Southwest USA 2009

August - September 2009
Po 10 týdnech práce v kempu jsme si skupinka 7 lidí koupili letenky do San Francisca a půjčili si auto, se kterým jsme procestovali jihozápad USA - Kalifornii, Nevadu, Arizonu a nakoukli jsme i do Mexika. Read more
  • 22footprints
  • 2countries
  • 16days
  • 52photos
  • 0videos
  • 2.3kkilometers
  • 32kilometers
  • 7kilometers
  • Day 15

San Francisco

September 4, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 13 °C

Po 12 dnech a 4000 najetých kilometrech po jihozápadě USA jsme byli zpátky v San Francisku. V pořádku jsme vrátili auto (hodinu jsme ho však předtím na benzínce vysávali a umývali) a jeli se ubytovat opět do stejného hostelu. Pro mě jako jediného z naší výletní party to však byl poslední den v Kalifornii, jelikož jsem měl na večer (bohužel) objednanou letenku do New Yorku a pak domů. Rozhodl jsem se vyřídit si své resty a podívat se ještě tam, kde jsem předtím nebyl. S Dášou a Verčou jsme jeli městským autobusem do Golden Gate Parku navštívit japonské zahrady. Byly pěkné, ale za vstupné 5 USD jsem čekal víc. To nejlepší ale bylo na konec. Výjimečně nebyla v zálivu mlha, a tak procházka po Golden Gate Bridge, v jehož červeném nátěru se odrážely sluneční paprsky, měla své kouzlo. Pomalu se však blížil můj čas odletu. Na letiště jsem stihl dojet akorát na čas, ale letadlo mělo při odletu nakonec dvě hodiny zpoždění. To mi však nevadilo, mohl jsem aspoň o to déle spát a po pětihodinovém letu jsem se vzbudil až v New Yorku. Sbohem Kalifornie!Read more

• Day 14

Santa Barbara

September 3, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Když jsme dorazili do Santa Barbary, byli jsme docela zklamaní z pláže, protože na ní i ve vodě byla spousta řas. Po dvou hodinách zde strávených jsem pak při procházce podél pláže zjistil, že ležíme mimo hlavní turistickou plážovou oblast, kde to bylo mnohem čistší a kde se také logicky nacházelo více lidí. Santa Barbaru jsem si však i přesto oblíbil, protože samotné město je opravdu krásné. Je pokládáno za hlavní město "americké riviéry" a značně poznamenáno španělským vlivem, a tak tu nenajdete žádné mrakodrapy, ale řadu nízkých domečků z bílého mramoru společně s palmami. Prošli jsme si celou hlavní ulici State Street až k pláži, kde stojí známá atrakce, Dolphin fountain. Z mola pak bylo vidět celé panorama města s plážemi, za nímž vystupovaly hory. Bohužel čas kvapil a nás čekala ještě dlouhá cesta podél pobřeží, protože jsme potřebovali dneska ujet co nejdelší cestu na sever až co nejblíže k San Franciscu. Nakonec jsme zakempovali až kolem jedenácté večer v New Brighton State Beach blízko Santa Cruz. Na náš poslední společný večer jsme otevřeli láhev mexické tequily, vypili nějaké pivka a šli spát. Poslední noc pod stanem, poslední noc na roadtripu a moje vůbec poslední noc v Kalifornii. Konec mého pobytu v USA se pomalu chýlil ke konci.Read more

• Day 14

Carpinteria State Beach

September 3, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Při příjezdu do kempu v Carpinteria State Beach předchozího večera nám bylo u vstupní brány řečeno, že mají poslední volné místo. Vzhledem k tomu, že jsme jeli ve dvou autech, nechtěla nám ženská dovolit v kempu přenocovat, protože prý zmiňované volné místo je velmi malé. Po kratším přemlouvání, že nám to nevadí a že se scvrkneme, jsme nakonec dostali zelenou. Kdyby věděla, že nás je celkem devět, a nikoliv šest, jak jsme jí nahlásili, asi bychom neuspěli a byli bychom v deset večer nuceni hledat jiný kemp. Přesto bylo místo ke kempování dostatečně prostorné, to jen Američané mají pojetí prostoru a velikosti trochu jinde než my. Ráno jsem se v kempu místo koupání jenom prošel po písčité pláži, protože jsme si zastávku na poslední koupání ve vodách Pacifiku naplánovali ještě v Santa Barbaře.Read more

