The time has come to travel the world!
USA HERE WE COME!
✈️▪️San Francisco ▪️ Yosemite ▪️ Sequoia ▪️ Red Rock ▪️ Las Vegas ▪️ San Diego ▪️ Los Angeles ▪️✈️
Nederland, Nederland
  • THE FORCE WAS STRONG

May 8 in the Netherlands ⋅ ☀️ 14 °C

THE FORCE WAS STRONG

Tokyo? Echt? Hahahaha iedereen die het hoort reageert wel positief, willen graag ook naar Japan maar doen het dan toch niet. We gaan in totaal met zn 5-en; Maup, Nick, Tony, Sanie (Funko vrienden) & me 😉
    De eerste reden is toch wel de Starwars Convention maar tevens willen we allemaal heel graag meer van de wereld zien en Japan stond hoog op het lijstje.

Een lange tijd leek het nog een soort van ver weg maar toen we ineens te horen kregen dat de kaarten van de Starwars Convention van 2 op 3 mei in de verkoop gingen begon het bij mij te kriebelen.
    Als je mee hebt gelezen voor en tijdens onze reis naar de USA in 2023, dan weet je dat ik nogal van het plannen ben en ook iets met touwtjes in handen 🤪dus ging ik alvast aan de slag.

Tegenwoordig is Chat GPT een hele dikke vriend geworden. Toen ik Chat GPT dan ook vroeg om voor mij een mooie reis samen te stellen op basis van een datum en een aantal plaatsen was er snel een complete route gepland. Helemaal leuk! Ik ging op basis van die route dan al snel door naar Booking.com en boekte meteen een aantal app in Tokyo en vlakbij Mount Fuji.

Maar ja, als je geen kaarten hebt voor de Convention, ga je dan nog wel? Of.... Wie gaan er dan alsnog mee? Dus de nacht van 2 op 3 mei was er eentje waarbij we met samen geknepen billen weer als "Ground controle" met 100 schermen probeerde de wachtrij in te stappen. Voor jullie die denken...."Wat doet die meid moeilijk....!" IYKYK! I rest my case.

Gelukkig was the force strong die nacht want we bemachtigde, met behulp van een insider uit de USA, voor 5 man kaartjes voor 2 dagen. WHOOOOOOHOOOOOOWWW!!

TOKYO HERE WE COME!! 🏯🎎

THE DAYS AFTER

July 28, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 22 °C

WIE WAT & WAAR

Alles poesjes weer lekker thuis, tig wassen verder en alle koffers leeg geruimd…..Jetleg kickt in maaaar we bikkelen door, gewoon in t ritme om er zo snel mogelijk vanaf te zijn 😵‍💫

Als jij altijd mee hebt gelezen dan hoop ik dat je hebt genoten van onze verhalen en avonturen. Bedankt voor de likes & de opmerkingen, zo werd het nog interactiever.

Wellicht hebben we je geïnspireerd om ook een reis als deze te gaan maken, wie weet was je t al van plan en heeft onze trip je alvast mee genomen in al het leuks wat jou nog te wachten staat…

Ik zal hier een opsomming maken van waar we de auto huurde, welke hotels we boekte en evt tips voor steden waar we zijn geweest.

Note vooraf; al het onderstaande is in veeeeeelvoud te vinden op het internet en bij verschillende boekings maatschappijen.
    Ik geef hier slecht aan hoe wij dit gedaan hebben.

DE VLUCHT
    Al zeer ruim van te voren, ong 6 maanden, boekte ik onze vlucht. Ik wilde graag via Lufthansa want hun recensies waren goed.
    Ik boekte via Tix.nl een retour vlucht bij Lufthansa.
    De heen reis hadden vlogen wij ook uit naam van Lufthansa. Mooi vliegtuig, groot maar eerlijk gezegd iets te weinig beenruimte, te iele stoelen, en zeer weinig eten en drinken dat aangeboden wordt, wij hadden na 11 uur vliegen best honger want 1,5 uur na opstijgen kregen we een kleine warme maaltijd en zo’n 2 uur voor landen een mueslireep. Dit besefte wij ons pas na de terug vlucht. Want die ging, uit naam van Lufthansa, met United Airlines. Van inchecken, boarden tot de laatste minuut tot in de puntjes verzorgd. Je krijgt veel eten en drinken aangeboden, fijne ruime stoelen, goede beenruimte en een zeeeeer ruime keus aan onboard entertainment! Dit was een reis

