Seattle to San Diego & Texas

May - October 2016
A 150-day adventure by Jesper Read more

San Francisco til Monterey

June 12, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Da der ikke var morgenmad på hotellet som ellers lovet, spiste vi medbragt morgenmad i bilen ved et meget smukt udkigspunkt lidt udenfor San Bruno. Vi fortsatte turen ned langs kysten. Hele kyststrækningen er meget smuk, men vi var nødt til at begrænse vores stop. Vi stoppede bl.a. ved Pigeon Point Light House og ved Swanton Strawberry Farm, men ifølge priserne var det ikke her vi skulle have vores friske bær. Der er mange billige frugt-boder langs kystvejen og dagens tilbud må være 7 avokadoer for 1 dollar.
    Vi havde et hurtigt stop ved den smukke Shark Fin Cove før vi ramte Santa Cruz, hvor vi havde et lige så hurtigt stop hos den lokale frisør, så Jesper kunne blive klippet. I Santa Cruz kørte vi langs byens strandpromenade og var en tur ude på the Beach Broadwalk molen. Det er et livligt sted med forlystelsespark, masser af surfere, søløver i vandet og masser af turister. Utrolig smuk strandpromenade.
    Vi kørte videre mod Monterey (forbi Jensen Road). Efter at have fundet vores dejlige hotel i Monterey, kørte vi en tur ned til den nye og den gamle Fishermans Wharf nede ved havnefronten. Her var masser af souvenirbutikker, spisesteder og endnu flere sæler til glæde for Gitte. Vi havde ikke så meget tid hernede inden de lukkede, og vi endte med at se det meste fra den lokale bybus. Vi spiste på en engelsk pub ved havnen.
    God dag der får tildelt 4 ud af 5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 186 km - i alt: 4.143 km

Californiens kyst & Hearts Castle

June 13, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

På halvøen hvor Monterey ligger, startede vi dagen med den berømte 17- mile Drive. Det var flot og hyggeligt, men egentlig ikke noget specielt i forhold til resten af den smukke kyst. Vi fortsatte turen til Mission de Camelo (Carmel Missionen) som er en af de 21 klostrer som franciskaneren Junipero Serra lod bygge for at gøre de lokale indbyggere kristne.
    Vi kørte videre langs den smukke Pfeiffer Big Sur State Park kyststrækning med stop ved bl.a. Bixby bro, McWay vandfaldet som løber direkte ud i havet og en kyststrækning med masser af elefantsæler.
    Sidste stop for dagen var Hearst Castle, hvor vi havde booket en rundvisning på forhånd. Et imponerende og prestigefyldt slot bygget af en milliardær der både var forud for sin tid og meget inspireret af den europæiske byggestil og kunst. Dagen sluttede med lasagne og limonade og overnatning i San Luis Obispo.
    Dagen får 4 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 255 km - i alt: 4.398 km

Mere kyst, Solvang & Santa Barbara

June 14, 2016 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

I dag startede vi med at køre ind til Michael Jacksons Neverland Ranch. Det var lidt besværligt at finde en vej derind, da flere veje var blevet lukket, og vores GPS ikke opdateret derefter. Da vi kom frem var det kun den yderste låge vi kunne se. Bag denne var der et lille vagthus samt nogle marker - hele grunden var indhegnet. Det eneste der indikerede, at vi var det rigtige sted, var de mange beskeder, hjerter og blomster som folk havde efterladt.
    Vi kørte videre til Buellton og besøgte Andersens Pea Soup restaurant, som er bygget op omkring H. C. Andersen. Turistattraktionen indeholder dog ikke kun dansk mad og danske souvenirs, men resten af Skandinavien og Europa er også godt repræsenteret.
    Vi fortsatte videre til Solvang, som er lidt det samme koncept, men som dækker en hel by, der er grundlagt af danske tilflyttere i 1985. Vi kunne både få æbleskiver, kravlenisser og spise i en kopi-bygning af Rundetårn.
    Vi kørte videre ud til kysten og ramte Santa Barbara, hvor vi var en tur ude på molen. Vi kørte de næste par timer til Los Angeles langs kysten med et kort stop i Malibu. Vi fandt vores hotel i Pasadena ca. 20 minutter fra Los Angeles centrum, og efter en lang dag kom Ole Lukøje hurtigt forbi.
    Dagen får 4 gode stjerner ud af 5 mulige.
    Roadtrip: I dag: 378 km - i alt: 4.776 km

