Norway
Berg

Top 10 Travel Destinations Berg

Eveningfeeling

August 27, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 8 °C

Nach diesen echt zickigen Tag, der uns im viertel Stundentakt mit Regen überzog, gab es doch noch einen versöhnlichen Ausklang...
    Ein Stück weg von unserer Unterkunft in Steinfjorden liegt Tungeneset. Eine Aussichtsplattform über die man auf den grossen Steinebeach da gelangt.
    Welch kraftvoller Ort. Magisch fast.
    Durch den Wind gibt sich das Wasser heute Abend aufgewühlt. Kleine Tüpfelchenwellchen, weit weg vom Ufer, machen es ungemütlich. Grosse mächtige Wellen, die sich aus dem tiefdunkelblauem Atlantik bilden und in den Fjord hier kommen, donnern mit Kachacho an die felsige Shoreline.
    Ein tolles Schauspiel. Rechts sehen wir heute die spitzen, zackigen Berge, die den Nachbarfjord begrenzen. Gestern zeigten sie sich nur angedeutet durch dichte Wolken. Heute ragen sie steil und schroff in den Himmel.
    Links gibt sich , weit entfernt, die Sonne die Ehre, heute einen annähernd würdevollen Sonnenuntergang zu präsentieren. Allerdings, viel Kraft scheint sie nicht mehr zu haben, die Wolken bekommen nur ein schwaches Rosa auf die Brust.
    Wir kraxeln auf den Felsen umher. Vorsicht ist durchaus geboten. Rutschtst du hier aus und schlitterst auf nassem, schlüpfrigen Untergrund gen Atlantik, dann wars das. Hilfe kommt hier erst irgendwann.
    Ich möchte das gerne mal bei Sturm hier erleben, wenn die Wellen sich schon weit vor der Shorline auftürmen um sich dann mit Getöse über die Steine zu ergießen...

Danke für deinen wie immer tollen Bericht und die magischen Fotos [Christel]

Lieben Dank, Christel

Wunderschöne Aufnahmen [Susi Mang]

Danke schön

Karibik oder doch nicht?

August 27, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 8 °C

Je nach Sonnenlicht, Meeresbewegungen zeigt sich das Neer hier oft in Farben, die eher an die Karibik erinnern, denn an den hohen Norden. Und es gibt herrliche Sandstrände. Okay heute ist der Wind ziemlich garstig und echt frisch, aber ist toll, über den Sand zu laufen. Die Häuser , die ihr da sehr, gehören zu einer kleinen Künstlerkolonie, die hier immer Festivals und andere Veranstaltungen geben. In diesem Jahr fällt das, Coronabedingt aus.
    Ob es ganzjährig ein Ort zum Wohnen ist, müsste man fragen. Im Winter ist es sicher nass und stürmisch.

Sieglinde Bergemann

Sehr schön die Fotos

Lieben Dank

146. Nacht & Wandere & Wällerite

July 29 in Norway ⋅ ⛅ 11 °C

Nach der morgentlichen Stärkung fuhren wir zum Ausgangspunkt unserer Heutigen Wanderung.

Diese Wanderung ist mit 3 Stunden eine der kleineren. Auf den ersten Metern, welche durch ein Moor gingen, schafften wir es wieder ins nasse zu stehen und die Schuhe waren wieder pflotsch Nass. 🤦‍♂️
    Das fiese an diesen Mooren hier ist, dass es trocken aussehen kann. Wenn du jedoch drauf stehst senkt sich der moosige Boden so stark ab, dass du Fusstief im Wasser stehst. 😄

Naja wir kennen dies ja langsam und lassen uns nicht mehr davon stören. 😊
    Übung macht schliesslich den Meister... 💪🏻😁

Heute Windete es ziemlich stark. So mussten wir uns gut einpacken damit wir nicht kalt bekamen.
    Der Weg war relativ einfach, so fanden sich auch einige andere Wanderer auf dem Weg auf den Berg (409MüM😄).

Da wir noch an unserem “Wädli” Muskelkater herum kämpften, gingen wir es locker an. Jap wir holten uns einen ziemlich starken Waden Muskelkater bei der Reinebringen Wanderung. Die 1800 Stuffen hoch und 1800 Stuffen runter waren doch etwas viel für unsere Waden.
    Die darauffolgende Bike Tour am nächsten Tag und die Wanderung am übernächsten Tag waren sicher auch nicht förderlich.🤦‍♂️✌️😄

Oben angekommen zog der Wind ziemlich stark über den Spitz. Wir packten uns noch wärmer ein und hofften, dass die tief hängenden Wolken sich bald verziehen. Es klarte teilweise etwas auf, jedoch nie ganz. Wir schossen trotzdem wie Asiatische Touristen unsere gefühlt 1000 Bilder.

Zurück beim Van retablierten wir zuerst alles und machten uns dann auf den Weg Richtung Andenes. Dorthin gab es noch 2 kleine Abstecher um wieder einmal die Füsse in den weißen Sand und ins Meer zu stecken.
    Mehr als die Füsse badeten wir nicht im Kalten nass, denn es war vieeel zu 🥶.

In Andenes entschieden wir spontan die Fähre auf die Insel Senja zu nehmen. Auch Heute mussten wir nur 5 Minuten warten bis wir auf die Fähre durften. Wieder einmal Glück gehabt, denn diese Fähre fährt nur 3 Mal am Tag in den Gryllefjord. ✌️😊

Die Überfahrt wurde dann etwas unangehmer als üblich. Der starke Wind frischte das Meer auf und produzierte so ein paar Wellen mehr.
    Silja warziemlich froh als wir wieder auf festem Untergrund waren.
    Nach dieser schaukligen Überfahrt ging es noch auf der schaukligen Strasse weiter.

An einem sehr schön gelegenen Rastplatz parkierten wir Gwendolin und gingen sogleich die Aussicht bestaunen. Kurzerhand entschlossen wir die Nacht hier zu verbringen.
    Den Van noch kurz um 180 Gard gedreht, schien die Sonne auch schon bei geöffneter Schiebetür in den Van. So lies sich das Abendessen herrlich zubereiten.
    Bei Silja gab es eine Schale Reis, da ihr Magen noch auf der Botsfahrt hängengeblieben war. Simon kreierte sich ein delux Schnitzelbrot. 🤤

Bei endlich wieder wärmeren Temperaturen genossen wir den Abend mit dem schönen Sonnenschein.

Terug naar Tromsø met de Hurtigruten

February 14, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 0 °C

Na het ontbijt een uurtje rijden naar Finnsnes waar we de Hurtigruten nemen. Dit is een kleine cruise die de route van de oude postboot volgt van Bergen tot Kirkiness. Wij doen maar een heel klein stukje. Om 9:35u vertrekken we aan het hotel. Nu kunnen we wel iets van de omgeving zien daar het bij aankomst donker was. Het is mistig in een deel van de fjord en even later weer open, ik wist niet dat het weer zo snel kan omslaan. Het busje zet ons af recht voor de ingang van het schip. Even inchecken en de bagage in de bagage ruimte plaatsten en stipt op tijd vertrekken we. Na een 15 min. komt de zon erdoor en is het prachtig zicht. Het is wel frisjes buiten dus gaan we vooraan in de Panoramic room ‘Troll’ zitten maar dan komt er mist voor het volgende uur. Sneeuw en zicht nul. Als we bijna in Tromsø zijn klaart het terug op. Na de reis nog even te voet naar het Radisson Blu hotel voor voor onze laatste overnachting.onze bagage in de kamer plaatsen en dan gaan we naar het Polar museum. Een mooi museum maar de onderwerpen zijn niet zo leuk, een zaal over het doodslaan van zeehondjes, over de moord op ijsberen en poolvossen en nog een beetje over de verschillende expedities van vroeger en hoe men overleefde in de winter tijdens de vangsten.
    Hierna gaan we nog even shoppen en iets eten daarna douchen en klaarmaken voor onze laatste avondwandeling, hopelijk trekt het nog open want deze middag heeft het behoorlijk gesneeuwd. Tegen 21:00u is het nog steeds niet open al is er hier en daar een gaatje in de lucht. Even drinken halen in de shop wat verder in de straat, nog even enkele testfoto’s nemen maar er is niets dus gaan we terug naar de kamer, het is tenslotte Valentijn vandaag 😘 morgen vroeg op voor ontbijt en de terugvlucht.

Amaai Radisson Blu dat is voor Valentijn zeker ❤️

Mariatche

Mager beestje, den beer hé ☺️

willy van gils

Twee broers.

Artic boat safari

February 11, 2020 in Norway ⋅ 🌧 2 °C

Alles is bewolkt en het is aan het dooien. Nu kunnen we eindelijk de omgeving zien en die is prachtig ook al is er geen zon. We gaan ontbijten in het restaurant, het buffet is uitgestald op een bootje. Het restaurant is slechts 2 maanden open en helemaal vernieuwd. Ook de kamers is men aan het renoveren, waarschijnlijk dat we hierdoor een appartement hebben gekregen ipv een kamer boven het restaurant. Het ontbijt is niet zo uitgebreid maar wel lekker en goed verzorgd. Om 10:30u vertrekken we op een coastal boat safari tussen de fjorden van senja. Eerst trekken we een mooi geel thermopak aan en gaan aan boord van een nieuw bootje. 10 personen + gids en kapitein en bootje vol. We varen eigenlijk de volledige fjord rond waar het dorpje aan ligt. Aan de kant van de open zee even vol gas oversteken waarbij de boot serieus schuin hangt. Onderweg zien we enkele zeearenden, seals en aan de oever spot Peggy een rendier. Verder is het bewolkt met hier een daar een opening in de wolken en af en toe regen. Na een mooie tocht zijn we omstreeks 13:00uur terug aan het hotel. Om 14:00 uur krijgen we onze lunch in het restaurant. Nu mogen we niet kiezen en is er voor iedereen fishcake met salade en toast. Een grote portie en best wel lekker. 44 NOK voor een frisdrank is ook genoeg. Na het eten gaan we wat wandelen en dronen op het einde van het dorp. De drone doet weer raar maar toch kan ik vliegen al is het zonder beeld. Deze ochtend werkte het perfect. Om 16:uur is het al donker en zo veel hebben we niet gezien want halverwege moesten we terug om onze spikes te halen wegens te glad. Tegen dat we terug boven en aan het startpunt van de wandeling waren begon de schemering al. Met temperaturen net boven het vriespunt overdag en regen worden de wegen zeer glad en vermits het hier heuvelachtig is niet makkelijk wandelen.
    Omstreeks 19:00 uur gaan we eten, beide een hamburger met frietjes, das al even geleden, het broodje is rijkelijk belegd en met een pintje erbij smaakt het heerlijk.
    Om 20:15 uur verzamelen we voor onze noorderlicht safari. Eerst een film van een half uur over de verschillende legendes en daarna hoe het ontstaat. Het meeste weten we al maar het was een goede opfrissing. Om 21:00 uur vertrekken we met 2 busjes waarin elk 3 koppels zitten op onze jacht. Het is nog steeds volledig bewolkt dus de kans is klein en de verwachtingen laag. De gids brengt ons naar 3 verschillende plaatsen waar er volgens hen meer kans is daar de bewolking blijft hangen achter de bergen soms een er zo openingen ontstaan in het dichte wolkenpak. op de eerste plaats hebben we een uitzicht over een baai en dorpje maar geen noorderlicht. Al is er een kleine groene schijn in een kleine opening in de lucht. De grotere openingen zijn aan de verkeerde kant en geen groen. Na een half uur kijken rijden we verder en onderweg zien we het noorderlicht, snel een plaatsje naast de weg kiezen en hier is het dan, onverwacht en met vlagen komt het op en verdwijnt weer. Toch nog hevig genoeg om de mooie golvende bewegingen te zien en zelfs met het blote oog een groene kleur.
    Als het wat later opnieuw verdwenen is rijden we tot aan het strand en hebben terug geluk al is het iets minder nu. Blij rijden we tegen 00:15 terug de parking op aan het hotel.

Mariatche

smorebrot, is dat er ook bij ;-)

2/11/20Reply

👍

2/12/20Reply

Tromso en Senja Mefjord Brygge

February 10, 2020 in Norway ⋅ 🌧 1 °C

Redelijk geslapen en rustig gaan ontbijten waarna we de koffers pakken en gaan uitchecken. We plaatsen de koffers in de kofferkamer en wandelen naar Polaria voor een bezoek aan de seals. Eerst 2 films op een scherm van 3M hoog en 21m breed, de eerste over artic wildlife in spitsbergen en de tweede over het noorderlicht. Daarna gaan we kijken hoe de zeehonden worden gevoed en naar verschillende zeedieren die je hier vind zoals Anemonen. Veel van deze dieren vind je ook in Zeeland bij het duiken.
    Na dit bezoek gaan we in een winkelcentrum iets eten en nog wat door Tromsø slenteren tot het tijd is om onze bagage op te halen. Ondertussen is het beginnen sneeuwen wat de weg nog gladder maakt.
    Met onze bagage moeten we 250m wandelen naar de ferry. Via de app kopen we 2 tickets naar lysness. Een uurtje varen en dan worden we opgehaald en naar onze accommodatie gebracht. Een trip van 45min. spijtig dat het al lang donker is zo dat we niets van de omgeving kunnen zien. We zijn met 8 personen en zullen ook de excursies met deze groep doen.
    Na onze sleutel krijgen we een beetje uitleg over de excursies en vooral de planning voor de rest van de week en worden we naar de kamers gebracht. Onze kamer heet noorderlicht 1 en op een goede locatie met prachtig zicht. Een groot terras, 5 slaapkamers, 2 badkamers en salon en keuken. Helaas geen dubbel bed dus eerst nog wat interieurs aanpassen. Daarna gaan we eten, Peggy neemt kabeljauw en ik neem eland. We hebben vol pension en savonds een 2 gangen diner, dranken elke avond af te rekenen. Een pintje kost 89 NOK!
    Na het lekkere eten nog een kleine wandeling maar in hert donker zie je niet zo veel dus dan maar bloggen en slapen.

Mariatche

't is te hopen dat de naam van de kamer ook uitkomt: noorderlicht van achter het venster?

2/11/20Reply
    vercauteren greta

Hoe mooi 👍

2/12/20Reply

Snowshoe dag

February 13, 2020 in Norway ⋅ ⛅ 0 °C

Na het zelfde maar lekkere ontbijt gaan we wandelen met de sneeuwschoenen. We starten links in het dorp en wandelen tot aan de voet van de berg helemaal tot aan de andere kant van het dorp. Tussen de bevroren meren en
    ‘bossen’ tot het uitzichtpunt boven op de berg. Hier staat een gedenkteken voor de overleden vissers. Net op tijd terug voor het middageten hebben we toch 7 Km gewandeld en 3 keer gedroned. Om te eten krijgen we ‘bakelauw’ een soort vissoep met aardappelen. Een grote portie best wel lekker. Na de middag kijken we een film op de iPad, dronen voor de laatste keer, lezen en dus niets speciaal. Om 19:00u opnieuw gaan eten, Stefaan neemt de Moose en Peggy heilbot uit de fjord waar we verblijven. Om 20:30u vertrekken we met 8 andere op sneeuwschoenwandeling. Het is net dezelfde route die we deze ochtend hebben gedaan alleen nu met gids, groep en in het donker. Hier betaal je dan normaal 995 Nok voor per persoon. De voorspellingen zijn goed maar het weer luistert niet en dus geen open luchten op de juiste momenten. We zien even een glimp van het noorderlicht maar voor ons telt dit niet mee. Onderweg krijgen we thee aangeboden en word er een vuur gemaakt. Gezellig en mooi en raar dat de sneeuw die in contact komt met de vlammen niet smelt! Moe gaan we tegen 00:30u slapen. Morgen terug naar Tromsø.

Mariatche

Hebben jullie dan niet moeten betalen voor die gegidste wandeling?

Stefkemac

Dat was mee in het activiteiten pakket dat bij de reis was. Ja dus maar waarschijnlijk minder dan als je afzonderlijk boekt.

willy van gils

Gij kunt goe dansen. LOL

Reisen in Zeiten von Corona

August 27, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 9 °C

Die Reise stand ja auch unter dem Titel, reisen in Zeiten von Corona. Wird es Zeit für ein vorsichtiges kleines Fazit.
    Zu sagen, Corona ist hier kein Thema als Dauerbrenner wäre wohl nicht richtig. Es ist es. In den Radionachrichten wurde jedesmal über Corona berichtet, wahrscheinlich nicht so intensiv wie bei uns, aber es war und ist ein grosses Thema.
    Das mit dem wieder Maske tragen wird eine Umgewöhnung werden. Das überall Desinfektionsmittel steht, dass auch genutzt wird, auch. Da kann sich dreiviertel Deutschland echt ne Scheibe abschneiden.
    Ansonsten ist Corona hier für viele schon ein grosses Thema, denn auch hier gehen die Schliessingen echt an die Substanzen. Wir haben viele zauberhafte Unterkünfte gesehen, neu gemacht, anfangs des Jahres und dann kam Corona. Aus eine geplanten Saison von Februar bis in den Herbst hinein wurden bestenfalls 2 Monate. So schön das Land ohne die Unmengen an Leuten ist, die Touristen fehlen an allen Ecken und Enden. Jetzt wäre Jagdsaison, die Fischermänner würden kommen und mal ne Woche oder 10 Tage am Stück bleiben. All die Herbsturlauber, die ohne Kinder reisen, wären jetzt auch da. Aber es herrscht nur gähnende Leere. Wir waren in einem tollen Restaurant, das hat erst im März eröffnet. 2 Wochen bevor Corona über uns alle kam. Die haben da alles an Herzblut reingesteckt, viel Geld investiert und hoffen so, dass die Grenzen wieder öffnen, damit sie wieder Gäste haben. Wir waren da am ersten Abend, da waren es vier Gäste. Und das ist kein Einzelfall. In vielen Unterkünften waren wir die letzten Gäste der Saison.
    Es blutet einem das Herz.
    Und ich denke, auch wir alle müssen unser Reiseverhalten ändern, wenn wir in ein Land reisen, dass wir lieben. Support the Locals. Mal wo schlafen, mal wo essen gehen, mal ein bissle shoppen. Nur mit dem vollgepackten Camper durchreisen, wird kaum wem hier helfen, vor allem nicht in den weniger besuchten Gegenden, die wir so mögen und die kein Hot Spot sind. Niemand kann etwas für Corona. Aber fast alle leiden gleich darunter. Vorgestern sagte der Eigner eines Abnb, vieles von dem, was jetzt zu hat, wird nicht mehr öffnen, wenn die Wintertouristen ausbleiben.
    Eine düstere Aussicht. Für uns alle.
    Es bleibt nur zu hoffen, dass auch bei Corona mehr Vernunft ins Geschehen einzieht. Auf Seiten der Entscheider und natürlich auch auf Seiten der Menschen. Die Zeit nach Corona wird uns alle fordern, in vielen Richtungen. Eben auch, dass man vor Ort mehr unterstützt und mal aus seinen gewohnten Routinen ausbricht.
    Toi toi toi und bleibt gesund.

Sabine Sommer

So wahr und wieder schön geschrieben. Und so shoppe ich, soviel ich kann. 😊

9/16/20Reply

🤭

9/16/20Reply

Mein Ort

September 21, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 9 °C

Auch wenn ich schon zu Hause bin, alle Tiere eingesammelt habe und der Alltag so langsam wieder die Regie übernimmt, Norwegen ist noch nicht fertig mit mir. Und ich mit mit ihm. Und das ist gut so.
    Erinnerungen sind die perfekte Prise Salz in der herbstlichen Kürbissuppe, die eine Erdbeere mehr, die die selbstgemachte Erdbeertorte zum Genuss macht und sie von gekaufter unterscheidet. Und selbst wenn unser Gehirn unsere Erinnerungen zu gern aufhübscht, bei Urlaubserinnerungen kann das nicht verkehrt sein. Erinnerungen berühren unsere Seele und wenn sie das tut, dann sind sie intensiv.
    Und naja, es ist natürlich ja auf meiner Reise noch viel mehr passiert, als die bereits bekannten Sequenzen.
    Unsere Unterkunft auf der Insel Senja, liegt in Steinfjorden. Nur durch die Strasse vom Fjord getrennt. Ein ganzes, kleines Haus nur für uns. Hinter dem Haus bauten sich die Berge auf. Es wirkt ein bisschen wie in Arosa in der Schweiz.
    Um uns herum viel Grün, bunte Blumen. Die wenigen Häuser des Ortes liegen unaufgeregt neben der Strasse. Der Fjord ist nicht zu breit. Das Wasser plätschert gemütlich dahin. Ein friedlicher Ort, ohne Frage. Irgendwie am Ende der Welt.
    Nur unweit des kleinen, friedlichen Dorfes gibt es einen Ort, der von der Strasse aus recht unscheinbar wirkt. Tungeneset. Ein kleiner betonierter Parkplatz, ein Toilettenhaus in Norwegerart, also aus der Norm. Nichts deutet darauf hin, dass es ein besonderer Ort ist, der sich, mit dem Boardwalk beginnend, auftut.
    Mich überfällt mit den heranströmenden Wellen sofort eine unbändige Begeisterung, als ich dem Boatdwald betrete. Das ist meins. Ohne Wenn und Aber.
    Hier bin ich ich, hier darf ich sein, hier bin ich gerne, das weiss ich noch, bevor der Boardwalk zu Ende ist.
    Die Magie des Ortes umfängt mich. Zum ersten Mal seit Beginn der Reise habe ich das Gefühl, endlich angekommen zu sein in Norwegen. Also so total. Mit jedem Sinn, mit jeder Faser von mir.
    Ich springe auf den Felsen umher, weil Glück mich umfängt. Die heranrauschenden Wellen brechen sich krachend an den Felsen. Diese Farbe ist unfassbar. Dieses Blau ist zum Verlieben. Due weiße Gischt verspritzt lustig. Die Felsen sind glattgeschliffen. Die Natur hat sich hier ausgetobt. Mit Farben, mit Formen, mit Gerüchen. Mit Recht.
    Der Platz ist perfekt.
    Der Fjord öffnet sich zum Meer hin. Links umrahmen die Berge des Fjords die Szenerie, rechts erkenne ich die Felsformationen des Ersfjordes. Sie wirken wie auf einem Ölgemälde.
    Auf den polierten Steinen vor mir haben sich Ponds gebildet, kleine Miniseen, grosse Pfützen, wie man sie auch nennen mag. Sie verleihen der Szene Dynamik, Tiefe, Dramatik. Mit einem geschickten Blickwinkel lässt sich die Mystik auch auf den Fotos darstellen, hoffe ich.
    Ein Ort voller Magie, wohin ich blicke.
    Egal ob auf das Meer hinaus oder zurück zu dem Fjord, nach rechts zu den Bergen.
    Der Wind pfeifft in den Haaren, es gehört unbedingt dazu. Das Licht hier ist immer besonders. Bei Sonne strahlt das Blau fröhlich mit dem Himmel um die Wette. Bei Sturm zieht sich das Grau über allem zusammen und ist doch kein Einheitsbrei. Am auffälligsten aber ist es zur Abendzeit, wenn das Tageslicht zur Dämmerung wechselt. Dann legt sich eine Decke an Geheimnissvollen über alles hier. Würde ich einen Krimi schreiben, er würde hier beginnen. Aber auch eine Liebesgeschichte könnte hier starten.
    Es ist ein toller Ort, der mich sofort gefangen nimmt. Ich besuche ihn jeden Tag, während ich hier bin. Und jedesmal zeigt er sich anders.
    Ein Ort wie ich. Man glaubt ihn zu kennen und dann bin ich doch wieder ganz anders. Zu jederzeit und immerzu.
    Ich will da wieder hin, das ist mein Ort.

#Sansonetts Fotos #Meine Reisen #norwaytour #norwaynature #steinfjorden #norgeimitthertje #tungeneset #

Ursula Meuser-Jurow

Heike, du hast es super gut geschrieben, man fühlt sich beim Lesen selber von diesem Ort *eingefangen*... Die Bilder sind einfach gut.<3

9/24/20Reply
    Sansonett Bärli

Liebe Usche, vielen lieben Dank. Das freut mich.

9/24/20Reply

Vrije dag vandaag

February 12, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 0 °C

Geen activiteiten gepland dus uitslapen tot 8:30u eten en dan zien we wel.
    Na het ontbijt gaan we sneeuwschoenen halen en wandelen we richting grot. Dit is een plaats waar in 1300 de mensen gingen schuilen voor de Russische kapers die hier in de wateren rondvaarden. Een mooie wandeling met de sneeuwschoenen maar de grot blijkt maar een kleine verborgen inham te zijn onder een holle steen. Hier noemen ze het ‘Russehula’, een plaatselijke visser toont ons vriendelijk de weg. Na deze wandeling zijn we net op tijd terug voor het middagmaal van 14:00u. Toast met 2 hamburgers en een eitje op. Hier noemden ze het een soort van gehaktbal maar dan plat? Best wel lekker en zeker genoeg. Na het eten eerst dronen en dan wandelen we naar het naast gelegen dorpje. Dit is een wandeling van 5 Km maar er is geen voetpad dus moeten we op de weg lopen. Best wel gevaarlijk maar zonder kleerscheuren halen we het dorpje al is er niets te zien. In de supermarkt kopen we nog drinken en wandelen dan terug. Ondertussen is het al donker aan het worden en de laatste 4 Km liften we en kunnen met een plaatselijke meerijden die ons aan het hotel afzet. Dan nog wat rusten en om 19:00uur gaan we opnieuw eten. Stefaan neemt de rendierbout, panna cotta en een biertje. Peggy neemt een pastinaak soep en als dessert een mudcake met kriekjes. Extra kost 169 NOK maar opnieuw lekker en veel. Omstreeks 20:30u vertrekken we opnieuw met de sneeuwschoenen in een sneeuwstorm de berg op. Alles is bewolkt maar toch proberen we. Op de berg is een hutje en een uitzichtpunt en daar wachten we op het noorderlicht. Tussen de wolken komt er hier en daar een opening en inderdaad het noorderlicht. Veel is er niet zichtbaar en de wind is ijzig koud. Om 22:00u geven we het op en gaan terug. Het wandelen zelf in het donker is wel leuk. Peggy is een beetje verkleumd van de koude door het stilstand wachten. Snel ons warme bed in en slapen maar.Read more

vercauteren greta

Hoeveel is Nok? Mooie uitzichten

2/13/20Reply
    Stefkemac

10 Nok is 1€ dus een pintje kost hier 6,9€ voor 33cl alcoholvrij of 9,9€ met alcohol 😒

2/13/20Reply

Berg