DE AUTO
    Via de site EasyTerra (een vergelijkingssite) heb ik onze auto gehuurd bij Budget. Wat zo makkelijk is, is dat we tot 24 uur van te voren nog van auto kan wisselen en dat je het reeds betaalde geld weer terug gestoord krijgt. De auto’s verschillen per dag in huurprijs aan de hand van vraag en aanbod. Zo ging onze auto van €1050,00 naar €795,00 voor 15 dagen huur, in een tijdsbestek van enkele weken. In de gaten houden dus….
    Wij gingen voor een SUV met 5 deuren, bijvoorkeur de Ford Escape, met een ruime kofferbak voor de koffers. We namen het hele pakket met verzekeringen, kilometer vrij, tweede bestuurder, one way fee (want halen in SF inleveren in LA) en inleveren met lege tank. Dit kost alles bij elkaar iets meer maar je weet nooit waar je in beland! Navigatie deden wij met de telefoons via de 5G (volgende punt)
    Afhalen en wegbrengen van de wagen was voor ons wat nieuw maar verliep prima.

INTERNET
    Wij gingen voor een onbeperkte data bundel van HolaFly.
    Dit is een E-Sim die je installeert en via de app wijst alles zich vanzelf
    20 dagen onbeperkt internet voor €57,95

HOTELS/MOTELS/RESORTS
    Toen onze route vast stond ben ik gaan kijken naar accommodaties waar we konden overnachten. Ik boekte alles via Booking.com. Dit omdat je alles kan annuleren zodra je weer wat leukers, mooiers, goedkoper, dichterbij vind. En geloof mij, als je je gaat verdiepen in de steden waar je verblijft kom je meer te weten over de wijken en zie je van zelf of de wijk veilig is, er genoeg te doen is in de omgeving en of de bezienswaardigheden op bv loop afstand zijn of te doen met het OV

HIER VERBLEVEN WIJ
    San Francisco; The Cow Hollow
    Op de grens van de Cow Hollow en Marina Aria. Een fijn hotel, mooie ruime kamer, langs een drukke weg, goede parkeer ruimte onder het hotel, veel restaurants/supermarkt/Starbucks in de buurt en als je net als wij het niet erg vindt om een stuk te wandelen dan is het ideaal gelegen. Je loopt in 15 min naar bv Fishermans Wharf.
    Om in the city te komen neem je de bus die achter het hotel stopt!

Yosemite; Yosemite Bug Resort
    Op een uur rijden vanaf het National Park ligt dit complex. Het is vrij primitief maar des te leuker om te zijn. Je hebt er cabins maar ook, net als wij hadden, deluxe tenten. Ordinair gezegd een schuur met een tent er omheen! Maaaaar wel airco!!
    Badkamer en wc werkte als op een echte camping en dus loop je met je spullen op en neer voor een douche beurt of een 💩
    Er zit een leuk restaurant bij wat lekker eten verzorgd.
    TIP; Wil je drukke qua parkeren en het park binnen komen vermijden? Boek dat een retourtje met de bus. Dit doe je via Yarts en dat wijst zichzelf. Ga je toch met de auto boek dan van te voren je ticket om binnen te komen in t park.

Sequoia; Gena’s Sierra Inn
    Geweldig! Langs de kronkelweg de bergen in ligt tegen de berg aan deze kleine lodge.
    Ik vind het typisch Amerikaans, zo uit de film.
    Een kleine kamer met een stapelbed en een 1pers bed met eigen badkamer en wc ennnn airco!
    Ook een eigen restaurant en alle mede werkers even vriendelijk en aardig, we hebben voor de ene nacht genoten!

Mojave: Economy Motel
    Mooi opgeknapt motel met even mooie kamers met koelkast en mooie douche.
    Beetje een gevecht om in te checken maar dat loste zichzelf op.
    Het stadje wil je niet dood gevonden worden maar dat kon je al lezen in m’n footprint 👣
    Voor 1 nacht goed genoeg.

