Baltic Sea Circle Winter

Arctic Fox - No 056 Read more

Dag 16 - FINISH

March 10 in Germany ⋅ ☁️ 8 °C

Ustka ➡️ Hamburg

WE HEBBEN DE FINISH GEHAALD!

De laatste statistieken:
    - 1 blik Surströmming in de koffer
    - Bijna 8000 kilometer gereden
    - 1710,- opgehaald voor Movember
    - 1 Disco achtergelaten in Honningsvåg
    - 1 Saab die nog teruggebracht moet worden naar Honningsvåg
    - 0 keer ruzie gehad (wie had dat gedacht)
    - Een paar keer bijna de moed opgegeven
    Maar:
    - Ontelbaar veel redenen om dit vaker te doen!

Speciale dank aan:
    Roxy, Marcel, Kaj, Jiska, Daan, Willem, Andrej, Elena, Alex, Evgeny, Mike, Ronald, ons Ryan en natuurlijk Saabrina.

Jullie hebben onze rally gemaakt ❤️
    We will meet again!

Dag 15

March 9 in Poland ⋅ ⛅ 1 °C

Galiny ➡️ Ustka

Vandaag werden we wakker in een prachtig paleis waar Sean en ik vannacht poortwachter hebben mogen spelen.
    Enige kleine puntje van kritiek waren de luchtalarmen die om de zo veel tijd te horen waren, opzich niet heel geruststellend als je 25km van de Russische grens verblijft..
    Na een ontbijt met onze Nederlandse vriendjes bleven we in de koninklijke sferen met een (bliksem)bezoek aan het grootste stenen gebouw in Europa: Slot Mariënburg.
    Onderweg naar Kolobrzeg helaas een verkeerde afslag genomen waardoor we aankwamen in.. Amsterdam de Disney-versie?
    Om de laatste etappe en de weg naar de finish in stijl af te sluiten hebben we ervoor gekozen vandaag eerder te stoppen met rijden.
    Doen we morgen gewoon weer even een extra rondje van de zaak richting Hamburg.

De statistieken:
    - 7 uur rijden voor de boeg voor we onze overwinning kunnen claimen!
    Oh nee, pretty sure dat je in dezelfde auto moet finishen als waar je in gestart bent..
    - 2 nachtjes slapen voor we weer thuis zijn
    - nog maar 1 roze koek over :(
    - 46378x hetzelfde “ik heb stiekem met je Gdańsk”-grapje gemaakt

Morgen snellen we naar de finishlijn én naar het laatste feestje dat we met onze lievelingsteams door kunnen brengen.
    We hebben er zin in!

Dag 14

March 8 in Poland ⋅ ⛅ -1 °C

Riga ➡️ Galiny

Nooit gedacht dat we op één dag een enorm peaceteken zouden maken en een uur later langs de grens met Rusland zouden rijden.
    Ongelooflijk om te zien hoe deze rally dit soort tegenstellingen met zich mee blijft brengen.
    De rit door Polen was verrassend mooi door een glooiend landschap met ook nog een prachtige zonsondergang.
    Sommige wegen lieten helaas wat te wensen over en kunnen het best vergeleken worden met een stuk gatenkaas.
    Maar ach, gelukkig heeft onze Saabrina redelijke vering en wij genoeg zitvlees.
    Inmiddels liggen wij in ons poortwachtersverblijf in een prachtig paleis in Galiny, morgen de enalaatste etappe!

De statistieken;
    - 1 overstekend zwijntje gespot
    - 3e dag op rij met Bifi-worst lunch
    - 1 Pools nagesynchroniseerde Mission Impossible gekeken

Morgen rijden we verder in Polen richting de Duitse grens.
    Hoor ik daar “Ik heb stiekem met je Gdańsk, ik hoop dat je het leuk vond”?

Saabrina’s Story

March 8 in Lithuania ⋅ ☀️ 5 °C

As some of you know we started this rally in our Land Rover Discovery.
    Unfortunately, it broke down (as Land Rovers do) just shy of our goal, the North Cape.
    Ofcourse we were a little bit disappointed in our Disco, but what happened after this “incident” really restored our faith in humanity..

We started the day off with a hilarious taxi ride up to the North Cape by team #079, also known as the “Baltic Tow & Rescue Service”.
    After this, they helped us throughout the day with all of our car troubles (such as digging the Saab out of 2 meters of snow), along with our friends from team #058. Lots of love!

But then.. After looking at some (truly terrible) cars we could buy in Honningsvåg, Andrej & Elena decided we could lend their Saab to finish the rally, after knowing us no longer than 12 hours.
    You guys are the absolute best!!

Ofcourse we still needed some rallystickers, which Ageeth was nice enough to send our way.
    She even photoshopped our team number sticker!

Needless to say, all of these people made our rally, we can not thank you enough!

Today it was time to finally spruce up our new wheels, so now we present to you:

✨𝑺𝒂𝒂𝒃𝒓𝒊𝒏𝒂✨ (Team #056 version 2.0)

Dag 13

March 7 in Latvia ⋅ ☁️ -1 °C

Raudsilla Bivak ➡️ Riga

Vanmorgen met gierende banden van het door dieselwalmen overstroomde bivak vertrokken onderweg naar Letland.
    In Riga lag in ons hotel, naast een heerlijke spamiddag, een pakketje op ons te wachten.
    Onze nieuwe rallystickers!
    Met liefde gefotoshopt, gedrukt en opgestuurd door de papa en mama van Sean.
    Onze Saabrina is eindelijk weer toonbaar, nu kunnen we in stijl deze rally afsluiten.

