Surviving Asia

March - September 2015
A 167-day adventure by Virgil and Sabrina Read more

Kuta, Jimbaran, Indonesie

September 6, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Ja ja.. we zijn er weer! Dit keer met Vir z'n moeder en Sab d'r vader. We genieten van de zonsondergang, lekker eten en nog even extra van ons luxe leventje want na een week Bali gaan we naar Australie om te werken!

We gaan ook nog naar een echte balinese masseur. Die op de een of andere manier precies weet waar je lichamelijk last van hebt en op de een of andere manier voel je je toch beter als je er vandaan komt.. zoals we eerder al eerder schreven, bali is magisch!

Langkawi, Malaysia

September 2, 2015 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vir gaat terug naar Indo, zijn moeder is daar inmiddels geland, en de dames gaan opstap naar het pareltje van Maleisië, het eiland Langkawi.

We crossen met een scooter het hele eiland door en gaan lekker uiteten, drinken wijntjes en genieten van de zonsondergang. Met z'n tweeën uiteten is erg goed voor onze ego... want als je met twee dames opstap bent, dan kan je zomaar een gratis avondje doorbrengen.. we hebben natuurlijk alles netjes afgeslagen ;-).

We doen ook een toer langs een mooie strand en mangroves. We zitten lekker voor op op de boot en genieten van het uitzicht, grotten, zwemmende apen, vleermuizen, slangen maar vooral van elkaar. Heerlijk om even tijd met elkaar door te brengen na elkaar een tijd niet te hebben gezien!

Kuala Lumpur, Malaysia

August 30, 2015 in Malaysia ⋅ ⛅ 32 °C

Kuala Lumpur is een mix van Maleisiers, Chinezen en Indiers, maar het is ook de stad waar wij Sabrina's moeder weer zien! Samen ontdekken wij KL en de diverse keukens. Het is een stad van modern en oud. Wij verblijven zelf in het oude china town maar trekken er ook op uit om naar het nieuwe deel te gaan en soms een mall of twee mee te pakken en in ieder geval de Petronas Towers te zien.

In de avond gaan wij nog uit maar hier is het allemaal een stuk meer classy dan in Amsterdam en Virgil wordt geweigerd om zijn korte broek. Gelukkig is KL een Aziatische stad waar nog van alles open is om 12 uur 's nachts en kan nog een lange broek worden gescoord!

Ondertussen zijn er dat hele weekend protesten om de premier af te zetten. Die voor miljoenen geld heeft weggesluist en moslim regels probeert op te leggen aan dit diverse volk. Mensen dragen hierbij gele shirts en eigen Bersih (schone lei). De mensen zijn fantastisch en dit is de vriendelijkste demonstratie ooit.

Tulamben, Indonesie

August 23, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Dit plekje staat ook al heel lang op de wishlist. We gaan duiken bij de USS Liberty, een Amerikaans oorlogsschip dat door de Japanners is uitgeschakeld. Hij heeft lang op het droge gelegen en door een aardbeving in 1963 is hij in de zee gezakt.

Het gezonken schip was indrukwekkend om te zien, maar wat het extra vet maakte was het onderwater leven, we zien een schildpad, blacktip reefshark een rog en hele bijzondere vissen en slakken! Wij kwamen dus naar boven met een dikke smile op ons gezicht!!

Ubud, Indonesia

August 17, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

We hebben een dagtripje naar Ubud gedaan op de scooter en hier genoten van de rijstvelden en echte Italiaanse pizza. De eigenaar is superjolig en komt uit Sicilie. Hij spreekt Indonesisch met een Italiaans accent, de grappigste combinatie ooit!

En om de pizza's te financieren heeft Virgil nog wel even wat werk verzet zoals jullie zien :-p

Seminyak, Kuta, Legian, Sanur, Indonesie

August 7, 2015 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

We zijn op Bali, we zijn hier al een paar keer geweest, maar wat blijft het een heerlijk eiland.

We slapen in het huis van Sab d’r oom en in tegenstelling tot andere bestemmingen doen we zo weinig mogelijk. Want we zijn al bijna 9 maanden onderweg en het is tijd om onze spaarpot te sparen ( zeg maar ). Dus onze dagen bestaan uit lekker eten, surfen, soms een feestje en af een toe een day trip. Je hebt hier ook weinig nodig om blij te zijn. Elke avond de zonsondergang zien is eigenlijk al genoeg.

Het is hier ook nog eens super gezellig! We komen vriendjes en vriendinnetjes uit Nederland tegen maar we maken ook nieuwe vrienden! Het is in alle opzichte een heerlijke plek, we genieten elke dag van de mensen, gezelligheid, vrijheid en magie van het eiland.

