South America

• 0videos
  • 46.5kkilometers
  • 12.5kkilometers
  • Day 35

Day 34

February 4, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 3 °C

Let trvá 12 hodín, takže sa budíme stále v tom vyjebanom KLM. Povedal som už niekoľkokrát, že nikdy viac, ale pamäť už dobre neslúži pri objednávke. Nie je síl na mesto, Amsterdam, tak sa občerstvujeme na letisku. Máme 5 hodín do odletu a znova bude noc. Tu už asi náš príbeh bude končiť. Ešte k tej Lime. Pekné promenády, v oceáne príjemná teplota. Včera neboli ani také zácpy, tento raz zapôsobilo mesto celkom pozitívne. Expedícia bola dosť dlhá, plus veľké prevýšenia. Dosť sme z toho grogy. Všetko vyšlo, povedal by som nad očakávania, aj keď sme ich moc nemali.

Fin del expedicion.

• Day 34

Day 33

February 3, 2019 in Bolivia ⋅ 🌧 10 °C

Taxík je načas, vystúpame do El Alto. Tej nadmorskej výšky máme už plné zuby. Celý proces checkinu je trochu staromódny. Let trvá asi hoďku a pol, konečne dole. V Lime sa nevieme vymotať, hľadáme storage, si z toho spravili celkom dobrý kšeft. Ideme do Baranco, tiež pri pláži. Reštika s výhliadkou na celé pobrežie, konečne morské prasa. Dnes je letecký deň, tak sa tu stíhačky a iné okrídlené stroje preháňajú nad pobrežím. Treba sa nám pohybovať blízko baňos. Štýlová kaviarnička a vamos alla playa. Šutráky jak päsť tvoria pláž, tak sa po tom ide dosť tažko do vody, ale stojí to za to. Podvečer smer letisko, slnko stále peče. Vyjebané KLM už viac sedačiek v lietadle môže natlačiť len na krídla. Dajú ti možnosť vybrať z dvoch jedál, ktoré už aj tak nemajú, ale vedia to vopred.Read more

• Day 33

Day 32

February 2, 2019 in Bolivia ⋅ 🌧 6 °C

Tak vytiahli nás už z raňajok. Aj tak čakáme pred hotelom, šofér nedorazil, len guide. Tan nás v daždi posúva hore dole. Podarilo sa, smer Death Road. Nejaké checkiny cestou, aj z dôvodu koka traficking. Štát si to všetko stráži a kontroluje. Vystúpali sme do 4650 metrov, stále leje, tak scenéria je limitovaná. Prechádzame minivanom na cestu smrti, najnebezpečnejšiu cestu. Teraz sa používa len na downhill a pre turistov. Dobre, že sme tie bicykle dnes nedali, zima a leje. Stŕme brehy a všade vodopády, všetko zelené, džungľa. San Juan Waterfalls dopadá rovno na cestu. Prechádzame to peši pre väčší efekt a vlhšie oblečenie. Schádzame až do 1200 metrov, pekné prevýšenie a ešte nás to čaká opačne. V Coroico si dávame obed a lokálnu kávičku. Konečne nám počasie nepraje, stále leje. Pozrieme ešte nejaký vodopád, kríky koky a kávy, len tak z auta. Naspäť sa ide už novou cestou. Hneď na začiatku však uviazneme, lebo niekde v diaľavách sa zosypala cesta. Niet divu, veď to tu steká úplne všade. Polícia to skoordinovala a ideme ďalej. Nekonečné, znovu stúpame do 4650. Tentokrát stojíme kvôli zosunutému nákladiaku. Vyťahujú ho späť na cestu. Technika už bola na mieste, sme sa dlho nezdržali. Všade po ceste sú nejaké menšie či väčšie zosuvy. Do La Paz až za tmy. Znovu je to všetko upchaté. Sobotné stánky sú porozťahované úplne všade. Niektoré uličky sú aj zavreté. Ráno sme ich videli všetko vybalovať, teraz to zas všetko balia. Večera vedľa Švédkinho coffee shopu, Coca a quinoa beer a zajtra skoré vstávanie na let do Lima.Read more

• Day 32

Day 31

February 1, 2019 in Bolivia ⋅ 🌧 14 °C

O šiestej sme späť v La Paz. Nočný bus som tentokrát celý prespal. Na hotel ideme v svižnom tempe, bo baňos nám treba. Zabarikádovaný Golden Palace nám otvára vrátka. Prebukovanie lístkov je zbytočné, tak zvažujeme ďalšie možnosti. Vymotáme sa a dávame tour de Teleférico. Do El Alto, vylezieme aj na nejakú vežu, výhliadka a šup, ponad všetkých na opačný koniec. Fantastický pohľad na celý La Paz. Neskutočné, ako dokázali zastavať všetky tie údolia. Asi 99,9% domov je bez omietky a to som ešte povedal málo. Bez tých lanoviek by sme nič nevideli. Všetko pekne zhora, žiadny trafic a nič to dokopy nestojí. Naspäť do mesta, pri Coca Museum dáme neskorý obed. Čašník, kuchár, pokladník, no, one man show. Ale zadarilo sa mu. Bookneme výlet do Coroico a tu sa trhá obloha. Hneď vedľa je suvenír shop, tak nemokneme. Predĺžime si to s cofee&cake a ďalší suvenír. V hoteli karty a vínko a další deň je za nami.Read more

