Asuu: Ghent, Belgium Lue lisää Ghent, Belgium

Busan

3. marraskuuta 2017, Etelä-Korea ⋅ 🌙 15 °C

Gisteren vlogen we van Taipei naar Busan. We kwamen pas 's avonds in onze airbnb aan. Dat is trouwens een hele mooie, nieuwe en aangename bnb. We wouden meteen op pad om iets te gaan eten maar kwamen snel een probleem tegen: onze bankkaarten werken hier niet. We kunnen nergens geld afhalen en dat is wel wat moeilijk leven dan. Gelukkig had ik nog zo een 4euro in Won en daar kochten we een soort aiki noodles mee om in onze airbnb op te eten.
    Ondertussen belde ik al met Fortis en zij hebben kunnen regelen dat ik op sommige plekken kan afhalen, het blijft een trial and error onderneming wel.

koreanen zijn hele lieve mensen. De hele dag lang zijn we geholpen geweest door of aan de praat geraakt met Koreanen. Ze kunnen dan wel nauwelijks Engels, ze gaan alles doen om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Vandaag gingen we op tempeltocht. Eerst naar het noorden van Busan naar een prachtig tempelcomplex tussen de herfstbomen en erna in het westen van Busan met de kabelbaan op de 1300meter hoge berg. Daar verdwaalden we (letterlijk) in het bos maar vonden de weg terug richting een tempel in de rotsen gekapt. Het was een hele lastige weg maar zeker de moeite. 17.7km gestapt vandaag.
    'S avonds aten we echt lekkere Korean bbq met verse kimchi en al de rest.

• Päivä 5

Tainan

30. lokakuuta 2017, Taiwan ⋅ ⛅ 21 °C

We hebben 475 km afgereisd vandaag.

We zijn aangekomen in Tainan, het Kyoto van Taiwan. Gewoon omdat ze hier veel oude tempels hebben. We hebben er al 2 bezocht en eerlijk gezegd zijn die in Taipei mooier. Morgen doen we er nog enkele en keren dan 's avonds met de high speed rail (de shinkansen van Taiwan) terug naar Taipei waar we nog 2 keer slapen voor we naar Busan vliegen.
    Ik heb vandaag al 3 donuts gegeten en heb er nog 2 gekocht. Joy vindt dat ik wat aan het overdrijven ben en vraagt zich af waar ik die steek. Mijn filosofie is: je weet nooit wanneer je laatste keer donuts eten is dus geniet ervan.

We vertrekken zodadelijk naar nog een night market om weer eens lokaal en hopelijk lekker te eten.

Ik nam vandaag geen foto's want 80% van onze dag was in de trein zitten, sorry!

• Päivä 4

Hualien dag 2

29. lokakuuta 2017, Taiwan ⋅ ☀️ 20 °C

40km gefietst. Schat ik. Joy schat 5 km maar Joy denkt ook dat een gemiddeld huis 3 mensen op elkaar groot is oftewel 28 meter hoog. Dus ik zou op mijn schatting afgaan (ik heb het stiekem ook uitgerekend met google maps ik vogelvlucht).

Wij zijn in oost Taiwan nu, een stad genaamd Hualien.

Gisteren gingen we naar Taroko gorge, een nationaal park met rotsen van marmersteen, heel erg mooi. Er was een muziekfestival met klassieke muziek en dat had wel iets zo in de groene marmerbergen.

Vandaag gingen we op een fietstocht op de mountainbike. Zee aan de rechterkant en de jungle en bergen links met geen kat op de baan, zeer magisch. Er was wel waanzinnig veel wind wat zorgde voor metershoge zeegolven maar ook voor een sterke tegenwind op de terugweg. 'S middags staken we ons vol met dumplings voor nog geen 3 euro voor ons tweetjes.

Morgen keren we terug naar Taipei om dan door te gaan naar Tainan, grote omweg maar het kan niet anders.

• Päivä 2

Taipei 2

27. lokakuuta 2017, Taiwan ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag bezochten we de theevelden in Pinglin.

Er geraken was niet simpel en het mannetje in het infocentrum sprak geen Engels. Maar het lukte ons om een fiets te huren, kochten een lunchpakket en gingen er theegenaan!

Het junglepad was zo goed als verlaten, heel af en toe eens een theegenligger. We reden langs de rivieren door de bergen. Oolong we juist gefietst hebben weet ik niet maar theegen dat we terug in het dorp waren was het al namiddag. Theeft zeker deugd gedaan die frisse en bijna zoete berglucht na al die uitlaatgassen. Het regende wel een beetje dus dat was wel een theegenvaller.

Taipei

26. lokakuuta 2017, Taiwan ⋅ ⛅ 22 °C

Hallo! Het is even geleden, onze excuses!
    We vlogen van Hong Kong naar Taipei en dat ging vlot. We hadden een uur vertraging wel maar kregen eten op onze vlucht van een uur dus wij klagen niet.

Taipei is geen Hong Kong. Het is er druk maar niet zo gek als HK en de hoogbouw is ook veel gewoner. We dragen hier wel soms een mondmasker met al die brommerkes en hun uitlaatgassen.
    Er zijn veel mooie tempels, weer helemaal anders dan die in HK of Japan.

