Live life to the fullest! As if every day was your last... Explore and leave no path untaken! Read more Antwerp, Belgium

San José!

December 2, 2023 in Costa Rica ⋅ ☀️ 24 °C

Het positieve van vandaag? Het is een stralende blauwe lucht! Eindelijk! Helaas moeten we naar huis dus das een pak minder. 😔 Maar vooraleer we in de namiddag vertrekken geeft Guillermo nog een stadsrondleiding door zijn stad, hoofdstad, San José. Heel veel tijd is er niet dus het gaat een beetje in een snel tempo vooruit. Al bij al is er ook niet veel te zien / beleven. Costa Rica heeft niet echt een cultureel verleden dus ook geen mooie gebouwen ofzo in de "oude" stad. Ze hebben wel een rooftopbar / dakterras! waar we ons laatste uurtje kunnen slijten. Hier kan ik eindelijk een lokaal rummetje van 30 jaar oud proeven met een fenomenaal zicht op de stad en de omliggende bergen. Een mooie afsluiter van een ongelofelijke reis met fantastische mensen! Weer eentje om nooit te vergeten! Waarvoor dank aan iedereen die er bij was, Ellen, Yves, Daphne, Elise, Lieselotte, Lies, Gerd, Wim, Vicky, Bab, Natalie, Britt, Elien, Anneloes en Guillermo. Voor altijd in het ❤️.Read more

Back to start!

December 1, 2023 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Opstaan is niet met volle goesting. We moeten inpakken. 😪 Eerst nog ontbijten in het dorp en nog wat uurtjes slijten door ne cutie sloth te spotten, te winkelen en terrasje te doen. Het is eindelijk een mooie dag en open lucht, ni normaal, alsof het weer wachtte tot we terug naar huis zouden keren. Tegen 12u30 vertrekken we voor een lange rit richting San José. Onderweg nog even lunchen, de containers van het werk passeren, nog wat file (ja ook dat bestaat hier.), Daphne die men haar wilt visgraten, en zoals steeds foto's trekken van de slapers in de bus, om dan na 5uurtjes aan te komen in ons hotel van de eerste avond. Snel even douchen en dan weer met zen allen lekker gaan eten als laatste avondmaal. Het gaat er weer in een snel tempo vooruit. Het hoofdgerecht is er voor den aperitief en sommigen krijgen al dessert voor de andere hun bord leeg is. De rekening volgt ook al na nog geen uur en half en dat was het dan. Dan zijn wij Belgen toch echt wel genieters! We zoeken nog een plekje om ene te drinken om dan moe maar voldaan het bedje in te duiken. Morgen nog een wandelingske door de stad en dan richting vlieghaven...Read more

Puerto Viejo - cacao tour.

November 30, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 25 °C

Zoals verwacht is iedereen na het feestje van gisteren echt brak. Iets teveel shotjes gevloeid denk ik. De wandeling naar het ontbijt in het dorp is dan ook al een hele opgave. Gelukkig hebben we een voormiddag vrij. Na het ontbijt struinen Ellen en ik nog wat gezellige winkeltjes af vooraleer terug te keren naar de kamer. Ellen haar pijp is uit, zij kruipt terug in bed. Wij, de rest gaan hier een beetje verderop uitkateren op het strand. Tegen 14u maken we ons dan klaar om een cacaotour te volgen. Fijne wandeling van 15 min richting finca waarbij we heel wat wildlife spotten. Luiaards, gifkikkertjes, toekans, monkeys, agoeti's,... De cacao is even zelfs bijzaak. 😉 Boven aangekomen krijgen we het proces van chocolade maken te zien en het beste van al, proeven en veel! 😋 Ellen heeft wat gemist want die is int hotelleke gebleven. Tegen de avond weer even opfrissen om met zen allen te gaan dineren. We gaan het missen zo met zen allen samen te eten. Want het begint nu echt wel te korten. Morgen terug naar San José en overmorgen dan de vlieger op. 😪 Sommigen spelen nog een spelletje maar ik kruip er nu eens wijselijk op tijd in se. Pijp is uit! Slaapwel.Read more

Met de fiets naar Manzanillo

November 29, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 27 °C

Even ons dagelijks ontbijt nuttigen en daarna de fiets op richting Manzanillo. Een ritje van een 10 tal km. We vreesden dat het weer ons weer in de steek ging laten maar het is en blijft een droge dag! De rit is gelukkig vlak want als we zelfs nog maar een klein hellingske tegenkomen is het zwaar trappen. Aan elke fiets is wel iets. In Manzanillo hebben we een heel mooi uitkijkpunt over de oceaan. Tijd voor lunch en even later de terugweg ingezet op zoek naar 1 vd strandjes om nog wat te chillen. Overal hangt hier een caribische sfeer en surfersvibe. Een heel contrast met de andere kant van het land. s'avonds trekken we het stadje in. Iedereen is moe maar blijkbaar is er ladies night in 1 vd bars. Na enkele shotjes zit de sfeer er meteen in en dansen we de nacht in. Hoe kan het ook anders maar Ellen en ik blijven weer als laatste over tot een uur of 2. 😁 Gaat morgen weer pikken!
    ps: men geheugenkaartje heeft het begeven. Ik hoop dat ik niet alle foto's kwijt ben als ik thuis kom want dan ga ik echt flippen!

