traveled in 13 countries Read more Czechia
  • Day 19

Návrat Bali-Dubai-Praha

September 3, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 30 °C

Dorazili jsme domů v pohodě před 15 hodinou. Ani jsme se necítili moc unavení, ale šli jsme si lehnout. Pavel se vzbudil v 18:30, zavolal jsem do baráku, že pojedeme k babičce, ale žádná kladná odezva. Pavel začal koukat na US Open z gauče. Vzbudil se v 23:30, opět zapnul US Open (televize se drze vypnula), stahnul jsem fotky z foťáku, vybalil a ve 2 hodiny si načnul Lojzovu Palavu. Ve 4 hodiny se přišel podívat Vítek, co máme v ledničce a za chvíli přišla Jiřinka, že vstává. Korunovala to větou, "Nesmím zapomenout jít do práce".Read more

• Day 18

5.den Lembongan a odjezd

September 2, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 25 °C

Ráno jsme zabalili, vyrovnali účet v ubytku a protože jsme měli jen 2 motorky, do přístavu jsme se přesunuli nadvakrát. Adam a Terka ještě kupovali lístky, my ostatní jsme je už měli. V přístavu jsme se nasnídali a čekali na boat. Procházeli jsme stánky, protože jsem si chtěla koupit náramek, ale žádný nebyl ten pravý. Místo náramku jsme koupili dekoraci na zeď - vyřezanou loďku na prkýnku ze ztroskotané lodi. Že se jedná o dřevo z lodi, nám tvrdil umělec, který nás provedl svou galerií výtvorů.
    Adam s Terkou sehnali listky na dřívější boat. Stejně potřebovali vyzvednout svoje motorky, které mají dlouhodobě pronajaté na Bali.
    Cesta lodí trvala jen půl hodiny. S Adamem jsme měli sraz někde na pláži, kde jinde než v restauraci. Náhodně jsme vybrali jednu (Retro beach restaurant). Bali není moc zařízené pro pěší, proto jsme se tam nechali dovézt taxíkem, i když to bylo jen 4 km.
    Žrací dovolenou jsme zakončili stylově v této restauraci. Tam jsme se naobědvali, posvačili drinky a nakonec i navečeřeli. Obsluha se nám už smála. Završil to Víťa, který si po snědení večeře objednal ještě dětské špagety bolonese.
    Původně jsme se chtěli i vykoupat, ale byl už odliv, tak jsme se jen procházeli po pláži a pozorovali živočichy ve vodě. Také se mi podařilo objevit vytoužený náramek. S Pavlikem jsme sehráli pěknou scénku, tak jsem si koupila výhodně rovnou dva.
    Rozloučili jsme se s Adámkem a Terkou, kteří tu budou ještě měsíc a půl, a odjeli taxíkem na letiště. Odlétáme 5 minut po půlnoci.

• Day 17

4.den Lembongan

September 1, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Na motorkách jsme si dojeli na snídani do vyhlidnuté restaurace Pemedal resort . Chtěli jsme (PJ) se vykoupat, byl příliv. Zaplaval si jen Pavel, já zachraňovala boty, které nám smetla vlna do oceánu.
    Koupili jsme si výlet lodí na Manta Bay. Manty, neboli rejnoci manta, jsou velké ryby s dlouhými ploutvemi s rozpětím až 9m. Tenhle druh není pro člověka nebezpečný.
    Loď jsme měli jen pro sebe, já dělala fotografa, ostatní šnorchlovali. Kapitán nás provezl podél břehů ostrova Nusa Penida. Celkem jsme navštívili 3 místa. Manty jsme neviděli, zato spoustu rozličných ryb a také hejno delfínů. Delfíny jsem viděla i já z lodi. Vždy před výstupem z lodi nacházeli do vody housky, aby nalákali ryby. Při poslední zastávce jsme dostali housky taky, ne na svačinu, ale abychom mohli ryby krmit. Bylo to úžasné, jak zobaly z ruky.
    Zastavili jsme se v jedné restauraci ba nejlepší mango smootie na světě.
    Pak ATV zajeli vyzvednout video a fotky ze šnorchlování, sraz jsme měli u mostu, kde jsme vrátili 2 motorky. Vrácení motorek předcházelo dohadování o ceně, jak nám jedna motorka nestartovala. Nakonec to dopadlo dobře a rozešli se všichni spokojení.
    Večeři jsme dali tam, co jsme snídali.
    Zbytek večera jsme strávili u bazénu s bintangem, míchanými nápoji v plechovce a s durianem. Durian je ovoce, které vypadá jako ohromná ostnatá šiška, strašně smrdí. Vítek ho statečně rozkrájel a vydoloval obsah. Na omak to bylo slizké, jako rozvařený knedlík. Chuť to mělo jako nasládlý česnek a bůhví co ještě. Já a Terka jsme si jen lízly, ale kluci byli stateční a kus ho snědli.

