Thailand
Phuket

• Day5

Phuket-Roller-ParadiseBeach

August 4 in Thailand ⋅ ☁️ 26 °C

Sodele, erste Nacht auf Phuket beendet und pünktlich um 10h beim Frühstück erschienen. Und wieder stelle ich fest: "Niemals mehr buche ich Frühstück dazu", lohnt nich...

1. Schmeckt nich
    2. Streetfood is besser
    3. Frühstück in Hotels sind das Geld nich wert hier

Ich hab mir dann meinen ersten Roller gemietet und nebenbei, weil ich ja best friend von Rollervermietungsfrau bin, bei secondbestfriendvonrollervermietungsfrau die n Reisebüro hat gleich für morgen beraten lassen und ne schöne Tour gebucht.
    Morgen geht's also schon um 7h los... Phang-Nga Bucht...bekannt unter dem Namen James Bond Island...

Dann bin ich einem der "wo schicken wir Superman hin -Tip" gefolgt und hab den Paradise Beach gesucht... Und nach 30 Minuten Rollertour auch gefunden.

DANKE für den Tip!!! Sehr nice.
    Hab 3 Stunden relaxt und diesen kleinen Strand ohne Menschen für mich allein gehabt.

Ca. 5 Stunden später und angekommen im Hotel hab ich dann gemerkt, dass europäische Haut auch Sonnenbrand bekommen kann, wenn die Sonne NICHT scheint... Heute wars durchweg bewölkt... Schener Scheiss... Also ab in Apotheke und AloeVera druff. Hoff dass ich nochmal die Kurve bekomm...

NO. 52 hab ich gefunden, ein traumhaftes Exemplar und echt hart bei der Verhandlung, aber ich glaub von ca. 20 Euro auf 5 is okay... 😂😂😂.

Auch Nachhilfe hab ich bekommen. Ein neues Wort könnte bald in allen italienischen Speisekarte auftauchen find ich. " SALOLI" - hört sich doch ernsthaft an wie ne Nudelsorte...dabei wollte mir die alte Thai Frau nur damit sagen, dass ich mich in Geduld üben soll und mein Transfer mich gleich abholt.

Ich hab n neuen Schuh... mit Kuhfell...wehe es wird niemand neidisch!!!

Bin m<de heute, scheint als würde ich die 5 Stunden langsam akzeptieren und nich erst um 4h einschlafen... Heute isses 1.00h...fast wie normal.

🤩🤩🤩

Pascal auf Reisen

Bei Paradise Beach muss ich an unser Abenteuer au Ko Phangan denken (da war es aber glaub der paradise warerfall). Den wir leider nicht gefunden haben.

Saschakespeare

🤪

Claudia Strotmann

🤢🥴

• Day3

I`m singing in the rain 🎶

August 2 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Auch für heute waren wieder 14 Stunden 100% Regenwahrscheinlichkeit vorausgesagt und so kam es dann auch, fast zumindest, ist ja nicht so, dass es dauerhaft runterschüttet, wie aus Eimern. 😄

Ich bin auch heute in meiner Region am Nai Yang Beach geblieben. Ich hatte mal kurz überlegt, ob ich mit Taxi oder Roller in den Süden der Insel fahre, aber auf Roller bei Regen hatte ich keine Lust und die Taxen hier auf Phuket sind fast so teuer wie in Deutschland.

Ich war deshalb mal unterwegs und hab die Gegend hier zu Fuß erkundet, auf dem Weg noch ein leckeres Frühstück (siehe Bilder), 2 pochierte Eier, mit einem Lachstoast, Baked Beans und Avocado, mitgenommen.

Anschließend bin ich ein paar Kilometer am Strand entlang gejoggt. Da um die Zeit Ebbe herrscht, konnte man sehr weit ins Meer laufen. Die Einheimischen nutzen diese Zeit, um ihre Fischernetze auszuwerfen.

