traveled in 5 countries Read more

Weer terug in Canggu!

September 19, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Hoe anders onze laatste paar dagen besteden in Bali dan lekker chillen en surfen? Dus dat hebben we maar gedaan. Het surfen ging lekker en de golven waren gelukkig wat rustiger dan in Balian. Zelfs mijn eerste grotere golven kunnen rijden :) Merel pakte de golven met gemak en zat de hele tijd te grijnzen van plezier.Read more

Nusa Penida

September 18, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Penida was ook mooi om te zien, een stuk groter dan de andere twee eilanden maar veel dunner bevolkt. We navigeren naar Crystal Bay, een bekend strandje en redelijk goed te bereiken. Vanaf dat strand klommen we een heuvel over en kwamen we uit op een mooie baai met ons eigen privé strand! Heerlijk genieten daar, chillen en in de golven zwemmen. Toen we weer bij onze scooter waren vertrokken we naar Angel's Billabong, we kwamen al snel op kleine wegen met gaten en kuilen en uiteindelijk reden we op gravel en zand. Een flink avontuur om er eindelijk te komen maar het was wel de moeite waard. Een prachtige rotsbrug over het water en een ronde baai waar de golven flink tekeer gingen. Net daar rechts van gelegen lag een soort natuurlijke infinity pool met super helder water. Helaas was het toen weer tijd om te gaan, we hobbelen weer terug naar de haven waar we afgezet waren en pakten de lokale ferry terug die toevallig net vertrok. Dit kleine schuitje zette ons af bij de yellow bridge, en daar stond het hotel personeel al om ons achterop de scooter terug te brengen. Die avond echt top gegeten, mooie afsluiting voor Nusa. De volgende dag reizen we weer terug naar Bali waar onze scooters staan, vanaf de haven Sanur rijden we dan naar Canggu.Read more

Manta Madness

September 18, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

YEAH wat cool, snorkelen met mantra's! Wat zijn die beesten groot en mooi. We werden bij de spot "manta point" afgezet en gingen het water in. Na wat zwemmen en zoeken zagen we een zwarte vorm in het water dichterbij komen. Een manta zwom langs ons heen op armlengte afstand. Niet veel later zagen we er nog een, nee drie! Ze waren grote rondjes aan het zwemmen en het was supermooi om te zien. Toen we uiteindelijk terugkwamen naar de boot kwamen we er vier tegelijk tegen. Voldaan klommen we in de boot en koersten we naar de volgende spots. Die waren ook mooi maar konden niet op tegen de manta's. Met een beetje geduld konden we de schipper overhalen om ons op het eiland achter te laten. Daar regelden we een scooter om het eiland te verkennen.Read more

Nusa Lembongan

September 17, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Ha goede keus was dat zeg om naar Nusa te gaan, wat een mooi eiland en prachtige stranden en bovendien geen regen! . We verblijven bij Dinatah en de service is top, hele aardige mensen die vanalles voor ons regelen. Na aankomst hebben ze een scooter geregeld zodat we het eiland konden verkennen. Het eilandje ernaast konden we bereiken met een hangbrug waar maar eeen scooter per keer overheen kon, beetje gammel ding maar het ging prima. Het andere eilandje was ooknheel mooi. Helas was het eb en kon er niet gespronken worden van de rotsen. Die avond lekker gegeten en meteen tafel gereserveerd bij een van de populairste restaurants. In het hotel een snorkel trip geregeld voor de ochtend. Een bootje zou ons naar de snorkel spots brengen bij Nusa Penida (3e en grote eiland). Laatste keer snorkelen in Bali :)Read more

Ubud deel 2

September 16, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na de rijstvelden gingen we naar de Pura Tirta tempel, gewoon om het af te leren. En we zagen zowaar mensen bidden in de tempel, wat toch eigenlijk maar raar was omdat drommen toeristen om de mensen die bidden heen zwierven. Uit de tempel kwam water uit een hoop kranen en de lokale bevolking waste zich daarin tijdens het bidden, en zo gingen ze alle kranen af. Oja, bij deze tempel moesten we beide een sarong om, en wat stonden ze beeldig :) Aan het einde van de dag hebben we nog een bezoek gebracht aan monkey forest. Merel had aanvankelijk wat twijfels over de zogenaamde agressieve stelende apen die niet aardig zijn. Maar dat viel gelukkig heel erg mee, ze waren zelfs lief. Ze waren wel erg nieuwsgierig wat we in onze tas hadden maar die had de we van tevoren netjes dicht geknoopt. Het flesje water was ook erg interessant, daar beten ze kleine gaatjes in en waren dan verbaast dat er water uit kwam. Het park zelf was erg mooi, een leuke attractie, Die avond hadden we met twee andere apen een afspraak ;) Robert en Michiel waren ook in town dus dat was een mooi moment om samen te gaan eten en verhalen uit te wisselen. We hadden een lange zit aan tafel en aan het eind begon het te regen. Dus hardlopend door de regen terug naar de scooter en daarna naar het hotel. We waren wel een beetje klaar met dat geregen, het is tenslotte wel vakantie!
    Dus de volgende ochtend dachten we doei Ubud, we gaan er vandoor. Volgende bestemming; het prachtige eiland Nusa Lembongan. Maar voordat we de boot op gingen brachten heen we een bezoek aan de butterfly garden. Superveel vlinders in xl formaat. We konden de verzorgers ook bezig zien met de cocons ophangen, bijzonder. Ook hadden ze een mega mot, deze kon je zo oppakken en hij bleef netjes zitten. Wat ze verder voor nut hadden weet ik niet want ze leefden maar zes dagen (geen mond) en daarna gingen ze dood. Maargoed we hebben de foto's nog :)

Ubud

September 16, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Het zonnetje schijnt weer en wij gaan op pad om de omgeving van Ubud te verkennen. Het is een Balinese feestdag en we zien een hoop mensen in traditionele kledij, en veel vrouwen die allerlei grote fruitmanden op hun hoofd meedragen, leuk gezicht. Onderweg komen we een winkeltje tegen met allerlei houten spulletjes, borden, kisten, bootjes, stuurwielen, honderd miljoen miljard dingen. Er zaten zelfs nog Nederlandse teksten tussen. De ene ruimte was nog voller dan de andere, er lag genoeg alle souvenir shops op het eiland te voorzien :). Hierna vonden we een mooi restaurantje met een prachtige tuin. Diverse terassen en alleen met een super uitzicht op het groene woud en reisvelden, heerlijk chillen hier. De rijstvelden lagen er echt mooi bij in gebied, heel veel kleine veldjes door het heuvelachtige terrein.Read more

Denau Beratan Tempel

September 15, 2016 in Indonesia ⋅ ☁️ 14 °C

Ok hier was het dus wel ontzettend druk, alsof je een dagje efteling doet. Dus wij voorbij de busladingen mensen ook naar binnen en de tempel bekijken. Hier en daar een stenen pilaar en wat beelden met een kleed om en natuurlijk de pagodes op het eilandje net voor de kust. Tja, het ziet er wel aardig uit maar ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Het lijkt ook allemaal zo op elkaar. Af en toe rij je lang een willekeurig huis en dan twijfel je, is dit nu een tempel of gewoon een huis? Maargoed, na een half uurtje waren we weer onderweg. De volgende stop was een lokaal bakkertje, geroemd om zijn brood. En de broodjes waren inderdaad prima, en meteen wat verse koekjes meegenomen. Voordat we naar Ubud zouden rijden wilden we nog langs een bekende panorama punt gaan om over de rijstvelden heen te gaan. Maar hoe dichter we erbij kwamen hoe meer het weer betrok en de mist op kwam zetten. Dus op een gegeven moment maar koers gezet richting Ubud. En dat was maar goed ook wat te na een half uur begon het wat te regen, en toen nog wat. Dus wij stopten even voor een drankje om de regen uit te wachten. Toen het net iets minder was vertrokken we. Maar uiteindelijk kwam het met bakken naar beneden, we hadden beiden een open helm en zonder ruitenwissers op zijn zonnebril zag ik niet zoveel, alhoewel het wel de regen uit mijn ogen hield. Iets verder trokken onze poncho's aan die we nog van de Rinjani tocht hadden. Voordeel dat me onderbroek nu droog bleef maar het nadeel was dat alle regen nu langs mijn benen mijn schoenen in liep :). Maar na stug door te rijden kwamen we eindelijk op onze bestemming aan, beide toe aan een warme douche! De volgende dag kregen we pas goed zicht op het mooie zwembad en rijstvelden voor de deur.Read more

Bratan meren

September 15, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Op weg naar Ubud komen we de Bratan meren tegen, de weg loopt er hoog langs heen en dit geeft prachtige panorama uitzichten! De tempel gelegen aan het meer lag er rustig en sereen bij. Ik moet zeggen dat ik maar weinig activiteiten bij de meeste tempels heb gezien. Bij een van de stops stond ook een kerel met zijn huisdieren voor de show. Hij had een flinke hagedis, een slang, diverse kameleons en ook twee grote vleermuizen. Bijzondere beesten, ze hadden elk een naam en hij speelde ermee alsof het een schoothondje was. Na de mooie uitzichten reden we door naar de Danau beratan tempel.Read more

Munduk

September 15, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 23 °C

Van Pemuteran reizen we naar Munduk, een dorpje in de bergen. En dat is te merken, de temperatuur neemt af en het begint mistig te worden. Ons hotel heeft een prachtig uitzicht, wat dan weer mooi de beschimmelde muren in de kamer compenseert. De volgende morgen gaan we de golden valley waterval en de Red coral waterval bezoeken. Maar zodra we de straat opstappen ziet merel aan de overkant een joekel van een spin zitten. Echt een flinke jongen, zeker groter dan een hand. De watervallen en de wandeling er naartoe waren mooi. Tijd om richting Ubud te vertrekken!Read more