Steen & Jette. We love traveling in our VW California. The car has now been in 38 countries. Many other countries and continents have been visited on shorter or longer flights. Read more Farum, Danmark
  • Day 174–175

Kuala Lumpur

March 18 in Malaysia ⋅ ☀️ 33 °C

Vi forlod Gili Air forleden. Vi havde været på øen i cirka en uges tid og det meste af tiden havde det regnet du ved byger der varede 1 time eller to af gangen men nu skulle vi altså videre. Vi tog public boat til Bangsal og derfra tog vi en taxi til Mama Bella hvor vi havde bestilt overnatning et af vores yndlingssteder. Langsomt blev vejret bedre vi lejede desuden en scooter, kørte lidt rundt og fik købt nye sandaler til Steen i det store Mall. Vi hyggede os to dage blandt andet ved swimmingpoolen og fik lidt lokal mad..
    Så var det ellers afsted igen vi tog en taxa til lufthavnen fløj videre til Kuala Lumpur hvor vi ville være en nat inden vi skulle videre vi fik aftenen til at gå med at besøge Little India. spiste noget indisk mad som smagte fantastisk og senere hjemme på hotellet var det en tur i den meget fine swimmingpool .
    Nu skal vi så videre til Krabi hvor vi foreløbig skal være fire nætter skifter til en ø der hedder Koh Jum og er der fem nætter skifter til øen Koh Lanta og tager fem nætter der .

Regntid

March 11 in Indonesia ⋅ ☁️ 28 °C

Vi har nu været på Gili Air i 3 dage. Vi vidste godt at det ville være regntid men det kommer alligevel som en overraskelse hvor meget vand der kommer. De første par dag har det regnet fra ca kl 17 og det meste af natten. Næste dag går der et par timer og så er det hele nærmest fordampet igen.
    Det har for vores vedkommende haft mest indflydelse på snorklingen. Den er der ikke blevet meget af for vandet er mere uklart end da vi snorklede her i oktober/november.
    Dagene er derfor gået med små gå- og cykelture rundt på øen.

• Day 166–171

Gili Air

March 10 in Indonesia ⋅ 🌧 26 °C

Igår gik vi tur i en lille fattig landsby og kom forbi en lille platform midt i al skraldet, hvor kvinder og børn sad på jorden og sang i anledning af børnefødselsdag. Jeg blev inviteret med på gulvet og Steen måtte kigge på lidt på afstand sammen m mændene. De sang mens kage blev delt rundt og vi fik begge local food, som smagte spicy godt. De grinte meget til/ad os, snakkede løs på indo og insisterede på at vi gik hjem m hver vores slikpose🇮🇩🧡. Tak, vi donerede slikposerne til et par andre børn🧡En time senere blev d øsregn, sån for alvor og ingen af deres små huse og hytter ligner noget, der ka klare en regntidsregn😳. I dag på vej t Gili Air så vi vandet, der hev træerne med sig ned ad bjergsiderne, træer, der lå på hustage, spærrede veje og regnvandsfloder alle vegne, der løb ind i folks hytter. Shit, regntidsregn er ik for sjov og nøj folket her er seje😳💦🇮🇩🏝️😍
    #lombok #giliair #birthday #demderharmindstgiveroftemest #localpeople #rainseason #nubehøverviikmereregn #skoeneihåndenogsåafsted

• Day 164–166

Senggigi Lombok

March 8 in Indonesia ⋅ 🌧 30 °C

Så er vi tilbage på Lombok. Men det var en lang rejsedag i går. Vi forlod hotellet kl 5 om morgenen. Tog en taxi til Phuket lufthavn og ventede i 2 timer inden vi fløj til Kuala Lumpur og lande lidt over 10. Næste afgang var kl 16 så der var nogen timer der skulle slåes ihjel. Vi skulle starte med at skifte terminal. Kuala Lumpur er en af verdens største lufthavne og består af to terminaler KLIA 1 og KLIA 2. Der kører tog nonstop mellem terminalerne. Nå vi er vant til lufthavnen så alt gik fint.
    Kl 16 skulle vi flyve og vi gik ombord. Af ukendte årsager blev vi forsinket 2 timer. Derefter 3 timers flyvning og det uden at få vådt eller tørt. Super Air Jet serverer nemlig nul og niks. Sluttede af med den lille ekstra oplevelse at netop som vi skulle lande og hjulene næsten rørte jorden trådte piloten speederen i bund og vi tog en “go-around” pga skiftende vindforhold.
    Så gennem paskontrol hvor Visa for to koster 450kr så gennem tolden der lige skulle tjekke Jettes medicin. Ude fandt vi vores ventende taxi og klokken 23 var vi fremme.