Am Nachmittag hab ich mir noch eine Thai-Massage gegönnt, für umgerechnet 7€/Std. Wäre das in Deutschland nicht so teuer, würde ich das jede Woche machen 🤩.

Am Abend direkt gegenüber meiner Unterkunft noch gut gegessen und dann war der Tag auch schon rum.

Nicht besonderes also heute, ein bisschen die Gegend erkundet, etwas für mich getan und erstmal weiter im Urlaub angekommen. 😊

Morgen um 10 Uhr gehts dann mit dem Taxi zurück zum Flughafen. Es geht nämlich weiter nach Kuala Lumpur / Malysia 🇲🇾. Das wird glaube ich das komplette Gegenteil zu den bisher doch sehr ruhigen letzten 2 Tagen. Ich bin gespannt!

Wolfgang Schmidt

Man beachte die ganzen Hotelruinen im Hintergrund 🤷🏻‍♂️

Eine Hotelfachfrau und ein exzellenter Koch könnten so ein Hotel ganz flott wieder "aufmöbeln". [Stefan]

😁😁😁

• Day24

Oeps foutje, wel naar Bangkok

July 31 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag op tijd opgestaan, we gaan vliegen naar Bangkok. Bij aankomst op het vliegveld kwamen we erachter dat we dus niet op 31-7 hadden geboekt, maar op 31-8. OEPS FOUTJE.
    Maar gelukkig konden we nieuwe tickets boeken via ThaiLion die een 25 minuten later vertrekt. Dus gelukkig niet te lang wachten op het vliegveld, gezien het feit dat de meeste vluchten pas in de avond vertrekken of heel laat op de avond.
    Nu nog even wachten en dan kunnen we boarden. straks nog naar even kijken wat we met onze vlucht van 31-8 kunnen doen. Oh ja, ook nog even een leuke foto die je hier op elk toilet ziet om te voorkomen dat men bovenop het toilet gaat staan, te grappig :) Xxxx

Jack Homann

beetje jammer ja

Hammetje76

Gelukkig wel snel een plekje op een andere vlucht bemachtigd :)

Ko Homann

foutje bedankt

Hammetje76

Tja, het was even niet anders

• Day21

Phuket City by car

July 28 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Vandaag gaan we onze auto ophalen bij de airport. Wel zo handig als he wat wil zien van het eiland die net zo groot is als singapore, dus een grab besteld na het ontbijt en richting vliegveld, zo’n 20 min rijden.
    Gelijk doorgereden naar Phuket old city, vol met oude Chinese handelshuisjes. Vanuit daar een tuktuk genomen die ons naar een mooi uitzichtpunt bracht en vervolgens naar een tempel. Daarna door naar een slangenfarm, tja, wat zal ik daarvan zeggen behalve dat we zoiets nooit meer gaan doen. Op papier leek het wel ok, maar de werkelijkheid was toch anders. Dus naar weer aflaten zetten bij Phuket old city, daar lekker geluncht (eggs benedict :)) en door naar de grote witte boeddha op de berg.
    Prachtig uitzicht, gigantische boeddha en ook apen die zomaar eten uit de handen van een klein meisje griste, jakkie!
    Bovenbij de boeddha kwamen we zelfs een aantal monniken tegen (check de foto bij stijn en Emma) en genoten we van de bijna zonsondergang.
    Omdat we best wel laat geluncht hadden, maar terug naar ons huisje en daar laat op de avond gegeten. Uiteraard niet zonder mijn paps te videobellen, want die is jarig vandaag! Happy birthday, paps!

engelien van hout

ideaal!

Hammetje76

Ja die tas moet je ook hebben he :)

engelien van hout

mmmm

• Day133

Phuket alweer

April 7 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Hallo mensen hier een snelle update. Onderhand zijn we in Phuket aangekomen, in Thailand. Gisteren waren we op het vliegveld in Singapore, waar we eerste rei in het vliegtuig zaten. Erg luxe. De thaipass ging deze keer super soepel, en het testen enzo ook. We zijn allemaal negatief. In Singapore zijn heel veel leuke dingen te doen, die we eigenlijk allemaal niet gedaan hebben. De tour, zwembad en bioscoop waren allemaal dicht helaas. We sliepen ook heerlijk op de grond. Nu gaan we ontbijten met Jasmijn en Rosan, dus ik gok dat daar nog wel wat foto's van komen. Tot die tijd: veel succes allen en tot snel.Read more

Joëlle Kastelijn

tof dat je Jasmijn weer ziet!

