Tsjekkisk Republikk
Tsjekkisk Republikk

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
De 10 mest populære reisemålene Tsjekkisk Republikk
Vis alle
Reisende på dette stedet
    • Dag 8

Dag 8-Rust en rummikub

12. august 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ☁️ 14 °C

Ik heb een lesje geleerd: gooi zoete spullen weg als je het niet opeet! Waarom? Omdat daar mieren op af komen! Ik had een lolly in mijn toilettas gestopt omdat ik even gauw mijn kastje wilde opruimen. Deze lolly is waarschijnlijk open gegaan. Ik keek vol verbazing in mijn toilettas toen ik een aantal mieren zag rondlopen in mijn kamer, tot ik erachter kwam dat er zich een heus nestje had geplaatst in het zakje van de lolly🤮 Iedereen lachen joh, behalve ik. Ik mocht m’n toilettas gaan ontsmetten! Bah bah bah. Ik voel nog de beestjes over m’n lijf lopen🙃

Goed. Over op de orde van de dag. Julia en ik zijn vandaag thuis gebleven om even een rustdag te houden. Dit was zeer gezellig. We hebben even de slingers en versiering opgeruimd en de rest van het huisje, waaronder Julia’s kamer opgeruimd. Hierna bedachten we dat het wel leuk zou zijn om even een spelletje te spelen. Het werd dus rummikub. Dit heb ik echt al heel lang niet gedaan, dus ik was de spelregels compleet kwijt. Na een tijdje spelen had ik het weer door en ging het hard waardoor ik zelfs een keertje won💪🏻

Ook hadden we een paar gekke buien wat uiteindelijk uitbrak tot de slappe lach toen Julia schreeuwde van schrik toen ze me zag. Hierbij lag ik uiteindelijk op de grond omdat ik helemaal slap was🤣 dat zijn de mooie momenten die je moet onthouden.

Na een uurtje of drie kwamen Hans en Yvonne weer thuis en die wilden ook graag een potje rummikub meespelen. Dit hebben we gedaan tot het avondeten. Hans blijkt heel goed te zijn in rummikub dus moest ik hem wel een keer verslaan. Dit is me gelukt😁

Het avondeten was dit keer geen barbecue, maar lekker veel groenten met een karbonaadje en aardappelrondjes? Hmm😋
      Hierna gingen we lekker uitbuiken bij het kampvuur, waarbij Julia en ik voor de live entertainment zorgden met een liedje en de guitalele. Het vuurtje hield gelukkig m’n koude voeten warm. Ook heb ik weer van een klein borreltje genoten☺️

Morgen gaan we dan eindelijk naar Praag. De wekker staat vroeg zodat we op tijd kunnen vertrekken! Ik heb er veel zin in, dus veel foto’s kunnen verwacht worden.

Dag 9-Praha

13. august 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ☁️ 14 °C

Dit verslagje komt weer iets later dan gepland. Je zal zo wel lezen waarom.

Gisteren zijn we naar Praag gegaan! De lokale bevolking noemt het Praha, dus overal waar we keken moesten we letten op dit woordje! We stonden vroeg op om op tijd weg te gaan. Dit is ons vrijwel gelukt. Na anderhalf uur in de auto (waarbij ik nog effe heb doorgeslapen) kwamen we aan bij een parkeerterrein. Vanaf hier zouden we met de metro naar het centrum van Praag reizen. Eerst moesten we wachten tot we het terrein op mochten, want het terrein stond vol🙃 maar dat duurde niet erg lang, gelukkig stonden we binnen tien minuten klaar om naar de metro te lopen.

We hadden al voorspeld dat we onze vrienden weer tegen zouden komen, maar dat we ze zó vroeg tegen zouden komen? Julia maakte even duidelijk dat wij het waren door als een oempaloempa rond te dansen en te zwaaien. Wij liepen rustig door naar de metro..

We moesten metro C richting Hajé hebben! Hierbij moesten we uitstappen bij halte Museum. Dit ging vlekkeloos! De Tsjechische metro’s verschillen niet zo van de Nederlandse, alleen zijn de vierzits stoelen daar maar driezits.. daar kon ik niet zo goed bij..

