Kanada
Kanada

Upptäck resmål hos resenärer som för resejournal på FindPenguins.
Resenärer på denna plats
    • Dag 237

Von Port Alberni nach Comox

I går, Kanada ⋅ 🌧 12 °C

Nach dem schönen Wetter der letzten Tage gibt es heute einen Regentag. Am Vormittag verabschieden wir uns von Bob und Brenda. Wir hatten zwei wunderschöne Tage bei Ihnen.

Nach Comox sind es 127 km und trotz Regen gibt es das ein oder andere laut Atlas Obscura zu entdecken.

Der Erste Halt ist Coombs. Hier sollen Ziegen auf den Hausdächern grasen. Die Stadt besteht aus ein paar Häusern, wobei eins ein „Old Country Market“ ist. Das Dach des alten Holzhauses ist mit Gras bewachsen und vor 30 Jahren haben die Besitzer einen kleinen Stall auf dem Dach errichtet und halten da ein paar Ziegen, die das Gras kurz halten. Doch heute sind die Ziegen wegen dem Regen im Stall.

Ansonsten gibt es hier nicht viel außer Touri-Kram.

Der nächste Halt ist da schon interessanter.
      In einem Wald hängen hier große Fieberglas Kugeln in den Bäumen, in denen man/frau übernachten kann. Leider können wir uns die Kugeln nur von außen anschauen, da niemand hier ist. Sieht auf jeden Fall Cool aus.

Der Regen hört nicht auf und so beschließen wir ins Schwimmbad/Sauna in Comox zu gehen.

Für 7,58€ (Seniorenpreis) haben wir die Auswahl:
      - 2 Bahnen des großen Beckens sind offen
      - Hot Pool
      - Sauna
      und - Dampfsauna.

Nachdem wir alles ausprobiert haben, geht’s weiter zu unserem Übernachtungsplatz. Diesmal an der Küste mit super Aussicht, so sagt unsere Gastgeberin, aber wir sehen heute nur Wolken.
      Vielleicht morgen …

• Dag 18

☔️ Vancouver

I går, Kanada ⋅ 🌧 10 °C

Der letzte volle Tag in Kanada geht komplett im Regen unter..
      wir konnten trotzdem ein paar Sehenswürdigkeiten von Vancouver mit dem Uber erkunden und nochmal super lecker essen 🍝
      Jetzt gibts noch die letzten Biere und Dinosour (ja, auch das ist ein Bier) aus unserem Kühlschrank.Läs mer

