traveled in 23 countries Read more

Kayak lake Wakatipu, Queenstown

October 10, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 23 °C

Vandaag zijn we een stuk omhoog ten noorden van Glenorchy gereden. De weg werd steeds slechter en we kwamen zelf een omgeslagen huurauto tegen. Maar dat zou ons niet overkomen, dus reden we door. De weg werd steeds smaller, dus ook geen gelegenheid om te keren😂 en moesten we door. Tot we bij een stroom kwamen die over het pad heen liep. Kunnen we er overheen, ja dat wel. Dat weten we omdat we het eerder gedaan hebben. Maar willen we dat. We hebben om 1 uur een reservering voor kayaks en moeten dus ook weer terug. Dat maakte dat we besloten om terug te gaan, ook omdat hier er gelegenheid was om te keren. Bij de kayaks kregen we wetsuits aan en mochten we het water op. Echter was het idee om richting de Kawarau bridge te kayakken, maar dat werd ons ten zeerste verboden. We zouden van een waterval afvallen en verdrinken. Dat was wel even een teleurstelling, maar dat hield ons niet tegen om een lekker stuk te gaan kayakken. Hoe verder we richting het grote meer kwamen, hoe hoger de golven werden. Het werd toch al tijd om terug te gaan, aangezien onze 2 uur bijna voorbij waren. Uiteindelijk hebben we 11 km gekayakd. Na de kayaktocht werd het tijd om te relaxen, dus zijn we een rondje door het centrum van Queenstown gelopen en even langs de boulevard, waar we bij restaurant Flame terecht kwamen voor een goed diner😊. Daarna heb ik ons naar onze laatste gratis campsite gereden bij de Lower Shotover rivier. Daar werd het tijd om goed afscheid te nemen van onze Britz camper. En helaas ook tijd om onze spullen in te pakken😟.. De heerlijke vakantie zit er bijna op, nog 2 daagjes te gaan.Read more

Milford Sounds cruise

October 9, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 23 °C

Na een nogal koude nacht moesten we vroeg op weg richting Milford Sound. Om half 11 zou onze cruise vertrekken. En aangezien er waarschijnlijk veel touringbussen naar toe zouden gaan wilden wij die natuurlijk voor zijn, maar ondertussen ook kunnen genieten van de omgeving😊. Onderweg een paar keer gestopt om mooie uitzicht foto's te maken😄. Steile rotswanden met verse sneeuw en diepe dalen met watervallen en beekjes er doorheen, echt geweldig mooi! Eenmaal bij Milford ingecheckt voor de cruise moesten we nog 45 minuten wachten. Uiteindelijk zijn we nog bijna te laat omdat er even verwarring was vanaf welke gat wij zouden vertrekken. Na dit gevraagd te hebben, moesten we rennen om de boot nog te halen😂. Gelukkig hadden ze al doorgekregen dat wij nog aan boord moesten dus hebben ze gewacht🙃. Eenmaal op de boot gelijk koffie en thee gepakt en een plekje bij het raam gezocht. Toen we dit op hadden zijn we naar buiten gegaan, en precies op het goede moment. De guide spotte precies op dat moment een bottlenose dolfijn😍, en even later zagen wij hem zelf ook. Het komt 1 keer in de 2 weken voor dat ze deze dolfijnen hier spotten, dus dat was natuurlijk super vet! Maar niet alleen was dat geweldig om te zien, ook de gehele sounds was een droomplaatje! Met veel tijdelijke watervallen van de regen van de dag ervoor, maar ook watervallen die er altijd zijn. Bijna aan het einde van de sound spot de gids ineens een yellow eyed pinguïn. Deze is zeldzaam en als je ze in het water ziet en ze duiken onderwater, zie je ze voorlopig niet terug. Gelukkig zat deze pinguïn op een rots en was de schipper zo aardig de boot om te draaien, zodat we de pinguïn van dichterbij konden bekijken. Vet knap dat de gids hem met blote ogen spotte, aangezien dit beessie heel klein is! Als laatste zagen we ook nog zeehonden chillen na hun nachtelijke jacht. Wij hebben dus echt geluk gehad met deze cruise. Buiten dat was het al een mooie tocht, maar hierdoor wel extra😆! Na de ruim 2 uur durende cruise wilden we weer voor de touringbussen uit kunnen rijden, dus daarom maar direct de camper in gesprongen en onze terugweg maken richting Queenstown. Onderweg nog een stop gemaakt bij The Chasm. Geen idee wat we konden verwachten. Het was een wandeling van ongeveer 20 minuten in totaal, dus dat zou ons wel lukken🖒. Eenmaal op het verste punt kwamen we erachter dat hier een enorme waterval was. Eén kolkende massa! Ook hier zijn de Kea's weer te vinden. Op het moment dat wij verder wilden gaan, dacht er 1 zich onder de camper te moeten verstoppen 😂. Nadat ik de Kea had weggejaagd konden we onze lange rit vervolgen. Hemelsbreed was het maar een ritje van 24 km naar Glenorchy, maar deze route was alleen beschikbaar voor wandelaar😅 dus helaas moesten wij een rit van bijna 300 km maken.. In Glenorchy besloten wij voor de laatste keer een campsite te nemen met stroom. Zeker om een warme camper te hebben na zo'n koude nacht. Morgen nog een laatste volle dag in Queenstown, daarna gaan we langzaam beginnen te denken aan de terugreis...Read more