4/7/22Reply
    Harry Kempen

Wat staat op dat bord?

Ruben Reerink

Mijn naam in spiegelbeeld

4/7/22Reply

• Day14

Phuket 3.0 - 6.0

March 11 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Hallöchen, wir leben noch!🎉
    In den letzten Tagen kam kein Update, weil wir sie in unserem tollen Hotel am Pool oder an unserem Strand in der Nähe verbracht haben.😊 Eigentlich hätten wir am 09.03. auschecken müssen, aber wir haben nochmal um 3 Nächte in unserem Hotel hier in Phuket verlängert. Leider mussten wir, um den Urlaub richtig genießen zu können, ein paar Tage fleißig sein und viele Dinge bezüglich Studium recherchieren, damit wir auch ganz sicher sein können, dass wir während unserer Reise keine Fristen verpassen. Aber wo kann man soetwas entspannter als auf einer Liege am Pool?🙈
    Abends waren wir immer entweder in einem süßen Lokal am Strand essen oder im Hotelrestaurant (hier hat Maxi insgesamt 3! Mal seinen Lieblingsburger gegessen😂).
    Wir haben vom Hotel aus ein kostenloses Shuttle, was uns zum Strand fährt und wieder abholt, wann wir wollen - diesen Luxus genießen wir richtig! Wir waren hier auch endlich in einem Waschsalon und konnten supergünstig alles einmal Durchwaschen.
    Als nächstes Ziel haben wir uns dazu entschlossen, nach Krabi zu fahren und eben haben wir auch gleich eine richtig coole Bootstour vor Ort gebucht und freuen uns sehr darauf!😊

Travelann

Wow, was für eine Beleuchtung!

3/14/22Reply
    Anke Blechschmid

Oh ist das traumhaft schön 🤩

3/16/22Reply

• Day9

Phuket 1.0

March 6 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Unser erster Tag auf Phuket begann mit einem fantastischen Frühstücksbuffet. Es gab von Früchten und Müsli über Toast und Eier bis hin zu Pancakes und asiatischen Gerichten alles - die besten 3 Euro täglich (für uns beide zusammen), die wir je investiert haben!😍
    Nach dem Frühstück hat Nina dann erstmal ein kurzes Nickerchen gemacht, bevor wir zum Pool aufgebrochen sind. Der Pool ist sehr sauber und erfrischend und die ganze Hotelanlage ist sehr grün und modern. Am frühen Nachmittag haben wir dann zum ersten Mal einen richtigen Regenschauer und Gewitter erlebt (zum Glück aber von drinnen😊).
    Das Klima auf Phuket ist leider genauso heiß wie in Bangkok.☹ Aber unsere Hotelanlage ist so gebaut, dass die Temperaturen hier viel angenehmer sind, es ist nicht so schwül, viel Schatten durch Palmen und die Architektur sorgt dafür, dass immer ein leichter Wind geht. Überhaupt ist das Hotel richtig toll, wir fühlen uns sehr wohl hier!
    Den restlichen Tag haben wir dann am Pool verbracht und danach im Hotelrestaurant, direkt neben dem Pool, zu Abend gegessen. Dort hat Maxi einen seiner besten Burger überhaupt gegessen. Im Restaurant lief einfach genau Nina's Lieblingsmusikrichtung und die hat unser Kellner auch so gefeiert, dass er die ganze Zeit mitgesungen hat (hört man sogar auf dem Video😂). Deshalb sind wir dann auch noch ein Weilchen gemütlich sitzen geblieben.😊

