traveled in 12 countries Read more

Bangkok!

December 29, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

In Bangkok hadden we afgesproken met pap, mam en Juul. Heel leuk elkaar na lange tijd weer te zien, helemaal omdat het tijdens de reis was. We hebben in Bangkok lekker rondgelopen en veel gegeten, de beste manier om een stad als Bangkok te bekijken. We hebben ook een fietstocht gemaakt en dat was echt mooi. Samen met onze gids zijn we naar verschillende wijken gefietst en nu kon je goed zien hoe er zoveel mensen in zo'n klein gebied kunnen wonen: alles hutje mutje. Daarnaast was het ook leuk om te zien hoe de mensen leven en wonen in Bangkok. Het laatste stuk van de fietstocht bracht ons in de groene long van Bangkok, een natuurgebied aan de overkant van de rivier. Lekker om na alle drukte en gekte van Bangkok rustig door het groen te fietsen haha! We zijn ook nog naar het koninklijk paleis geweest. Enorm groot, imposant en heel veel goud. Het was extra speciaal door de dood van de koning, duizenden Thaien kwamen naar het paleis om de koning te eren. De laatste avond in Bangkok zijn we met Eric en Nalinda erbij wezen uiteten in de Bayoike Tower, op de 83e verdieping met een prachtig uitzicht over heel de stad. Het eten was ook echt top! De dagen in Bangkok waren super leuk!Read more

Kanchanaburi - Thailand

December 26, 2016 in Thailand ⋅ 🌬 32 °C

En weer door, deze keer naar Thailand! Op eerste kerstdag zijn we met de bus van Siem Reap naar Bangkok gegaan en toen gelijk met een busje door naar Kanchanaburi. Door dit dorp loopt de bekende 'deathrailway', het spoor dat van Myanmar(Birma) naar Thailand loopt en is aangelegd door de Japanners door gebruik te maken van honderdduizenden krijgsgevangenen, ook Nederlanders. We zijn naar een heel mooi museum geweest, opgezet door oude krijgsgevangenen. Daarnaast hebben we een oorlogsbegraafplaats bezocht waar ook overleden Nederlandse krijgsgevangenen zijn begraven. We zijn met een oude trein een stuk over het spoor gegaan en hebben de River Kwai Bridge bezocht. Kijkend naar het landschap is het ongelooflijk dat zo'n lang spoor in zo'n korte tijd is aangelegd, en dat ruim 70 jaar geleden. Het heeft uiteindelijk meer dan 100.000 mensen het leven gekost, oftewel voor iedere 3 meter één dode. We zijn ook nog bij de Erawan watervallen geweest, een waterval van een paar kilometer lang die bestaat uit 7 'terrassen'. Mooi natuurpark, mooie watervallen, lekker fris water en een gratis voetmassage van de vissen haha! Kanchanaburi was een erg leuke tussenstop voordat we naar Bangkok gingen!Read more

Siem Reap & Angkor

December 24, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 30 °C

Onze laatste bestemming in Cambodja is gelijk de bekendste van Cambodja: Siem Reap en het tempel complex Angkor. Wederom zijn we op pad gegaan met een tuktuk om alle tempels uit de 12e eeuw te bekijken. We begonnen met een zonsopkomst bij Angkor Wat, de bekendste en ook grootste tempel, en zijn vervolgens naar nog veel meer tempels gegaan, onder andere de tempels waar de film Tomb Raider is opgenomen. Het tempelcomplex is enorm groot maar ook enorm mooi. Het is ongekend dat deze mega bouwwerken 1000 jaar geleden zijn gebouwd. Daarnaast had iedere tempel weer een ander verhaal. Angkor heeft al onze verwachtingen overtroffen!Read more

Battambang

December 22, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 2 °C

In Battambang zijn we een dag rondgereden met een tuktuk. De chauffeur heeft ons veel mooie plekken laten zien, vooral van het platteland. Dit gaf een mooi beeld van het 'echte' Cambodja, zoals hij zei. Hij bracht ons ook nog naar tempels, een killing cave van de Rode Khmer en een Batcave. Net voor zonsondergang vertrokken een paar miljoen vleermuizen uit deze grot, heel vet om te zien. De volgende dag zijn we met een hele lange maar ook hele leuke boottocht naar Siem Reap gevaren. We gingen eerst door de stad, daarna over de rivier en vervolgens over een delta. Onderweg kwamen we veel drijvende dorpen tegen en we hebben in zo'n dorpje middageten op, heel apart om te zien hoe deze mensen leven op het water!Read more

Koh Rong

December 18, 2016 in Cambodia ⋅ 🌧 19 °C

Koh Rong is een echt bounty eiland. We hadden een mooie bungalow wat hoger op de berg zodat we mooi uitkeken op de zee. Koh Rong heeft één echt dorpje en verder rond het eiland wat resorts bij verschillende stranden. Het dorpje is klein en gezellig, lekker eten en savonds is er van alles te doen! We zijn één nacht naar een ander strand gegaan, waar we een bungalow aan/op het strand hadden. Super relaxt en heel erg mooi. Ondanks dat ik in de Filippijnen en Indonesië ben geweest, staat Koh Rong bij mij nu op 1 als mooiste bounty eilandje haha! Het eiland is één grote jungle, omringd door prachtige witte stranden en super helder water. Daarnaast hadden we ook echt top weer. We zijn uiteindelijk 5 dagen blijven hangen!