• Day 16

3.den Lembongan

August 31, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 25 °C

Kluci jeli ráno surfovat, já s Pavlem jsme objeli ostrov na motorkách. Část cesty vedla vnitrozemím. I tam bylo občas nějaké ubytování, hospody a krámky. Téměř na každém kroku se dalo koupit něco k jídlu a benzín. Benzín se prodává v petkách a vždy ochotně ti ho nalijou do nádrže.
    Přejeli jsme po spojovacím mostě na Ceningan. Ve vnitrozemí se cesty zhoršily, nebyl asfalt, ale prašné kamenité cesty a prudké kopce s zatáčky. 2x jsem položila motorku, pokaždé se kolem naskytlo hodně lidí připravených pomoci. Ta nebyla potřeba, ani jsem se nezranila, ale při druhém pádu podivně zapraskala, ale jela.
    Ke klukům jsme se dostali pozdě, až když byli z vody venku a seděli v restauraci. Byli prochladlí a Vítek byl navíc odřený na břiše a koleně. Dali jsme lehký oběd. Restaurace byla na útesu, ze kterého se dalo skákal do vody. Bylo to asi 7 m nad hladinou. V jednu chvíli přišla taková vlna, že nás totálně spláchla, naštěstí jsme měli už snědeno, jen Adamovi to naředilo kafe. Pak jsme se přesunuli k přírodní památce - útesům Devil's Tear. Cestou Vítek píchnul, už podruhé, pro změnu zadní kolo. Využili jsme stejnou opravnu. Než kolo opravili, dali jsme si bintang a čerstvý džus v podivné restauraci. Vybral ji Pavel, protože se mu zželelo staříka, který nás k sobě lákal.
    Útesy byly krásné, nebylo tam moc lidí. Asi proto, že byl už odliv a voda necákala tak vysoko.
    Večer jsme jeli k pláži Jungutbatu. Vedla tam pěší cestička po útesu podél břehu lemovaná restauracemi. Stihli jsme krásný západ slunce. Večeřeli jsme v thajské restauraci.
    Na ubytku jsme ještě chvíli poseděli na terase.

• Day 15

2.den Lembongan

August 30, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 27 °C

Na dnešek jsem si půjčila motorku i já. To byla jízda!
    Po zkušenosti ze včerejška jsme vyrazili brzy ráno (v 7.00), protože tak od 14h bývá odliv a nedá se koupat.
    Jeli jsme se podívat na ostrov Nusa Ceninga, který je s naším spojený železným mostem.
    Snídali jsme na Manta pointu.
    Počkali jsme tam na ostatní, kteří se tam také nasnidali. Vlny byly pěkné, ale surfování se dnes nepovedlo, jen jsme se koupali. Pak jsme se přesunuli na Secret beach. Netrefili jsme hned napoprvé, ujal se nás zištně jeden domorodec, který nás tam zavedl. Chtěl za to peníze, něco málo jsme mu dali, ale zdálo se mu to málo. Pak jsme si u něj koupili bintang a byl spokojený. Zde jsme šnorchlovali, tedy kromě mě. Pro mě byl vrchol, že jsem si zaplavala 😀, protože vlny byly pořádné. Tak nás to vysílilo, že jsme se cestou zpátky stavili v ubytku a někteří zalezli do postele. Adam např. předstíral práci na diplomce.
    Kolem 17 jsme jeli udělat pár fotek, např. hřbitov, kde každý hrob měl deštník, asi aby se nebožtíci nespálili od slunce. Cestou jsme nakoupili ananasový džem a omáčku ketchup mani, která nám moc chutná.
    Pak jsme se stavili v Nickově baru, rám se postupně dostavili i ostatní. Zde jsem povečeřeli a vypili pár drinků. Předsevzetí, že dnes vynecháme alkohol, se nepovedlo dodržet.

• Day 14

1. den Lembongan

August 29, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Dnešní den jsme strávili na pláži a u bazénu. Lembongan je o trochu dražší lokalita, tak jsme si museli zvyknout na vyšší ceny.
    Oběd jsme dali v luxusní restauraci, přinesli nám jako pozornost gado-gado, což je zelenina na drobno nakrájená a zabalená do zelného listu, postavená na štorc do burákové omáčky. Bylo to moc dobré.
    Terku zlobila motorka, nešla nastartovat. Uměl to jen Pavel, který čerpal zkušenosti ze socíku, a to tzv. nakopnutím (ne kopnout do motorky, ale manuálně nahodit).
    Zajeli jsme se podívat na západ slunce na sunset point.
    Na večer jsme si koupili bintangy, víno a kousátka a strávili ho u ubytka. Part, se vydařila, spát se šlo bůhví kdy.