Row your boat

October 8, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 6 °C

Weer een mooie dag om mee wakker te worden. Het zonnetje schijnt en op de achtergrond hoor je de golven. We zaten heel erg te twijfelen of we de Doubtful sound cruise zouden doen. De verhalen die we erover gehoord hebben zijn alleen maar positief, echter zijn de kosten zo hoog dat we blijven twijfelen. Ik zou gaan kijken of er überhaupt nog plaatsen zouden zijn om mee te kunnen, maar doordat het niet goed staat aangegeven kom ik al veel later dan gepland bij de infobalie, om nog optijd heen en weer te kunnen lopen. Maar onderweg bedenk ik dat we hier misschien wel een mooi rondje kunnen kayakken. Dus met dat idee loop ik terug naar de camper, waar ondertussen mijn ontbijtje klaarstond🖒. En Daan was het met mij eens dat een rondje kayakken het meer waard maakte op dit moment. Dus na de nodige dingen gedaan te hebben gaan we opnieuw naar de haven, deze keer namen we wel de snelle route😜. Bij de infobalie bleek dat het nog niet het seizoen voor het kayakken was, omdat ze het hier nog winter vinden. Wel konden we een roeiboot huren. Dus hebben we daar maar voor gekozen😊. Daan heeft al vaker echt geroeid, ik niet echt.. dus dat werd een leuke uitdaging. De man waarschuwde ons nog wel dat er een sterke wind op kwam zetten dus dat roeien wel zwaar zou zijn. Hij bood ons ook nog een watertaxi aan zodat we de wandeltrack aan de overkant konden doen. Maar dat wilden we niet, dus werd het roeien💪. Eerst rustig beginnen en met de stroming mee verder de rivier in, Daan eerst alleen, maar daarna toch met z'n tweeën gaan roeien. Een goeie test😁. Ondanks het feit dat het vaak niet helemaal gelijk ging hebben we er het beste van gemaakt🖒. Nadat we met de stroom meegingen, moesten we en natuurlijk ook tegenin😅. En inderdaad begin de wind steeds sterker te worden. Dus hebben we het gered tot waar het water van het meer de rivier instroomt. Daarna was de energie er wel een beetje uit, dus zijn we omgedraait en terug geroeid naar de haven. Terug in de haven de boot vastgelegd en terug naar de camper. Daar hebben we een verlate lunch genuttigd en even bijgekomen van de roeitocht. Toen we er klaar voor waren hebben we de camper weer aangeslingerd en vervolgden we onze weg naar Milford Sound, om alvast het eerste deel van de route te rijden. We zochten onze slaapplek bij Cascade Creek, de laatste goedkope campsite voor Milford Sound. Natuurlijk waren we hier niet de enige😁. Toch vonden we nog een mooi plekje langs de creek🖒. Vanavond maar een beetje optijd gaan slapen, morgenochtend weer vroeg op voor het laatste stuk naar Milford Sound, waar ons een Nature cruise staat te wachten. En alleen de route er naartoe beloofd ook nog heel wat! Sleep Tight😘Read more