• Dag 15

Adelaar, Walvissen en Zeehonden

20 maj, Kanada ⋅ ☁️ 12 °C

Vandaag gingen we met een boot mee de oceaan op opzoek naar wilde beesten. We moesten ons om 10:30 melden de aanbieder van deze expeditie. Het bleken Nederlandse mensen te zijn dus Manne was blij dat hij eindelijk even wat te lullen had in het Nederlands. Nadat wij onze reddingsvesten hadden aangetrokken, en Wilfred pillegies tegen het zeeziek zijn had ingenomen was het tijd om met onze gids mee de boot op te gaan. Het was een dichte boot met comfortabele leren banken en met de 2x 300pk motoren aan de achterkant knapte dat ding de haven uit. Opzoek naar zeedieren en andere beesten. Het was al snel raak! Een walvis gespot aan de linkerkant van de boot. Om de beesten de ruimte te gunnen moesten we wel op afstand blijven. Gelukkig waren we goed voorbereid met een verrekijker en een zoom lens op de camera. Toen de walvis eenmaal onder water bleef was het tijd om tussen de mooie eilanden door te varen die de kust van Canada lief heeft. Prachtige huizen waren te zien alleen voor de celebs en de aller rijksten in dit land. Tussen het geslinger door kwam het tij opzetten en ontstonden er flinke golven en stromingen onder onze boot. Doordat er relatief veel zeewater door het kanaal gaat ontstaan er rare stromingen en zelfs draaikolken. Leuk om dit natuurverschijnsel eens te zien. Om een uur of 13:30 was het tijd om eens een boterham te eten die onze skipper had gemaakt. Dit was goed binnen te houden en we kregen (op Anke na) ook nog een zakje chips. Die van Anke werd onbedoeld opgevroten door onze skipper. Anke was not amused dus te sfeer was de rest van de middag om te snijden. We stopten nog even bij de VVV zeehonden. Die beesten doen niets anders dan met hun vette pels in de zon liggen en af en toe het water in duiken om de pens te vullen met vis. Wel leuk om ze een keer in het echt te zien ipv in de dierentuin. Na een nogal hobbelige terugweg waren we bijna bij de haven toen daar plots nog een walvis opdook. Het bleek dezelfde te zijn als de heenweg, dus of deze ook de stempel VVV moet krijgen weet ik niet. Eenmaal aan land ging Wilfred met de MacDonalds tussen de junkies en daklozen even wat eten scoren terwijl Manne en Anke in de speeltuin vlakbij de haven gingen spelen. Toen we eenmaal het eten ophadden spraken we nog met een Nederlands stel die ook met hun zoontje hier waren. Na wat heen en weer gelul bleek de man een soort van collega te hebben die ook in Vaassen woont. Hé maar dat is ook toevallig zeg! Hoe heet die dan misschien kennen we ‘m wel? “Hij heet Rens Wegerif of Rannebeer”. Da minte gei toch nie!? Das mien breur! Het was lachen en ook bijzonder dat je aan de andere kant van de wereld mensen treft die zelfs iemand uit je familie kent. Eenmaal terug op de camping kon Manne nog even spelen en toen onder de douche. Na het douchen werden we nog even getrakteerd op een walvis bij ons voor de camping en toen was het tijd om te gaan slapen. Morgen verlaten we Vancouver Island weer en zetten we weer koers richting de Rocky Mountains!Läs mer

• Dag 236

MacMillan Provincial Park

20 maj, Kanada ⋅ ☁️ 15 °C

Heute ist nicht nur Viktoria Day in Kanada, sondern wir haben Feuerhochzeit.

So machen wir erstmal das, was viele fast Kanadier heute machen, wir fahren uns was anschauen.

In der Nähe gibt es ein „Hole in the Wall“. Dieses Loch ist aber nicht natürlich entstanden, sondern 1940 wurde hier eine Wasserleitung gebaut, die aber nicht fertig gestellt wurde und so entstandet dieses Loch.

Auch hier in der Nähe ist der „Cathedral Grove“. Das sind zwei Trails im MacMillan Park mit riesigen Douglasien und Rotzedern.
      Die sind teilweise über 800 Jahre alt und die größte Douglasie hat einen Umfang von über 9m.

Bei einem schweres Unwetter am Neujahrstag 1997 stürzten Hunderte von riesigen Bäumen um und verwüstete Teile des Wegesystems. So sehen wir viele der riesigen Bäume nun am Boden liegen. Die umgestürzten Bäume öffnen das Kronendach und bieten Licht, Platz, Schutz und Nährstoffe für die nächsten Pflanzengenerationen.

Der Besuch hat sich gelohnt.

… und zur Feuerhochzeit gehen wir abends noch essen. Im Bare Bones, eine Empfehlung unserer Gastgeber, essen wir eine „Seafood-Platters for Two“…. ausgezeichnet!

• Dag 30–31

L'ans aux Meadows

20 maj, Kanada ⋅ ☁️ 8 °C

In Flowers Cove angehalten. Ein kleiner Walk führt uns der Küste entlang zu den Thrombolithen - sehen wie runde Felsen aus: 650 Millionen Jahre alt = lebende Fossile aus Algen u Bakterien. Gibt es nur an wenigen Orten der Erde.
      Unterwegs sehen wir heute einige Eisberge, mal kleinere, mal größere.
      Wir haben das 1. Karibu gesehen!
      Unser Ziel ist L'Ans aux Meadows, Unesco World Heritage & Canada Nat'l Historic Site. Es ist belegt, dass Wikinger bereits um 1000 hier siedelten.