• Day25

הלו צ׳אנג מאי ! (רק לרגע)

March 6 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

שבוע של פרידות והתחלות חדשות
    קמנו בבוקר של קיפולים וארגונים ליציאה מההוסטל שהיה לנו לבית בתקופה האחרונה בפאי.
    אכלנו בוקר באום גארדן ואחרי סשן מקלחות יצאנו אל המיניוואן מוכנים (?) נפשית לנסיעה המפותלת.
    חלקנו עברו אותה בטוב וחלקנו ברע, אבל חיש מהר הגענו לצ'יאנג מאי והתמקמנו בהוסטל שלנו, me u 2, בחדר לארבעה (איילת הדס מלול ואני).
    יום ראשון, יום של נייט מרקט, לכן שמנו פעמינו אל השוק עוד בצהריים.
    דוכנים האינסופיים שמזכירים את נחלת בנימין בפרטי האומנות והיצירה שבהם, מתחמי אוכל בכל פינה ולמרות כל האנשים עדיין שרר שקט טיפה סמיך.
    הגיע רגע הפרדה מעמיתכו שחוזרת לארץ אבל לא לפני שאירגנה לעצמה סוויטה בבנקוק וצריכה לתפוס אליה אוטובוס לילה. בהתרגשות גדולה חיבוקים וברכות היא השירה מבט להמשך הרחוב הסואן ונעלמה בתוך הקהל.
    עד הערב סבבנו, עד שהגיעה השעה להופעת הג'אז והבלוז שהומלצה לנו כמה שעות לפני בבר לא רחוק.
    הלהקה הייתה טירוף, סולואים וסקסופונים שלא יביישו את ג'ון קולטריין, אווירה מדהימה ובוהמיות תאילנדית.
    התפנקנו בבירות, מחאנו כפיים צילמנו ולבסוף חזרנו למקלחות ושינה בהוסטל, לאיילת ולי מחכה טיסה לאיים מחר, מלול נוסעת לבנקוק והדס נשארת בציאנג מאי.

Yael Botser

אהבתי

3/7/22Reply

• Feb4

Day 57 - You’re Beautiful……………………Really!

February 4 in Thailand ⋅ 🌙 25 °C

At 8am the alarm rang on our final morning in Thailand. We drank copious amounts of instant coffee & water, then showered, packed & headed to reception at 10am.

Our receptionist was waiting with his car & he drove us 2 minutes up the road to International Departures. We arrived 2nd in the Thai Air queue, behind Sue & Larry Hook who are in their 70’s from Dorset. Sue was a Mrs Bouquet character & asked Jackie how long we had been in Thailand for. When Jackie told her 2 months, Sue Bucket said that they had only been away for one month, but quickly added that they normally go away for 3 months & they always go back to the same place in Khao Lak. Sue Bucket then tried to impress us further by listing all the places they had been to in India. I zoned out, but I think Jackie out Asian country’d her.

We had to endure this point scoring for longer than necessary, because the Thai Airways check-in computers had crashed. Eventually we able to check in & we had to show proof of our Passenger Locator Forms & proof that we had been fully vaccinated.

As we went airside, a lesbian security guard who was only about 20 years old, asked Jackie to remove her mask, then gasped “Oh. You’re beautiful”. FFS, I’m not going to hear the end of this!

No-one complimented me on my looks, instead at the search area my rucksack was searched over & over again until they found the unidentified article, my new mini hip flask, a Christmas present from my parents.

The duty free shop was deserted & staff were just starting to re-stock the shelves after probably being closed for the last 2 years. There were no cigarettes on display & the only ones available to buy were Chinese.

We boarded the Thai Airways 777 at 12.30pm & discovered that it was less than a quarter full. This meant that Jackie & I both had a set of three seats to ourselves including a window. It promised to be a good flight.

Shortly after taking taking off, the crew came round with our very satisfactory dinner of chicken curry. Over the next hour or so, Jackie managed to eke 5 glasses of red wine for us each from the crew despite a tannoy message to say that alcohol would only be served with meal service.