• Day 13

Los Angeles - Hollywood

September 2, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Do GPS jsem zadal souřadnice Griffith parku, odkud je z výšky pěkný pohled na celou oblast Los Angeles a okolí. Na kopci nad městem se tyčil důvěrně známý nápis Hollywood a v dáli v lehkém oparu byly vidět mrakodrapy v centru města a Tichý oceán. Z této výšky jsem pochopil, proč je centrum filmového průmyslu umístěno právě do Los Angeles. V této oblasti lze totiž najít všemožné kulisy pro film, od oceánu přes velkoměsto až po lesy, kopce a hory. V Griffith parku stojí také observatoř, kam je do jedné části vstup zdarma, a návštěvníkům je tu názorně demonstrováno např. střídání ročních období, příliv a odliv či fáze Měsíce.
    Autem jsme z Griffith Parku sjeli právě do čtvrti West Hollywood, kde jsme si udělali rozchod. Po obou stranách ulice Hollywood Boulevard se táhne chodník slávy, na němž je vyobrazeno na dva tisíce hvězd se jmény slavných lidí z oblasti filmu, televize a rozhlasu. Každý si tak mohl udělat fotku se svou oblíbenou osobností. Já jsem se nechal vyfotit např. u svého jmenovce Davida Copperfielda, Bruce Willise či Kačera Donalda. Kromě hvězd tu také některé osobnosti zanechali otisky svých nohou a rukou zároveň se svým podpisem. Na každém kroku to tu opravdu žije, poutače lákají na filmové premiéry, k vidění je mnoho představení a show. Autem jsme ještě projeli další slavnou ulici Sunset Boulevard, která se táhne přes Melrose Place a kolem Beverly Hills až do Santa Moniky. Při západu slunce jsme ještě na chvíli zastavili v Malibu, abychom si tu na benzince doplnili zásoby na večer na další stanování, tentokrát v kempu Carpinteria State Beach.

• Day 13

San Clemente State Beach

September 2, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 23 °C

V San Clemente State Beach, kde jsme kempovali, jsme si po ranním probuzení dopřáli koupačku v Tichém oceánu a poté se vydali směrem do Los Angeles. Již od včerejšího večera se k nám přidala Ivetina sestra s jejím přítelem, kteří také zrovna cestovali po Spojených státech.Read more

• Day 12

San Diego

September 1, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Cesta přes hranice na americkou půdu už byla samozřejmě komplikovanější než v opačném směru, ale i tak jsem čekal, že se tu zdržíme déle. Ve frontě jsme čekali asi jenom 10 minut a pak se mě strážník zeptal, co jsem v Tijuaně dělal a kam mám teď v Americe namířeno. Prošel jsem rentgenem a už jsem se opět ocitl na americké straně. Nastoupili jsme opět do troleje, která nás dovezla k autu, a poté jsme se vydali podívat se ještě do centra San Diega. Zaparkovali jsme u přístavu, kde natrvalo kotví obrovská námořní letadlová loď USS Midway, obchodní plachetnice Star of India či vyřazená ponorka, které jsou všechny proměněny v námořní muzea. San Diego je totiž americkou námořní vojenskou základnou a v dáli na protějším břehu tak bylo možno zahlédnout kotvit i stále sloužící vojenské lodě. Na další atrakce jako SeaWorld nebo slavné ZOO nám nezbýval čas a zároveň byly finančně velmi nákladné, a tak jsme se vydali směrem na sever někam zakempovat. Na dálnici ještě ve městě jsme pak špatně trefili sjezd, díky čemuž jsme najeli na dlouhý most táhnoucí se přes záliv San Diego Bay. Tím se nám zároveň otevřel nádherný pohled na panorama města i s přístavem, takže jsme nakonec byli za tento omyl vděčni. Večer jsme dojeli do kempu v San Clemente State Beach kousek od Los Angeles.Read more

