Thajsko 2023

• 455photos
  • 27videos
  • 362kilometers
  • Day 19

Cesta domov

March 14, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 5 °C

Na letisku v Krabi si zahráme karty. Na Peťku sa postupne zosype 8x sedma. Kým my ostatní už nemáme pomaly čo ťahať, ona v ruke celý balíček kariet.
    Tie naše hry sú vždy zábava. Podstatou hry je, že každý sa tvári ako férový hráč a každý poškuľuje do susedových kariet.

Sečovská skupinka vytvára paniku "ale čo ak" a na letisku už tretí krát nakupuje. Keksíky, sendviče, kopa jedla...

Potom aspoň máme oba lety čo chrústať.

Zaujímavý je hlavne let z Dubaju.
    Ťažko uveriť, ale po dvoch týždňoch na let nastupuje naša prsatka v červenom tričku, z prvých príspevkov.
    Vedľa nás zas sedí maďarská erdeg baba, ktorá sa s letušiakmi (letuška v mužskom rode) a kvalitou flydubai vôbec nepáre. Keďže letí až z Austrálie, tak jej prestup z dvojposchodového komfortného lietadla Emirates do minilietadielka flydubai sprevádza zopár výmien názorov s palubným personálom a baba ich dokáže postaviť do pozoru okamžite.
    Ešte ani poriadne nevzlietneme a už je vzadu nejako chladno. Kým my s Dankou vyťahujeme pripravenú deku, baba sa tak pustí do letušiaka, že ten volá pilotovi, aby kvôli nám upravil teplotu v celom lietadle...
    No a takto to pokračuje celý let, celkom sa na tom bavíme. Po tom ako všetci pospia som už iba ja svedkom toho, ako letušiakom vysvetľuje, že toto nezostane bez negatívnej recenzie a že takým šmejdom ako flydubai už nepoletí nikdy ani ona ani nikto koho pozná...
    Pre mňa hlavné pozitívum, že kvalitu podávaného jedla zhodnotila ako katastrofálnu a tak som mohol jej jedlo zjesť ja. Ulakomil som sa ale len na fajny koláčik.

Pri vystupovaní v Budapešti sa môžeme pokochať letovými vlastnosťami našich ťažkých kufrov, keď vidíme ako nešetrne ich vyšmarujú z lietadla.
    Našťastie všetko viac menej prežilo. Po dvoch týždňoch a malom blúdení sa našlo aj Maserati a nejako som to polomŕtvy odriadil až domov, kde sme prišli po cca 25 hodinách cestovania.

Takže "všade dobre, doma najlepšie" - povedal Milan a...
    ... všetci protestovali.

Možno sa ešte dočkáme nejakého príspevku zo sečovskej strany, ktorý naznačí ako sa na dovolenke páčilo im. Z mojej strany je toto posledný príspevok.

Díky všetkým za podporu.

• Day 18

Bonusovo-náučný príspevok

March 13, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Možno ste postrehli, že syn našej thajskej kamarátky Ae sa volal Euro. Aj keď to pre nás môže byť divné, vôbec by som sa nečudoval, keby sa jeho brat volal Dolár.
    V thajsku totiž mená v preklade sú často "kačka", "pes", "prasa", "slnko", ale napríklad aj "dobrý deň", či "hviezdny prach".
    Musí to byť zábava niekoho zdraviť Dobrý deň, "Dobrý deň" alebo napr. maj sa "Prasa" :)

Ak si pamatáte na našu barmanku z ostrovu Ngai, tak tá sa volala pre zmenu "Búrka".

Ae je tiež len pseudonym používaný pre komunikáciu s cudzincami a kamarátmi. Thajské mená sú totiž pre nás strašne krkolomné, ťažko vysloviteľné a zapamätateľné.

Ako napr. Mahá Vatčirálongkón Bodindradebajavarangkun, čo je meno thakského kráľa v skrátenom znení . V originálnom znení
    Phrabat Somdet Phra Paramendra Ramadhibodi Srisinra Maha Vajiralongkorn Mahisara Bhumibol Rajavarangkura Kitisirisumburna Adulyadej Sayamindradhipeshra Rajavarodom Borommanat Pobitra Phra Vajira Klao Chao Yu Hua.

Kto nám pri návrate dokáže z hlavy (naspamäť) povedať celé meno súčasného kráľa, toho určite odmeníme thajským čiernym lízatkom :)

• Day 17

Posledné hodiny v Thajsku

March 12, 2023 in Thailand

Takmer pred piatou poobede konečne dorážame do hotelu v Krabi. Keďže taxikár cestou ku nám meškal kvôli preplnenému trajektu, tak cestou späť šiel ako pretekár... Poniektorým z toho nebolo najlepšie...

V hoteli sa všetci okrem mňa idú kúpať do hotelového bazéna. Mňa na bazéne zaujme hlavne to, že sa do neho chodia napájať miestne holuby. Atrakciou je tiež číňanka, ktorá sa tam učí plávať. Aj keď sa udrží na vode, jej technika plávania je proste desivá. Polotopiaca sa korytnačka.