Our flight took us out over the Andaman Sea, over the Andaman Islands across the top of India. It was then over Pakistan, north of Karachi & then over Iran, where we were treated to clear skies & fantastic views of the barren mountainous landscape below. Sadly as we approached Tehran, a carpet of thick cloud obscured the view of planet earth.

Around 9.30pm, Phuket time, the crew came out with a 2nd meal which was absolutely farcical. We were offered a choice of shrimp or fish. Jackie chose shrimp, but they only had fish left. She opened up her dinner & immediately put the grey fish, grey rice & grey vegetables to one side.

In the meantime, I had politely explained to the steward that I was fish & seafood intolerant, but I would take the rest of it with a glass of wine. The baffled steward offered me another chicken curry, but I would have to wait 10 minutes for it to cook. Whilst waiting I decided there was nothing else on my tray that I wanted to eat.

10 minutes later my chicken curry arrived & it was as dry as a bone, because it had no doubt been heated up again from the 1st meal service. I nibbled at it, then the crew offered me a vegetarian meal, which looked like Jackie’s fish without the fish.
    I declined, then they brought me out some posh bread rolls from down the front of the plane. I took a bread roll, then cheekily asked for some cheese & biscuits. I was presented with a selection that I accepted & shared with Jackie. We also managed to get a total of three glasses of wine each out them.

I should add that I wasn’t the only fussy one, Mrs Bucket had a field day with her complaints. The weirdest thing about it all was that as soon as the crew had cleared in the trays & stopped serving alcohol, they randomly handed out to each of us a triple chicken sandwich. I couldn’t even contemplate attempting to eat it, but Jackie had a good go.

The evening sunset was quite spectacular as we skirted the southern shores of the Black Sea. The sun sank down into darkness as our journey continued across Romania, Hungary, Austria, Germany, Belgium & finally good old Blighty. Our 13 and a half hour flight landed at Heathrow at 7.45pm. A long flight, but made so much easier when you can stretch your legs out over three seats!

Getting through the arrivals procedures at an empty Heathrow was an absolute doddle. The immigration process allowed us to go straight through the E-reader booths & there were no requests to produce our Passenger Locator Forms. Our luggage came out with minutes & there were no customs to stop us.

As a result we were able to catch an earlier National Express than planned, giving me the opportunity to watch the FA cup football on my IPad & the disappointing penalty shootout at home, which was lovely & warm thanks to our neighbour, Emma.

Song of the Day: You’re Beautiful by James Blunt.
    Leaving on a Jet Plane by John Denver.
    Planet Earth by Duran Duran.

Chris Bambridge

Welcome home! Enjoyed reading about your trip and all your adventures! xx

2/5/22Reply
    Simon and Jackie Annals

Thanks Chris. How’s the orangery coming on?

Chris Bambridge

It’s Angela! Orangery coming along, roof is tiled and glazing next week! xx

2/5/22Reply

• Feb2

Day 55 - Sunrise over Koh Samui

February 2 in Thailand ⋅ 🌙 27 °C

We were awoken by a cacophony of alarm clocks all going off at 3am. Having showered, dressed & fully packed, we noisily trundled through the sleeping resort at 3.50am to find our taxi driver waiting for us outside reception.

The taxi ride took 30 minutes back to Thong Sala, where we collected our ferry & bus tickets, then boarded the ferry. We sat outside at the back to witness our 1st sunrise of the trip. At 5am sharp, we pulled out of the port for the 36 mile 1st leg of our long journey home.

As we passed Koh Samui, the sun started to rise providing us quite a dramatic red sky with angry black clouds over the island. Apparently the weather was due to change & rain was forecast for the next few days. We were getting out just in time!

Once daylight was upon us, we decided to move inside to the comfy seats & it was then that we discovered that our luggage & feet were filthy. We had been standing in soot deposits from the funnels. Everything was black & so began a clean up operation using wet wipes.