Las Vegas; The Desert Rose Resort
    TOP! Heeeeeele grote ruime kamer met extra slaapkamer. Moooe douche, goeie keuken, zwembad, bar met eten en op z’n 12 min lopen van de Strip.
    TIP; wil je toch óp de Strip een hotel boeken, dit is niet duur, hou dan wel rekening met alle extra kosten zoals Resort Fee p.p. en tax wat nog een bovenop de prijs komt. Dit vinden wij zo zonde, want het geeft je haast geen toegevoegde waarde. Je kamer kan alsnog aan de achterzijde van t hotel zitten en dan kijk je uit op de parkeerplaats 😜

San Diego; The US Grant
    Luxe, luxer, luxxxxxxssstttttt!
    En ik had daar niks mee.
    Dit hotel konden we regelen omdat we naar Comic Con gingen en dus gereduceerd was (kuchkuch 😮‍💨)
    Van Bellboy tot open geslagen bedden, badjassen, slippers enzzzz
    We hebben genoten maar we zouden dit nooooooit boeken voor de Roadtrip.
    Maar als een ander je niet kietelt 😏

Los Angelos; The Dixie Hollywood
    Een motel met een hele grote kamer en net als in Vegas voorzien van alles.
    Toch echter net net niet af…scheve deurtjes, viezig maar mooi afgestyled om te verdoezelen. Ook de buurt was mwahhh
    Veel vervelende zwerver maar ook dat had je al gelezen.
    Prijs kwaliteit was dit dan ook niet echt een goeie maar voor LA begrippen een van de betere voor een lagere prijs.

Zo!
    Nu weten jullie een beetje meer qua in’s & outs van onze trip en hopelijk hebben jullie er iets aan….

Inmiddels bezig met m’n foto boek!
    Omg, alleen SF heeft al 28 pag 🤯
    Dat wordt wat…..

Tot snel!
    En bedankt voor het mee lezen ❤️

HOME SWEET HOME

July 24, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

THUIS WORDT ER OP ONS GEWACHT! ♥︎

Gelukkig gisteren avond al de koffers in orde gemaakt. Een heel gevecht want al op de heen weg zaten de koffers aan de max van vulling en aan kilo’s dus alles proberen effectief in te pakken.
    De extra trolley die we gisteren kochten zit vol met Funko poppen, de twee middelste met al onze kleding en toilet spullen. De andere trolley zit vol met wasgoed…en dan had ik in Vegas al twee wassen gedraaid 🤓

Gezien de ochtend spits (of, wanneer is het niet druk in LA?!) besluiten we om 08:00 te vertrekken. We vliegen 11:35 maar moeten de auto nog terug brengen en we hebben geen ideeeee hoe dat zal gaan.

Het is druk maar de files zijn er haast niet.
    We zijn rond 08:45 bij Budget en leveren de auto in. Dit gaat net zo gek als we kwamen want je zet je auto erbij in de rij, laat de sleutels in de auto en that’s it folks! 😳
    Nou prima, weg = weg
    De bus die ons naar de terminal 7 brengt staat vrijwel meteen voor onze neus en dus stappen we in en 10 min later weer uit, top geregeld!

We besluiten eerst de koffers te dumpen en dan willen de mannen nog even roken.
    Binnen zetten we de grootste koffer op de weegschaal ⚖️ 50,5 lbs, LBS? Kak hoeveel is dat? De labels gaan er omheen en we geven ze af bij de bagage drop off. Een snelle berekening in Google zegt mij dat 50 lbs 22,6 kg is 😂😂 er had geen shirt meer bij gekund!

We lopen nog even naar buiten, peuk, sappie (want hier mag je niks mee door de douane) en dan begeven we ons naar security en door de poortjes.

Deze stop was het begin van het einde van deze mooie reis…..balen! Ik had echt nog wel een week door kunnen reizen maar het was goed zo! Alleen het weer straks in Rotjeknor🌦️🌧️⛅️… daarvoor had ik ook nog wel langer voor weg willen blijven 😂

Thuis wordt er op ons gewacht….zowel door familie als door onze poezekinderen die overigens allemaal tot in den treuren verwend zijn!! Onze dank daarvoor is groot ❤️

NEXT STOP…….AMSTERDAM ✈️
    En nog voor het vliegtuig vertrokken sliepen de mannen al ☺️

LA…NOT AS PRETTY AS IT SEEMS

July 23, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

FROM HOLLYWOOD BOULEVARD TO BEVERLY HILLS

First things first… GATVERDAMME WAT EEN VIEZE STAD😵‍💫🤮
    Zo dat is er uit! Van alle mooie steden waar we op deze prachtige reis waren was er niet een zo goor als deze! Zwevers hebben ze overal maar deze zijn vies, vervelend, maak herrie en zijn allemaal gestoord! Toch zijn het ook maar mensen die er niet om gevraagd hebben maar daar later meer over.
    De stad is gewoon vies, stoepen vol met rotzooi, menselijke uitwerpselen en dit is dan HET HOLLYWOOD, DE BOULEVARD? Nou goed…. Dat dus.

