Canada

Rejsende på dette sted
    • Dag 25–26

Cape Race

15. maj, Canada ⋅ 🌫 6 °C

Heute früh trotzten wir Sturm, Regen und Nebel. Holten uns die Erlaubnis beim Ranger und starteten den 20minütigen Walk zur Bird Breeding Colony, die größte in Nordamerika. Unter anderem brüten hier die Basstölpel = Gannets mit einer Flügelspannweite von bis zu 1,8 m. Der Ranger hat uns erzählt, dass vor 2 Jahren die Vogelgrippe den Bestand im 48 % reduziert hat. Wir hatten echt Glück und erwischten ein Nebelloch. So etwas hab ich noch nie gesehen! Ein echtes Highlight! Wie schön muss das erst bei Sonnenschein sein, wenn die Wale Anfang Juli sich auch hier rumtreiben.

Wir machten einen kurzen Stopp beim Rocky River Fishway = Lachsleiter - nur kein Lachs war zu sehen und nun sind wir beim Leuchtturm am Cape Race gelandet. Hier wurde 1912 der Notruf der Titanic empfangen. Diese Tatsache berührt mich doch ein bißchen.

Ü - Vor dem Leuchtturm am Cape Race am P des Myrick Wireless Interpretation Center 0,00

Auch heute früh, nix zu sehen ... nur foggy

• Dag 10

Logan Lake 2.0 - Vancoucer City

15. maj, Canada ⋅ ☁️ 20 °C

Good morning!

Manne was mooi op tijd wakker deze morgen. Gisteren heeft Anke met Manne ijsballen gemaakt met een dino er in. Dus om 07:00 zaten we aan tafel een ijsbal kapot te bikken met 2 plastic schroevendraaiers. Wilfred kon het niet aanzien dus ging maar ontbijt maken voor iedereen. Nadat de buiken gevuld waren en de corvee lijst weer afgevinkt was begonnen we aan onze rit naar Vancouver. We draaiden de snelweg op en daar kwamen we gedurende de 3 uur niet meer vanaf helaas. De omgeving werd met de minuut groener en groener en de dikke pick-up’s maakten plaats voor kleinere, moderne en vooral zuinigere auto’s. Onderweg bij het benzine station even gepauzeerd en 150 liter brandstof in de tank gepompt. De benzine is overigens niet duur met zo’n € 1.20 per liter, maar als je vervolgens 150 liter moet tanken is het alsnog een rib uit je lijf. Onze camper lust namelijk wel wat, gemiddeld zitten we op 1 op 4 momenteel. Maar goed dat mag de pret niet drukken en dat gaspedaaltje wordt daarom weer stevig ingedrukt naar ons rustpunt voor vandaag. We kamperen midden in de stad Vancouver. Compacte plekken die aan weerskanten gescheiden zijn door coniferen hagen. Omgeven door de geluiden van stadsverkeer, vliegtuigen, treinen en sirenes is dit toch even wennen na de afgelopen dagen behoorlijk in stilte te hebben geleefd. De camper zo goed als mogelijk waterpas gezet en gelijk door naar het binnenzwembad. Ondertussen stond de wasmachine van de camping mooi te draaien en toen we klaar waren met zwemmen kon de boel zo de droger in. Wilfred kocht een telefoonkabel van 10 meter die als waslijn fungeerde en zo hadden we de boel weer op de rit. Na het spelen in de speeltuin aten we aardappels met verse spinazie en kipfilet. Morgen gaan we met het openbaar vervoer proberen naar een binnen speelparadijs te gaan en een markt met verse producten waaronder vers gevangen zalmen.Læs mere