De statistieken:
    - 2 CV Da Deug Nie stickers op de auto, als dat maar goed gaat..
    - 1 vos gespot langs de weg, je wordt ook overal met je werk geconfronteerd
    - 0.2 seconden voordat Sean in slaap viel toen ik dit bericht aan het typen was

Morgen gaan we via Litouwen naar Polen.
    Ik heb nu al You’ll Never Walk Alone in mijn hoofd (snapte, Lee Towers)

Dag 12

March 7 in Estonia ⋅ ☁️ -2 °C

Tallinn ➡️ Raudsilla Bivak

Eindelijk een dag waar we niet 8 uur in de auto hoefde te zitten.
    Als echte toeristen een wandeltour door de stad gedaan, niet normaal hoe goed onderhouden en schoon Tallinn is!
    Daarna doorgereden naar de Raudsilla Bivak waar alle rallyteams kwamen kamperen (en drinken).
    Bijzonder goede bbq gegeten van Willem en Daan van team #046, echt top.
    Vandaag gaan we richting Riga, een hotel met spa en zwembad hebben we wel verdiend na deze helse nacht achterin de auto.

- 1 bevroren Sean achterin de Saab
    - 1 bevroren Romée achterin de Saab
    - 0 keer Believe van Cher gehoord

Dag 11

March 5 in Estonia ⋅ 🌙 -3 °C

Oulu ➡️ Tallinn

Veeeel kilometer gereden en een klein beetje (onterecht) gehaast om de ferry te halen in Helsinki.
    Het was een dag van culinaire ups en downs, met diepvries kebab opgewarmd in de magnetron voor lunch tot een prachtig drie gangen menu op de boot naar Tallinn.
    We sluiten de dag af met een (schappelijk geprijsd) klein biertje in de BZN (bar zonder naam).

- 7 landen bereikt in de rally
    - nog 290 euro op te halen voor Movember!
    Ga snel naar deze link:

Morgen gaan we in het bos slapen, heeft iemand een schoenlepel zodat we Sean in de achterbak van een Saab krijgen?

Dag 10

March 4 in Finland ⋅ ☁️ -1 °C

Inari ➡️ Oulu

Potdorie wat een dag weer.
    Heerlijk wakker geworden in onze hotelkamer met privé sauna waar we 6 uur in verbleven hebben en dus precies niks aan hebben gehad.
    Flink stukje gereden van Inari naar Oulu met een tussenstop in “Santa’s Village”.
    Wil je een tip? Rijd daar met een grote boog omheen.
    Tenzij je 35 euro wilt betalen aan een foto met een man met een bierbuik en een baard, maar opzich wil Sean dat voor 15,- ook prima doen.
    De dag afgesloten in een Viking restaurant met vooral veel vleesch, bier uit stenen pullen en 8 Nederlanders.

- veel te weinig slaap
    - 1 hotelkamer met volledig glazen badkamer (welke exhibitionist verzint dit)
    - 0 rendieren. In Lapland. Opzich ook best een prestatie..
    - 2 Bifi-worstjes als lunch

Morgen een monsterdag van 700km en een ferry. Alles voor het ultieme doel: een dagje rust in Estland.
    (Oké en misschien ook een beetje voor het goedkopere bier)

Dag 9

March 4 in Finland ⋅ ☁️ -2 °C

Honningsvåg ➡️ Inari

Een dag die begon met een flinke kater door ons trouwe Discootje dat helaas terminaal is verklaard.
    Gelukkig hebben de helden van team #079 ons een lift gegeven waardoor we de Noordkaap toch hebben bereikt!
    En bij deze lift is het niet gebleven.. Heel de dag hebben deze mannen ons geholpen met autoproblemen, rally challenges en het uitgraven van onze leenauto, maar ook zeker met de positieve instelling.
    Een waardig ontvanger van onze “Rally-spirit Sticker”!
    Maar het mooiste van vandaag was dat Andrej en Elena, de twee liefste mensen van heel Honningsvåg (oké nee, van heel Noorwegen), hun auto aan ons uit wilden lenen om de rally af te maken. Ongelooflijk!!
    Eeuwige roem en onze eindeloze dankbaarheid sturen we zo snel mogelijk naar het noordelijkste puntje van Europa ❤️
    Inmiddels zijn we aangekomen in ons hotel in Lapland na een 5 uur durende glibbertocht in onze nieuwe dappere Noorse Saab, maar wel met non-stop prachtige Aurora’s boven ons hoofd.
    Laten we hopen dat ze een teken zijn van een verder voorspoedige reis.

- 1 auto achtergelaten in het Noorden
    - 367 scheldwoorden voor de ANWB die ons niet wil helpen en ons dus (net als ons arme Discootje) liever op de Noordkaap had weg laten kwijnen. Waardeloos.
    - een paar traantjes, eerst van ellende maar later van dankbaarheid
    - 1 gespotte Arctic Fox in de woonkamer van onze redders in nood. Toeval..?

Morgen gaan we op zoek naar de Kerstman.
    Laten we hopen dat we braaf genoeg zijn geweest.

NOORDKAAP

March 3 in Norway ⋅ ☁️ 4 °C

Tegen alle verwachtingen in toch ons doel bereikt. Thanks to taxiservice team #079 💪🏼