Singapore

August 2, 2015 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

We gaan een dagje naar Singapore, om ons Indonesische visum te verlengen, wij komen er achter dat Singapore zich op deze dag voorbereid op hun 50 jarig jubileum. We zijn er dus op een soort van Koningsnacht, maar voordat het feest echt losbarst moeten wij de het vliegtuig weer terugpakken. We hebben nog wel een klein beetje van de show kunnen meemaken en dat vonden wij eigenlijk al heel spectaculair.Read more

Central Java - Road Trip, Indonesia

July 21, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Pris en d'r familie zijn inmiddels terug naar Nederland. En wij ( Pa van Sab, Grace, Zefa en wij ) gaan op een roadtrip door centraal java, dat eigenlijk ook een trip langs Sab d'r familie historie is. Wij rijden langs Purwokerto waar de fam van Sab heeft gewoond, daarna reizen we door naar Magelang, waar er een museum is opgericht ter ere van de over, over grootvader Dwidjo omdat hij een coöperatie van leraren leiden, dat ervoor zorgde dat de kinderen van de leeraren ook naar school konden, want ondanks dat ze leraren waren, hadden ze niet genoeg geld om hun eigen kinderen naar school te sturen. Deze corporatie is uitgegroeid tot een verzekeringsbedrijf met meer dan 20.000 werknemers. Helaas hebben we geen aandelen, haha! We gaan door naar Semarang een mooie moderne stad. Onderweg rijden wij langs prachtige bergplaatsen en het ene dal met sawa's wisselt het andere dal met sawa's af. Wat is Indonesië toch prachtig! We rijden de bergen in om een van de grootste vulkanen in java te zien, maar het was zo bewolkt dat we niks zagen. We zijn dus blij dat we dit keer niet uren naar boven hebben gelopen, maar gewoon in de auto konden zitten. Sab dacht dat ze al aardig kon rijden in Jakarta omdat dat aardig goed gaat, maar om je op de eenbaans snelwegen te begeven, hebben je toch meer de skills van een rally coureur nodig, die de vader van Sab gelukkig wel heeft. Op onze trip is er een bijzondere dag, Virgil is jarig! Wij vieren het met taart en sate!Read more

Bangkok, Thailand

July 5, 2015 in Thailand ⋅ ⛅ 35 °C

Terwijl Sabrina van Siem Reap naar Jakarta vliegt gaat Virgil op naar Bangkok. Op bezoek bij zijn vriend Romain die elkaar kennen van elkaar bezoeken in Parijs en in Amsterdam. De laatste keer in Bangkok was meer dan 15 jaar geleden en het is een stuk moderner geworden. Het is tegenwoordig ook een plek geworden waar iedereen in de wereld vandaan komt om tandheelkundig werk te laten doen. Sinds Virgil zijn kies is afgebroken in Vietnam wordt er kroon gezet tijdens dit bezoekje. Er worden geen tempels of iets anders toeristisch gedaan sinds we daar al een overdosis aan hebben gehad. Het is voornamelijk een ontspannen week waarin gekookt wordt, biertjes gedronken, marktjes afgegaan, cafetjes bezocht en van alles wordt gegeten ;) ..Read more

Jakarta, Indonesia

July 5, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Het is familie tijd in Indonesië. We slapen bij Sab d'r pa, en omdat het vakantie is zijn Zefanya, Grace, Pris, Gaston en kids er ook, wat een feest! In Indo is het ook vakantie dus het is dolle pret want onze nichtjes en neefje die in Indo wonen zijn ook vrij. Het is ramadan tijd, dat betekent dat er altijd plek is in onze favo restaurants ( de bediening is wel nog langzamer dan normaal, maar dat kunnen we ze ook niet kwalijk nemen als je de hele dag zelf niet mag eten en drinken ) en dat het verkeer heel goed te doen is, als je precies om 17:50 gaat rijden want dan zit 90 % van de bevolking in de restaurants ( wij hebben dan natuurlijk al gegeten ) Wij crossen zelf met de auto de hele stad door en leven eigenlijk van lekkere maaltijd naar lekkere maaltijd of bijzondere toetjes ( bijvoorbeeld zelf je magnum maken yum! ). Na de ramadan is het natuurlijk tijd voor het suikerfeest, het feit dat wij geen moslim zijn en niet meedoen aan de ramadan is in Indo geen reden om niet mee te doen aan het suikerfeest, we worden uitgenodigd en feesten lekker mee ( wat een heerlijk land he ) Daarnaast zwemmen en bezoeken we leuke kinderspeelplaatsen. We moeten wennen aan het idee om langer op een plek te blijven, tegelijkertijd is het ook wel heel lekker!Read more