• Dag 9

Logan Lake 2.0

14. maj, Canada ⋅ ☁️ 17 °C

Jullie zullen je wel afvragen waarom er Logan Lake 2.0 staat in plaatst van Whistler. Nou het verhaal is als volgt. Na een heerlijke ochtend met pannenkoeken en maple siroop gingen we even bij de vistrap kijken aan de andere kant van het meer. We hadden de camper weer vertrek klaar gemaakt en reden 5 minuten naar de overkant. Daar stond nog een immense dumper die werd gebruikt in de mijn hier in de buurt. Er zwommen veel forellen in de vistrap dus dat was leuk om te zien. Manne ging nog even spelen in de speeltuin en toen sloeg het noodlot toe. Wilfred kreeg migraine dus moest voor de aankomende uren op bed blijven liggen. We lieten de camper op de parkeerplaats staan en schoven het bed uit zodat Wilfred daar de tijd uit kon gaan zingen. In de tussentijd hebben Anke en Manne zich vermaakt met boekjes lezen, filmpjes kijken,knutselen en spelen in de speeltuin.
      Anke en Manne gingen aan de overkant van de weg nog even een ijsje halen en Manne kreeg zijn eerste eigen vishengel! Eenmaal terug gelopen zat Wilfred buiten aan een tafel, gelukkig die was weer wat in de benen! Na 6 uur op de parkeerplaats te hebben gestaan besloten we maar terug te rijden naar de camping waar we die morgen waren vertrokken. De rit richting Whistler was te lang dus leek ons dit een beter idee. We konden weer op ons oude vertrouwde plekje staan en we hebben de rest van de middag en avond nog gespeeld in de speeltuin en zelfs nog even met de nieuwe hengel gevist met ondertussen dino muziek uit de jukebox (er werd zelfs gedanst). Morgen rijden we vanuit hier zo’n 3 uur over de snelweg naar Vancouver. Niet de meest mooie route maar goed het is niet anders. We hebben daar een camping midden in het centrum met binnenzwembad dus dat is top!

• Dag 11

🌄 Highway 93 - Icefields Parkway

14. maj, Canada ⋅ ☁️ 6 °C

Ja, was soll man sagen - wenn man laut Wetterbericht mit schlechtem Wetter rechnet und dann geweckt wird mit „draußen ist strahlender Sonnenschein“, dann fängt der Tag schon mal gut an. Mit frischen Waffeln gestärkt ging es dann auf den Weg über den einmaligen Icefields Parkway, die wohl schönste Straße Kanadas.
      Oh, und das ist wirklich nicht übertrieben. Der Weg war so unbeschreiblich, dass Worte hier nicht annähernd das schildern könnten, was man erlebt und keine Kamera der Welt, die das einfangen könnte, was man sieht.
      Autoleere Straßen, Bären, Wasserfälle, unendliche Wälder, Gletscher, Seen, Tiefblaue Seen, gefrorene Seen, Wandern durch den Schnee im Pullover und 12 Grad, Canyons, 3500m hohe Berge, noch mehr Wasserfälle. Wow.
      Darauf noch ein Bier, Schnitzel und Eishockey.

