Road Trip USA 2023

• Päivä 1

HELLOOOO USA

9. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☁️ 13 °C

FRA -> SFO

Even om te laten weten dat we zijn geland.
    T was een lange vlucht maar met wat slapen, eten en film kijken was het ook wel weer zo voorbij.

Nu koffers ophalen en dan eens zien hoe onze waggie er uit ziet 🚘🚙🛻

Wordt vervolgd

UPDATE
    16:00 Californian time - 01:00 AMS time
    Het liep niet helemaal gesmeerd maar we zijn in het Hotel Cow Hollow aan Lombard street
    We hebben een mooie Buik SUV gekregen.
    En weet je wat nou zo vet is; IK HEB GEWOON AUTO GEREDEN IN CALIFORNIË đŸ˜Ž Ben fucking trots op mezelf!

Nu even bij komen en dan de buurt verkennen.

See ya later ✌🏼

• Päivä 1

JETLAG OF SLAAP TEKORT?

9. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☀️ 17 °C

Neighbourhood

Ja laten we gewoon even de buurt verkennen! Top!

4 uur later….GoldenGate gezien, Fisherman’s Wharf gezien, Alcatraz eiland zien liggen, lekker gegeten en nu…..zij we gesloopt!

Of de jet lag of het slaap tekort kickt in!
    Douchen en naar bed

Morgen onze eerste tour
    Met de boot naar Alcatraz ⛴️

Dag 1; ✅

• Päivä 2

ALCATRAZ

10. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ⛅ 16 °C

GOODMORNING SAN FRANCISCO

Om 21:30 ging ons lichtje uit.
    Wat gisteren een “we gaan even de buurt verkennen” wandeling was, werd natuurlijk een wandeling van dik 4km met hoogte verschillen van 12-15 meter! Tot m’n verbazing was het allemaal makkelijk aan te lopen dan gedacht dus ook vandaag gaan we met de benen wagen.

We sliepen heerlijk (niet heel gek🤣) en om 06:30 kickte de jet lag in en waren Maup en ik klaar wakker, Nick was nog een mol 😅
    Om 08:15 lekker croissantjes gehaald en uiteraard een Starbucksje ☕️

De ochtend chill aan doen is een dikke prima en voor we straks naar Alcatraz gingen deden we eerst een rondje Target 🎯
    Koelbox gescoord en wat lekkers voor op de kamer. Als we dachten dat in NL alles al duur was dan wil je zeker niet hier boodschappen doen, wauw! Maar ja, je bent op vakantie of niet.

Met kaartjes voor de voor boot van 12:00 uur naar Alcatraz, waarbij we 45 min van tevoren aanwezig moesten zijn, moesten we toch wel om 10:30 gaan lopen. We liepen ons de bloed blaren 🤭 maar waren ruim op tijd bij Pier 33 om de boot te halen.

De boot voer er ong 10 min over en voor we t wisten stonden we ineens op dat bizarre eiland! Wat een imposante plek, zo vaak over gelezen en er dan zijn is onwerkelijk. (Dit gevoel is vast niet voor t laatst deze vakantie)

Het eiland bestaat uit meerdere gebouwen, tuinen en bijgebouwen.
    In het cellen blok deden we een audiotour waardoor we precies meegenomen werden in de geschiedenis van Alcatraz en die van de gevangenen. Wat een verhalen en wat een hokjes, die cellen.
    Na deze indrukwekkende tour hebben we nog over het eiland gestruind en zijn toen langzaam terug gegaan naar de boot.

Eenmaal terug bij Pier zijn we richting Fisherman’s Wharf gelopen en zijn we sfeeer gaan snuiven op Pier 39, de iconische pier met wel 50 zeeleeuwen 🦭 alleen niet vandaag 😝😝

Daarna nog Nachos en een Corndog gegeten en terug gewandeld naar t hotel.

Nu even lekker eten en dan chillen op de kamer…. Morgen gaan we de city in!
    Kijk of we het aantal stappen van vandaag kunnen verbeteren 😜

Goodnight
    Don’t let the bedbugs bite

• Päivä 3

TO THE CITY

11. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☀️ 19 °C

UNION SQUARE

Jetlag! 🫨 06:30 wederom op t klokje.
    Nou moet ik eerlijk zeggen dat we om 22:00 ook al nokkie lagen en dus pakte we best een goed nachtje.

