00 iets ondernemen en dan nog is de temperatuur bizar hoog.

Morgen wordt het nog warmer maar dan rijden wij al weer door…..

Tot zover The Weather reports 🔥🔥🔥

• Dzień 9

VIVAAAAA LAS VEGAS DEEL 2

17 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ 🌙 39 °C

Nadat we Caesars Palace hebben verlaten stappen we een nieuwe wereld in!
    Eentje met heeeeel veeeel lichtjes, lampjes, led licht, billboards, muziek enzzzz alles wat je dus niet ziet als het nog licht is. En tijdens het eten zakte de zon en kwam de magie tot leven!
    Waar te beginnen?? We willen de Gondels zien in The Venetian, we willen de grote globe “The Sphere” zien die sinds 4 juli werkzaam is, we willen de fontein show zijn bij het Bellagio we willen we willen zooo veel. Maar dat gaan niet nu allemaal redden.

We besluiten richting the Sphere te lopen. S’werelds grootste ronde gebouw welke aan de buiten zijde volledig is voorzien van LED verlichting. Hier op projecteren ze diverse bewegende beelden, om je ogen uit te kijken! Wij waren er wellicht een beetje laat want wij zagen op een halloween pompoen en een projectie van standbeelden waarna de globe veranderde in een maan die om z’n as draait (zie filmpje)
    Na alles bewondert te hebben besluiten we terug te lopen. Langs de gondels, langs alles grote hotels maar nu al zijn we te laat voor de fontein show dus die doen we morgen.

Ondertussen drinken we veeel want tis rond 23:30 nog 37°gr
    Eenmaal terug in t hotel zijn we versleten, pijn in onze benen (ook gek na die trails😅) en voeten.
    De airco is zeer welkom en we slapen vast als roosjes…..

Morgen gaan de mannen samen naar een Battle field om daar te schieten met echte vuurwapens!

Truste

• Dzień 9

VIVAAAAA LAS VEGAS

17 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ ⛅ 44 °C

SINCITY

Beetje later dan je verwacht van ons maar gisteren waren we te laat terug om nog een heeeeel verhaal te tikken 😅 Maar we zijn er hoor….. VEGAS BABY!!

We vertrokken rond 10:00 uit Mojave en konden om 13:30 al lekker inchecken in ons app. En wat voor een! Waar de de afgelopen dagen met 3 volwassenen een redelijk klein hok/kamer/tent moesten delen is dit echt heeeerlijk. Desert Rose Resort net even naast de Strip*.

Nadat we alles op de kamer hadden gezet, waren bij gekomen in de airco gingen we toch even op onderzoek uit. Slim? Euhmm ja je bent maar een keer in Vegas en ach die warmte komen we ook wel te boven….dachten we! 😅

Naar de Strip* is zo’n 10 min lopen en eenmaal aangekomen waren we alle drie zeik en zeik nat van t zweten…. Tering dit is heet! Maar hier komt het mooie; de Strip* bestaat uit een aaneenschakeling van hotels en al deze hotels hebben onder hun kamer letterlijk Alexandriums gebouwd (je weet niet wat je ziet!) En al deze gebouwen zijn voorzien van airco dus je snapt al hoe wij liepen! 🤣
    Overigens dit zijn Alexandriums met Gucci, Louis, Tag, Boss, Prada, Chloé enzzzzz dr zit geen Action tussen om vervolgens een
    😉
    Om vervolgens een verdieping lager te kunnen verdrinken in gokkasten 🎰

We lopen van de ene; KIJK DAN, MOET JE DAT ZIEN, in de volgende TERING KIJK DAN, SJESUS DAT KAN TOCH NIET 😮😮😮😮

We lopen lopen lopen en zijn dan toch al ruim 1,5 uur onderweg (herkennen jullie dit nog uit SF 🤪) en besluiten dan toch terug te gaan. De thermometer slaat 113°F aan (Google zelf) en we zijn kapot. Vanavond als het afgekoeld is gaan we slenteren en nog meer genieten.

We gaan lekker bij t zwembad liggen, nemen een splons in het heerlijk verkoe….warme water en besluiten tegen 17:30 naar de kamer te gaan.