Bucket list checks again

October 7, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 25 °C

Daar is die dan, de dag van de waarheid.. of nou ja, de dag dat ik mijn eerste bungee jump ga doen. Eens zien of ik over mn hoogtevrees heen kan komen! De ochtend begon rustig, nog geen zenuwen.. wat gek is want ik heb er wel over gedroomd, maar de daadwerkelijke sprong nooit gemaakt. Maar voor het zover was moesten er eerst nog andere voorbereidingen getroffen worden. Wat boodschappen inslaan, wifi punt opgezocht en een kleine lunch genuttigd. Toen dat gedaan was moest ik er toch echt aan geloven... papieren ingevuld, bijna niet mogen springen door een kleine blessure aan mn hand😅. Ze nemen geen enkel risico, en noteren alles zodat je ze geen claim aan de broek kan hangen. Maar uiteindelijk dan toch goed genoeg bevonden om te morgen springen. Daan en ik hadden al afgesproken dat hij eerst zou springen, dan snel naar boven zou komen om de Gopro aan mij te geven zodat mijn sprong ook gefilmd kon worden😆. Ze vroegen aan Daan of hij met zn handen het water wilde raken, en natuurlijk wilde hij het moment vol beleven en zo diep mogelijke sprong maken. Natuurlijk werden dat niet alleen zijn handen, maar landde hij tot zn navel in het water😂. De was de beurt aan mij.. op de rand dacht ik echt, waar ben ik aan begonnen. Maar ik moest dit doen! Gelukkig zijn de mannen die je helpen heel geduldig. En nadat ze hebben afgeteld is er geen weg terug, je springt🙃! De vrije val, is ook echt een vrije val, pas toen kwam de adrenaline vrij. Wat geweldig! Super blij dat ik dit heb gedaan. En ook super blij met de steun van Daan😘. Nadat de rush een beetje gedaald was, hebben we de foto's en filmpjes gekocht als souvenirs en een ervaring rijker. Het werd tijd om onze reis te vervolgen. Vandaag nog een wat langere rit richting Te Anau om daar op zoek te gaan naar Fangorn forrest en door te rijden naar Manapouri. Te Anau is een klein dorpje aan een meer. Uit eten was het plan, maar aangezien we voldoende eten hadden ingeslagen besloten we dit niet te doen en op zoek te gaan naar Fangorn Forrest voor het donker zou worden. De locatie waar LOTR opnames zijn geweest was echter geprivatiseerd en was niet meer te betreden zonder toestemming. Dus hebben we gekeerd en vervolgden onze weg naar Manapouri, waar we zouden overnachten. Komen we een Hermelijn langs de weg tegen. Die willen we natuurlijk even op de foto hebben, dus in zn achteruit op een klein landeeggetje om het beestje op de foto te zetten. Maar jammer genoeg was die cameraschuw en dook onder een bosje. We hebben nog geprobeerd hem er onder weg te krijgen, maar helaas... De hoop opgegeven en doorgereden naar onze eindbestemming van de dag Manapouri, bij Possum Lodge & Holiday Park. Hier konden we onze vuile was wassen, zodat we weer wat frisser door konden😁. Morgen weer een dag🖒.Read more