Om 08:30 weer croissantjes gehaald en wederom een Starbucks.
    Voor de kenners; niet te geloven dat je hier zelf voor je suiker moet betalen?! Werd vreemd aangekeken toen ik om twee zakjes vroeg…. “Next time you need to put it in with your order!” En tis niet eens “echte” suiker 🥱

Rond 10:00 gingen we met de bus richting het centrum van San Francisco.
    Gek genoeg heeft deze stad niet echt hele iconische gebouwen of bezienswaardigheden die voor ons echt op de Bucket list stonden. Al wilde ik wel graag met de Cable car en wilde ik de Zigzag straat van Lombard zien. Gewoon de stad voelen, beleven en zien was daarna genoeg.
    We hadden dan ook niet een hele route net als in Londen.

We stopte met de bus op Union Square en liepen vandaar uit naar de Grave Cathedral. Tussen alle hoge gebouwen ineens een kerk, toch vreemd!
    Daarna liepen we door naar ChinaTown. We reden er al met de bus door heen, mannnnn wat een hoop chinezen bij elkaar, echt te grappig dat ze blijkbaar echt alleen in die wijk zo prominent aanwezig zijn.

Na ChinaTown liepen we door naar de haven naar het Ferry gebouw.
    Vanaf hier gaan er de hele dag veerboten op en neer naar oa Oakland, Vallejo en ook als dag trip onder de Golden Gate Bridge door.

We pakte hier wat te eten, genoten in de zon (zo warm was het de afgelopen dagen nmlk niet 😲) en liepen door richting Bay Bridge.
    Wat een maffe brug, dubbel laags dus boven heen, onder terug!

Vanaf daar liepen we terug naar Chinatown.
    Mooi om te zien dat Nick ook oprecht zich verdiept in waar we heen gaan en ik verbaas mij steeds weer over hoeveel hij weet van Amerika en eigenlijk ook van de wereld.
    Hoe ik dingen opzoek via Maps of Google, zo vind hij dingen op TikTok of Snap en zo liepen we ineens in een Chinese bazaar opzoek naar namaak kleding 🤪 Ali express in China town.

Kleine note; SF is gebouwd op heuvels en dus gaan de straten hier soms met 14% omhoog of omlaag… wie gespierde billen en kuiten wil is hier aan juiste adres, sjeeeesus!
    Aangezien we dus ons portie wel even gehad hadden en ik nog graag eens met de Cable Car wilde zijn we vanaf Union Square met het karretje terug gegaan! Je kent ze wel, de iconische trammetjes up and down the hills!

Als laatste stop Lombard street met de zigzag weg. Deze was wel geweldig!
    Auto’s die stapvoets deze weg afgaan en wij die er nog een keer voor kozen om 200 treden naar boven te klimmen en daar het uitzicht te bewonderen! Call me stupid but we did🥴😵‍💫😮‍💨 Het was het meer dan waard…..

Daarna waren we gaar, klaar en deden onze rug en voeten pijn!
    Terug naar t hotel en lekker een filmpje aan!

Voor jullie in NL is het nacht, wij gaan ons klaar maken om ze lekker te eten en mss lopen we daarna nog even naar de supermarkt.

Morgen gaan we de andere kant van SF verkennen met de auto en gaan we de Golden Gate Bridge 🌉 over…..

Slaap lekker 😴

• Päivä 4

WHAT THE FOGGGG

12. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☁️ 14 °C

ANDERE KANT VAN SF

Vandaag onze laatste volle dag in SF.
    Een dag waarbij we lekker met de auto gaan touren, Maup en ik “vechten” bijna om wie er mag rijden 😂

Om maar meteen met de minst leuke te beginnen….TIS HIER ECHT NIET ZULK MOOI WEER 😒 Graad of 15/16 met dikke bewolking, of Fogggg zoals ze dat hier zeggen.
    Zo ook vandaag, jammer want gisteren was het best oké, niet warm warm maar oké
    Ik ben klink verwend als ik zeg dat ik daar van baal maar….tis wel zo! Dan maar laagjes over laagjes want jassen hebben we écht niet meer genomen.