Om 20:00 reserveren we bij Trevi (Italiaans) voor het avondeten. We hebben maat gegoocheld want hoe kies je hier überhaupt wie wat en waar je gaat eten???

19:30 vertrekken we maar om 19:55 zijn we een desillusie rijker want het was echt best een eind lopen!
    Oh ja en zei ik; als het in de avond afgekoeld is??? Hahahahaha lolbroek!

Trevi ligt in het Alexandrium van Ceasers Palace en we zoeken ons een slag in de rondte maar het was het meer dan waard!
    In dit gebouw waan je je buiten door het geweldige plafond en alles is Romeins/Grieks afgezet! Surrealistisch zeg, we snappen er alle drie niks van, dat dit kan, in
    de middle of the fucking desert 🏜️

We eten heerlijk en besluiten daarna wel snel door te lopen want er valt zooooo veel te zien…… kijk je mee!

Wordt vervolgd!

• Dzień 8

CODE ROOD 🔥

16 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ ☀️ 43 °C

BLOED HEET 🥵

Neeeeee we zeuren niet, echt niet….
    Maar tering het is heet hier!

Al in de vroege ochtend zon (08:00) met m’n koffie voor de deur in niemandsland is het
    30°gr and going up

We pakken wederom de auto helemaal in en gaan rond de klok van 09:30 rijden.
    Vandaag vertrekken we naar Mojave. Een tussenstop onderweg naar Vivaaaa Las Vegas. Het ligt op zo’n drie uur van Sequoia.

Wat een bijzondere (rare) plek is dit.
    Niet echt een stadje maar meer een arbeidersgemeenschap en toch eigenlijk ook wel een pauperwijk.

De reden dat we Mojave aan doen is het Red Rock nationale Park wat bekend staat om de rode rotsachtige formaties en dat ligt vlak in de buurt.

We mogen pas om 16:00 inchecken en er is geen receptie aanwezig om alvast bagage achter te laten.
    Bepakt en bezakt rijden we dan ook maar door naar Red Rock. We willen daar een trail lopen maar kleine note; er is voor vandaag een hete waarschuwing afgegeven. 🔥🔥
    Nou zijn wij niet bang van een code rood, in NL betekend dit doorgaans dat er niet echt iets aan de hand is 😜
    Als we aankomen bij Red Rock tikt de thermostaat 43°gr aan. Oké, euhmmmm mss toch wel serieus nemen.
    De trail die we in gedachte hebben wordt um niet, daar doen we ons geen van drieënnegentig plezier mee. Maar dat neemt niet weg dat we als nog even de omgevenen kunnen verkennen en alleen dat al is (wederom) errug imposant. Fuck wat een mooie kleuren en hoe nietig we zijn ten overstaande van dit gebergte. En dan zijn we ons er van bewust dat dit niet eens het echt echte Red Rock is want dat ligt bij Vegas en is nog groter dan dit, maar even goed wel Red Rocks.

Na 20 min rond wandelen, foto’s maken en van t uitzicht genieten vluchten we de auto in met de airco op standje diepvries 😮‍💨

We rijden terug en na veel moeite kunnen e eindelijk inchecken en de kamer in.
    Ondanks dat dit plaatsje niet echt je-van-het is, is de kamer wel top! Sterker nog, er is zelf tv met streaming dienst 😎

Ons plan verder voor vandaag?
    Straks een dikke steak eten bij Black Angus en daarna lekker een filmpje kijken op bed!

Netflix & chill 💯

Morgen…….VIVAAAAA LAS VEGAS!! 🤑🎰

• Dzień 7

SHINE BRIGHT LIKE A 💎

15 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ 🌙 28 °C

IN THE MIDDLE OF NOWHERE….

Na het eten een bak koffie mee van t restaurant. Onze buurvrouw zit buiten met dr hond. Voor we t weten zijn we 3 uur verder en hebben we een heerlijke avond achter de rug met de klets grage buurvrouw.

Eerlijk…..ik heb nog geen Amerikaan meegemaakt die niet vriendelijk was.
    Niet op straat, niet in de winkels, niet in de restaurants. Daar mogen wij Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen!!

Vlak voor dat we naar binnen gaan beseffen we ineens dat de hemel vol staat met sterren. Heel normaal zou je zeggen. Maar normaal vind ik dat niet want in NL zal je dit zelden tot nooit zien…

T wordt op de foto toch nooit zo mooi als in t echt…..✨maar ik probeerde het toch!

Truste

• Dzień 7

SEQUOIA GRANT GROVE

15 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ ☀️ 32 °C

HOGE BOMEN…..

Vandaag minder vroeg dan gisteren maar even goed vroeg in de ochtend stonden we op. Alles rond 09:30 in de auto geladen, sleutels afgegeven en plankgas naar het volgende punt…… WALMART!!! 😎😎
    En deze was nogggggg groter!

Nee zonder gekheid. Ideaal als je veel onderweg bent is veel drinken en wat lekker bij je voor als het verkeer toch tegen zit.
    De gemiddelde temperatuur is hier zo’n 35/40°gr dus wel drinken ons een slag in de rondte.

Na de Walmart reden we door naar Dunlap, een klein dorpje vlakbij het Sequoia National Park (voor de leek; hier staan s’werelds grootste bomen)
    We slapen vannacht bij Gena’s place.
    Dit is voor mij nou echt een typisch Amerikaans motel. Langs een weg, met 3x niks, in de bergen staat er ineens een motel en dat heeft ook nog een restaurant!

We hebben wederom een klein hok maaaaar met bathroom and toilet! Top! OHRA en vergeet de airco niet 😎

We voelen ons meteen welkom, mogen de koffers al achter laten al is zelfs de kamer nog niet helemaal klaar en we kunnen meteen lekker lunchen, goud!

Hierna rijden we door naar Grant grove, een gedeelte van het Sequoia Nationale park.

Ook hier vallen onze monden weer op van verbazing! 😲 Als je dit op plaatjes ziet zou je nooit geloven dat ze echt zo groot zijn!
    We besteden de rest van de dag in t park waar je overal met de auto naar toe kan rijden.

We lopen een trail bij de (een na) grootste boom van de wereld en doen daarna nog een trail naar de overblijfselen (afgezogen stuk stam voet) van de grootste boom ooit!
    Look it up; Marc Twain tree 🌲

Nu zijn we terug bij Gena, duiken zo onder de douch en gaan dan lekker wat eten.

Morgen rijden we door naar Mojave….. that’s the desert 🏜️

Have a good one ✌🏼

• Dzień 6

THE HILLSSSSS COME ALIVE…..🎶

14 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ ☀️ 26 °C

TER%#^ VROEG!

Vandaag een dag Yosemite National Park.
    Om de gekte van daar komen, parkeren zoeken enzz te omzeilen boekte we kaartje voor de Yarts. Een mooi shuttle systeem wat je van A naar B brengt. In ons geval van onze luxe tent naar Yosemite park.

Onze wekker ging vroeg, 06:30 !
    07:15 moesten we gaan lopen naar de halte om toch wel rond 07:45 de bus te redden.

De nacht was 🥴 mwah…. De airco stond te loeien en die heeft slechts 1 stand AAN op standje Antarctica 🥶 De dikke dekbedden waren dus geen overbodige luxe 😅

De bus was netjes op tijd en de rit er naartoe was wel 5 kwartier. Geen ding als je al die tijd door ongerepte natuur rijd en je van de ene verbazing in de andere valt door het enorme gebergte! Onze bus chauffeur heeft duidelijk ervaring op deze weg want soms zag ik de afgrond zoooo dichtbij komen! 🤯

09:10 rijden we Yosemite Valley in en laten ons informeren bij het Info Centre.
    We willen de John Muir Trail lopen die evt over gaat in de Mist Trail.
    De start ligt op 2 Miles (3,2 KM) dus al meteen in de benen.

Wat een landschap 🤩😍
    We vallen van de ene verbazing in de andere en zien steeds meer en meeer en meeeeer bergen 🏔️
    De trail zeg “gemiddeld” te zijn, voor ons dus prima want ik weet al te goed dat wij echt guppen zijn op dit vlak!