Lake Wanaka

October 6, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Tijd om naar Wanaka te gaan. Daar even een wifi spot zoeken om een paar dingen te boeken. Een leuk gezellig stadje, om nog even een brunch te nemen. In het restaurantje Trout konden we beide krijgen🖒. Naast ons zat een Nederlands stel, die ons het advies gaven om Mount Iron op te lopen. Vanaf daar had je een geweldig uitzicht over lake Wanaka volgens hun. Dus natuurlijk doen we dat even! Het is een wandeling van maar 1,5 uur, maar met de Sealy track nog in de beentjes is het toch wel iets zwaarder. Alsnog was het in 1,5 uur goed te doen, zelfs met pauzes😄. Maar ze hadden inderdaad gelijk, je had een geweldig mooi uitzicht over Lake Wanaka en de omgeving! Hierna was het tijd om onze weg te vervolgen naar Queenstown en onderweg nog wat LOTR locaties te bezoeken. Zo wilden we naar de Chard farm winery, waar de fellowship tussen de Pillars of kings door varen. Echter zouden wij met onze grote camper over een heel smal paadje moeten rijden.. gelukkig hadden we allebei hetzelfde idee dat dit hem niet ging worden.. dus rechtsomkeerd gemaakt en naar de volgende bestemming gereden, Wilcox Green in Arrowtown. Onderweg hier naartoe kwamen we ook al de brug tegen waar we morgen van af gaan springen. Nog maar even niet aan denken😅. Eenmaal aangekomen in de buurt van Wilcox Green, konden we de exacte plek niet vinden. Dus na een leuke wandeling en wat bomen klimmen, dan toch maar een local gevraagd waar het was. Bleek het een parkeerplaats een stukje verderop te zijn😂. In elk geval hebben ze het watertje dat er langs loopt gebruikt in de film🖒. Ondertussen werd het toch wel tijd om naar onze slaapplek te verkassen. Deze keer Lake Hayes uitgekozen. Met een mooie zonsondergang vlak na aankomst maakte dit de dag weer compleet!Read more

Mount Cook

October 5, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

De dag is aangebroken dat wij gaan kijken of we gaan winnen of verliezen vandaag. Mount Doom hadden wij van verloren. We willen zo hoog mogelijk komen. We kwamen er al snel achter dat je zelf niet bovenop mount Cook zou kunnen komen. Verschillende tracks naar verschillende locaties in de buurt van of met uitzicht op mount Cook. Dus besloten we de Sealy track te doen. Het hoogste dat we konden komen en goed uitzicht over de verschillende meertjes en uitzicht op mount Cook. 2200 traptreden en 600m de hoogte in, wat ons in totaal op een hoogte van 1250m zou brengen. Een beste klim, maar dit moest te doen zijn. En inderdaad. Een mooie route en snel stijgen omhoog! Toen we aan het einde kwamen van de Sealy track, konden we nog een stukje verder omhoog klimmen en een deel van de Mueller track meepakken. Echter vergde dit nog iets meer van mijn hoogtevrees. Op zich het klimmen was het punt niet, maar de gedachte dat ik dat ook weer naar beneden moest doen, face down, maakte al genoeg los. Maar met de steun van Daan ging ik toch door. Tot het punt dat het pad overging in een sneeuwpad zijn we doorgeklommen. Aangezien we niet de spullen hadden om door de sneeuw te ploeteren en omdat er een bui aakwam, wat prachtig te zien was vanaf de berg. Mount Cook hebben we helaas niet helemaal gezien, vanwege de laaghangende bewolking konden we alleen de lower peak zien, good enough! We've won💪😆. Daarna maar weer snel naar beneden, omdat er dus regen en sneeuw aankwam. Zo snel als we konden afgedaald en relatief droog kwamen we bij de camper aan. Eenmaal bij de camper vervolgden we onze weg naat Twizel. Veel over gehoord, maar wij konden niet in de sfeer komenvan het dorpje... dus maar besloten om onze weg te vervolgen. Via de Lindis pass zouden we richting Wanaka rijden. Het was al wat later op de dag,dud besloten we Wanaka morgen te bekijken en een slaapplek te gaan zoeken. Halverwege hebben we nog even een momentje genoten van de zon op een picknickplaats. Daan nam een lekker biertje, wat betekende dat ik onze reis verder zou rijden. Gelukkig begint het rijden een beetje te wennen🖒. Uiteindelijk zijn we bij een gratis campsite Bendigo beland. Dit was in eerdte instantie niet de bedoeling, maar misschien wel mooier en zo hadden meer tijd om nog even van de zon te genieten😄Read more