Ü - am Zipfel der Great Northern Peninsular 0,00
      Vor mir ein Eisberg, zu meiner rechten noch zwei kleinere. Die Möwen kreischen, die Wellen rauschen - sonst nix!

• Dag 17

17e dag Canada

19 maj, Kanada ⋅ ☁️ 7 °C

Van Hinton weer terug naar Jasper. Onderweg diverse dierenbtegen gekomen, berggeiten, reeën en herten. Ik heb nog steeds geen beer gezien en de tijd begint te dringen. In Jasper wat winkels bezocht en uiteraard koffie gedronken met wat lekkers bij Tim Horten. We besloten om met de Jasper Tramway naar de top van Whistler’s Mountain te gaan. Het zou een uurtje zijn. Het weren ruim 4 uur. We konden met de liften niet meer afdalen omdatver teveel wind was. Normaal stopt men bij meer dan 45 km/u en nu waren snelheden van bijna 80 km/u. Pas na ruim 3 uur wachten konden we naar beneden. In tussentijd werden we voorzien van koffie en iets lekkers. Aan het eind van de middag aangekomen op Whisler’s campingground vlakbij Jasper. De camper heeft nu weer een probleem met de gasvoorziening. Wij zouden koken maar het gas werkte niet. We denken dat het gas op is maar het dashboard geeft aan dat we nog helemaal vol zitten. Bij Nadine en Arjen zijn er geen problemen dus daar de chicken curry gemaakt en wijn gedronken. Morgen eerst maar naar een tanklocatie om het gas te controleren. Daarna vervolgen we onze reis naar Clearwater.Läs mer

• Dag 49

Francis/King Regional Park

19 maj, Kanada ⋅ ☀️ 15 °C

Heute morgen habe ich in Katrina's Garten etwas Tai Chi gemacht. Mittags habe ich dann mit Katrina und den Hunden einen Spaziergang durch Francis/King Regional Park gemacht.
      Nachmittags bin ich dann ins Hostel eingecheckt und hab unser Zimmer erstmal komplett umgestellt 😂
      Gegen Abend habe ich dann Fabian an der Fähre abgeholt 🥰

This morning, I did some Tai Chi in Katrina's Garden.
      Around noon, I went on a walk to Francis/King Regional Park with Katrina and the dogs.
      After checking into the hostel in the early afternoon, I completely rearranged our room 😂
      In the evening, I met Fabian at the ferry terminal 🥰

• Dag 14

MacMillan Provincial Park - Elk Falls

19 maj, Kanada ⋅ ☁️ 13 °C

Na een heerlijk nachtje slapen gunde Manne het ons om tot 08:15 te blijven liggen. Vandaag stond ons weer een druk programma te wachten met veel rij tijd dus na het ontbijt en het getreuzel vertrokken we eigenlijk een uur te laat. We hadden een rit van 1.5 uur voor de boeg naar MacMillan Provincial Park. Eenmaal aangekomen bleek de parkeerplaats de vele geïnteresseerden niet helemaal baas te kunnen. Na een rondje te hebben gereden vonden we een plekje om onze camper te parkeren. Het was inmiddels al 12:30 dus besloten we om eerst maar even wat te gaan eten. Toen we ‘t brood achter de kiezen hadden gingen we op pad. Het park was aangelegd met vele vlonder paden en er stonden Pseudotsuga
      menziesii van wel 800 jaar oud! Joekels van wel 2.5 meter doorsnee die zelfs de heftigste bosbranden kunnen overleven. Verder waren er veel Thuja plicata te zien met ook een immense omtrek. Het was echt prachtig. Aan de overkant van de parkeerplaats lokte ons nog een vlonder pad met eveneens veel oude en grote bomen. Er was ook een kleine rivier te vinden waar Manne nog wat aan het spelen was. Het water bleek toch te koud te zijn voor ‘m dus liepen we maar weer terug naar de camper. We moesten weer een goed uur terug rijden naar onze volgende stop. Anke leek het leuk om niet de snelweg te nemen maar een speciale oceaan route die, zoals je misschien al verwacht ons langs de kust laat rijden. Na wederom weer 160 liter in de tank te hebben gepompt reden we langs de kust naar onze volgende stop. Eenmaal aangekomen waren we eigenlijk al best gaar van de dag maar het was maar 400 meter lopen dus we zouden zo weer terug zijn. Dat bleek dus ongeveer een kilometer te zijn en met een vermoeid jongentje op je rug en beste trappen was het nogal een uitdaging. Eenmaal daar was het uiteraard weer prachtig! Een mooie waterval en een hangbrug boven de rivier. We waren rond 18:00 terug op de camping dus snel even wat piepers koken met witte bonen in tomatensaus en kabeljauwfilet (uit de vriezer van de supermarkt). Tijdens het eten koken kreeg Anke te horen dat er Orca’s of hoe ze het hier noemen: Killer Whale onze kant op kwamen. We hadden het eten net op en verdikkeme daar zwom een grote groep Orca’s voorbij. Ze waren erg ver weg maar we zagen de rugvinnen prima en het was hopelijk een mooi voorproefje op wat ons morgen staat te wachten. Dan gaan we namelijk een 6 uur durende tocht beleven op de oceaan die ons hopelijk walvissen en Orca’s van dicht bij gaat laten zien.