• Day 31

Day 30

January 31, 2019 in Bolivia ⋅ ☁️ 12 °C

Východ slnka s výhľadom na soľné pláne, v diaľavách. Sendvič s džúsom na raňajky v buse. V Uyuni nás hneď od autobusu odvádza guide do kaviarne. Šóra na záchudky. Po daždi dosť komické na križovatke, veľa mlák s domácimi idúcimi rovno skrz. Čakáme na začiatok expedície. Mašiny na kávu nikde nemajú, tak motkajúc sa Uyuni dáme aspoň to pivo z plechovky v parku. Prvá zastávka je na Cemeterio de trenes. Vraky tu zostali po nejakej banskej spoločnosti. Pomaly sa zasúvajú do piesku. Nejaká ukážka spracovania soli a tu sa obloha trhá na intenzívny lejak. Naskakujeme do Patrola a ďalej na Salar de Uyuni, soľné pláne. Po intenzívnych dažďoch sú pokryté vrstvou vody, ktorá po daždi dáva ten reflexný odraz z obrázkov. Na boso, po soli robíme nejaké spoločné foto. Dosť sa oteplilo a keď nefúka, nie je rozoznateľný horizont. Soli pod nami je v najhlbších miestach asi 130 metrov. V kopcoch okolo pláni sa pestuje Qinoa. Späť do hotela postaveného z blokov soli, mali sme tu pred tým obed, si dávame vínko a chipsy. Prvý takto postavený hotel v okolí, už slúži len ako zastávka pre turistov. Jedna z nich sa pýta na cestu na ostrov. ? Na čom šľape táto, netušíme, ostrov tu žiaden nie je. Pri odchode ju vidime sa stále motať okolo. Blíži sa pekná búrka, tak jej s tým backpackom držíme palce. V Colchani, diera nahovado, zanechávame genetickú stopu. Po príchode späť do Uyuni máme hneď nočný bus do La Paz, tak sa nakladáme. Vínko, večera a Coca tea.Read more

• Day 30

Day 29

January 30, 2019 in Bolivia ⋅ 🌧 12 °C

Noc v La Paz. Na raňajkách nebola teta zrovna príjemná. Golden Palace videl svoju slávu v 60tych rokoch. Nie je jediný, budovy sú tu v dosť dezolátnom stave. Aj smrádeček a výfukové plyny. Valíme si to mestom. Jemný dážď nás povzbudzuje cestou, sledujeme protestujúcich, až do momentu, kým sa to nerozbehne a do toho ešte slzný plyn. Prefrčali okolo nás s mávajúcimi obuškami, podaktorí to aj schytali. Tí protestujúci. Vdychujúc zbytky plynu sa prekráčame konečne na kávu. Ešte kus mestom a hop na lanovku. S niekoľkými prestávkami sa prelaníme až na nejakú konečnú. V údolí to vizeralo na obrovské mesto, ale keď sme dorazili nad kopec, na planine sa mesto ešte niekoľko krát zväčšilo. Tiež letisko, najvyššie položené, niečo nad 4 tisíc. Tak späť , aspoň sme cestou vyzistili, kde vystúpiť. Cestou do hotela ešte obed z lokálnych stánkov. V hoteli sa moc nezdržíme, bar pred odchodom do Uyuni. Pivo muselo byť fľaškové, bo z pípy to bolo dosť žalostné. Autobus sme našli, okolo deviatej začíname nočný presun. Začalo to vínom, potom večera a cup of tea, z koky. Takýto servis sme neočakávali.Read more

• Day 29

Day 28

January 29, 2019 in Bolivia ⋅ ☁️ 7 °C

Konečne ráno netreba nikam vstávať. Len na raňajky, človek v týchto výškach fakt nevládze. Horko tažko sa vymotáme z hotela, pri checkoute chcú cash, čo nemáme. Tak sa v meste stretávame so Švajčiarmi, ktorí zohnali kontakt. Skukneme nejakú baziliku, pizza na obed a ide sa na plavbu na Isla del Sol. Povzbudení sadáme na asi najpomalšiu loď, túru vynechávame, ešte nie sme dobre adaptovaní na túto výšku. Spať do prístavu a ide sa busom smer La Paz. Ešte treba trajekt prekonať, už za tmy. V Tiquina vystupujeme a člnkom nás prevážajú na opačný breh. Kratučké, ale zaujímavé. Bus ide na takej plti s mantinelom. V hlavnom mestesme pred polnocou, vystupujeme pred hotelom. Trochu strašidelné, za svetla to bude určite lepšie.Read more