Lake Tekapo en Pukaki

October 4, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Wauw wat een geweldige locatie weer om wakker te worden! Lake pearson heeft alles wat je in de ochtend wilt zien. Kalm water,laag hangende mist en geweldige bergen rondom die weerspiegelen in het water😍. Helaas moeten wij ons tijdelijke huis weer gaan verplaatsen naar het volgende punt. Vandaag zullen we het stuk richting mount Cook gaan rijden. Via Lake Tekapo en Lake Pukaki. Eenmaal onderweg was het prachtig weer dus naturlijk zet je dan de raampjes open. Echter hadden we een aardig vol toilet, waardoor we ineens niet zo'n frisse lucht binnen krijgen.. zo snel mogelijk op zoek naar een dumpstation waar we de toilet kunnen legen. Nadat dat klusje weer geklaard was, konden we onze weg vervolgen. Even een stop gemaakt bij Lake Tekapo. Maar door de harde en koude wind viel dit een beetje tegen. Dan maar de tip opvolgen die Daan had gelezen op de Lonely Planet app. De berg, mount John, oprijden voor een geweldig uitzicht over het meer en een kop warme choco drinken 🖒. Op en top genieten. Er was daar ook een universiteitscentrum voor onderzoek naar sterren. Ik kan mij voorstellen dat je daar prachtig sterren kunt kijken! Nadat we de slingerweg naar beneden weer hadden gehad reden we richting Lake Pukaki. De verwachting was dat dit meer ongeveer hetzelfde zou zijn als Lake Tekapo. Maar niets was minder waar.. zo mooi helder turquoise water😍. Echt ongelooflijk mooi, helemaal met de ondergaande zon erop! En aan het noordelijkste puntje van het meer hadden we een campsite gevonden, Glentanner Park, met uitzicht op mount Cook. Die gaan we morgen van dichtbij bewonderen. Hopelijk dat deze keer het weer wel meezit🖒.Read more

Boulderen in de natuur!

October 3, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 12 °C

De volgende ochtend zouden we eerst nog even een mountainbike tochtje maken in het Burwood Plantation, voordat we de fietsen moesten inleveren in Christchurch. Na een zoektocht en rondgevraagd te hebben, hadden we de omgeving eindelijk gevonden. Inderdaad een mooi gebied zoals Marcel van Donegal ons had verteld. Niet een moeilijke route, maar wel veel bochtjes om het stuurwerk goed te oefenen🖒. Daan had al vaker een vast lopende ketting gehad,maar deze keer deed hij er nog een schepje bovenop 😣 de ketting brak af... natuurlijk precies op het verste punt. Tja wat doe je dan, dan ga je steppen😂. En af en toe even aanhangen, want ja we moesten nu wel terug.. Gelukkig gebeurde dit op de laatste dag dat we de fietsen hadden en niet eerder. Dus maar snel die fietsen inleveren! Daarna maar weer even boodschappen gedaan. Moet helaas ook gebeuren. Daarna weer verder op onze roadtrip. We gingen de Arthur's Pass rijden, maar zonder bestemming. Het zou een bijzonder mooie route zijn met onderweg nog Castle Hill. Ineens vanuit het niets waren daar ineens rotsformaties,wat heel bijzonder was. Natuurlijk zijn we hier even gestopt om een rondje te lopen en te boulderen😄. Dat kun je hier dus heel gied doen in de vrije natuur. Wat een geweldige ervaring! Ook ik kreeg steeds meer vertrouwen om naar boven te klimmen🖒. Gewoon niet te dicht bij de randjes komen en dan gaat het goed😊. Een paar mooie foto's gemaakt. Maar toen moesten we ineens tempo maken, want we zagen een flinke regenbui aankomen. Dus maar weer verder om nog een stuk door de pass te rijden. En i derdaad even een flinke bui gehad,maar daarna kwam de zon ook weer door! Bij Devils lookout zijn we gestopt om prachtig uit te kunnen kijken over Arthur's Pass. Daar liepen en vlogen ook veel Kea's. Deze papegaai soort kan heel brutaal zijn. En zo ook deze keer.. ze zaten op een camper een poging te doen om deze te slopen. Ze waren ook zekerniet bang voor mensen of auto's. Aangezien er een paar mensen weggingen en de Kea's gewoon op de auto bleven zitten😂. Toen we de foto's van de pass hadden gemaakt, keerden we weer om, op zoek naar onze slaapplek voor de nacht. Dit zou bij Lake Pearson worden. Deze keer hadden we geluk dat het nog licht was terwijl we aankwamen. Wat ons een prachtig uitzicht op het meer bood😍. We kunnen ons er nog steeds over verbazen hoeveel verschillende landschappen dit land heeft!Read more