Cahuita national park

November 28, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

Vandaag ons laatste nationale park op de planning om diertjes te spotten. En hoe kan het ook anders, stortregen! Ze doen het er voor. Andere mensen die we ontmoeten hebben amper een druppel gezien maar bij ons blijven de donderwolken ons volgen waar we ook gaan. Gelukkig wordt het tegen de middag droger en hebben we toch nog een mooie dag. Het is een prachtige wandeling van 8,5 km langs de oceaan en door weelderige natuur. We spotten vandaag heel wat luiaards, neusberen, wasberen, een slang,... In de latere namiddag terug naar ons stekje. We zitten hier vlak aan het strand, recht in de achtertuin. We hebben onze eigen keukentje dus de rum en cola staat al fris. Samen met Yves, Wim, Vicky en Gerd blijven we gezellig aperitieven op het terras en later op het strand. De rest vd groep is naar het stadje. Een gezellige avond maar morgen gaan we het voelen vrees ik!Read more

Met de kano door Tortuguero!

November 27, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 25 °C

Vandaag loopt de wekker af om 5u! *geeuw* We gaan met de kano op zoek naar vroege vogels, letterlijk en figuurlijk. We spotten er dan ook veel maar ook een luiaard, white face monkey, 3 kaaimannen,... De kano brengt ons door de echte jungle en we worden dan ook aangevallen door duizenden muskitos. Het weer zat mee tot we halverwege waren en we net de terugweg gingen inzetten. Het begon te gieten, gieten, gieten. Manman we zijn het beu. Zeker als je dan hoort dat andere mensen hier nog geen druppel hebben gezien. Doorweekt aangekomen aan het ontbijt. En even later het bootje op richting Moin. De vaart duurt 3u en een klets. En gelukkig net bij aankomst stopt het terug met regenen. We komen aan rond puerto limon, de haven waar onze bootjes geladen worden. We passeren dan ook de container "terminal" van Dole. Leuk om te zien dat deze containers binnenkort bij ons op het werk aankomen. Hier zien we ook Guillermo terug. We stoppen onderweg voor buffet, weeral lekker! We passeren ook nog heel wat plantages van Del Monte op weg naar Puerto Viejo. Dit is onze laatse verblijfplaats voor de komende 4 nachten. We zitten hier op 20 meter van de oceaan. Benieuwd wat ons de komende dagen te wachten staat...?!Read more

Tortuguero

November 26, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 25 °C

Vandaag weer een ritje van 3u richting Tortuguero. Onderweg doorkruisen we heel wat ananas en bananenplantages. Waaronder die van Dole. Het werk roept maar ik weiger te luisteren. We komen aan in Pavona om van hieruit de boot te nemen naar Tortuguero. Hier neemt Guillermo afscheid want die zien we pas morgen terug op een andere bestemming. De boottocht van een uur is prachtig. Onderweg spotten we nog wat leguanen, aapjes, krokodil,.... Tortuguero is echt super authentiek. We lunchen aan het water vooraleer we het zwembad in duiken want jawel vandaag geen regen maar bakken en plakken. Vanuit het zwembad vliegen er ara's enzo over, zien we aapjes spelen,... Paradijs! Tegen valavond gaan we naar het strand op zoek naar de schildpadjes die rond deze tijd geboren worden. Helaas zonder succes. Andere mensen hadden meer geluk en hebben er een 10 tal gespot. Nog even chillen onder de volle maan op het strand alvorens te eten en het bedje op te zoeken. Morgen heel vroeg op voor een kanosafari.Read more

