New Zealand
Black Valley

Here you’ll find travel reports about Black Valley. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

30-10 Saint Arnaud

October 30, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 9 °C

Als ik ooit een boek schrijf over fietsvakanties, gaat het relativiteit of verwachtingen heten. Ik verwacht weer een hele natte dag. Kan ik droog ontbijten en inpakken: blij. Na een uur gaat het miezeren, valt dan nog mee. Het dorp Golden Downs is niet meer. Het is hier blijkbaar heel normaal om je huis op een vrachtwagen te zetten, want de huizen van Golden Downs zijn naar Tapawera verplaatst. Kikiwa bestaat helaas alleen uit boerderijen. Nu had ik niet echt iets anders verwácht, maar wel gehoopt, want het is koud en het miezert en het is lunchtijd. Dan toch nog maar 100 meter door: mooie steen om op te zitten, het is opeens droog en zelfs een waterig zonnetje. Top toch? Had ik niet verwacht. En daarna weer miezer.
    De route was mij voorspeld als heel erg mooi. Daarom valt aldoor productiebos mij toch wat tegen, al maakt de bloeiende brem veel goed. Ik klim aldoor lichtjes omhoog, zo ben ik wel weer erg vroeg op de camping.... En daar is 10% en een lange klim. Dan is 20 km opeens echt een heel stuk "verder weg". Over relatief gesproken. Uiteindelijk staat de tent, met inchecken een eind verder op, om 3 uur of zo, en loop ik nog een stuk door het national park Nelson Lakes. Wel vogels gehoord, niet gezien en ook die papegaaien niet gehoord waar ik eigenlijk voor ging. Om 7 uur begint het weer te druppen en het was al steenkoud, hup tent in. Zo douchen en naar bed. Relatief dure Docsite, geen stopcontacten, keuken is dicht, morgenmiddag weer regen, dus ik ga morgen door. Murchinson schijnt een hele mooie camping te hebben aan een rivier.

Saint Arnaud

December 3, 2015 in New Zealand ⋅

Les lacs de Nelson.
    Apres notre arrivée sur l'ile du sud et la super rando dans l'Abel Tasman parc, on a voulu rester sur notre lancée sportive (pour une fois que je m'y met) et profiter des quelques jours de beau temps annoncés pour aller un peu dans les montagnes marcher.
    Saint Arnaud est une station de ski en hiver, l'activité a la demi saison était donc très très ralentis (en gros, il n'y avait pas foule). Notre premier jours nous avons glandouille et visite le coin. Un super lac d'altitude, des jolies plages et des jolis points de vue avec les rares sommets encore un peu enneigés au loin.
    Le second jour nous avons grimpé le Mt Robert. Super ballade. Super vue, super paysage. On était content.
    Notre troisième jours, après un bonne et agreeable grasse mat nous avons repris la route vers Havelock ou nous étions attendu deux jours après mais nous n'avons pas résisté a un arrêt (ou deux trois....) dans les vignobles du Marlborough pour tester les vins neo-zélandais ( et la bière aussi, la brasserie Moa que nous avions déjà repérée s'avérait être au milieu des vignobles).

Marg

Black Valley