Süd-Ost Asien

• Dia 32

Siem Reap & Angkor Wat

17 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☁️ 35 °C

Angkor WHAT?

Haha. Mir sind witzig. Grenzstadt Poi Pet isch wahrlich nüt schöns & drum simmer denn au am Tag druf - 17. Mai - witer in Richtig Siem Reap. D'Fahrt dethi isch wild gsi. De Fahrer vo eusem "Bus" aka en PKW vomene Kolleg wo eus "Busticket" verkauft het, het zersch no müsse sini Frau abhole. Die het denn no uf Wösch müsse warte. Denn simmer uf e Baustell go Material ab- und Uflade - und denn endlich uf Siem Reap gfahre.

Det acho, hemmer eus en Scooter gnoh, sind is Hotel gfahre & hend denn mehrheitlich eifach nochli chillt. Mer hend gwüsst, dasmer früeh is Bett söttet, willmer am nächste Tag am 4i ufgstande sind - mir hend de Sunneuntergang in Angkor Wat welle gseh! 😍🤝

Das hemmer denn au gmacht. Es isch en sehr schöne, aber strenge Tag worde 🥵 d'Hitz isch am Morge no einigermasse ushaltbar gsi, je meh sich d'Sunne aber zeigt het, desto unerträglicher isch sie worde. Glich sind all die Tempel um de Haupttempel Angkor Wat ume eifach extrem beeidruckend & wunderschön gsi. Obwohl die ganz Alag scho sit hunderte vo Jahr verlah isch, chamer d'Energie drin nach wie vor gspüre 🙏

Es het denn no ei eher unschöni Begegnig geh. E Frau het en Aff, wo ihre vorher e Fläsche klaut het, eifach miteme Stock uh mega fest uf de Kopf gschlage 🤯 Tally isch ohni Nahdenke super hässig worde & het dere Frau ziemlich dütlich gseit, was sie vo dere Aktion haltet. Und mir sind eus sicher - au wenn die Frau kei Englisch het chönne, isch ihre sehr klar gsi, was Tally gmeint het! 😅🤝

Was de Kontakt mit de Iheimische agaht, simmer au bi Angkor Wat eher chli "enttüscht" worde. Wenn, denn hend sie eus welle öppis verkaufe; teils sogar sehr aggressiv. Und wenn sie das nöd hend chönne, simmer nüme interessant für sie gsi. Glücklicherwis hemmer aber am gliche Abig no de Kean kenneglernt - dank ihm hemmer am Tag druf es neus Bild vo dem Land becho 🙏❤️

• Dia 34

Siem Reap Daytour

19 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☀️ 38 °C

Angkor Wat isch eimalig gsi, aber die eimalig Besichtigung het eus persönlich glangt. Mir hend zum Glück, wie im letschte Bricht gschribe, no de Kean kenneglernt gha. Er isch TukTuk-Fahrer in Siem Reap & mir hend ihn bittet, mit eus en Tag chli dur und um d'Stadt z'fahre, so dasmer die chli besser kennelerned.

Agfange bi eusem Hotel, simmer de ganz Tag mit ihm denn unterwegs gsi. Er het eus die landschaftlich Site vo Siem Reap zeigt, meh zude Gschicht vo Angkor Wat & Kambodscha anendfürsich chönne verzelle & immer wieder aghalte, zum eus chlini, iheimischi Plätz zeige. D'Krönig isch aber d'Fahrt zu ihm hei gsi, wo er eus stolz sin Gmüesgarte zeigt und en Teil vo sinre Familie vorgstellt het.

Es isch uh mega berichernd gsi, dur e Person wie ihn en bessere Zuegang zum Land & sine Lüt z'becho! 😊❤️

Am gliche Tag simmer no bi Apopo gsi. Das isch e Organisation wo sich ufs Finde vo Landmine spezialisiert het. Die sind nach wie vor e grossi Gfahr für die lokal Bevölkerig, da nachem Endi vom Vietnamkrieg die übrige Landmine eifach ligge glah worde sind. Apopo suecht die - und zwar mit Hilf vo Rattene! Die werded usbilded, zums TNT erschnüffle & denn ageh, so das d'Mine denn usgrabe wird. Ufgrund vo ihrem liechte Gwicht isches keis Problem, wenn d'Ratte uf de Mine hockt; im Gegesatz zumene Hund oder eus Mensche, wo de Sprengkörper au nur dur e chlini Berüehrig uslösed.

De Bsuech bi Apopo isch sehr bewegend gsi. Einersits, wie sie die Tier dezue bringed, de Mensche z'helfe und ihne es sicherers Lebe z'ermögliche. Anderersits isch eus eimal meh bewusst worde, i was füreme privilegierte Land ohni Krieg oder Überbleibsel vo diesem mir doch lebe & wohned dörfed! ❤️

• Dia 36

Back to the Island

21 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☁️ 29 °C

Nach Angkor Wat & dere Daytour in und um Siem Reap hemmer die Stadt gseh gha. Es isch Zit worde, zum Witerreise. Drum hemmer am Samschtigabig, 20. Mai, de Sleeperbus in Richtig Sihanoukville gnoh; e Stadt ade Küste.

Schlafe im Bus isch easy gsi; mir sind beid happy gsi, nöd zude grösste Mensche z'ghöre 😅 Nebed eus hend sich 2 Type, beid ca 1.80m, es Bett müsse teile - das het sehr unbequem usgseh. Mir sind denn am 21. Mai, ca 6i am Morge, in Sihanoukville acho & hend eus entschide, direkt an Hafe und ufs Schiff uf Koh Rong Island z'gah - zrugg as Meer, an Strand, weg vode Grossstädt! 🌴🌴🌴

Uf de Insle acho, hemmer eus z'Fuess uf Suechi nacheme Hotel gmacht - und sind am White Beach fündig worde. Schneewisse Sand, super blaus Meer, früschi Frücht - mir hend es guets Plätzli für eus gfunde! 🙏

Am Morge drufabe het de Jonas eus früschi Frücht & Kafi is Zimmer gholt. Mir hend denkt "Geil, ufem Balkon mit Meeressicht Zmorge esse". Das hend sich d'Affe wohl au denkt, wo sie ganz frech uf de Balkon cho sind & gar kei Scheu gha hettet, euse Zmorge klaue 😅 Mir hend aber früeh gnueg reagiert, sind is Bungalow & hend det witer gesse; inkl Blick uf de Aff wo direkt vor de Schibe gwartet het, biser au öppis abbechunt 🦧🦧🦧

• Dia 38

🤢 uf Koh Rong

23 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☁️ 30 °C

Lang ischs gange, trotzdem simmer ned devo verschont blibe: Magen-Darm-Problem. Zersch hets de Jonas gnoh, denn Tally. Mir hend beidi mit rumordende Mäge & Dünnpfiff z'kämpfe gha 🥲

Glücklicherwis hemmer e super tolli Unterkuft gha, s'Guesthouse vode Lily. Mer sind gad no acho dete, bevors Tally gnoh het.

Das Guesthouse isch direkt am Fluss gsi, ganz abglege vom Rest uf de Insle. I eusem Zuestand isch das sehr agnehm gsi. Mir hend eifach es paar Täg mit Schlafe, Podcast & Hörbuech verbracht, inkl Malibufläsche als improvisierti Wärmeflasche. D'Regesaison isch denn losgange & so sind Täg sehr unspektakulär, aber erholsam gsi. D'Hünd vode Unterkunft hend uf jede Fall ghulfe, dases eus beidne bald besser gange isch 🥰🐶

• Dia 41

Baby-Büsis uf Koh Rong

26 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☁️ 30 °C

Juheee, eusi Mäge hend sich beruhigt! Nach ungefähr 2 Tag isches eus beidne besser gange & mir hend zrugg id Stadt gwagt für en Tag. Det hemmer de Chris & d'Martina us Lozäärn kenneglernt & hend mit ihne en Tag am Long-Beach verbracht.

Frücht esse, bade im susch menscheleere Meer, Bowling mit Abfall womer am Strand gfunde hend & en wunderschöne Sunneuntergang - so het euse Tag usgseh!

S'grösste Abentür isch denn aber a dem Abig losgange 🤯 ufem Heiweg zu eusem Hotel hemmer inre Kurve irgendwo binre Baustell zwei chlini Büselis atroffe, maximal 5 Wuche alt. Sie sind ganz fest am miaue gsi, hend sehr verlore gwürkt & sind de Tally sofort uf de Schoss und hend a ihrem Kleidli agfange suuge. Nach 20 Minute mit ihne & erfolglosem Sueche nacheme Mami simmer sicher gsi, dass die beide arme Gschöpfli wohl det zmits uf de Strass usgsetzt worde sind. Und im gliche Moment isch eus klar worde, dasmer sie nöd detlah chönd - das hettemer nöd übers Herz bracht.

Aso hemmer die beide Schmüselis ipackt, is Bungalow mitgnoh & zersch mal mit chli Milch und Wasser versorgt. Sie hend dankbar trunke und sind churz druf abe ufem Jonas sim Schoss ipfüseled 🥺 die drü druffolgende Täg sind d'Kätzli im Vordergrund gstande. Mir hend sie mit früschem Fisch gfuetteret, hend ihne Wasser geh und regelmässig mit ihne gspielt & gschmüselet 🥰 sie sind uh mega verschmust gsi, hend ide Nacht direkt nebed eusem Kopf gschlafe & sind immer wieder neugierig zu eus cho.

Mir hend ihne bibracht, wie sie s'Chatze-WC bruche söttet & sind super stolz gsi, woses denn au wüki benutzt hend! 😍🥰

Bald isch d'Frag uftaucht, wasmer mit ihne mached. Mitneh wer die letscht Option gsi - für Büsis und au für eus wer das nöd optimal gsi. Aso hemmer eus uf de ganze Insle uf Suechi nacheme neue Dihei gmacht, wo die beide Schätz - Leia & Mila - döfed ihres witere Lebe verbringe. Und während dere Suechi sind eus eimal meh diveri Unterschied vo eusem Lebe dihei zum Lebe da bewusst worde.

Für d'Mensche da sind Huustier weniger e Bericherig, sondern meh e Belastig. Sie sind demit beschäftigt, gnueg Esse, Geld und Wasser für ihri Familie z'ha, ihri Chind chönne z'ernähre - da blibt weder wüki Zit, no Lust, no d'Mittel, sich um zwei chlini Kätzli z'kümmere.

Und doch hemmer denn Glück gha & d'Olga troffe, e Betriberin vomene Resort in Koh Rong. Sie het ohni Zögere zuegseit, die Büsis zu sich z'neh; ihri Tierliebi isch grösser gsi als d'Angst vor de Folge vo dere Entscheidig. Und so hemmer no ein letschte Abig & ei letschti Nacht mit de Mila und de Leia gha, bevor mer sie denn am Morge in Rucksack packt & zude Olga bracht hend. Sie sind schnell neugierig worde dete, hend sich Gegend agluegt & hend vode Olga direkt Fuetter übercho. Sie het die beide Büselis sofort is Herz gschlosse - keis Wunder bi dene Chnopfäugli! 🥰

Bizz trurig, willmer hend müsse Ciao sege, aber unendlich glücklich über ihres neue Dihei, hemmer eus denn vode Chätzli verabschiedet & hend d'Fähre in Richtig Festland gnoh - uf de Insle het eus nach dem intensive Abentür nüt meh ghalte 🐈❤️

• Dia 44

Sihanoukville

29 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☁️ 30 °C

Mir hend da übernachtet, bevor mer denn witer uf Phnom Penh sind. Sihanoukville isch ned mega was schöns, meh eifach e Übergangsstadt ez für eus gsi; gad nach de Büsis hemmer chli Erholig brucht 🤝😅

• Dia 45

Phnom Penh, Tag 1

30 de maio de 2023, Camboja ⋅ 🌧 32 °C

Eusi letscht Station in Kambodscha isch d'Hauptstadt Phnom Penh gsi. Nachere gfühlt ewig lange Busfahrt vo Sihanoukville simmer am Abig i eusem Hostel acho. Nacheme feine Znacht bimne Italiener - mir hend chli es Craving nach Dihei gha - simmer ziemlich bald is Bett gheit. Beerpong & Co het eus ned azoge gha im Hostel 🥴

Am Tag druf isch eher schweri Kost bevorgstande: s'Tuol Sleng Museum. Da mir dezue schomal en Reisebricht gschribe gha hend & de eusi Emotione ziemlich guet spiegeled, hemmer en da eifach übernoh; drum ischer uf Hochdütsch.

Im April 1975 marschierten die Roten Khmer unter ihrem Führer Pol Pot in die Hauptstadt Phnom Penh ein. Ziel der Roten Khmer, ein radikal kommunistischer Staat, nach dem Vorbild Mao Tsetungs in China. Grossflächige Bombardierung Kambodschas durch die Amerikaner im Kampf gegen den Kommunismus befeuerten den Zulauf von Gefolgschaft bei den Roten Khmer.

Diese unterschieden zwischen der „alten“ und der „neuen“ Bevölkerung. Das „neue Volk“, die Stadtbevölkerung, wurde zum Klassenfeind erklärt, der die ländliche Bevölkerung ausbeutet. Zur Umsetzung ihrer Ideologie liessen sie alle Städte räumen und zwangen die Bevölkerung zur Landarbeit. Nach der Erorberung der Hauptstadt Phnom Penh wurde ein Schulhaus zu einem Gefängnis umfunktioniert, wo tausende Menschen inhaftiert, gefoltert und letzlich ermordet wurden. Schätzungen zufolge liessen dabei zwischen 750'000 und 2 Millionen Menschen, darunter auch Kinder, ihr Leben."
    ---
    Dementsprechend aufreibend war der Besuch dieses Gefängnisses, das heute als Museum genutzt wird. Dort wird man schonungslos mit diesem dunklen Kapitel in Kambodschas Geschichte konfrontiert.

Folterbetten, Folterinstrumente, Fussfesseln und Zellen wurden so belassen, wie sie einst waren. Blutspritzer von Gefolterten an den Wänden wurden nicht weggewischt. Fotos von Opfern und Tätern, die in den Räumen ausgestellt sind, geben dem Schrecken ein Gesicht.
    Hintergründe, Namen und Geschichten werden durch den Audioguide beleuchtet, der uns durch das Museum führte.

Sie sind allesamt brutal, grausam und herzerreisend. Kinder, Frauen, Männer wurden mit allen Mitteln gequält. Drohten sie, vor Ende der Folter eines "natürlichen" Todes zu sterben, wurden sie "gesund" gepflegt, um von danach durch die Hände des Regimes zu Tode gefoltern zu werden.

In der letzten Kammer waren Schädel und Knochen von Opfern in Glaskästen ausgestellt. Machte uns all das Gehörte und Gesehene vorher schon unglaublich betroffen, sprachlos und teilweise wütend, trieben uns diese menschlichen Überreste die Tränen in die Augen.

Nach über 2 Stunden verliessen wir das Museum. Wir sprachen kaum ein Wort, mussten das Gesehene, Gehörte und Erfahrene erst verdauen.

Der Besuch der Folterkammern machte uns bewusst, wie schwierig wohl die Aufarbeitung dieses Traumas für die hiesige Bevölkerung ist. Viele der Überlebenden dieses Völkermordes - Opfer und Täter - leben heute noch Tür an Tür. Zu gross die Angst und der Schmerz, über das Erlebte zu sprechen.

Sicherlich haben wir nur einen winzig kleinen Einblick in dieses Land, seine Menschen und deren Geschichte erhalten. Sie ist - leider - kein Einzelfall und wir möchten hier auch keine Aufklärung betreiben.

Und doch hat uns dieses Land mit seiner schrecklichen Geschichte tief berührt und einiges ausgelöst. Die richtigen Worte dafür zu finden, ist nicht ganz einfach, vor allem geschrieben nicht.

Was sich bald nach dem Besuch im Foltergefängnis zeigte, war Dankbarkeit. Dafür, in einem Land und einer Generation aufgewachsen zu sein, wo unsere Eltern nicht die Schrecken des Krieges erleben mussten. Dafür, ohne Angst vor explosiven Überbleibsel spazieren gehen zu können. Und dafür, das Privileg zu haben, Orte wie Kambodscha besuchen und etwas über deren Geschichte lernen zu können; nur so gerät sie nicht in Vergessenheit 🙏🏽

• Dia 46

Rest of Phnom Penh - Capital of Cambodia

31 de maio de 2023, Camboja ⋅ ☁️ 33 °C

Nach dem Erlebnis im Museum hemmer eus entschide, die bekannte Killing Fields nüm go aluege; mir hends emotional nöd so verkraftet. Tally isch no 1 Tag chrank worde & beid simmer gad froh gsi, hemmer eus für die letschte 2 Nächt in Kambodscha es richtigs Apartment gmietet. So hemmer selbstständig chöne Wösch mache, hend viel Platz gha - und sogar Möglichkeit, zum Pasta Geil choche 😌🤤

Mir sind susch eifach chli in Phnom Penh umestreunered. De Jonas het no de Jürgen, en alte Bekannte vo sim Nachbar, troffe - de schaffed sit mehrere Jahr ide Stadtverwaltig vo Phnom Penh.

Ide Hauptstadt hemmer s'Kapitel Kambodscha denn beendet. Es sind zwei spannendi, ufribendi & ufregendi Wuche gsi. Gad am Afang hemmer gar nöd chönne Fuess fasse, sind eus verlore & hilflos vorcho. Es isch schwer gfalle, mit de Locals in Kontakt trete & igendwie über sie e Connection zum Land herstelle.

Je meh mir aber über Gschicht und die tüfe Wunde wo das Land vom Krieg devo treit het, erfahre hend, desto meh Verständnis isch ume gsi für d'Situation vode Bevölkerig vo Kambodscha. Die Lüt dete sind immerno prägt vo dene junge Ereignis & lebed teils in grosser Angst, eb wege Landmine oder will Täter vom Bürgerkrieg quasi Tür a Tür mit de Opfer lebed.

Alles in allem isch Kambodscha es sehr spannends Land, wos absolut wert zum Bereise isch! 🙏❤️

• Dia 49

Vietnam here we are! 🇻🇳

3 de junho de 2023, Vietnã ⋅ ☁️ 33 °C

Kapitel Kambodscha isch fertig - Kapitel Vietnam gaht los! 😍

Mir hend easypeasy euses Visum becho & sind am Samschtig, 3. Juni nachere lange Busfahrt im dritte Land uf eusere Reis acho: VIETNAM! 🇻🇳

Uuuuund sind gad zum erste Mal verarscht worde. E Abhandlig.

Jonas & Tally stiged usem Bus.

4 Töfffahrer wänd eus zum Hotel fahre.

Jonas & Tally seged "Nei, mir laufed".

Sie seged "es isch gratis".

Jonas & Tally fröged nah, wüki gratis?

Sie seged "Ja wüki".

Tally & Jonas stiged uf und fahred zum Hot.

4 Töfffahrer wänd 400'000 Dong vo eus was ca 15 Franke sind.

Tally & Jonas stritet fest mit ihne.

4 Töfffahrer fahred schliesslich devo mit 100'000 Dong & lutem "FUCK YOU".

Well. Mir hend denn eusi Zit in Ho Chi Minh glich gnutzt, mit eim Ziel: En Töff kaufe! Mir hend endlich welle selbstständig unterwegs si, ohni immer uf en Bus müsse warte oder so. Gesagt, getan: En Tag nach de Akunft simmer stolzi Bsitzer vonre rote Honda Winner, 177cc, handgschalte gsi! 🔥

Mir hend sie denn chli optimiert, en Gepäckträger drufmache lah, Gummizüg kauft & gluegt, wiemer euses Gepäck am beste chönd ufschnalle; und ab denn het eus nüt meh ide Grossstadt ghalte!

• Dia 51

Ho Chi Minh > Tan Tien

5 de junho de 2023, Vietnã ⋅ 🌧 32 °C

Bye Bye Ho Chi Minh! De Tag ufem Töff isch streng & regnerisch gsi. De Verkehr super crazy & mir todesmüed womer Zabig acho sind 😴 Aber happy, dasmer endlich unabhängig vo allem sind!