Onze laatste dag in LA besteden we allereerst weeeeeer aan Funko 🤣🤣
    Dé Funko shop zit hier op Hollywood Boulevard en dus wagen we een gokje, gaan op tijd in de rij want ja jullie weten inmiddels hoe het werkt met de gekte om Funko heen. Als om 10:00 de deuren open gaan zijn we bijna als eerste binnen. Dit heeft als voordeel dat je als eerste exces hebt tot de exclusieve poppen en dus rennen we als malloten door de winkel!! Hahahaha jammer joh, dé poppen waar we op hoopte zijn er niet en dus maken we een rondje door de winkel.
    Maup waant zich in Madame Tussaud’s en gaat met alle Funko’s op de foto 😂 en laat een pop van zichzelf maken! Te grappig dat dat kan…
    We verlaten de store uiteraard niet met lege handen (creditcard stond toch al in de fik 😝) en vervolgen onze weg over Hollywood Blv en zo de Walk of Fame op. Dit is wederom zo’n “toch jammer” momentje want deze walk is niet zoals je ziet in magazines of in movies 🎥
    Vies, niet onderhouden, pauper winkels…. Je kan wel horen dat we licht teleurgesteld zijn toch? 😥

We besluiten lekker terug te gaan naar het hotel, iets te eten en dan eens te zien of Beverly Hills en omstreken dan wel de wauw factor heeft.
    Ik vraag m’n AI ChatGoat naar een goeie route door en die komt met het volgende;
    ——————————————————————————————————————————
    Als je alle mooie huizen in Beverly Hills wilt zien, is het een goed idee om een route te plannen die je langs de meest beroemde en prachtige buurten en straten voert. Hier zijn enkele suggesties voor een mooie route:

1. Start bij de hoofdingang van de Beverly Hills Hotel op Sunset Boulevard. Dit is een iconisch hotel en een perfecte plek om je tour te beginnen.

2. Rijd vervolgens naar Rodeo Drive, waar je enkele van de meest exclusieve winkels en boetieks ter wereld vindt. Je kunt langs de straat rijden en genieten van de luxe ambiance.

3. Ga verder naar de buurt van Trousdale Estates, waar zich veel prachtige en indrukwekkende huizen bevinden. Je kunt door de straten rijden en de architectuur bewonderen.

4. Bezoek daarna de buurt van The Flats. Dit gebied staat bekend om zijn brede lanen en prachtige landhuizen.

5. Rijd verder naar de wijk Beverly Park, waar veel beroemdheden hun huizen hebben. Hier vind je enorme landgoederen en weelderige villa's.

6. Sluit je tour af met een bezoek aan Mulholland Drive, een beroemde schilderachtige weg in de Hollywood Hills. Hier kun je genieten van prachtige uitzichten op de stad en de huizen in de heuvels bewonderen.

Houd er rekening mee dat sommige delen van Beverly Hills privéterrein zijn en mogelijk niet toegankelijk zijn voor het publiek. Zorg ervoor dat je de verkeersregels en eventuele beperkingen respecteert tijdens je tour. Geniet van je ontdekkingstocht door de prachtige huizen van Beverly Hills!
    ——————————————————————————————————————————

Privé terrein? Dat klinkt interessant 😉
    En zo reden we deze route. En moet gezegd worden, tis een mooie route, prachtige huizen, heel schoon maar niet heeeeeel veel mooier dan een dikke wijk in ons nederlandje….maar mss zijn we gewoon te nuchter.
    Nick bedenkt zich ineens dat de Playboy Mansion hier ook moet staan 😏 dus we zoeken het op en binnen 3 min rijden we door die laan…. Helaas zien we niks want Hugh heeft er hele hoge hekken omheen gezet…. Ook gek 😝😝
    Als we uiteindelijk door willen rijden naar de Hollywood Hills voor the famous Hollywood sign leid Google ons een weg op waar ineens bordjes staan met “private - No photos allowed” en rijden tegen een dikke poort aan. Meteen spring daar een grote donkere guard uit die niet blij kijkt. Maup neemt het straatje link in en terwijl dat omhoog leid komen we langs een giga valley maar tevens een doodlopende weg. We keren om en ik besluit erven snel uit te springen VOOR EEN FOTO! TOCH?
    Als ik net weer m’n reet in de auto inzet staat de boos kijkende meneer ineens aan t einde van t laantje naar ons te kijken 👀 🤣KAK!
    We zetten ons beste Domme Toeristen hoofd op en vragen naar de weg…