Universal Studios Hollywood

June 15, 2016 in the United States ⋅ 🌙 16 °C

Ikke den store køretur i dag, i hvert fald ikke i bilen, men over 3 timers kørsel i Los Angeles Metro blev det da til. Turen gik fra hotellet i Pasadena til Universal Studios i Hollywood. Vi tilbragte hele dagen i Universal Studios Theme Park, med en masse sjove forlystelser i både 3D, 4D og hvad det nu ellers hed. Der var alt lige fra Simpsons og Springfield via Shrek, Transformers og Minions, til Harry Potter med et fint Hogvarts Slot, med tilhørende by med forretninger osv., som set i filmene. Der var dyreshow med dresserede dyr fra kendte film, filmtrick show samt et Water World show. Sidst, men ikke mindst, fik vi en tur rundt og se selve Universal Studios med berømte rekvisitter, biler og kulisser, samt igangværende optagelser. Under turen deltog vi i et par scener i 3D fra bl.a. Fast & Furious 7 og vi var en tur op og ned ad Wisteria Lane fra Desperate Housewives. Dagen sluttede med god aftensmad på en Wolfgang Puck restaurant .
    Dagen får 4,5 stjerner.

Santa Monica, Venice & Hollywood

June 16, 2016 in the United States ⋅ 🌙 18 °C

Vi startede dagen med en sløv morgen på hotellet med tøjvask mm. Vi tog metroen ud til Santa Monica som er berømt for hvide flotte strande og en mole med forlystelser på. Det var smukt. Der var mange mennesker og vores planlagte forsøg på at få vores første dukkert i Stillehavet mislykkedes endnu engang, da vandet stadig var hundekoldt. Vi spiste frokost på Bubba Gump og købte 24 timer billet til Hop On Hop Off busserne. Vi kørte ud til Venice Beach gennem Beverly Hills og endte i Hollywood, hvorfra vi efter et stop hos Donkin Donuts tog metroen hjem. Temaet i området er selvfølgelig rigtig meget film og kendisser, og vi satser på en biograf tur i morgen.
    LA er rigtig stort, og vi har brugt meget tid i dag i bus og metro for at komme rundt, så vores boblebad på hotellet som vi har drømt om hele dagen må også vente til i morgen.
    Dagen får 3,5 stjerner.

Hollywood & Beverly Hills

June 17, 2016 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

Sidste dag i LA. Vi tog ind til byen og brugte vores Hop On Hop Off pas fra i går. Det var lidt svært at finde de første stoppesteder, da de ikke var afmærkede, så det brugte vi lidt tid på og endte i China Town. Men det lykkedes, og vi kørte først rundt i downtown LA og derefter Beverly Hills og Hollywood.
    Vi stod af ved La Brea Tar Pits og Farmers marked. Tar Pits er en form for naturlige bitumen/petroleum masser der siver op gennem jorden og bobler op i sorte søer, og det har det gjort i tusinder af år. Her er et aktivt museum der udgraver fossiler, der er mellem 13.000 og 35.000 år gamle.
    Vi jagtede et godt billede af Hollywood skiltet som faktisk ikke var helt let at få, da skiltet enten var dækket af bygninger, træer eller ledninger eller også var det diset i bjergene.
    Efter en gåtur ad Walk of Fame, som er en meget travl hyper gade med turister og gøglere overalt, spiste vi en lækker frokost. Derefter tog vi i en af Hollywoods mange biografer og så "Central Intelligence", hvilket er et must at gøre i filmenes by.
    Vi tog hjem på hotellet og nåede en times tid i pool´en og hot-tuben inden nattid. I morgen går turen videre mod sidste stop - San Diego.
    Dagen får 4 ud af 5 stjerner.