• Dag 235

McLean Mill

19 maj, Kanada ⋅ ⛅ 14 °C

Eigentlich wollte wir heute nichts machen, aber hier in der Nähe gibt es eine Sägewerk Mühle, und die ist morgen geschlossen, dann schauen wir halt heute.

Das ganze Gebiet hier lebt von der Holzverarbeitung. Dieses Sägewerk wurde von 1926 bis 1965 betrieben und ist das einzigste in Kanada das mit einer Dampfmaschine betrieben wurde.

Es wird kein Eintritt erhoben und am Eintritt bekommt man einen Plan für eine Self Guided Tour. Das Gelände ist 12,8 Hektar groß und man kann sich noch gut vorstellen wie das früher hier so war.

• Dag 29–30

Black Duck Cove

19 maj, Kanada ⋅ ☁️ 9 °C

Weiter 'gen Norden durch den Gros Morne National Park (man sagt, dass der Gros Morne N.P. für die Geologie genauso wichtig bzw interessant ist, wie Galapagos für die Fauna), kurzer Stop over in Cow Head und im Arches Provincial Park. Unterwegs haben wir heute Elche gemütlich grasend neben der Straße gesehen.

Ü - kurz vor Black Duck Cove - wir verstecken uns hinter einer Kirche 0,00

Begegnung der besonderen Art:
      Kleine Gassirunde mit den Wuffis, ich komm als Erste zurück, biege um die Ecke der Kirche ... und ich glaub, ich träume!!!! Nicht mal 10 m hinter dem Womo steht ein RiiiieeeesenELCH! Ich lauf zurück, winke Gerhard, dass er rasch kommen soll, dann sehen wir, dass gleich daneben noch einer steht 🫢 War dann eine Challange mit den Hunden ins Womo reinzukommen. Candy begann gleich zu knurren ....

Du kanske också känner till platsen med följande namn:

Canada, Kanada, ካናዳ, كندا, Канада, কানাডা, ཁེ་ན་ཌ།, Canadà, ཀེ་ན་ཌ, Kanada nutome, Καναδάς, Kanado, Canadá, کانادا, Kanadaa, Ceanada, કેનેડા, קנדה, कनाडा, Կանադա, カナダ, კანადა, កាណាដា, ಕೆನಡಾ, 캐나다, کانەدا, ການາດາ, Kanāda, കാനഡ, कॅनडा, ကနေဒါ, Khanada, क्यानाडा, Kanuadu, କାନାଡା, کاناډا, Kanáda, Kanadäa, කැනඩාව, கனடா, కెనడా, แคนาดา, Kānata, کینیڈا, Canada (Gia Nã Đại), Orílẹ́ède Kánádà, 加拿大, i-Canada

Gå med oss:

FindPenguins för iOSFindPenguins för Android