Onze dag start vandaag bij het Golden Gate Bridge Park. We parkeren in de garage en lopen naar boven. Kak….miezer regen 🥺
    Het park zou volgens vele een super tof park zijn waar ze uren konden door brengen.
    Mss zijn wij te Rotterdams maar als ik voor een Chinees theetuintje, wat in het park al ligt, $12,00 p.p. moet betalen om binnen te komen ben ik al gauw klaar.
    Mss komt het door het weer dat we het niet voelen maar we zijn geen van drieën echt enthousiast…
    Oké dan laten we t park voor wat het is en gaan door; op naar De Golden Gate Bridge over naar Sausalito, een mooi vissersdorpje aan de overkant.

Wat is die brug immens maar wat jammer dat hij, net als 80% van de tijd, verhuld gaat in FOGGGGGGG!
    Wat een mensen massa joh 😅 van fietsers tot hardlopers, iedereen wil over de brug. Nouwww wij zitten prima in de auto 🤣
    Eenmaal de brug over rijden we zo de zon tegemoet ☀️ Yeahhhh daar was tie weer!

Als we Sausalito binnen rijden lijkt het wel een plaatje😍 Die huizen, die haven, die zon, hoe zeg je dat…idyllisch?!
    We parkeren langs de haven en nemen alles mee uit de auto. Gezien de hoge graag van inbraken wordt geadviseerd om ALLES uit de auto te halen en nog geen papiertje te laten liggen. Oké dat doen we dan ook!

We lopen langs de haven en dan langzaam het kleine centrum in. Wat gemoedelijk allemaal. En dus huizen…. Net als in SF staat alles hier tegen de berg aan gebouwd en dat is echt geweldig om te zien! Sommige huizen hebben een liftje naar boven langs de berg omdat de trap gewoon ze steil is 😅

We besluiten een Take Away -je eten mee nemen- te doen en genieten van een hamburger op een bankje bij de haven.

Als alles op is besluiten we terug te gaan naar de auto en gaan naar Muir beach. Een mooi stuk land aan de andere kant waar je veel trails -wandel/hike routes- hebt. En hup daar verdween de zon weer en kwam de FOGGGG weer opzetten….SERIEUS???

Ondanks dat beginnen we toch stoer aan een trail van 0,6 Miles. Althans het bordje zegt; Green gulch trail 0,6 mi ▶️, te doen toch?! Hahaha niks was minder waar! Na dik een uur lopen, een flinke klim naar boven, geen bereik hebben met de telefoons -dus geen gps- komen we eindelijk hoog genoeg voor 2 streepjes 📶 en zien we dat we nog niet eens op de helft zijn 🥴 We besluiten terug te gaan, zelfde route te nemen en als we weer heeeeelemaal benede zijn komen we tot de conclusie dat de 0,6 mi ▶️ wrslk betekend “over 0,6 mi begint de trail” 😮‍💨
    Handige Harries he…..

Wederom weer versleten gaan we terug naar de auto en gaan richting t hotel.
    Als laatste stop Ford Point bij de GGBridge waar je een geweldig uitzicht over de brug hebt….. ALS HET NIET WAS VOOR DE FOGGGGG! 🤪🤪

Al met al een lekkere dag!
    En morgen?
    Dan rijden we naar Yosemite National Park

Truste…….

• Päivä 5

ON THE ROAD

13. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☀️ 36 °C

Even om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen bij Yosemite Bug Resort.

Straks eerst eten en dan het hele verhaal!

PS kijk ff naar het temperatuur verschil 😊

• Päivä 5

SF ~> YOSEMITE

13. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ 🌙 24 °C

LEAVING THE CITY

Vandaag rijden we van SF naar Yosemite.
    We doen chill aan en stappen om 10:30 de auto in.
    Maup wil onderweg graag nog even bij een Funko winkel kijken en ik wil graag naar De Walmart 😎 dus maken we twee stops.
    We beginnen met file want SF uit komen doe je niet zomaar, traffic is heavy!