Dreams come true :)

October 2, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Jaaa eindelijk is het dan zover! 1 van mijn grootste dromen wordt vandaag werkelijkheid😆. Vandaag staat namelijk het zwemmen met dolfijnen op het programma. Je kunt vaak in zo'n resort ergens in het caribisch gebied met tamme dolfijnen zwemmen. Ook super leuk natuurlijk, maar als je de kans krijgt dit met wilde dolfijnen te doen is dat echt geweldig! Maar aangezien we pas om 12.30 uur zouden beginnen, hadden we een relaxte ochtend. Rustig wakker worden en de boel een beetje opruimen. Nog even het water aangevuld en da toch maar een beetje optijd richting Dolphin Encounter. Zij zouden ons begeleiden met deze nieuwe ervaring. Eerst dachten we nog wel de enige te zijn. Achteraf bleken we met 3 boten het water op te gaan😂. Nadat we de wetsuits aanhadden en het introfilmpje hadden bekeken gingen we de bus in om naar de haven te rijden. Eenmaal op de boot ging het avontuur beginnen! Op zoek naar dolfijnen. Garantie om ermee te zwemmen is er niet. Dat is afhankelijk van of we ze vinden en of de conditie goed zijn om het water in te gaan. De eerste 3 dolfijn worden al kort na vertrek gespot, maar niet door de leiding. Blijkbaar een klein groepje wat niet de moeite waard is. Dus gaat de zoektocht verder. Ondertussen genieten van het uitzicht en het mooie weer! Jaja eindelijk zon! Wat het totaal plaatje nog mooier maakte😊. Na zo'n 20 minuten vinden we een groep dolfijnen. We maken ons klaar om het water in te gaan. Toen het sein gegeven werd, mochten we het water in om met de dolfijnen te gaan zwemmen. De eerste klap van het koude water kwam gelijk aan... na eventjes te moeten wennen aan de temperatuur dan toch maar onderwater gaan kijken. En gelijk werd ik beloond met het zicht op 4 dolfijnen die rakelings onder mij door zwommen. Ik was deze eerste duik 1 van de weinige die ze had gezien 💪. Op naar de volgende duik. Er werd een stukje gevaren tot we weer in de buurt waren. Deze keer zaten we een beetje te ver achter in de groep dolfijnen waardoor er weer niet veel te zien was, al had ik het geluk dat er weer een groep onder mij doorzwommen😄. Daan had helaas nog steeds niet goed zicht gehad op een dolfijn. Maar toen hij net aan boord was geklommen kwam er een groepje van 5 voorbij gezwommen, dus bedenkt zich geen moment en springt er weer in om ze vast te leggen op de GoPro🖒. Bij de 3e en 4e duik hebben we allemaal een geweldige ervaring en zwemmen we een stuk mee met ongeveer 100 tot 130 dolfijnen mee. Wat geweldig! Tijdens de 4e duik ben ik even stil gaan liggen en kwam er een dolfijn op mij af gezwommen en keek mij recht aan en bleef zelf ook even stil liggen, zo gaaf momentje. Daarna zwom hij mij er helaas uit😜. Na nog een laatste 5e duik met nog een keer zoveel dolfijnen onder je door zien zwemmen en eigenlijk kunnen aanraken maakte de ervaring compleet. Eenmaal terug op de boot even snel de wetsuit uit waarna we nog de gelegenheid kregen om foto's vanaf de boot te maken, doordat de boot meevoer met de dolfijnen. Die lieten natuurlijk nog even wat mooie sprongen zien! Na deze geweldige ervaring zijn we via een prachtige alpine route richting Christchurch gereden. Bij Amberley hebben we een camping plekje gevonden met stroom. Wat een dag! En dromen komen uit, als je er maar in durft te geloven😊. Slaap lekker!Read more