• Day 12

Tijuana

September 1, 2009 in Mexico ⋅ ⛅ 27 °C

Na druhý den jsme měli naplánovanou návštěvu Tijuany, která v podstatě se San Diegem přímo sousedí, ale co je důležité, že leží už na území Mexika. Doufali jsme, že překročení hranice tam i zpět nebude žádný problém, ale rozhodně jsme si s sebou museli vzít veškeré důležité dokumenty opravňující nás k dočasnému pobytu v USA, tedy pas, vízum a I-94. Autem jsme dojeli jen do centra San Diega, protože do Mexika bychom potřebovali mexické pojištění, ale ani tak bychom neriskovali mít zaparkované auto někde v Tijuaně na parkovišti. Koupili jsme si tedy za 5 dolarů zpáteční jízdenku městskou hromadnou dopravou z centra města do San Ysidra, které leží přímo u hranic. Zhruba po půl hodině jsme tam dojeli a pak se zeptali místního strážníka na cestu do Tijuany přes hranice. Pěšky to bylo zhruba deset minut, ale co nás překvapilo bylo, že turisty směrem do Mexika nikdo nekontroloval. Vstupní bránou do Mexika byly jen jednosměrné lítací dveře.
    Najednou jsme se ocitly jakoby úplně v jiném světě. Kudy jsme šli, každý poznal, že jsme turisté, a lákal nás do svého obchůdku se suvenýry či restaurace na zaručeně nejlevnější ceny ve městě. Samozřejmě jsme nemohli odolat sem tam si nějaký ten suvenýr koupit. Málokde však měli cenovky, jelikož obchod s prodavačem probíhal formou smlouvání ceny. A bylo vidět, že i když jsme si koupili suvenýr za mnohem menší cenu, než prodavači požadovali, byli rádi za každý ten dolar. K mému úžasu jsem tam objevil i obchod s alkoholem, který měl na vývěsce napsáno "Absinth - Czech Republic". A opravdu tam prodávali (nejen) toto jemné pití přímo z palírny U Zeleného stromu. Já jsem si tu však koupil flašku pravé mexické tequilly, kterou jsem si dovezl až domů. A k tomu ještě coca-colu, kterou jsem dostal zadarmo, aniž bych o to vědomě žádal. Zeptal jsem se prodávajícího, kolik stojí. Řekl "frí", tedy tři (dolary), tak se ujišťuji "for frí?" a on z toho pochopil, že se ho ptám, jestli mi ji dá zadarmo (jelikož výslovnost three a free je velmi podobná), a on odvětil "OK". Zřejmě i tak na mě něco vydělal, když mi prodal tequilu za 10 dolarů, takže oboustranně výhodný obchod. Také jsme samozřejmě sedli do jedné restaurace na náměstí Plaza Viva Tijuana, abychom zkusili pravé mexické jídlo. Číšníci se o nás ochotně starali, já jsem si dal k jídlu fajitas a k tomu vychlazenou coronu a vážně jsem si pochutnal.

Ocean Beach

August 31, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Kolem čtvrté hodiny odpolední jsme konečně dorazili do San Diega na Ocean Beach, kde se nacházel náš hostel. Ocean Beach International hostel mohu všem doporučit. Noc zde stála asi 24 USD a dostali jsme zde zadarmo večeři i snídani. Nutno však říct, že zde ubytovávají jen zahraniční studenty. Na nějaké seznamování ale nebylo čas. Po příjezdu jsme si hodili věci na pokoj a šli hned na pláž, která se nacházela jen dva bloky od hostelu. Byla to nádherná čistá písečná pláž rozdělená na dvě části, pro surfaře a pro normální plavce. Voda je zde sice studená, stejně jako po celém kalifornském pobřeží, ale to nám vůbec nevadilo. Poprvé jsem se koupal v Tichém oceánu a mohl si zařádit ve velkých vlnách jako malý kluk. Na večeři podávali v našem hostelu špagety a po ní jsme se vydali podívat se do ulic a na molo. Po setmění jsme si v liquor store koupili nějaké vína a šli posedět na pláž.Read more

Twentynine Palms

August 31, 2009 in the United States ⋅ ⛅ 39 °C

Pokračujeme autem zpátky do Kalifornie a krajina kolem nás rozhodně nebyla nezajímavá. Kolem cesty se rozkládala kamenito-písčitá Mohavská poušť, kde se nachází unikátní fauna a flora. Známá je zejména juta krátkolistá (joshua tree). Větší počet těchto krásných stromů leží v národním parku Joshua Tree, do kterého jsme bohužel neměli čas se podívat, ale silnice, po které jsme jeli, v podstatě tvořila severní hranici této chráněné oblasti a i podél cesty bylo k vidění spousta těchto stromů. Zastávku na oběd jsme si udělali v městečku Twentynine Palms, které je vstupní bránou do parku Joshua Tree. Nachází se zde také Harmony motel, ve kterém slavní U2 natočili svou nejslavnější desku, pojmenovanou právě podle parku. Kousek za Palm Springs jsme se napojili na dálnici, která nás dovedla přímo do našeho cíle. Podél ní bylo možno vidět nekonečný zástup větrných elektráren, kterých se vůbec po celé Kalifornii nachází obrovské množství.Read more

Lake Havasu

August 31, 2009 in the United States ⋅ ☀️ 33 °C

Zhruba v deset večer minulého dne jsme dorazli do kempu u jezera Lake Havasu, velmi oblíbeného místa pro odpočinek a zábavu především mezi americkými vysokoškolskými studenty. V kempu nocovali jen lidé v karavanech, a tak jsme se u jednoho z nich raději ujistili, že tu můžeme spát pod stanem. Podloží sice bylo opět velmi tvrdé, ale na to už jsme byli zvyklí. Na co jsme ale zvyklí nebyli, bylo příšerné vedro, které tu panovalo i uprostřed noci, takže jsem ani nemusel spát ve spacáku. Ranní koupačka v jezeře byla proto příjemným osvěžením. Čekala nás totiž dlouhá cesta do San Diega.Read more