Večer končíme presne na tom trhu, kde sme začínali prvý deň. Posledný krát sa prežerieme thajských jedál a Milan objaví prvý štipľavý shake mrkvovo-mandarínkovo-zázvorový.

Posledná návšteva 7 eleven a nákup thajských keksíkov a ide sa spať - ráno sa skoro vstáva.

14 hodín do odletu.

P.S. na jednej z fotografii posledný sečovský majetok asi 80 Eur v bahtoch... zvyšok posádky (Danka, Milan) je už na nule...

• Day 17

Posledné kúpanie v mori

March 12, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Ráno ešte o 11tej, asi hodinu pred plánovaným odchodom s minivanom z Lanty do Krabi, sa čľapkáme v mori.
    Peťka naplánovala cvičebný program, ktorého podstatou je po sediačky sa udržať na nafukovačke a pri tom sa ako kačka pohybovať vpred. Bolo to náročnejšie ako sa zdá, ale okrem vorvaňa Ňaňa a hlavného dokumentaristu Milana to nakoniec všetci dali aj keď to zahŕňalo nespočet prevrátení a zabavných situácií.
    O 13:30 (taxík meškal 1,5 hodiny) sa lúčime s našou parádnou izbičkou na brehu mora a odchádzame do dúfam ešte parádnejšieho hotelu na poslednú noc.

P.S. na úvodnej foto v pozadí spomínaný vorvaň

• Day 16

Žeby konečne oddychový deň?

March 11, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Tak ako sa blíži koniec našej dovolenky, opúšťajú ma sily. Vonku totiž zaútočili snáď 40 stupňové teploty a to už je pre mňa trápenie.

Časti dňa teda len preležím, prespím v klimatizovanom bungalowiku, skadiaľ pozorujem (ak vládzem), alebo už len počúvam more.

Ostatní stihnú ísť na trh (viď. fotky), celý deň sa prekúpať a dáme si ešte aj bezcieľny motorkársky výlet po ostrove a v rámci neho obedík s parádnym výhľadom na lodičky.
    Mám pocit, že poniektorí začínajú byť unavení z tej voľnosti, že celodenný program zvoľnil.

V tej teplote aj ja už nevládzem ani písať príspevky :)

Zatiaľ čo všetkých prepadá smútok z konca dovolenky ja už sa teším domov. Oni sa totiž na rozdiel odo mňa netešia do práce a ja sa teším na ten pocit, že okolo mňa bude povievať jarný 15 stupňový vetrík, na rozdiel od tej pekoty, čo je posledné dni tu.

Večer nakoniec ukončujeme štandardne ovocným obžerstvom (to mi bude chýbať) a veľkým kartárskym turnajom, ktorého víťazom sa stáva Ňaňo.

Sme cca 35h pred odletom...

Večer na Lante

March 10, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Večer tradične končíme na teraske nášho bungalovu s tonami ovocia, na ktorom si pochutnávame. A keď už je dávno po večerníčku, vyberáme sa s motorkami do mesta na trhy.

Pojeme nejaké špilkoprodukty, Peťka neodolá thajskej zmrzline a nechutne nezdravej pocukrovanej šiške.
    My po úmornom zjednávaní zjednáme zľavu "až" 3 Eurá na kufor a Danka už tradične z Thajska odíde s originálnou kabelkou Michael Kors.

A keď už pomaly odbíja polnoc a ja umieram únavou nad písaním príspevkov, tak zvyšok dobieha, čo celú dovolenku nestíhal a hraje karty.

A ráno zas nebudú vládať a prvé pobežia do kaviarne na kávu, aby ich naštartovala do nového vraj "oddychového dňa". No uvidíme, lebo o tom oddychovom dni sa tu vraví už zopár dní, ale bojím sa, či ho ešte v Thajsku stihneme zrealizovať.

• Day 15

Mini národný park a zabiják Ňaňo

March 10, 2023 in Thailand

Ňaňo objavuje nejakú miniverziu národného parku, kde sa prechádzame pomedzi mangrovníky a je tam zopár kanálov, po ktorých jazdia vyhliadkové loďky.

Končíme tam v centrálnej reštaurácii, kde majú bazén s farebnými rybičkami a Ňaňovi ponúknu možnosť nakŕmiť ich.
    Ňaňo teda drží potravu 20cm nad vodou a čaká, že rybička vyskočí a vytrhne mu ju z ruky. To sa síce stane, ale ešte predtým iná šikovná rybička vyskočí a fľusne (napľuje) mu vodu rovno do tváre. Toto teda nečakal. Aspoň som sa zabavil.

To som nevedel, že už o chvíľu sa všetci budú baviť na mne, keď sa na mňa zameria najväčšia opica.
    Nechce mi dať pokoj a po chvíli chápem, že má záujem o moju červenú malinovku.
    Nejako ju uchránim, ale bol to boj :) - viď. video.