Met zo’n 45 min zijn we bij de Funkoshop.
    Een waar walhalla voor Maup en uiteraard maken we een praatje over onze buddy Rahul, de SDCC en Fundays.
    Stuk voor stuk allemaal vriendelijk, we zijn nog geen “norse” Amerikaan tegen gekomen…

Overigens…. De temperatuur ging van 14°gr naar 34°gr binnen 45 min tijd. 😎 Mooi, klaar met de fogggggg!

Door naar de volgende stop; Walmart!
    Wat je daar ziet is oneindig en is een beetje te vergelijken met de CarreFours van België, groot, groter….GROOTST!
    We slaan goed in want bij onze volgende stops zal niet veel in de buurt zitten!

Door naar Yosemite, dik twee uur rijden nog maar we genieten van het uitzicht, het rijden op Cruz controle en de muziek! Langleven CarPlay en Spotify!
    We duiken steeds verder de bergen in en onze oren voelen de druk bij iedere bocht verder omhoog! Kick, hier kwamen we voor!

Na vele kronkel weggetjes komen we uit bij
    Yosemite Bug Resort.
    Een soort Roompot-achtig maar dan veel gaver 🤩

We hebben een deluxe tent en moeten 40 tredes op 🥵🥵 En Maup maar sjouwen met die dikke koffers!
    Wat is dit gaaf zeg. In the middle of nowhere….

Vanavond aten we hier in t café en hebben daarna lekker bij de “tent” gechilled.

Nu slapen…. Morgen de bus van 07:45 naar Yosemite Valley!

Truste 😴

• Päivä 6

THE HILLSSSSS COME ALIVE…..🎶

14. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☀️ 26 °C

TER%#^ VROEG!

Vandaag een dag Yosemite National Park.
    Om de gekte van daar komen, parkeren zoeken enzz te omzeilen boekte we kaartje voor de Yarts. Een mooi shuttle systeem wat je van A naar B brengt. In ons geval van onze luxe tent naar Yosemite park.

Onze wekker ging vroeg, 06:30 !
    07:15 moesten we gaan lopen naar de halte om toch wel rond 07:45 de bus te redden.

De nacht was 🥴 mwah…. De airco stond te loeien en die heeft slechts 1 stand AAN op standje Antarctica 🥶 De dikke dekbedden waren dus geen overbodige luxe 😅

De bus was netjes op tijd en de rit er naartoe was wel 5 kwartier. Geen ding als je al die tijd door ongerepte natuur rijd en je van de ene verbazing in de andere valt door het enorme gebergte! Onze bus chauffeur heeft duidelijk ervaring op deze weg want soms zag ik de afgrond zoooo dichtbij komen! 🤯

09:10 rijden we Yosemite Valley in en laten ons informeren bij het Info Centre.
    We willen de John Muir Trail lopen die evt over gaat in de Mist Trail.
    De start ligt op 2 Miles (3,2 KM) dus al meteen in de benen.

Wat een landschap 🤩😍
    We vallen van de ene verbazing in de andere en zien steeds meer en meeer en meeeeer bergen 🏔️
    De trail zeg “gemiddeld” te zijn, voor ons dus prima want ik weet al te goed dat wij echt guppen zijn op dit vlak!

We wandelen ons asssss off, langs het bulderende water, rotswanden en heel veel bomen.
    We steken een brug over, vullen onze waterflessen bij en lopen richting de T splitsing. Rechtdoor voor de Mist trail, rechtsaf voor de John Muir trail verder.
    We besluiten te bikkelen en gaan rechtdoor richting de giga waterval. Hoog, hoger, smaller, relling…. Mensen die Maup goed genoeg kennen weten dat hij op nieuwe Nikes al hoogte vrees krijgt en Nick is niet echt fan van deze hoogtes dus hun waren leidend in of we door gingen of niet!
    Bikkels! Allebei!
    We liepen door tot we zo hoog waren dat we klets nat werden van de waterval. Dit was genoeg, hoog genoeg en dus dat zelfde stijle pad weer terug naar beneden.
    Pjoehhh we made it!

Toen nog een stuk de andere kant op gelopen en toen onze benen het echt wel bijna op gaven zijn we lekker omgekeerden hebben we de hele route terug gelopen.