Gado-Gado

• Day 13

Přesun na Lembongan

August 28, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 24 °C

Dneska byl přesouvací den na ostrov Lembongan. Ráno jsme odmítli snídani u ubytka a šli do vyhlidnuté restaurace, pak na chvíli na pláž, do ubytka přebalit, vysprchovat a do přístavu. Měli jsme tam být ve 12 a odjíždět v 12.30. Ve skutečnosti jsme odjížděli ve 13.20. Lístky jsme měli v ceně ještě v rámci výletu na sopku. Adam šel najít chlápka, který mu předal lístky. Opět jsme jeli fastboatem, takže zmatek, spousta lidí, fronta. Vždy při přejezdu mezi ostrovy se platí extra daň, nechápu, proč si ji nepřipočítají k ceně lístku.
    Vyfasovali jsme zastávkový rychlý boat. Místo rovnou na náš ostrov jsme objeli Gili Air, Lombok, Nusa Penida. Na Penidě nás najednou vyzvali, abychom přestoupili na menší loď. Přetupovali jsme přímo na vodě a bez zavazadel. Prý přijedou jinou lodí. Lodička byla malá, museli jsme sedět na bocích, zadky vystrčené nad vodou. Když jsme projížděli mezi ostrovy, které byly od sebe jen pár set metrů, kapitán vypnul motory, vypadalo to, že se něco rozbilo. Najednou vylezl z vody a začal s námi otáčet a pak nás tlačil. Vypadalo to komicky. Bylo to zřejmě kvůli odlivu, když jsme se míjeli s jinou lodí, abychom do sebe nenarazili. To ještě zdaleka dobrodružství neskončilo. Do přístavu dorazila druhá loď s našimi zavazadly, ale nepřijely boardy Adama a Terky. Sesypali se na nás taxikáři, že nás odvezou do ubytka. Ochotně nám pomáhali nám řešit situaci s boardy. Dověděli jsme se, že přijedou další lodí, tak jsme si dali bintang. Rozhodli jsme se, že nepojedeme taxíkem, ale rovnou si půjčíme motorky. Taxikář s tím neměl problém a hned nám dohodil majitele motorek. Než jsme se dohodli na ceně, boardy dorazily.
    Jela jsem s Víťou, oba jsme se báli v zatáčkách. Naštěstí cesta trvala asi jen 10 minut.
    Ubytování (KiBata) bylo na naše poměry velmi luxusní, hlavně pěkná koupelna a bazén s výhledem. Jediná nevýhoda byla, že jsme byli dál od pláže.
    Večeři jsme si nechali přivézt z blízké restaurace.
    Zapomněla jsem zmínit, že Pavlíček v noci na dnešek ztratil další kartu. Cestou z baru vybíral peníze a zřejmě nechal kartu v bankomatu. Ráno jsme to zjistili, když jsme chtěli znovu vybrat. V historii transakcí bylo vidět, že se někdo pokoušel udělat výběr, ale nepovedlo se mu to. Kartu jsme zablokovali, ještěže jich máme tolik.