Uiteindelijk stapten we uit bij Museum! We waren eindelijk in Praag hoor! Eerst bekeken we een aantal souvenir winkeltjes, omdat we allemaal nog wat souvenirtjes nodig hadden. Ook was er een hoop te zien aan mooie gebouwen, kerken en standbeelden. Praag is een hele mooie stad. Ook moest ik van Hans & Yvonne een bepaalde soort wafel gegeten hebben. Ik ben achter de naam gekomen; Trdelnik! Een soort dik deeg met suiker in een rondje gebakken, met ijs of slagroom. Ik had er een met ijs en een hele hoop aardbeien! Man wat lekker. Wel zat ik gelijk nokkie vol.

Daarna zag ik de Hamleys! Ik was helemaal enthousiast, want ik hou van die speelgoedwinkel. We zijn daar denk ik wel een half uur in geweest. Er is gewoon teveel te zien. Nadat we de winkel uit getrokken moesten worden liepen we door om de rest van Praag te zien. Ik heb een hoop foto’s gemaakt omdat het er allemaal heel mooi uitzag.

Uiteindelijk was het tijd om even iets te eten. We gingen zitten bij Meetburger en deelden een menuutje aan mini burgers. Ik had de pittige burger, die was zeker pittig🥵🔥

Dag 9-Praha vervolg

13. august 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ☁️ 14 °C

Hierna wilden wij opzoek naar een brug. Dit zou een hele mooie brug zijn dus ik was benieuwd. We gingen op zoek via Apple maps want de weg waren we een beetje kwijt. Na een tijdje lopen kwamen we aan bij een brug. Dit was echter de verkeerde brug. We keken nog even duidelijk op de kaart welke brug we nodig hadden: de Karelsbrug. Die was de andere kant op. Wij de route volgen op Apple maps, komen we uiteindelijk weer uit bij Meet burger! Daar hadden we een straatje in gemoeten, daar achter zat de brug😅dat was een rondje van de zaak!

De brug! Wat een mooie brug was dat. Heel veel mooie beelden en een prachtig uitzicht. Wel erg druk.. ik hou niet van drukke plekken en toen moest er net een Chinees nogal heel erg in de weg lopen.. laten we het er maar op houden dat ik om Jezus heb geroepen, die vlak achter me op een beeld stond afgebeeld😅 Julia heeft geschaterlacht.

Uiteindelijk aan het einde van de brug besloten we rustig aan naar het restaurant te lopen. Het was nog even twijfelen of we bij het juiste restaurant waren.. Kolkovna was de naam, maar op de gevel stond Olympia. Bleek de naam Kolkovna Olympia! Duidelijk. Hier hebben we lekker gegeten en uitgerust. Ook kwamen we voor de tweede keer de vrienden tegen! Dit was geen verrassing, aangezien wij op aanraden van hen naar het restaurant gingen. Na een dansje in het toilet gingen wij weer verder op weg, naar de metro toe.

Yvonne wilde erg graag naar een winkel genaamd Pylones (spreek uit als Pielemuis). Wat een leuk winkeltje was dat! Allemaal leuke hebbedingetjes. Daar heb ik ook nog wat souvenirtjes gehaald😎

Uiteindelijk waren we allemaal vrij op, en liepen we rustig aan naar de metro. Eenmaal uitgeteld in de metro moesten we uitstappen bij halte Letńany. Toen we uitstapten was het drie keer scheepsrecht; we kwamen onze vrienden weer tegen. Volgens Ray had hij waarschijnlijk honing aan z’n kont.. 🤔

Daarna was het een kwestie van parkeerkaart betalen (wat niet helemaal vlekkeloos verliep) en naar huis rijden. We waren allemaal uitgeteld. Daarom dat ik dit verhaaltje nu pas schrijf. Het was een lange maar erg leuke dag.

• Dag 1

Im Böhmischen Paradies

22. august 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ☀️ 19 °C

Nach unseren kleinen Startschwierigkeiten schafften wir aber noch die heutige Tagesaufgabe: Drei Sehenwürdigkeitem im Böhmischen Paradies (Český ráj - das heißt wirklich so!) zu besuchen und auf einem Sandsteinfelsen stehend mit Utopenci ("ersoffenen" Würstchen) und einem tschechischen Bier in der Hand "Bohemian Rhapsody" zu singen. Ah ja.
      Das böhmische Paradies mit der Burg Kost und der Burgruine Trosky war tatsächlich sehr malerisch im Abendsonnenschein und die Ersoffenen werden wir zum Abendbrot (oder eher Nachtmahl) probieren.