Gelukkig wijs hij ons de weg maaaaaaar wat zit er nou in Gods naam achter dat grote hek in die dikke valley???
    Als we Googles blijken oa Bruce Springsteen, Justin Bieber, Samuel L Jackson enzzzz daar een huis te hebben……ohhhhhh oké 😂😂😂

Nou dan maar terug naar hotel.
    Onze reis komt nu toch echt op z’n eindje en we gaan koffers sorteren.
    Over koffers gesproken, we wippen nog even bij Target naar binnen voor een extra trolley voor de funkos die meteen mee gaan.
    Daarna nog een sport winkel in waar beiden heren slagen voor een tof paar schoenen!

Bij t inpakken van de koffers besluit Maup z’n Adidasjes hier te laten en ook wat “oude” shirts hoeven niet mee terug.
    Weet je nog dat ik schreef over de vele daklozen hier?
    We besluiten een tasje te maken met spullen die nog goed genoeg zijn maar wij niet meer gebruiken. Shirt, schoenen, handdoek, petje, drinken & eten wat over is, wat losgeld en wat snoep. Tegen over het hotel zit een dame in een hoekje, we besluiten haar het tasje te geven als we gaan eten.
    Op een briefje schreef ik;
    “Nothing much
    But more than nothing”
    Haar dankbaarheid is groot! Fijn!

Onderaan de streep zijn het ook mensen zoals jij en ik.
    Wij “verbrassen” geld deze vakantie en zij hebben niks….

Tomorrow we go home ❤️ at least we have one……

SURFING USA

July 22, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 29 °C

CALIFORNIA DREAMING

Brak, schor, moe, brak…. Zo worden we wakker! Wel met de euforie van Fundays in ons hoofd.

Vandaag verlaten we San Diego, verlaten we Rahul en zijn mooie familie. Raar! Toen we in mei in Londen waren zeiden we; nou tot over een paar maanden! Nu is het niet zeker wanneer we deze mensen ooit weer zullen zien. 😢

Gisteren avond al veel ingepakt dus vanochtend gelukkig geen stress. We checken uit om 10:15 en dan rijden ze de auto voor (dit wilde ik een keer gezegd hebben 🤪🤪)
    We brengen Rahul even naar het vliegveld want hun gaan met een huur auto terug naar San José, ze kwamen heen met het vliegtuig maar nemen nu alle poppen, incl onze, mee naar huis per auto. Vanaf daar zorgt Rahul dat onze poppen naar ons verstuurd worden!
    We zeggen gedag met een dikke knuffel en vervolgen ons weg naar Sacramento.

Nick wilde nmlk nog een keer graag vuurwapen schieten en aangezien dat hier allemaal zo makkelijk gaat (maaaaaar pas drinken en gokken op je 21e🥸) gaan we speciaal voor hem nog langs Sacramento om te schieten. Hij heeft de tijd van z’n leven! Mooi om hem zo te zien. Ik zie deze vakantie steeds meer een echte volwassen kerel ipv dat kleine jongentje, dat hij in mijn ogen nog is! 😍
    Na 45 min knallen op de baan komt het met Maup samen terug, gloeien zijn oren, staat er zweet op z’n rug en zou hij hier zomaar de hele dag kunnen blijven! Mooi!

Toch rijden we verder. Het verkeer is hier een grote HEL! Mannnn van de ene file zo de volgende in….we waren gewaarschuwd maar toch! 😝

Rond 15:00 checken we in in The Dixie Hollywood in Hollywood! Als we dachten dat we in Vegas in een grote kamer verbleven dan kunnen we ons lol hier wel op.
    2x kingsize bedden én een aparte slaapkamer met een extra kingsize bed. 😳
    We leggen de koffers kleden ons even om en besluiten dan de HEL weer in te gaan om ons richting Santa Monica te begeven.
    Daar willen we naar de iconische pier en lopen langs de boulevard van Venice beach 🏖️

Wat een ritje van 20 min zou zijn is nu 58 min maar ach, we zijn er toch!!
    We parkeren bijna aan t strand en lopen dan zo de pier op.
    Wauw “just like in the movies” is een goeie uitdrukking. En wat een mensen massa, iedereen had vandaag vast het zelfde idee als wij 😜

We wandelen de hele pier af, halen churro’s, een hotdog en nog lekker wat te drinken en lopen dan de boulevard af van Venice beach….
    En echt, het is zoals in de movie; mensen in de outdoor gym, mensen half naakt op skates, fietsers, skateboarders, iconische baywatch huisjes, palmbomen en veel mensen met honden.

Na dik 2,5 lopen we rustig aan terug naar de garage. De rit terug duurt net zo lang door…..juist FILE!!!!! Eenmaal terug gaan we nog lekker eten bij een Turks/Grieks restaurant, heeeeeerlijk zeg!

Onze een na laatste dag breekt morgen aan, jesus wat ging dit snel!
    Morgen Hollywood boulevard, Beverly Hill, Bell Air en de Walk of Fame ⭐️

Voor nu Truste en voor jullie daar aan die kant….. fijne zondag 😘

FOLLOW YOUR FUN

July 21, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

FUNDAYS

Dag twee van CC voor Maup. Hij gaat samen met Rahul rond 09:30 weer naar de Con. Mooi om te zien, buddy over the internet and now walking side by side in San Diego❤️

Nick en ik zijn lui! 🥱 We chillen op de kamer en gaan rond 11:30 nog even richting de Con.
    We treffen Maup en Rahul en doen iets later nog een poging om wat poppen te scoren.

Even ter info; Aangezien Maup Funko gek is is het doel de exclusieve poppen scoren die een speciale sticker hebben en super snel zijn uitverkocht. Een aantal dagen voor de Con mocht je je opgeven voor een exclusief plekje in de rij maar helaas hadden we dit keer geen geluk en moesten we in de rij naaaaa dat alle “lucky basterds” al poppen hadden gekocht. Toch was het geluk als nog met ons en konden Maup en Nick beiden Dé Freddy Toucan scoren. (Nerd info🤓)

Vandaag staat het grote Fundays event voor de deur en dus moeten we terug naar t hotel om ons om te kleden! Ja jaaaa we hebben een hele outfit 🏕️ Het thema is Camp Fundays. Ook Rahul en Fam gaan.

Even ter info; FUNDAYS
    Een exclusieve avond voor echt Funko lieverhebbers. 50.000 mensen wilde een kaartje, 2500 waren lucky genoeg er een te kopen, waaronder wij dus!
    Deze avond staat in het teken van 25 jaar Funko en dus grootser dan ooit. Op deze avond zijn er zoveel giveaway dat je het amper kan dragen als je weg gaat.
    En vergeet de locatie niet; The Rady Shell aan de haven van San Diego (Google het eens, je zal versteld staan!)
    Tevens bekende Amerikaanse mensen doen optredens. Echt Amerikaans en spectaculair dus. Om echt de beste plekken te krijgen (tafels gaan per 10 pers) staan sommigen al 08:00 sochtends in de rij. Zo ook een buddy van Rahul en dus schuiven wij om 16:00 aan.
    Zo schijnt dat te werken! Zie je dit al gebeuren in de Efteling? Jij 3 uur in de rij en dan schuiven we bij je buurvrouw nog ff 5 vrienden aan 🤯 Dat is dus heel normaal hier, lucky us 😎

Om 17:00 gaan de poorten OPEN
    Op dat momenten kies je ook welke team je wordt, er zijn er 4. Wij willen lumberjack zijn en dus gaat onze hele groep in die rij.
    We krijgen nu meteen al zo veel spullen dat we t niet kunnen dragen 🤣

Dan zoeken naar tafel 58….. en wat blijkt?!
    Vroeg in de rij werkt, we hebben de tafel voooooor aan tegen het podium aan.

Wat hierna gebeurd is voor een normaal mensen echt bijzonder….. alle dozen gaan open en iedereeeeen wordt gek van alle exclusieve poppen die er nu al in zitten!!! En de avond is niet eens begonnen!

Ook kregen we een pakket met eten; sandwich, chips en chocolate cookies.