• Day 12

3.den treku - Senaru

August 27, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 14 °C

Dneska jsem se vyspala dobře. Nebyla mi zima a polevila rýma.
    Snídaně byla jako včera, akorát došlo kafe. Vyrazili jsme v 7.15 a celou cestu klesali (celkem 1713 m). Šlo to docela dobře.
    Džungle byla krásná, palmy a banánovníky byly vysoké jak naše smrky, mezi změtí rostlin jsme poznávali kávovníky, kakaovníky, byly tam také jedovaté rostliny, na které nás upozorňoval průvodce. Viděli jsme i pár makaků v korunách stromů.
    Oběd byl dneska rychlý, me goreng.
    Na kraji lesa nás čekal taxi, který nám ušetřil asi 4 km po silnici skrz vesnici.
    Vyzvedli jsme si odložené věci v hotelu, ve kterém jsme spali před nástupem na trek, dali si bintang. Adámek se rozloučil s naším horským vůdcem, dal mu své pohorky se slovy, že trochu smrdí. Vůdce měl ohromnou radost.
    Znovu jsme nasedli do taxíku, který nás odvezl do přístaviště. Řidič na nás zkoušel, že si máme koupit lístky na Trawangan. My je ale měli v ceně, tak jsme se chvíli dohadovali, dokonce jsme museli zavolat jeho šéfovi, který mu to pořádně vysvětlil. Řidič pak dělal jakoby nic a koupil lístky.
    Tady v Indonésii jsou všichni milí a připraveni pomoci, a nic za to nechtějí. Když jsme se začali dohadovat s řidičem o lístky, hned se tam objevili tři další Indonéžani a začali řešit naši situaci :-)
    Když jsme dostali lístky, stačilo je ukázat komukoliv místnímu a ten nás odvedl na správné stanoviště. Než jsme se nadáli, seděli jsme v public boatu. Nastupování do lodi bylo tradičně vodou nad kolena.
    Na Trawanganu jsme v kavárně vyzvedli Víťu a Terku, při té příležitosti jsme si dali míchaný drink. Pak jsme se přesunuli na ubytko, smyli ze sebe sopečný prach, oblékli se do čistého a šli na večeři do drinkoveho baru. Tam jsme vydrželi skoro do půlnoci, útrata tomu odpovídala.

• Day 11

2.den treku - Rinjani 3726m, Hot springs

August 26, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 16 °C

Dneska byl nejnáročnější den, celkem jsme nastoupili 1929 m, sklesali 1896 m.
    Vzbudili nás před 2 ráno, dali nám rychlé kafe, čaj, pár sušenek a v 2.30 jsme vyrazili na východ slunce na sopku Rinjani. Cesta byla drsná. Začali jsme prudkým stoupáním lesíkem, museli jsme dělat vysoké kroky, abychom překročili kořeny, dostali jsme se hranu kráteru, cesta se změnila, písek a rozpadá láva strašně prášila a propadala se nám pod nohama. Šlo se o hodně hůř než v hlubokém sněhu. Jak jsme byli rádi za hůlky! Adam to zvládl bez nich, ale skrytě nám jistě záviděl. Šli jsme klasicky v zástupu světýlek a byla nám zima, jako rukavice nám posloužily ponožky, ale i tak ruce mrzly. Vycházejí slunce bylo nádherné a hned se začalo oteplovat. Dolů to šlo kupodivu dobře, klouzali jsme se rychle po sypkém povrchu.
    Ke snidani nám naši kuchaři připravili toast s ananasovou marmeládou a palačinku s banánem.
    Po snídani jsme se vydali dál dolů k jezeru a horkým pramenům. To, že bylo jezero pod námi, neznamenalo, že půjdeme jen dolů, cesta trvala 3 h, sestup i občasné výstupu byly drsné. V jezeře jsme se nevykoupali, ale zato v horkých pramenech ano. Pominu-li spoustu odpadků, bylo to pěkně. Ale myslela jsem, že budou větší.
    Oběd byl u jezera - nudlová polévka se zeleninou a rýže, ananas.
    Po obědě nás čekalo další náročné stoupání na hřeben nad jezerem, také 3 h.
    Na spaní jsme přišli už za šera, ale stihli jsme západ slunce.
    K večeři se vytáhli, bylo nasi goreng s kuřetem, a udělali oheň, protože náš výlet zítra končí.

• Day 10

1.den treku - Senaru - ke kráteru

August 25, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 22 °C

Ráno jsme vstávali v 6.30, posnídali palačinku s banánem a nastoupili do taxi, který nás zavezl na výchozí misto, do Sajangu. Překvapil nás vůz, který nás vezl, byl to malý náklaďák s otevřenou korbičkou, na kterou nás naskladali jako místňáky. Byl to zážitek, ale moc pohodlné to nebylo.
    Než jsme se mohli vydat na trek, museli jsme podstoupit lékařskou prohlídku. Ta spočívala v tom, že jsme vyplnili formulář ve velikosti A6. Změřili nám tep, teplotu a jestli máme správně okysličenou krev, vše zapsali do formuláře a zaplatili jsme poplatek.
    Nevím, co by dělali, kdyby někomu naměřili např. vyšší tlak :-).
    Vyfasovali jsme 1 průvodce a 3 nosiče (portýry), kteří se nám starali o nocleh a jidlo.
    Cesta byla začátku nenáročná, ale celkem dlouho nás doprovázeli jezdci na motorkách a nabízeli taxi. Bylo to otravné. Potkávali jsme stánky s pivem a sušenkami. Koupili jsme si trek asi dost levně, jak se později ukázalo. Ostatním turistům vytvářeli pěkná jídla se spoustou ovoce, my to měli o dost chudší. A ještě jim to dost dlouho trvalo.