• Dag 18

Night at the Opera

23. august 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ⛅ 19 °C

Our first day in Prague consisted of a walk around the old town taking in the Astronomical clock at 11am followed by the Charles Bridge and Jewish Quarter before heading back to the clock to go up the tower and take a tour.

We had a late lunch at Café Louvre before going back to our hostel to shower and change before heading out to the Estates Theatre for the Opera of Don Giovanni, which we watched from our private box (thanks Grandma).

Some photos below of today’s sights

• Dag 2

Tag 2: Prag

10. september 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ⛅ 19 °C

Heute ging es zu Fuß ins etwa 5 km entfernte Zentrum von Prag und unser Rubi konnte sich auf einem schönen Parkplatz direkt an der Moldau etwas von der gestrigen Fahrt erholen. Nachdem die Verkehrslage gestern um Welten besser als die Wetterlage war haben wir uns gegen einen Zwischenstopp in Pilsen entschieden und sind direkt nach Prag gefahren.Les mer

• Dag 9

Und da rollt er wieder unser Rubi...

17. september 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ⛅ 12 °C

Puhh geschafft... Nachdem wir am Sonntag auf halber Strecke in Richtung Riesengebirge einen starken Dieselgeruch wahrgenommen haben und somit angehalten haben, um zu sehen ob alles in Ordnung ist, mussten wir feststellen, dass unser Rubi bereits eine Dieselspur hinter sich herzieht. Auch unter ihm breitete sich eine Pfütze aus. Während wir versuchten uns einen Überblick zu verschaffen traf bereits die Feuerwehr mit Blaulicht ein.😂 Vermutlich hatte ein aufmerksamer Nachbar diese verständigt. Auch die Polizei kam etwa 5 Minuten später dazu. Korbi versuchte, währenddessen die Feuerwehr unseren verursachten "Schaden" auf der Straße beseitigte, dem ADAC deutlich zu machen wo genau wir uns befinden. Anschließend hieß es warten! Etwa 2,5 Stunden ließ uns der Abschlepper warten und brachte uns anschließend zu einer nahe gelegenen Werkstatt. Da es Sonntag war hieß es erneut warten! Nach einer kurzen Nacht, neben der viel befahrenen Hauptstraße von Nova Paka, wagten wir den Gang in die Werkstatt. Unsere Gedanken kreisten bereits viele Stunden und unsere Stimmung fuhr Achterbahn. Wir wussten nicht, ob es bereits nach einer Woche zu Ende sein würde, unser kleines Abenteuer🙈
      Zuallererst mussten wir feststellen, dass in der Werkstatt niemand Englisch sprach😂 da Rubi nun erst mal genau unter die Lupe genommen wurde, schlugen wir die Zeit tot, indem wir die Stadt und die Gegend erkundeten. Die Umgebung und die Landschaft waren toll, allerdings fiel es uns sichtlich schwer das alles richtig zu genießen. Gegen Nachmittag erfuhren wir dann endlich den Grund für Rubis Dieselverlust. Die Einspritzpumpe war defekt 🙈😭
      Immerhin gab es mittlerweile jemanden der etwas Deutsch sprach und uns erklären konnte, was kaputt ist und was es kostet. Heute wurde dann das notwendige Ersatzteil geliefert und montiert. Während wir erneut mit den Rädern unterwegs waren machten sie unseren Rubi wieder fit. Zwar sind wir aktuell etwas geknickt, dass sich unser Geldbeutel um 900 Euro erleichtert hat, allerdings sind wir wieder zurück auf der Straße und jetzt geht es wirklich ins Gebirge 💪💪🚃😊🏞️

• Dag 14

Die Seele baumeln lassen... ️

22. september 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ☀️ 5 °C

Die letzten beiden Tage haben wir an einem ruhigen Plätzchen direkt am See in der Nähe von Polnička verbracht und einfach sie Seele baumeln lassen. Nach einem wunderschönen Sonnenaufgang sind wir heute direkt losgefahren, um Tschechien nach zwei spannenden Wochen den Rücken zu kehren und gen Süden zu fahren, naja zumindest etwas südlicher😂Les mer

• Dag 5

The GoldenCity & the missing cobblestone

24. september 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ⛅ 19 °C

The last two days I discovered Prague, the beautiful capital of Czech Republic. I was sleeping in a ten bed hostel room right next to Charles Bridge in the old town. Apart from strolling around the city with Steven from Seattle, Jess from Sidney and Valentine from Moscow, I joined a three hour lasting tip-based walking tour. After our tour guide was done with flooding us with information I had to wind down with a couple of beers. On the way back from the pub tour, "someone" came up with the awesome idea for taking the E-scooters which are for rent on every corner. As it quickly turned out, the small wheels don't make the scooters the most comfortable and safe way to get around Prague's cobblestones. Especially not when exhilaration of previous alcohol consumption is your copilot. So it happend inevitably that a missing cobblestone ended my ride right in front of 30 waiting pedestrians at the intersection of the famous Charles bridge pretty suddenly. After my amusing performance I rather continued going on foot...
      Today I am leaving this amazing city and go on heading for Krumlov on the Moldova.