You look like a gypsy girl

October 1, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 7 °C

Deze keer wel wakker geworden van de wekker, maar toch redelijk brak. Misschien door het vele rijden of toch door het mountainbiken? Even een goed ontbijtje erin en gewoon weer verder. Op zoek naar nog een leuk stukje om te fietsen. Een stuk de berg optijden met de camper werd een leuke uitdaging, aangezien er graffel was als weg. En de weg nou niet bepaald breed was. Maar goed dit was de enige weg naar nog een LOTR locatie waar ook een trail was. Onderweg kwamen we er al achter dat we misschien eerder ook al een trail tegen zouden komen, dus daar maar op gegokt. Terwijl we reden, kwamen we ook al een paar hekken tegen die de dieren moesten tegenhouden, maar ons niet💪. Dus door tot we echt niet medr verder konden. Niet omdat de camper niet meer verder kon, maar er een ketting de weg versperde en deze met een hangslot dicht zat. Maar gelukkig hebben we nog de mountainbikes, dus konden we daar mooi mee verder🖒. Even een lekker stuk van 21 km gefietst, waarvan de heenweg een stuk langer duurder aangezien dit valsplat omhoog liep. Vlak voordwt wij hadden besloten om te keren, werden we staande gehouden door een wachter. Deze vroeg of we wel toestemming hadden om daar te fietsen... nergens hadden wij een bordje gezien dat het niet mocht, dus maar gezegd dat het toegestaan was. Daarna toch maar omgedraaid, waren we toch al van plan😊. De terugweg ging bijna 2 keer zo snel. Eenmaal bij de camper, dezelfde weg weer terug om vervolgens richting Kaikoura te gaan rijden. Dit beloofde een weer een prachtige route te worden. Ook besloot ik hiervan een stukje te gaan rijden💪. Zolang er geen moeilijke kruispunten zouden zijn, had ik er wel vertrouwen in. En gelukkig Daan ook wel, dus dat gaf een goed gevoel. We verbleven weer op gratis terrein, bij Donegals irish pub. Bij aankomst werd er zoals vaker geraagd waar ik vandaan kom. Toen ik zei Nederland, zei de gastheer 'you look like a gypsy girl'😂. Dit was Marcel Hoogerwerf die hier achter de bar werkt, en ja zoals de naam doet vermoeden een Nederlander. Maar hij spreekt geen Nederlands... meer.. toen hij 6 jaar oud was emigreerde hij met zijn ouder naar Nieuw Zeeland. Sindsdien is hij het Nederlands verleerd. Wel een leuke gast om even mee te praten en even lekker wat mee gedronken. Daarna maar op tijd ons nestje opgezocht. Morgen staat een leuk programma op de planning!😄😄Read more