(Te veel mooie foto's...kan er maar 6 toevoegen)

Kampot

December 16, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

We vervolgden onze reis naar Kampot, een klein rivierdorpje. Vanuit Kampot wilden we naar het Nationaal park, wat erg mooi schijnt te zijn en waar ook wilde dieren gespot kunnen worden. Op weg naar het park regende het zo hard, dat we om moesten draaien. Daarnaast wilden we naar Kep, een mooi kustplaatsje. De weersvoorspellingen waren niet best helaas, dus we besloten na één nacht al door te gaan richting beter weer: Koh Rong!Read more

Phnom Penh - Cambodja

December 14, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 26 °C

Het volgende land waar we heen gaan is Cambodja. Met de bus zijn we van Ho Chi Minh naar Phnom Penh gereden, beetje chaotisch bij de grens maar uiteindelijk hadden we een visum! Phnom Penh is de hoofdstad en staat momenteel vooral bekend vanwege de indrukwekkende musea over de genocide in Cambodja, uitgevoerd door de Rode Khmer onder leiding van Pol Pot. Deze genocide duurde van 1975 tot 1979 en kostte 1,7 miljoen mensen het leven. We zijn naar een oude 'martelgevangenis' geweest en naar de 'killingfields'. Het enige wat ik er over kan zeggen is gruwelijk, tijdens het horen en lezen van verhalen krijg je gewoon kippenvel. Het was heel erg indrukwekkend.Read more

Ho Chi Minh City - Saigon

December 12, 2016 in Vietnam ⋅ ☁️ 26 °C

Laatste stop in het mooie Vietnam is de modernste stad van Vietnam: Ho Chi Minh City, ook wel bekend als het oude Saigon. Het weer in Hcmc was niet best dus we hebben vooral cultuur gesnoven. We zijn naar het oorlogsmuseum geweest, erg interessant door de vele verschillende exposities (agent orange, foto's van overleden journalisten, etc). Het museum liet nogmaals zien hoe gruwelijk de oorlog in Vietnam is geweest, soms tot aan kippenvel toe. Daarnaast hebben we het paleis bezocht van de voormalige leider van Zuid-Vietnam, erg vet om zo'n paleis, vol pracht en praal en met heel veel geschiedenis, te kunnen bezichtigen. Verder hebben we nog genoten van het heerlijke Vietnamese streetfood en zijn we onze laatste avond uit geweest in Vietnam. Helaas zit het er wat betreft Vietnam op. Het is een erg mooi land, met lekker eten, prachtige en erg verschillende natuurgebieden, super leuke steden, aardige locals en tijdens onze reis relaxte andere reizigers! Helaas hebben we wel erg veel slecht weer gehad, waardoor we aardig wat dingen niet hebben kunnen doen. Op naar Cambodja!Read more

Mui Ne

December 10, 2016 in Vietnam ⋅ 🌫 -11 °C

Vanaf Ninh Binh hadden we weinig zon gezien, dus daar waren we erg naar op zoek. Susan, met wie we de eerste week op Sumatra hadden gereisd, was in Mui Ne en zij vertelde ons dat het lekker weer was in Mui Ne, dus we gingen er heen! Mui Ne is een echt kustplaatsje waar veel wordt gekitesurfd en het heeft een mooi lang strand. We zaten in een top hostel met zwembad en alles wat je nog maar meer wilde(altijd happy hour, 2 Gin Tonic voor 2 euro). We hebben ook nog de duinen bezocht, voor ons Hollanders niet zo speciaal, maar voor veel andere reizigers wel. Het is opzich ook wel leuk om opeens midden in Vietnam rode en witte duinen tegen te komen. We zijn uiteindelijk lang blijven hangen in Mui Ne door het mooie weer en je kon er erg goed op stap!Read more

Đà Lạt

December 5, 2016 in Vietnam ⋅ ☀️ 1 °C

Onze langste busrit ooit, 18 uur haha, bracht ons in Da Lat. Dit is een bergdorp richting de grens met Laos. Via een mooie bergrit kwamen we uit in Da Lat waar het weliswaar droog was, maar ook een stuk kouder. We hebben (toch) een tempelcomplex bezocht, alleen omdat we er met een echte skilift naar toe gingen! Daar hebben we een tijdje met een monnik gesproken, erg interessant. Het hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, is het canyoningen. Door te klimmen, springen, zwemmen en abseilen van watervallen ga je door een riviergebied omlaag. Het had wat ruiger gemogen, maar het was zeker de moeite waard. Da Lat heeft ook nog een 100 roofs bar, oftewel een doolhof kroeg, mooie plek om savonds eem biertje te drinken en, wederom letterlijk en figuurlijk, de weg kwijt te raken, haha!Read more