Návštevu parku ukončujeme tým, že Ňaňo neprispôsobí rýchlosť jazdy svojim schopnostiach a prejde gekona - chce to nadštandardné schopnosti strafiť sa s motorkou presne do malého bezbranného gekoníka prebiehajúceho cez cestu tak, že mu vytrhá všetky črevá...

Vďaka milovníkovi zvierat zo Sečoviec o jedno zvieratko v národnom parku menej...

Lanta old town

March 10, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 31 °C

Po pirátskej pláži smerujeme nakŕmiť slonov a finančne tak podporiť ich trýzniteľov.
    Mne s Dankou trhá srdce, ale milovníci zvierat zo Sečoviec na to majú iný názor.

Potom vchádzame do starého mesta, kde nás zaujme výstava rôznych morských príšer vyrobených z odpadu a veľká stroskotaná loď.

Na walking street kúpime fialovú vodu (nejaká umelina malinovka s príchuťou granátového jablka), pobeháme obchody so šatami a suvenírmi a nájdeme reštauráciu na koloch nad morom, ktorá má asi najväčší obedár, aký som kedy videl (viď. foto). Ja zas skúšam niečo, čo som ešte nejedol. V tomto je Thajsko skvelé, mohol by som tu každý deň skúšať niečo nové. Polievočka bola extrémne sýta a veľmi dobrá.

Obed ukončujeme hromadnou návštevou záchodu. Tí skúsenejši vedia, čo je to šlapací záchod a tí vekovo nevyzretejší sa dokážu v tomto "šlapáku" pohodlne usadiť :)

P.S. posledná foto mužský pisoár :)

Pirátska pláž

March 10, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Dnes dotankujeme motorky (pozri video, ako vyzerá thajská pumpa) a vyberieme sa na snáď najvzdialenejší bod ostrova.
    Cestou prechádzame cez viewpoint s reštauráciou.
    Keď je vyhliadka s reštauráciou a dá sa na ňu dostať s motorkou, zrazu je to úplne iná situácia. Nikto neprotestuje a tak si dávame vyhliadkové raňajky a pozorujeme more s okolitými ostrovmi z najvyšších bodov ostrova.
    Po únavných 25km prichádzame na jednu z mála pláží na druhej strane ostrova. Pirate beach je unikátna v tom, že je to kamienková pláž (to sa tu v Thajsku nevidí) a tie kamienky sú fakt všetkých farieb. To schladenie v morskej vode sme už po toľkých kilometroch fakt potrebovali.

Milana v noci kusol had

March 10, 2023 in Thailand ⋅ ☀️ 26 °C

V noci sa zobudím na bolesť a totálne svrbenie jednej nohy.
    Keď už to neviem vydržať, zapíname svetlo a na nohe mám obrovský štípanec a na ňom 2 čierne bodky vedľa seba.
    Rehoceme sa, že ma ukusil had (skôr háďátko, lebo zuby sú od seba blízko), ale sranda to nie je, noha bolí. Žeby nejaká ploštica dvojzzubá?

Po podrobnejšom skúmaní (Danka slepá, ja tiež) usudzujeme, že mám nejaké dve čierne bodky (čiarky) pod kožou a to ma asi tak dráždi. Ako keby som mal pod kožou dve čierne triesky.

Danka teda vyberá svoju operačnú sadu zahrňujúcu dezinfekčný prostriedok, čistiaci tampón, pinzetu a obrovskú ihlu.

Skúšame to nejako vytlačiť prstami, skúšame pinzetou, ale vyzerá to na vážnejšiu operáciu a bez anestézy!

Ježišku, keď si predstavím ako slepá Danka do mňa ďube s ihlou, ako ma pára začínam mať strach a preventívne vrieskam už pred operáciou. Mne však do ruky ihlu dať nechce, aby som si to spravil sám.

Našťastie pochopila, že ak operácia nemá skončiť amputáciou končatiny, že to musí poriadne vydenzifikovať a tak s tampónom čistí a čistí a čistí a mňa to bolí a bolí a bolí...

Ale čo to? Po dôkladnom vyčistení miesta operácie moje bodky zmizli! To nie je možné!

Nakoniec som mal len špinavé nohy?!

A zjavne si na mne presne v tom mieste zgustol ešte nejaký obrovský komár, alebo dáka hmyzia zver z džungle a preto ma to tak bolelo...

No ale des, keď si predstavím, že Danka ma kvôli tomu chcela operovať!

P.S.
    Hodinu predtým som bol v sprche, takže posledná najpravdepodobnejšia verzia je, že komár so špinavými nohami na mňa sadol (nechal dve bodky od špinavých nôh) a ešte ma aj kvalitne cucol... otázka teda znie koľko nôh má vlastne komár? - to presne neviem, ale špinavé mal dve...

P.S. part 2
    Operácia s kódovým označením "Pytón" končí Dankiným polhodinu neutíchajúcim pomaly až dusiacim smiechom niekedy okolo jednej v noci... Susedia z nás museli mať radosť.
    Po čase hrdinsky ľutujem, že tá operácia predsa len neprebehla. Získal by som možno nejakú pooperačnú starostlivosť :)