We arrived at Don Sak Pier at 7.20am without the slightest sniff of a Pink Dolphin.
    We then boarded a minibus to take us to their bus station, where we transferred to another minibus to take us the next 68 miles to Surat Thani.

This journey ended at a travel office, where we had to wait just 10 minutes for the Phuket bus to arrive. We spent the next 5 and a half hours & 142 miles on the bus before we were dropped off at a taxi rank near to Phuket International Airport.

The bus ride was a very pleasant experience. Jackie & I had a double seat each & the route on Highway 401 took us through the mountainous jungle of Khao Sok National Park to Takua Pa Bus Terminal where we stopped for a 15 minute break.

Now Takua Pa Bus Terminal was where I nearly had a toilet disaster last time, but no such problems this time. However, Jackie took it upon herself to visit the 7-11 & returned with our breakfast/lunchtime snacks. She gave me my snack which she thought was a pineapple pastry, but was in fact a corn pastry as clearly written on the wrapper. It was too late to change it so I took a bite of what was sweetcorn in custard in pastry. Disgusting & totally inedible!

Jackie had bought herself a double pocket sandwich, but she had picked up a crab stick sandwich doubled up with a pulled pork sandwich which she doesn’t like. Jackie tried to placate me her unwanted pulled pork sandwich, which when I sniffed it had a hint of crab. No thanks.

Now hungry, the bus continued down the Andaman Sea coast road via Khok Kloi to Phuket where upon entry we were stopped & two surly police officers boarded the bus & demanded to see everyone’s documents. We had to provide our passports & proof of our vaccinations. (The Anti-Vaxxers won’t be holidaying in Thailand anytime soon!) Three Thai people were also escorted off the bus & didn’t return.

At the taxi rank, a lone taxi driver agreed to take us & 2 lads to our respective destinations for just 100 Baht each. We dropped off one lad off at a shitty little hotel, the 2nd at an empty International Departures, then he dropped us off at our new hotel, Himaphan Boutique Resort.

Jackie was immediately on the lookout for things to complain about because I had overruled her & booked this hotel. It was considerably cheaper than the one she wanted to stay in that we had stayed in when we first landed in Thailand on this trip.

Here we go with her complaints :-
    Firstly, the receptionist didn’t speak very good English.
    Secondly, we were the last room at the back of the resort. It was a long walk, NOT how lovely & secluded it was!
    Thirdly, the internet is rubbish. It was a bit, but I went back to reception & he rebooted the internet for us & it is fine now.
    Fourthly, the aircon is not cold enough. FFS, give it time to do it’s job.
    Fifthly, some of the other guests seem a bit scummy, which is what you get if you go too cheap. She had seen just one fat bloke with lots of tattoos. Ok that’s enough now!

The 53 metre square room is actually very very nice, well furnished, a large comfy bed & fully glazed on two sides with sliding doors & a balcony overlooking attractive gardens. We also have complimentary tea, coffee, bottles of water & a lift to the airport, all for just £29 a night. Say no more!

After ending the discussion on the pros & cons of the new hotel, we headed out for a beer & a much needed snack. We found Cafe 32120, a quirky little place where we enjoyed a couple of small Changs each & shared a plate of vegetable spring rolls. We then found a little Thai restaurant that seemed very popular with the locals, so we had another couple of beers & marvelled at how efficient & speedy their cooking methods with their woks were. We are going to be returning the following night apparently.

After popping into 7-11, we returned to our luxurious hotel room for a quick Hong Thong, a freshen up & then it was back out to Naiyang Cafe, which I had been looking forward to for nearly 8 weeks. It is a Muslim restaurant, so no alcohol so we ordered lemon & passion fruit sodas, which were a taste sensation. Jackie ordered teriyaki fried chicken on rice & I had the healthy option of glass noodles with grilled chicken & teriyaki. The attention to the detail in the presentation was excellent & it was all so so good.

A quick snifter on the balcony finished off our evening at the unbelievably late hour of 10pm.

Song of the Day: Sunrise by Pulp.
    Stormclouds by New Model Army.