• Day 28

Day 27

January 28, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 16 °C

Raňajky už pred šiestou v Puno a ide sa na Titikaka boat tour. Plávajúce ostrovy, Uros, cítiť hnijúcou slamou. Všetko porobené zo slamy, asi 120 ostrovov. No, zaujímavé, vlhko a chladno. Pokračujeme na bolívijskú hranicu a do Copacabana. Ubytko na pláži. No pláž je plná lodí a nástupíšť, skôr prístav, než pláž. Takže 3820 nad morom pri Titikaka. V hoteli siesta, nejak sa nám nedá adaptovať na túto nadmorskú výšku, bere nás na spánok. Budime sa a vyrážame vyloviť nejaký ATM, bez úspechu, nefungujú. Večera a za svetielkujúcej oblohy nad jazerom to pre dnešok balíme.Read more

• Day 27

Day 26

January 27, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 8 °C

O pol tretej zvoní budík. Tak to bol dosť krátky spánok. Expedícia Rainbow Mountain, raňajky po ceste okolo 6tej. Dosť oblakov a prví na kopci. Zrazu nás s koňmi prepadli, že altitude sikness. Využívame toho a pod kopec sa nechávame vyviesť koňmi. Zvyšok po svojich, a nebolo to také jednoduché, stúpame cez 5000, až do 5040 mnm. Ešte aj tu je pes. Oblaky sa rozchádzajú a vidíme ten kopec v plnej kráse. Za chrbtom sa zjaví veľký ľadovec. Tak počko opäť vyšlo objednávkovo. Údolie pod nami sa nám pomaly začína odkrývať. Prichádza aj guide a ruší idilku pár turistom zo skupiny Sexy Lama. Viac ako 45 minút by sme nemali byť hore. Opäť na kone, vedení pohoničmi späť na parkovisko. To praská vo švíkoch. Cválajúc dolu míňame asi tisícku turistov, za nami sa obloha zatiahla, tak nie som istý, či niečo zočili. Kone bola dobrá voľba. V Cusco sme už o tretej, zvyšok omamných látok sa šéruje so Švajčiarmi, zajtra prechádzame hranicu. Dosť času zaberá organizovanie zvyšku zájazdu. Sa aj zotmelo a nedostatok spánku z posledných nocí tiež zanechal stopu. A aj iné. Tak z mesta toho veľa nevidime, not enough of time. Ďalší Talian, tentoraz v reštike. Pred desiatou naskakujeme späť na hop in. Nočný presun do Puno, 3800 mnm. Vyhral som dvojsedačku pre seba.Read more

• Day 26

Day 24

January 26, 2019 in Peru ⋅ 🌧 21 °C

Celú noc lialo, niet divu. Január v tropickom pralese, no, ten je vlastne hneď za rohom. Teplá voda netečie, ale to fakt nevadí. Sme v 1560 mnm obkolesení zelenými kopcami, ktorých vrchy sú zahalené bielou hmlou, stále poprchá. V údolí pod nami sa dve rieky stretávajú a spoločnými silami si predierajú cestu ďalej. Dedina je známa pestovaním kvalitnej peruánskej koky. Žuvajú ju všetci, asi ako miru v Keni. Dnes máme na menu ziplining experience. Dorazili sme na inštruktáž, hneď za dedinou. Helmy, harness a rukavice sme navliekli a šup do busu. Nedali sme to, zapadol. Posledných 50 metrov ideme v teple po svojich, prilbi sú, nič nehrozí. Po treťom spustení prechádzame lávkou nad údolím s dosť veľkými fugami medzi jednotlivými pričňami. Po ďalšom spustení lezieme pri vodopáde po skale hore, dalo sa aj bližšie k vode, ale boty sú furt vlhké. Posledný je Condor, letíme vo trojici ponad údolie. Odchod k hydroelektrárni, tu končí PeruRail. Ešte kus peši údolím pri trati a obed. Stretávame dvoch Slovákov, čo nevideli spoluobčanov už pol roka. Cestou ďalej chutnáme zmrzlinu s miestnej lukumi, ojedinelé ovocie. Po asi desiatich kilometroch končíme v Agua Caliantes, mestečko pod Machu Picchu. Ešteže Brazílec Pedro ide s nami, bo guide moc anglicky nedáva. Ubytko v moteli Gabriel, sakra vysoko po schodoch. Mestečko žije turizmom, čisté, pod zelenými skalami v tropickom pralese pohodené. Večeru dávame aj s guidovym kamošom, Talianom, vraj on nám nasledujúce detaily podá. Tu vzniká taký chaos, že Vladka začína preháňať a aj obloha slzy spustila. V jednom momente končíme bez lístkov na zajtra a aj bez pasov. Preháňať začína aj mňa.Read more