Rio Celeste

November 25, 2023 in Costa Rica ⋅ 🌧 26 °C

Vandaag weer op tijd uit de veren. Ontbijten en een uur en half rijden richting de waterval van Rio Celeste. En hoe kan het ook anders, vanaf we uit het busje stappen begint het te regenen. 😔 Het werkt op 1 of andere manier op den duur wel op het humeur maar we amuseren ons altijd wel als groep dus we maken er het beste van! Over de rivier: Rio Celeste dankt zijn naam aan de intens blauwe kleur van het water veroorzaakt door de mineralen sulfaat en calcium carbonaat. De lokale bewoners geloven echter dat de rivier zo blauw werd nadat God hemel blauw had geverfd en zijn kwasten in de rivier uitspoelde. Normaal ziet het water er dus super blauw uit maar door de regen is het effect zo goed als weg. Aan de monding waar het water elkaar tegenkomt is het verschil wel nog enigszins goed op te merken. De wandeling heen en weer is best weer pittig en de geur onderweg van zwavel / rotte eieren is minder aangenaam. Smiddags gaan we ergens in een klein restaurantje langs de weg eten, traag gegaard varkensvlees, echt weer heel lekker. We spotten er ook weer veel kleine kleurrijke vogeltjes. Op de terugweg pikken Yves en ik nog onze verse was op om daarna te douchen en het stadje van La Fortuna in te trekken met Ellen en Daphne. De rest van de bende volgt ons iets later naar een cocktailbar vooraleer we weer de voetjes onder tafel schuiven. Half kieken it is! Na het eten is de pijp uit maar we krijgen met zen allen nog een kleine twerk sessie op de kamer van Elise. We kunnen dus vredig gaan slapen. Morgen een lange rit voor de boeg.Read more

Volcano Arenal

November 24, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 20 °C

Deze ochtend staat er een prachtige hike op de planning richting vulkaan. Vanop het terras voor het ontbijt kunnen we de vulkaan normaal ook al zien maar hij zit helaas in de wolken. (meestal) Het is maw weer een zeer wisselvallige dag. De hike van een 2,5 km moeten we dan ook weer halvelings door de regen doorbrengen maar wel beter dan gisteren. Als we boven aankomen zien we... niets! Het is er helaas veel te mistig dus de vulkaan spotten is helaas een no go. Even later klaart het gelukkig wel terug op maar ze volledig te zien krijgen is ons niet gegund. Een andere weg terug naar beneden door de prachtige natuur en ter plaatse lunchen. Yves en ik hebben wraps gekocht met kip, kaas, salsa tomaten saus en mayonaise met pepers. De rest verklaard ons zot want sommige hebben bvb enkel crackers. hehe Na de lunch rijden we naar de mystic hanging bridges voor een andere wandeling. Er was zon onderweg tot we uit het busje stapten, begon het mega te regenen! Even wachten dus voor we starten. Helaas zijn er veel bruggen in restauratie en ik hoopte op echte houten slingerbruggen maar het was al bij al wel een fijne afwisseling. Uiteindelijk moe en bezweet beslissen we om even een plonsje te gaan doen en wat te relaxen in de hot springs. Ik dacht aan een natuurlijke bron maar dat was niet echt het geval. Desalniettemin toch ff chill tot we ook daar weer een bui over ons heen kregen. Het weer zit ons nog steeds niet helemaal mee. S'avonds lopen we door de straten van La Fortuna op zoek naar eten en komen uit bij een overheerlijke Italiaan. Mijn pasta met kip en broccoli is super lekker! Afsluiten met een limoncelloke, zal wel zijn! Dan nog een cuba libreke drinken met de buren (Ellen en Daphne) op de kamer voor we onder de wol kruipen... Slaap lekker!Read more

Zipline aventura

November 23, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 19 °C

Weer vroeg uit bed voor heel wat avontuur. We gaan ziplinen! Waaronder de langste van latijns Amerika, 1590 meter. Waar we onszelf even superman wanen. Al vliegend zoeven we over de toppen van de jungle en letterlijk door de wolken. Echt machtig! In totaal zijn er een 12 tal, van lang tot kort. Ellen geeft het helaas al na 2 op want ze begon teveel te spinnen en verloor zo de controle. Yves en ik en bijna de ganse groep sluiten nog af met de Tarzan swing. Een vrije val van 40 meter overgaand in een swing over de jungle. De adrenaline kickte ff in! Hierna gaan we nog een mooie wandeling maken door de prachtige natuur van Santa Elena. Er stond een wandeling van 4,5 km op de planning maar uiteindelijk hebben we er 8,5 gedaan denk ik. Het was ondertussen ook weer beginnen regenen dus niet het meest aangename. We probeerden ook dieren te spotten maar helaas heel weinig succes. Tot we plots op ons pad een grote mooie tarantula tegenkwamen. Grappig maar toen we hem spotte stapte Yves er bijna op. 😆 Na de wandeling hebben we weer even een langere rit voor de boeg. Onderweg stoppen we nog aan een pizzeria, dat smaakte super! En ook al duurde de rit naar La Fortuna een 4 tal uur. Door dit prachtige landschap verveelt het nooit. Yves en ik delen nog eens een kamer en die is huge, zelfs met een "keukentje" aan en al. Bij de briefing voor morgen krijgen we plots nog bezoek van Rocket, de wasbeer. Welke nu ik dit typ, over ons dak aan het crossen is. We hadden nog pizza over van deze middag dus smullen we deze nog op terwijl sommigen spelletjes spelen. Morgen trekken we naar de vulkaan, dus hopen op een beetje deftig weer! 🤞 Sweet dreams.Read more