• Dag 6

Cesky Krumlov

25. september 2019, Tsjekkisk Republikk ⋅ ☁️ 15 °C

Sobald in Krumau die Abenddämmerung einsetzt , beginnen die regenschirmschwingenden Reisegruppenführer umgehend damit ihr Auditorium in die Busse zu scheuchen. Im Zuge dessen schwindet das Risiko, in den engen Gassen der Altstadt versehentlich von einem der tausenden asiatischen Teleobjektive niedergestreckt zu werden und die Stadt offenbart ganz plötzlich ihren Märchen-Charakter. Leider hatte ich nur eine Nacht, aber ich komme bestimmt nochmal zurück.Les mer

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Czechia, Tschechien, Tsjeggië, Kyɛk Kurokɛse, ቼክ ሪፑብሊክ, Republica Checa, Cecland, جمهورية التشيك, ܬܫܝܟ, República Checa, Çex Respublikası, Чэхія, Република Чехия, Ceki republiki, চেকিয়া, ཅཻག་སྤྱི་མཐུན་རྒྱལ་ཁབ།, Republik Tchek, Češka, Txèquia, Ripublica Cecca, Česko, Czeskô Repùblika, Чешьско, Gweriniaeth Tsiec, Tjekkiet, ཅེཀ་རི་པབ་ལིཀ, Tsɛk repɔblik nutome, Τσεχία, Ĉeĥio, Tšehhi Vabariik, Txekiar Errepublika, جمهوری چک, Ndenndaandi Cek, Tsekin tasavalta, Kekkia, République tchèque, Rèpublica tch·èca, Republiche Ceche, Tsjechje, An tSeic, ચેક રીપબ્લિક, Yn Pobblaght Sheckagh, Jamhuriyar Cak, Češka Republika, צ׳כיה, चेक़ गणतंत्र, Republika Češka, Čěska republika, Csehország, Չեխիայի Հանրապետություն, Republica Tchec, Republik Ceko, Chekia, Tékkland, Repubblica Ceca, チェコ共和国, ჩეხეთის რესპუბლიკა, Jamhuri ya Cheki, Tjekkia, សាធារណរដ្ឋឆេក, ಚೆಕ್ ರಿಪಬ್ಲಿಕ್, 체코공화국, کۆماری چیک, Res publica Bohemica, Tschechesch Republik, Lipubulika ya Ceeka, Tsjechië, Repubbrica Ceca, Repibiki Tsekɛ, ສາທາລະນະລັດເຊັກ, Čekijos Respublika, Ditunga dya Tsheka, Čehija, Repoblikan'i Tseky, Чешка, ചെക്ക് റിപ്പബ്ലിക്, झेक प्रजासत्ताक, Republik Czech, Repubblika Ċeka, ချက် ပြည်ထောင်စု, Republik Czechia, Tsjekkia, Czech Republic, चेख गणतन्त्र, Républyique Tchèque, Republica Chèca, Čeehi, ଚେକ୍ ସାଧାରଣତନ୍ତ୍ର, Чехи, Czechy, Repùblica Ceca, چېک جمهوريت, Chik Suyu, Republica Tscheca, Chexiya, Repubulika ya Ceke, Cehia, Чехия, Ripùbblica Ceca, Čhekkia, Ködörösêse tî Tyêki, Česká republika, Češka republika, Jamhuuriyadda Jek, Republika Çeke, Tjeckien, செக் குடியரசு, చెక్ గణరాజ్యం, สาธารณรัฐเช็ก, Lipapilika Seki, Çek Cumhuriyeti, Чехія, چیک جمہوریہ, Cộng hòa Séc (Czech), Tsyegän, Republika Czeka, טשעכיע, Orílẹ́ède ṣẹ́ẹ́kì, 捷克共和国, i-Czech Republic

Bli med hos oss: