traveled in 15 countries Read more Amersfoort, Nederland

Thuis

August 4, 2022 in Saudi Arabia ⋅ ⛅ 31 °C

Na een lange reis weer lekker thuis. Op Frankfurt duurde het wel even tot de koffers kwamen maar na een klein uurtje konden we naar de auto. Alles erin en gaan. Onderweg nog even bij de gele m gegeten en om half 10 waren we thuis. Spullen uit pakken en nog wat drinken en lekker naar bed. Morgen maar weer de rest doen. De vakantie was top veel gezien en gedaan. Covid heeft ook wel aardig toegeslagen in Thailand. Het was overal was erg rustig en er waren ook veel winkels en restaurants nog dicht of failliet. Maar Thailand blijft gewoon een fantastische bestemming met heerlijk eten en aardige mensen. De natuur is mooi het geloof Buddha is mooi en we komen zeker nog een keer terug.Read more

Terug reis deel 1

August 4, 2022 in Saudi Arabia ⋅ ⛅ 30 °C

Vlucht ging soepel en op tijd. We hebben lekker geslapen en nog wat gegeten en gedronken aan boord. Nu wachten op de volgende vlucht. Lekker Starbucks koffie.

Laatste dag

August 3, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Vanmorgen alles gepakt en bij de over buurman gezet toen een lekker ontbijtje bij een luxe tent ook wel eens fijn. Daarna een dag ticket gekocht voor de boot. Deze vaart langs alle toeristische attracties en je kan zo vaak op en afstappen als je wilt. Eerste stop wat aron super mooie tempel. Daar een rondje gelopen en weer door richting royal Palace. We zijn niet naar binnen gegaan maar zijn een beetje bij de stalletjes gaan kijken en wat drinken. Daarna terug naar onze wijk waar we natuurlijk nog een laatste massage hebben genomen. Was weer lekker. Daarna zijn Stijn en ik wat gaan drinken en de dames natuurlijk shoppen. In de avond lekker gegeten bij de foodmarkt en daarna heb ik me nog laten scheren en knippen. Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Spullen bij de buurman opgehaald grote Grab besteld en naar het vliegveld. Daar liep alles soepel en binnen 3 kwartier waren we overal doorheen. Nog even de laatste centjes opgemaakt met wat drinken en nu wachten tot we mogen boarden. We vliegen om 00:15 en het vliegtuig staat er al dus dat gaat goed komen. Nou tot morgen dan maar weer.Read more

1 na laatste dag

August 2, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

Vanmorgen redelijk op tijd op want om 9 uur gingen we fietsen. Daarvoor nog snel een 7eleven ontbijtje en gaan. De fietstour was erg leuk en relaxed altijd leuk om te fietsen in het buitenland. Af en toe een klein buitje maar dan konden we schuilen. Ook diverse soorten fruit geproefd en met de boot terug. Daarna geluncht en een welverdiende massage genomen. Toen naar China town met de Tuk Tuk. Daar begon het ook te regenen maar gelukkig niet zo lang. In China town wat gedronken en gegeten bij 1 van de vele stalletjes. Toen we daar klaar waren toch nog even snel naar Mbk shopping center geweest om nog meer te shoppen. We hadden ook een extra tas nodig dus gelijk maar 2 stuks gekocht. Na een tijdje daar weer los te zijn gegaan taxi naar huis biertje bij 7eleven gehaald en nog een potje pesten met zijn allen. Nu nog ff chill en morgen alles pakken. We hoeven pas om 11 uur uit te checken en we kunnen onze spullen bij de over buurman kwijt. En dan hebben we nog een hele dag Bangkok kijken wat we dan gaan doen.
    Tot morgen.

Shopping

August 1, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Vanmorgen ontbijt op zijn Thais ik vond het lekker de rest niet zo dus nog even tosti eten bij de 7eleven daarna kwam de regen met bakken uit de lucht en hebben we een grab naar mbk shopping center genomen. Daar aangekomen zijn we tot ruim 2 uur bezig geweest met shoppen. En ook nog sushi eten. Bij de sushi tent hadden ze heel veel verschillende soorten bier. Wij hebben de time machine gedronken deze was blauw en smaakte best Daarna was ik er wel klaar mee dus taxi naar huis en daar aan de overkant nog lekker een kopje koffie gedronken. Ook gelijk Emma haar kleren opgehaald daar. Deze was ze vergeten bij de tenten en ze het het naar dit café verstuurd. In het café zat een dikke kater die als gastheer functioneerde. Eind van de middag de gratis veerboot naar Siam shopping center genomen daar waren allemaal food trucks. Erg lekkere hamburger gegeten en nog wat andere lekkernijen. Om 7 uur begon de fontein met licht en muziek show. Mooi om te zien. Daarna nog een rondje door het shopping center gelopen. Shopping center is nogal luxe maar wel heel mooi. Veel dure merken zoals Gucci enz zijn daar. Daarna terug naar de overkant met de boot en door naar Jacks café waar we heerlijk aan de rivier een biertje hebben gedronken. Toen op de weg naar huis nog een voetmassage genomen. Gezellig met de dames gebabbeld en gelachen. Toen we bijna klaar waren kwam de regen weer met bakken uit de hemel vallen dus maar snel in een taxi gestapt. Nu thuis verhaal schrijven en morgen hebben we een fietstour geboekt. Dus op tijd op en lekker fietsen. Hoop dat het droog is. Tot danRead more

Duur dagje

July 31, 2022 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

Vanmorgen alles gepakt en bezakt. Alles in de auto en op weg naar het vliegveld. Alles ging soepel tot. Ene Jacobus W de tickets op 31-8 had gekocht klein foutje. Drie dubbel balen ik maar gelijk maar andere tickets gekocht en we konden een half uur later dan gepland naar Bangkok. Daar aangekomen taxi gepakt naar ons huisje. Echt super schattig midden in een oude wijk. Snel spullen dumpen en eten. Daarna rondje gelopen en een massage daar was ik wel aan toe naar een stressvolle morgen. Toen naar mijn oud collega Jeroen en zijn vrouw Petra. We zijn wezen eten bij het oudste pad Thai restaurant van Bangkok. Aan de rij te zien een aanrader. Het smaakte ook best toen door naar het feestgedruis van khao road de backpackers heaven. Wat een herrie daar ook veel te doen zoals lachgas wiet bier schorpioen eten en meer wel leuk om te zien. Na een zeer gezellige avond een Tuk Tuk naar huis genomen. Zo lekker slapen en morgen geen wekker. Tot morgen.Read more

Phi phi gezien😂

July 30, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Vanmorgen op tijd op 7 uur zwem spullen pakken en ontbijten bij de 7eleven. We waren op tijd dus inchecken. En gaan. We moesten eerst een uurtje varen naar phi phi Island. Een eiland waar een aap was wel erg mooi om te varen daar. Daarna snorkelen echt heel mooi net een aquarium. Mooie vissen en koraal te zien. Daarna door naar een eiland waar we wat gingen eten. Eten was lekker en het strand super wit. Ook daar waren apen die ook nog het water in sprongen erg leuk om te zien. Toen naar een lagune erg mooi ook weer waar we lekker konden zwemmen en van de boot duiken. Daarna nog langs een grot gevaren en toen door naar Maya beach. Echt te mooi. De film the beach is hier opgenomen met Leonardo DiCaprio. Hij was er vandaag niet bij. We hadden mazzel want vanaf 1 augustus gaat Maya beach 2 maanden dicht. Het zand is wit het water blauw echt te mooi. Daarna door naar een ander eiland waar je kon relaxen en zwemmen en op een jetski. Echt gaaf op zo'n jetski. Ik eerst met Stijn daarna Stijn aan het roer en later nog Stijn met Alice en Emma. De jetski viel 1 keer om toen Alice achter het stuur zat de jongens dus de grootste lol. Toen weer naar de haven. Wel gaaf nu het eb was moest de boot veel bochten maken door het mangrove bos. Daarna naar huis. Plonzen in het zwembad en douchen. Daarna weer bij ons favoriete restaurant gegeten en nu spullen pakken en naar bed. Morgen naar Bangkok. Laatste stop. Helaas. Dus tot morgen.Read more

Dagje glijden

July 29, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 29 °C

Vanmorgen op tijd weg onderweg nog even onze trip voor morgen betaald en door naar andramanda waterpark. Dit waterpark is pas vanaf 22 mei geopend. We waren er om 10 uur en het was lekker rustig dus gelijk glijden. Erg mooi en ook gave slides. Ook over de kop slide en nog veel meer. Je moest wel vaak op een weegschaal staan voordat je mocht glijden beetje jammer. Na de vader maar weer aan werken. Om half 5 begon het te hozen en wij nog lekker door zwemmen want de regen is warm. We wilde ook nog glijden dus wij in de rij. Waren bijna aan de beurt begon het te onweren. Dus hup alles dicht. Nou nog even gewacht maar we waren er ook wel een beetje klaar mee. Dus terug gereden en weer lekker gegeten bij onze buren de green leaf. Morgen gaan we naar phi phi Island ook Maya beach waar Leonardo DiCaprio de beach heeft opgenomen en nog meer. Hoop op lekker weer. Tot morgen.Read more

Dagje Phuket

July 28, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen na het ontbijt een grab naar het vliegveld genomen om onze huurauto op te halen. Weer een mooi bakkie. Toen door naar Phuket old city daar eerst wat gedronken en een pannenkoek gegeten. Toen wat in de rondte gelopen tot we bij een mannetje kwamen die ons wel in de rondte wilde rijden het was een soort mini busje maar van binnen aardig gepimpt we konden met bluetooth verbinding maken en zo zelf muziek afspelen. Eerste stop monkey hill mooi uitzicht en wel zeker 1 aap. Daarna door naar een mooie tempel. Daarna konden we kiezen waar we heen wilde Stijn wilde graag naar de Snake farm. In Sri Lanka ook geweest dus we verwachte er eigenlijk hetzelfde van. Niets is minder waar. We kwamen in een hoek waar je naar een apen show kon ook op olifanten rijden en wij dus bij de Snake farm. Snel even gekeken in de hokken en daarna de show. Echt walgelijk. Dus snel door naar de old town. Daar wat gegeten en nog wat oude gebouwen bekeken. Toen in de auto afkoelen en richting de zittende Buddha. Daar aangekomen was het al 5 uur. Wij lekker een rondje gelopen. Het uitzicht is fantastisch mooi en de Buddha erg groot. Toen terug naar ons appartement en wat eten naast ons. Daarna nog plonzen in het zwembad en douchen en naar bed. Morgen naar het waterpark. Deze is pas vanaf 22 mei dit jaar open dus ben benieuwd. Tot morgen.Read more

Relax

July 27, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en de jongens nog lekker laten liggen. Wij zijn met de Grab naar de 7eleven gegaan voor ontbijt. Alle tosti's gekocht en nog wat drinken magnetron hamburger en natuurlijk Yakult. Toen we terug waren lekker gegeten en daarna plons tijd. Alle zwembaden hebben we gehad heerlijk zo'n rustig dagje. Ook zwemmen in de zee is lekker met hoge golven. In de middag wat gegeten aan het strand en toen weer door met relaxen. In de avond weer lekker gegeten bij de zelfde tent als in de middag. Wel leuk dat Emma de boom boom box mocht koppelen en muziek mocht draaien erg gezellig. En nu lekker afkoelen in ons mooie appartement morgen een auto ophalen toch wel handig om er één te hebben. Tot morgen.Read more