Farvel Koh Lak

March 6 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vi tilbragte de sidste to nætter på et mindre resort i Koh Lak by lige ved det berømte Night Market. Dagen i dag er brugt ved poolen og en gåtur på markedet incl aftensmad.
    I morgen siger vi farvel til Thailand og flyver via Kuala Lumpur til Lombok.Read more

Koh Lak

March 3 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Ja dagene går og pludselig er det den sidste hele måned vi har tilbage. Ca 45 dage. Vi bor på et mindre familiært resort ca 1,5 om fra stranden. Her er hyggeligt og poolen er fin og vi bruger den meget. Men smutture til stranden når vi også. Så disse dage er ren dase ferie.
    Jette savner at kunne snorkle så vi har besluttet at tage til Gili Air igen igen og så bliver der 3-4 uger og så slutte af med 14 dage i Thailand.

Farvel til familien Lindberg

February 29 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

Og så var der historien om dengang hotellet gik med til at 2 okkinokker gemte sig på nogle andres hotelværelser og bød dem velkommen til deres egen ferie, da de ankom🙃hold kaje d var sjovt♥️Aftenbad i solnedgang og blæret morgenmad med riiigelig anis😅. Der var også en der havde sokker i sandalerne, og en anden der stod op midt om natten, tog bad og vækkede resten af familien, fordi d var tid t morgenmad🙈Natmarked m streetfood hvor sygeplejerske og politimand skød om kap og mænderne havde kjoler på og der var konstant kuk i bestillingen af massamancurry og alle åd lidt af naboens mad🙈😂. Tak for selskab, grin, hygge og der var bare for lidt kleenex, da vi skiltes i formiddags😭♥️😭☀️🌴😂
    #khaolak #surprise #sshiksigenogettilsusie🤫#hejhejvivilgernemedpåjeresferie #medhankogdethele #gomornviskanedoghamorgenmad😂😂#takforjer❤️

• Day 152–160

Phuket

February 25 in Thailand ⋅ ☀️ 32 °C

Så har vi forladt Luang Pranang. De sidste 3 nætter boede vi på et ganske udemærket hotel tæt på centrum. Vi har brugt et par dage ved deres udemærkede pool og det skyldes at det har været meget varmt op til 37gr i skyggen. Vi har gået nogen ture men ventede til sidst på dagen indtil den værste hede var overstået. Vi tog hurtigtoget til Vientiane og overnattede på et stort lufthavnshotel således at vi var klar til flyve først til Bangkok og derefter til Phuket. Vi skal til KohLak for at overraske Jette veninde der er på ferie med hele familien. De første 3 nætter bor vi på samme luksushotel som dem. Når de så rejser videre flytter vi til et mindre resort og er der yderligere 6 nætter.Read more

• Day 148–154

Luang Prabang

February 21 in Laos ⋅ ☀️ 32 °C

Vi har nu været i LP et par dage. Hotellet de første tre dage har været nogenlunde. Desværre uden pool og det er noget man savner i heden. Dagstemperaturer er hver dag over 30 gr. Vi lejede en scooter og kørte byen og området tyndt. Besøgte bl.a. Kuang Si vandfaldet knap en times kørsel fra byen. Virkelig flot vandfald der bestemt er et besøg værd. Vi har også været på diverse markeder. Sejlet over Mekong floden. Set munke gå tiggergang kl 06 om morgenen. De sidste par dage i byen bliver ren afslapning ved poolen på vores nye hotel.

Ad de mest elendige bumlede monkeytrails har vi scootet rundt i støv til anklerne og fået ømme rumper, men forsatte alivl fordi liiiiige rundt om næste hjørne er den næste landsby og bjergtop. Her er meget autentisk og vi er bestemt begejstrede og imponerede over d ekstremt primitive hytteliv i bjergene.
    #laos #luangprabang #vangvieng #waterfall #locallife #scootertrip #monks #sunset #stormandendnustørretræ #nature #vikafåbrødforførstegangi100år🤩

• Day 141–145

Vang Vieng

February 14 in Laos ⋅ ☀️ 30 °C

Vi tog toget fra Vientiane til Vang Vieng en tur med hurtigtog der tog 55 min. Vi har nu været i byen et par dage. Det der skiller sig ud er at der er en del turister. Det er vi ellers ikke vant til. Det er populært at flyve med luftballon og sejle på floden enten i båd eller gummidæk. Noget andet man bemærker er at her er tørt og meget støvet. Det må frygteligt at leve med al det støv mens man venter på regn der kan skylle det væk.
    Vi bruger dagene på scooter og gar efterhånden fået kørt egnen tynd.
    Hotellet vi bor på er udemærket og ligger fint placeret midt i byen.