Hollywood Skiltet, Queen Mary & Kysten

June 18, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi forlod LA i dag. På vej ud af byen kørte vi til Griffith Observatory Deck som er et af de højeste steder i byen, der giver en flot udsigt over byen. Vi var ikke helt tilfredse med vores billeder af Hollywood skiltet i går, men her kunne vi komme noget tættere på. Skiltet er bevogtet, og det er ikke muligt at komme helt tæt på det. LA er en meget stor by der dækker et meget stort område og trafikken og mængden af turister er klaustrofobisk. Vi har både set en Ole Henriksen salon og en Paradis Is, så lidt danske fodspor har der sneget sig ind i den prægtige by.
    På vej ud af byen, længere sydpå, havde vi et stop i Long Beach hvor det berømte skib Queen Mary ligger og fungerer som museum og hotel i dag. Det er den nærmeste efterkommer til Titanic. Skibet var flot udefra og således var Long Beach. Vi ærgrede os lidt over, at vi ikke havde mere tid her. Vi fortsatte sydpå.
    Resten af dagen blev brugt på shopping af tøj samt diverse indkøb der skal med tilbage til DK. Der er mange ting der er billige i USA. Sidst på aftenen fandt vi vores hotel i San Diego, hvorfra vi skal flyve hjem på mandag.
    Dagen får 4 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 278 km - i alt: 5.054 km

San Diego

June 19, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 36 °C

Vi tog ind til San Diego midtby med det lokale tog/metro. Vi gik tur langs havnefronten, hvor vi bl.a. så The Kissing Statue og USS Midway som er et gammelt hangarskib der var vigtig for USA i diverse krigsoperationer. Det fungerer i dag som museum med flyvemaskiner på dækket. Efter lidt turistshopping tog vi til Petco Park og så en baseball kamp mellem San Diegos Padres og Washington Nationals. San Diego vandt. Det var en sjov oplevelse og bagende varmt med ca. 32 grader. Vi tog ind til Gaslamp Quarter som er midtbyen og spiste aftensmad på Hard Rock Cafe. Aftenen tilbragte vi på hotellet, hvor vi kæmpede med at få både tv og internet til at virke og så blev der gjort nogle forberedelser til morgendagens store pakkedag.
    Dagen får 4 varme stjerner.
    Roadtrip: I dag: 0 km - i alt: 5.054 km

San Diego & Hjemtur

June 20, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 37 °C

Sidste dag på vores tur. Dagen startede med den helt store pakkeleg, og alt kunne heldigvis være i vores kufferter - plus måske lidt mere. Efter morgenmaden og udtjekning fra hotellet gik turen til Balboa Park, hvor vi gik en tur og kiggede på de mange flotte blomster og bygninger. Derefter tog vi en tur til San Diegos Old Town, som siges at være Californiens fødested - det var da også en meget hyggelig bydel med en masse gamle bygninger, nærmest i 1800-tals westernstil - dog meget mexicansk inspireret. Stedet var meget turistet med rigtig mange souvenir-boder og spisesteder, men fint holdt i samme gamle stil.
    Frokosten blev klaret på en Cheese Cake Factory, hvor vi selvfølgelig fik nogle store stykker cheese cake til desert. Bagefter fik vi endelig fundet et posthus og sendt vores postkort, som har ligget klar i 1 til 2 ugers tid i kufferten. Til sidst skulle vores trofaste Mazda CX-9 tankes og afleveres - 3,175 miles blev det til i alt.
    Hvad enten vi ville det eller ej, så gik turen tilbage til Danmark. Det var igen med mellemlanding i Heathrow - USA over and out for denne gang.
    Dagen får 3 stjerner ud af 5 (da det ikke var rart, at ferien var slut).
    Roadtrip: I dag: 56 km - i alt: 5.110 km

Afgang København & Amsterdam

October 4, 2016 in the Netherlands ⋅ ⛅ 12 °C

Meget tidligt tirsdag morgen kørte vi fra Gittes søster i Ringsted til Kastrup lufthavn. Vi skulle flyve med KLM og mellemlande i Amsterdam for derefter at flyve til vores endelige destination, Houston i Texas. Turen gik som forventet, Jesper kunne ikke sove, mens Gitte ikke kunne holde sig vågen.Read more