Om 19:00 start de avond en ik kan je vertellen, als een mwahhh Funko liefhebbber was dit echt een avond zoals ik hem nog nooit meegemaakt heb. Als teams (ong 50 tafels van 10 pers per team) strijden we tegen elkaar en elke ronde kent een heel team als winnaar. De winnaars krijgen dan op hun beurt een exclusieve pop die de rest niet krijgt.
    Alles onder leiding van de CEO’s van Funko, verkleed als Rangers.
    Giveaways, Artiesten, giveaways, goed lopende show, giveaways, gezelligheid en had ik al gezegd giveaways?? 🤪 Wat een avond 🥹🤩 Rond 21:30 is het afgelopen, jammer! Iedereen bevind zich naar de uitgang en daar staat iedereen elkaar op te wachten want iedereen wil ruilen want iedereen uit een ander team heeft andere pop gekregen dus het “traden” gaat beginnen.
    Rond 22:15 zeggen we gedag tegen de helft van de groep en lopen bepakt en bezakt met Rahul en aanhang naar t hotel!
    Adrenaline suist nog door ons lijf dus het duurt even voor we “moe” zijn.
    Alle poppen worden uitgestald op bed en dat is een hoooooop! 🤩🤩🤩

Wat een avond
    Wat een poppen
    Wat een geweldige sfeer
    Wauw

En morgen?
    Morgen rijden we door naar LA

TRUSTE 😴

Ps meer foto’s volgen

COMIC CON

July 20, 2023 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

DAG 1

Vanaf ons hotel ligt alles op loop afstand.
    Zo ook het convention centre waar de Comic Con gegeven wordt.

Om 09:00 verzamelen we beneden en gaan lopen. De hele stad druist al en de zon schijnt behoorlijk.
    Hoe dichter we bij het centre komen hoe drukker het wordt. Voor de ingang staat al een behoorlijke rij dus we schuiven braaf aan. Na zo’n 30 min lopen de Con op.

We besluiten om op te splitsen en Rahul en z’n familie later te meeten op één afgesproken plek.

Waar te beginnen? Geeeen idee, zoveel te zien! We besluiten van helemaal links naar helemaal rechts te lopen en wel te zien wat er op ons af komt.
    Uiteindelijk bereiken we de Funko booth en al snel staat Maup met de een na de andere “funko friend” op de foto. Allemaal mensen die hij heeft leren kennen in de afgelopen jaren, net als Rahul.

Rond 14:30 gaan we even wat eten met allen en Nick en ik gaan daarna na een uurtje Con richting het hotel
    Maup blijft bij Rahul en die komen later samen terug

Nick en ik chillen lekker op de kamer tot Maup teug is.
    Rond 19:30 lopen we naar de Little Italie wijk en smullen van de pasta en de pizza’s

Morgen gaat Maup weer…. Nick en ik gaan lekker uitslapen en gaan daarna nog even een uurtje die kan op.
    Nou moet ik eerlijk zeggen; de beleving is geweldig maar de mensen massa maakt dat je niet rustig kan kijken en soms gewoon wordt meegenomen in the croud.
    En aangezien we morgen avond e grote Funko avond hebben, Fundays, doen wij het even mak aan!

Nu lekker douchen en het bedje in….

Truste

DOWNTOWN SAN DIEGO DEEL 2

July 19, 2023 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

MEET UP

Na het eten zijn we de buurt nog wat rond gelopen, en neeee niet zo heftig als de keren hiervoor waar we na “een rondje” ineens 10.000 stappen verder waren 😮‍💨

Alles draait hier om de Comic Con, deze stad ademt en leeft dat!
    Tis druk op straat, mensen in Cos-play (look it up) billboards, zaken afgezet enzzz

We lopen lekker terug naar t hotel en chillen nog wat tot Rahul & fam er zullen zijn en dat is rond 21:45

Nadat zij hun spullen hebben weg gezet gaan we benede nog een drankje doen, bij kletsen en nemen we de dag van morgen door….

09:00 sharp we leave!