• Dag 8

Logan Lake

13. maj, Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Terwijl ik een rondje loop rondom Logan Lake, leek het mij een goed moment om het volgende berichtje in te typen. Vanmorgen zijn we dus vertrokken vanuit Dutch Lake resort. De camping was oké… Hutje mutje op elkaar en veel Nederlanders. Maar goed dat zal wel door de naam komen. We hadden een rit van 2 uur voor de boeg met als tussenstop de grote Walmart in de plaats Kamloops. Wilfred verwisselde wat stekkertjes in de camper zodat Manne tijdens de rit een dvd kon kijken op het grote scherm. Anke had haar ogen dicht, Wilfred was aan het rijden en Manne keek dus een film. Kortom er werd weinig gesproken. (Ook wel eens fijn) Eenmaal aangekomen bij de Walmart kon het winkel feest weer gaan beginnen. Manne kon eindelijk zijn Paw Patrol horloge uitkiezen en Anke kon even wat kleding en zonnebrillen kopen. Met een goeie 160 euro aan boodschappen en een paar burgers van de gouden bogen verlieten we de keet weer om onze reis voort te zetten naar onze camping. We hadden vooraf gereserveerd dus konden zo aanschuiven. Een prachtige plek aan het water waar ik net omheen liep want ik ben inmiddels al weer terug. Een vonkel nieuwe speeltuin speciaal voor Manne en een meer met vis steiger en vol met forel. Er was een aardige Canadese meneer aan het vissen wat Manne toch wel interessant vond om te zien. Tot onze grote schrik liet Manne zijn speelballetje in het water vallen en wat denkt te? Die zonk mooi naar de booiem en Pappa kon ‘m uit medelijden er uit gaan halen. Zwembroek aan en gaan met die banaan. Tenminste dat dacht ik. Bliksem dat was mien toch echt te koud🤏🏼 Als troost mocht Manne de beste meneer helpen met vissen. En of je het gelooft of niet, die jongen heeft zijn eerste vis gevangen. Fantastic! Na de lasagne uit de oven te hebben opgeslobberd zagen we onze visvriend langs lopen met een klein schepnet met ducktape aan een 2meter lange tak geplakt; ja hoor, hij vist Manne z'n balletje van de booiem! Eind goed al goed en tijd voor de grote naar bed breng show.. Wilfred stelde zijn corvee uit en ging een stukje om het meer lopen (zie begin van de tekst). Tijdens zijn wandeling spotte hij nog Eddy the Eagle en bij terugkomst moest hij toch echt aan zijn corvee taken beginnen. Morgen weer een rit van een 3.5 uur voor de boeg richting Whistler.Læs mere

• Dag 229

Tofino

13. maj, Canada ⋅ ☀️ 12 °C

Gestern gab es nichts zu berichten, einfach nur lesen, kochen und schlafen.

Heute bin ich (Ann hat sich weiter ausgeruht) nach Tofino gelaufen. 5 km hin, 5 km zurück.

Die Hälfte der Häuser sind Surf-Schulen oder Shops. Es ist ganz nett, aber man hat keinen richtig schönen Platz zum Wasser hin.Læs mere

• Dag 39

Ü-Platz "CAPE SAINT GEORGE"

11. maj, Canada ⋅ ☀️ 6 °C

Wie verabredet fuhren wir zu dem Stellplatz, wo Barbara + Karl von @Leo_auf_Reisen schon auf uns warteten.

Nachdem wir von den Steilklippen gemeinsam den mal wieder gigantischen Sonnenuntergang beobachtet hatten, saßen wir noch lange gemeinsam in ihrem "Leo" - einem selbstausgebauten LKW - und waren so in Gespräche vertieft, dass wir gar nicht bemerkten, dass die Uhr schon 0100 Uhr morgens anzeigte.

Es war ein toller Abend, der noch lange im Gedächtnis bleiben wird. Gute Fahrt Euch Beiden!!!

• Dag 10

☁️ Maligne Canyon

13. maj, Canada ⋅ ☁️ 10 °C

Das Wetter war heute leider nicht ganz so gut angesagt, deshalb machten wir uns erst gegen späten Vachmittag auf den Weg zum Maligne Lake und Maligne Canyon. Durch Regen und Hagel fuhren wir vorbei am aktuell leeren Medicine Lake, auf den 1700m über dem Meerespiegel gelegenen Maligine Lake. Etwas überrascht wurden wir allerdings nicht vom versprochenen Tiefblau sondern von einem eisgefrorenen 🥶 See. Bevor es wieder zum regnen anfing sind wir dann schnell weiter zum tiefsten Canyon in den Kanadischen Rocky Mountains. Hier hatten wir wieder super Wetter und konnten eine schöne Wanderung entlang des beeindruckenden Canyons inkl. Bärenwarnung machen. Den Bären sahen wir aber tatsächlich nicht 😉. Eventuell werden wir heute Abend noch einmal Burger essen, bevor es morgen früh weiter geht nach Banff.Læs mere