We deden 2 dagen Taipei centrum, bezochten tempels en musea, aten beef noodle en beklommen de Taipei 101 toren (450 meter hoog).

Vandaag zijn we in Jia Jiu Liao. Hier is een waterval die enkel via dat roze treintje te bereiken is. We hebben hier ook gezwommen ik de rivier in de jungle waar er geen kat was.

We slapen in een hotel in Taipei en het is heerlijk om eens een zacht bed te hebben en niet in een air bnb kamer te slapen.

Joy eet elke ochtend edamame en paprika als ontbijt in het hotel. Ik vind dat wel stoer want ik eet cornflakes, de westerling dat ik ben.

• Päivä 4

Hong Kong 3

21. lokakuuta 2017, Hongkong ⋅ 🌙 22 °C

17.2 km gestapt.

Vandaag stond Kowloon op de planning. Tempels in een 'concrete jungle' en een wandeling vol buddhabeelden (daar heb ik geen foto van maar er was een tempel met 10.000 buddhabeelden). Ook een grote wijk die een beetje op een sociale woonwijk lijkt die ze hebben proberen opvrolijken met pastelkleuren en die zo een touristenspot geworden is.Lue lisää

• Päivä 3

Hong Kong 2

20. lokakuuta 2017, Hongkong ⋅ ☀️ 25 °C

14.1 km gestapt.

Het is hier druk. Ik heb medelijden met de mensen die hier op vakantie komen om eens 'lekker te ontspannen'. Tokyo en andere Japanse grootsteden zijn organized chaos maar Hong Kong is meer chaotically organized naar mijn mening.

We verkende gisteren Hong Kong eiland, zagen zotte gebouwen, een tempel en gingen naar de peak om een uitzicht van de stad te krijgen, dat was zeer impressionant. We gingen smiddags eten in een dumpling restaurant dat een michelin ster heeft en savonds geroosterde gans eten in een andere restaurant met michelin ster. Het waren zeker niet de beste dumplings die ik al at. Over ganzen weet ik niet zoveel dus ik veronderstel dat deze wel heel veel beter was dan de gemiddelde geroosterde gans. Ook dronken we koffie bij de tweede beste koffie zaak van de wereld. Ik heb ook 3 donuts gegeten.

Hong Kong

18. lokakuuta 2017, Hongkong ⋅ ⛅ 25 °C

11,2 km gestapt.

Wij zijn in Hong Kong, zoals de titel zegt. Het is hier tropisch warm (vochtig en 30 graden) en zo veel te zien. Waanzinnig veel gebouwen en mensen. Lawaai en geuren. Echt een allegaartje van alles en toch enorm aangenaam.

We gingen deze avond naar de paardenrace (elke woensdag racen ze) en dat was daar kei druk maar wel tof. Een racebaan met op de achtergrond torenhoge flatgebouwen is wel vrij uniek. En wat een skyline, wauw.

De eerste 2 foto's zijn het uizicht vanuit onze 'appartement'. De derde is onze kamer/appartement. Dat is letterlijk de hele ruimte ja. En dan het toilet/douche. Gek.

• Päivä 32

Fukuoka 2

15. lokakuuta 2017, Japani ⋅ 🌧 17 °C

Wij zijn hier nog.

Veel updates heb ik niet: het regent veel dus hebben we veel tijd om onze verdere reis te plannen.

We hebben al 18 keer ramen gegeten hier in Japan en we blijven even verslaafd.

We zaten gisteren in de cinema (planet of the apes) en joy en ik zijn ervan overtuigd dat we een aardbeving hebben gevoeld. Er rijden daar geen treinen of niks en plots trilden onze stoelen en zagen we nog wat mensen verward rondkijken. We konden online niks vinden van een beving maar wij zijn overtuigd.

Joy heeft nog nooit de spoelstraal gebruikt op een japans toilet, weetwel, die waterstraal die de poep reinigt. Ze gaat het nog proberen voor ze vertrekt zegt ze. Ik denk dat ze met de piepers zit. Ik ga eerlijk zijn, ik ben fan.

• Päivä 29

Fukuoka

12. lokakuuta 2017, Japani ⋅ ⛅ 20 °C

11.6km gestapt.

Zoals je ziet is de titel van de plaats waar we zijn anders dan die van gisteren!
    We konden het daar niet goed aan. 'S nachts hebben we geen oog dicht gedaan doordat we niet konden slapen van hoe vuil het daar was. Geen echte lakens, stof in de lucht enzovoort. We zijn om 6u 's ochtends met onze rugzak vertrokken naar het lokaal station en namen de trein naar Fukuoka, de hoofdplaats van Kyushu. Hier hebben we een propere kamer met lakens en geen meubels die zwart zijn van't stof en dat vinden we heerlijk! Wat we de komende dag precies gaan doen weten we nog niet echt maar het zal niet niezen en hoesten zijn (Joy kon al ver niet meer ademen met haar allergie voor huisstofmijt).Lue lisää

Liity:

FindPenguins iOS-ohjelmistoilleFindPenguins Androidille