Truste

DOWNTOWN SAN DIEGO

July 19, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 41 °C

COMIC CON HERE WE COME

We verlaten vandaag het bloedhete Vegas!
    Wel jammer want we hadden nog wel een hele avond hier kunnen besteden maar ach San Diego is calling.
    Het resort was echt een aanrader, mocht je ook naar Vegas gaan zou ik de Desert Resort willen aanraden 👍🏼

Voor we gaan rijden we nog langs het wereld beroemde “Welcome to Vegas” sign voor een foto…. En een selfie 🤪
    Maar goed, vandaag moesten we ff 5 uur rijden, de langste trip tijdens deze vakantie.
    We zijn inmiddels flink gewend aan de rijstijl hier en dat betekend linker en rechts inhalen, 15 mijl over het aangegeven snelheidslimiet rijden, stoppen voor stopborden…maar dan ook echt STOPPEN en rekening houden met vrachtwagens die overigens net zo debiel rijden als in Nederland.

Vlak voor San Diego zijn er helaas bosbranden 🔥 Dit kan onze route beïnvloeden maar gelukkig, voor ons, zien we nog geen pluimpje rook en rijden we 15:30 ons hotel binnen; The US Grant 🛎️

Hahahah als we dachten dat het allemaal niet gekker kon; koffers worden uit de auto gehaald, auto wordt weggezet voor ons, koffers met van de fancy karretjes naar biven gebracht en onze kamer ziet er behoorlijk gelikt uit!

Waarom dit hotel? Het past eigenlijk helemaal niet bij ons maaaaaar… omdat we kaartjes hebben voor de Comic Con konden we tegen gereduceerde prijs hier verblijven 😎 Ook onze buddy Rahul en z’n gezin verblijven hier en die zullen wij later meeten.

Nu gaan we eerst even eten….

Wordt vervolgd

VIVAAAAA LAS VEGAS DEEL 3

July 18, 2023 in the United States ⋅ 🌙 37 °C

BATTLE FIELD FOR BOYS

We slapen vandaag een beetje uit.
    Lekker om na al die dagen even rustig aan op te starten.
    De boys hebben vandaag samen een activiteit gepland staan. Ze gaan samen naar een battle field shooting ranch. Daar mogen ze schieten met een Glock en een vol automatisch vuurwapen!! Ik heb geregeld dat ze door een militaire Humvee worden opgehaald en daar naar toe worden gebracht, kick toch!

Om 11:20 staat de Humvee voor de deur en stappen de boys in! HAVE FUNNNN!

En ik? Ik ga twee dingen doen.
    1) Lekker bij t zwembad hangen
    2) Wassen

“Wassen??” hoor ik je denken, “Ben je niet goed?”
    Euhmmm ja wassen.
    Omdat we op door reis zijn, we met de auto reizen en we niet te veel wilde sjouwen steeds hebben we beperkt ingepakt.
    Daardoor hebben we maar twee koffers en trolley.
    Dus ja, sokken, onderbroeken, shirts…. dat moest even door de machine gehaald worden. En helemaal ideaal; hier hebben ze een Laundry room dus moeders gaat aan de was. Zo gepiept want alles wat niet in de droger kan hang je hier buiten en is (ik lieg niet) binnen 30 minuten kurkdroog! 🤣

Na 1,5 uur hoor ik dat de mannen in aantocht zijn. Nick is helemaal lyrisch en uitgelaten als tie het zwembad terrein op komt.
    “Dit was zo Fucking vet Ma!”
    Allebei hebben ze hun schietschijf mee en een tof T-shirt en het eerste uur praten we over wat ze allemaal hebben gezien en hoe alles werkte! Missie geslaagd, mannen blij!

We besluiten de rest vd middag bij t zwembad te hangen want het is gewoon te warm om iets buiten te ondernemen (lees vorig verhaal)

Na t douchen gaan we rond 17:30 op pad.
    Missie; Maup wil naar een winkel van t merk Psycho Bunny, ik wil graag de fontein show van het Bellagio zien en Nick vindt alles best want er valt genoeg te zien zegt hij. En eigenlijk heeft hij daar gelijk in!

En zo deelde we de avond in. Maup kocht een vet shirt, we liepen hotels door, raakte de weg letterlijk kwijt in het MGM hotel 😮‍💨, aten lekker bbq kip bij t reuzenrad 🎡
    Keken naar de toffe water show van de fontein, liepen nog meer hotels door en liepen zo langzaam aan door naar ons resort.

Wat een stad!
    Wat een geweldige dagen!
    Wat een hitte!
    We zijn eigenlijk nog niet uitgekeken maar San Diego wacht al op ons en dus gaan we de koffers weer klaar maken…. Op naar morgen, op naar de Comic Con!

….
    So long bitchesssssss 😜