We wandelen ons asssss off, langs het bulderende water, rotswanden en heel veel bomen.
    We steken een brug over, vullen onze waterflessen bij en lopen richting de T splitsing. Rechtdoor voor de Mist trail, rechtsaf voor de John Muir trail verder.
    We besluiten te bikkelen en gaan rechtdoor richting de giga waterval. Hoog, hoger, smaller, relling…. Mensen die Maup goed genoeg kennen weten dat hij op nieuwe Nikes al hoogte vrees krijgt en Nick is niet echt fan van deze hoogtes dus hun waren leidend in of we door gingen of niet!
    Bikkels! Allebei!
    We liepen door tot we zo hoog waren dat we klets nat werden van de waterval. Dit was genoeg, hoog genoeg en dus dat zelfde stijle pad weer terug naar beneden.
    Pjoehhh we made it!

Toen nog een stuk de andere kant op gelopen en toen onze benen het echt wel bijna op gaven zijn we lekker omgekeerden hebben we de hele route terug gelopen.

Op de rotsen eerst even eten en drinken want wat je hier verbrand is niet normaal.
    Al die nieuwsgierige eekhoorns gingen er bijna met onze lunch vandoor 🤣
    Als compromis gaven we hem een kers 🍒 whahaha 🤣 gek beest, die was zo op!

Vlak voor einde werd de rivier iets rustiger en hebben we ff gepootje-baait in het ijs water. Omg ik wil niet weten hoe het voelt als je d’r in zou vallen! 🥶🏔️

KAPOT 2.0 kwamen we terug bij t Info Centre
    Daar aten we een ijsje en dronken een ijskoud drankje uit de shop! Wel verdient!

Officieel ging onze bus pas 17:30 maar gelukkig mochten we met die van 16:00 mee
    Zojuist lekker gegeten….

Wat een fucking bijzondere dag
    Wat een bizarre plek
    Wat een andere wereld
    Dit gaan we nooit vergeten

Morgen rijden we door naar Sequoia
    Daar staan de grootste bomen ter wereld…

Maan nu eerst Netflix and chill 😎

• Dzień 5

SF ~> YOSEMITE

13 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ 🌙 24 °C

LEAVING THE CITY

Vandaag rijden we van SF naar Yosemite.
    We doen chill aan en stappen om 10:30 de auto in.
    Maup wil onderweg graag nog even bij een Funko winkel kijken en ik wil graag naar De Walmart 😎 dus maken we twee stops.
    We beginnen met file want SF uit komen doe je niet zomaar, traffic is heavy!

Met zo’n 45 min zijn we bij de Funkoshop.
    Een waar walhalla voor Maup en uiteraard maken we een praatje over onze buddy Rahul, de SDCC en Fundays.
    Stuk voor stuk allemaal vriendelijk, we zijn nog geen “norse” Amerikaan tegen gekomen…

Overigens…. De temperatuur ging van 14°gr naar 34°gr binnen 45 min tijd. 😎 Mooi, klaar met de fogggggg!

Door naar de volgende stop; Walmart!
    Wat je daar ziet is oneindig en is een beetje te vergelijken met de CarreFours van België, groot, groter….GROOTST!
    We slaan goed in want bij onze volgende stops zal niet veel in de buurt zitten!

Door naar Yosemite, dik twee uur rijden nog maar we genieten van het uitzicht, het rijden op Cruz controle en de muziek! Langleven CarPlay en Spotify!
    We duiken steeds verder de bergen in en onze oren voelen de druk bij iedere bocht verder omhoog! Kick, hier kwamen we voor!

Na vele kronkel weggetjes komen we uit bij
    Yosemite Bug Resort.
    Een soort Roompot-achtig maar dan veel gaver 🤩

We hebben een deluxe tent en moeten 40 tredes op 🥵🥵 En Maup maar sjouwen met die dikke koffers!
    Wat is dit gaaf zeg. In the middle of nowhere….

Vanavond aten we hier in t café en hebben daarna lekker bij de “tent” gechilled.

Nu slapen…. Morgen de bus van 07:45 naar Yosemite Valley!

Truste 😴

• Dzień 5

ON THE ROAD

13 lipca 2023, Stany Zjednoczone ⋅ ☀️ 36 °C

Even om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen bij Yosemite Bug Resort.

Straks eerst eten en dan het hele verhaal!

PS kijk ff naar het temperatuur verschil 😊

Dołącz do nas:

FindPenguins dla iOSFindPenguins dla systemu Android