Op de rotsen eerst even eten en drinken want wat je hier verbrand is niet normaal.
    Al die nieuwsgierige eekhoorns gingen er bijna met onze lunch vandoor 🤣
    Als compromis gaven we hem een kers 🍒 whahaha 🤣 gek beest, die was zo op!

Vlak voor einde werd de rivier iets rustiger en hebben we ff gepootje-baait in het ijs water. Omg ik wil niet weten hoe het voelt als je d’r in zou vallen! 🥶🏔️

KAPOT 2.0 kwamen we terug bij t Info Centre
    Daar aten we een ijsje en dronken een ijskoud drankje uit de shop! Wel verdient!

Officieel ging onze bus pas 17:30 maar gelukkig mochten we met die van 16:00 mee
    Zojuist lekker gegeten….

Wat een fucking bijzondere dag
    Wat een bizarre plek
    Wat een andere wereld
    Dit gaan we nooit vergeten

Morgen rijden we door naar Sequoia
    Daar staan de grootste bomen ter wereld…

Maan nu eerst Netflix and chill 😎

• Päivä 7

SEQUOIA GRANT GROVE

15. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ ☀️ 32 °C

HOGE BOMEN…..

Vandaag minder vroeg dan gisteren maar even goed vroeg in de ochtend stonden we op. Alles rond 09:30 in de auto geladen, sleutels afgegeven en plankgas naar het volgende punt…… WALMART!!! 😎😎
    En deze was nogggggg groter!

Nee zonder gekheid. Ideaal als je veel onderweg bent is veel drinken en wat lekker bij je voor als het verkeer toch tegen zit.
    De gemiddelde temperatuur is hier zo’n 35/40°gr dus wel drinken ons een slag in de rondte.

Na de Walmart reden we door naar Dunlap, een klein dorpje vlakbij het Sequoia National Park (voor de leek; hier staan s’werelds grootste bomen)
    We slapen vannacht bij Gena’s place.
    Dit is voor mij nou echt een typisch Amerikaans motel. Langs een weg, met 3x niks, in de bergen staat er ineens een motel en dat heeft ook nog een restaurant!

We hebben wederom een klein hok maaaaar met bathroom and toilet! Top! OHRA en vergeet de airco niet 😎

We voelen ons meteen welkom, mogen de koffers al achter laten al is zelfs de kamer nog niet helemaal klaar en we kunnen meteen lekker lunchen, goud!

Hierna rijden we door naar Grant grove, een gedeelte van het Sequoia Nationale park.

Ook hier vallen onze monden weer op van verbazing! 😲 Als je dit op plaatjes ziet zou je nooit geloven dat ze echt zo groot zijn!
    We besteden de rest van de dag in t park waar je overal met de auto naar toe kan rijden.

We lopen een trail bij de (een na) grootste boom van de wereld en doen daarna nog een trail naar de overblijfselen (afgezogen stuk stam voet) van de grootste boom ooit!
    Look it up; Marc Twain tree 🌲

Nu zijn we terug bij Gena, duiken zo onder de douch en gaan dan lekker wat eten.

Morgen rijden we door naar Mojave….. that’s the desert 🏜️

Have a good one ✌🏼

• Päivä 7

SHINE BRIGHT LIKE A 💎

15. heinäkuuta 2023, Yhdysvallat ⋅ 🌙 28 °C

IN THE MIDDLE OF NOWHERE….

Na het eten een bak koffie mee van t restaurant. Onze buurvrouw zit buiten met dr hond. Voor we t weten zijn we 3 uur verder en hebben we een heerlijke avond achter de rug met de klets grage buurvrouw.

Eerlijk…..ik heb nog geen Amerikaan meegemaakt die niet vriendelijk was.
    Niet op straat, niet in de winkels, niet in de restaurants. Daar mogen wij Nederlanders nog een voorbeeld aan nemen!!

Vlak voor dat we naar binnen gaan beseffen we ineens dat de hemel vol staat met sterren. Heel normaal zou je zeggen. Maar normaal vind ik dat niet want in NL zal je dit zelden tot nooit zien…

T wordt op de foto toch nooit zo mooi als in t echt…..✨maar ik probeerde het toch!

Truste