• Dag 23–24

Trinity

13. maj, Canada ⋅ ☁️ 11 °C

Heute früh gab es erstmal einen Morgenspaziergang zum Leuchtturm von Bonavista und dann spaziertem wir den Klippen entlang wieder zurück zum WoMo.
      Dungeon Cave
      Hier hat das Meer die Steilküste derart unterhöhlt, dass die Decke eingestürzt ist. Man schaut durch ein großes Loch auf das brandende Wasser.
      Sealers Memorial Monument
      Erinnerung an die große Schiffskatastrophe von 1914, bei der 254 Robbenfänger ums Leben kamen.
      Puffing Summer Home in Elliston
      = Sommerresidenz der Papageientaucher
      Ein Felsen direkt vor der Küste, wo man diese entzückenden Vögel fast hautnah beobachten kann.
      Am späten Nachmittag nahmen wir noch die Stichstraße und besuchten Trinity mit seinen bunten Holzhäusern.

Ü - C (?) bei der Ortsausfahrt von Trinity - sieht aus als ob der Platz hier für Camper eingerichtet wurde und wahrscheinlich zur Lodge auf der anderen Straßenseite gehört. Aber ... OUT FOR SEASON 😂
      Fehler --》 C$ 35,65

Am Abend kamen 2 Jungs vorbei und machten uns darauf aufmerksam, dass wir auf unsere Hunde 🐕 🐕 acht geben sollen. Es streicht ein Bobcat (amerik. Rotluchs) herum!

• Dag 7

Dutch Lake

12. maj, Canada ⋅ ☁️ 20 °C

Wachtend op de pizzabezorger schijf ik alvast een verhaal over deze reis dag. Vanmorgen na het ontbijt gingen Anke en Manne nog even naar de speeltuin. Wilfred ging even de vuilwater tank legen en de rest weer vullen met vers water. Nadat vrouw en kind waren ingestapt gingen we nog even naar het dorpje Jasper om wat boodschappen te doen en om een bakkie koffie te doen voor Moederdag. Manne kreeg nog een mooie dino drinkbeker en toen was het tijd om de rit richting Clearwater te starten. Een rit van ongeveer 3.5 uur waarbij we de Rocky’s achter ons lieten en het landschap van BC gingen ontdekken. De rivieren werden groter en sterker, de besneeuwde bergen werden bergen vol met sparren maar de uitgestrekte uitzichten en wegen bleven. Onderweg bij een rivier even een broodje eten en de benen strekken. Onderweg zag Anke en wolf en een zwarte beer lopen. Ah zie aan, daar komt onze pizza bezorger aangereden. De pizza’s waren echt delicious! Na het wandelden over de camping ging Manne weer lekker slapen en kort daarna volgden wij ook. Morgen zakken we verder af richting de kust nabij het plaatsje Kamloops.Læs mere

Du kender måske også dette sted med følgende navne:

Canada, Kanada, ካናዳ, كندا, Канада, কানাডা, ཁེ་ན་ཌ།, Canadà, ཀེ་ན་ཌ, Kanada nutome, Καναδάς, Kanado, Canadá, کانادا, Kanadaa, Ceanada, કેનેડા, קנדה, कनाडा, Կանադա, カナダ, კანადა, កាណាដា, ಕೆನಡಾ, 캐나다, کانەدا, ການາດາ, Kanāda, കാനഡ, कॅनडा, ကနေဒါ, Khanada, क्यानाडा, Kanuadu, କାନାଡା, کاناډا, Kanáda, Kanadäa, කැනඩාව, கனடா, కెనడా, แคนาดา, Kānata, کینیڈا, Canada (Gia Nã Đại), Orílẹ́ède Kánádà, 加拿大, i-Canada

Bliv medlem:

FindPenguins til iOSFindPenguins til Android