Iepriekšējā gada road-trip ceļojuma formāts 6 cilvēku grupā mums iepatikās tāpēc tikai loģiski, ka gribam to atkārtojam. Šogad laidīsim 2 nedēļu braucienā uz Bavārijas alpiem. Plāns ir vairāk likt uzsvaru uz pārgājieniem un dabu. Read more
  • 28footprints
  • Day 1

Rīga - startējam

September 15, 2018 in Latvia ⋅ ☀️ 8 °C

- Principā tikko iekrāvuši pēdējos koferus un mantas jaunajā dzīvoklī - Dzeguzē (šovasar pārvācāmies. Visa vasara pagāja remontdarbos jaunajā dzīvoklī) burtiski dažas stundas vēlāk dodamies ceļā. Esam 6 cilvēki - es, Madara, Baltušs ar draudzeni Annu un cīņu biedrs no maniem vieglatlētikas laikiem Mārtiņš ar draudzeni Aneti. Priekšā ~3000km divās nedēļās. 4:00 no rīta startējam. Savācam Baltušu un Annu, tad Mārtiņu ar Aneti un esam gatavi! Man pirmais braukšanas cēliens. Maināmies pa 4h. Šoreiz ar Jāni esam divi šoferi.
    - Šodienas plāns tikt līdz Krakovai, kur paredzētas pirmās naktsmājas pašā Vistulas upes krastā otrpus vecpilsētai.

• Day 1

Krakova

September 15, 2018 in Poland ⋅ 20 °C

- Pēc 3 šoferēšanas cēlieniem ap plkst. 19 esam Krakovā. Tā kā mūsu motelītis ir kuģa imitācija Vistulas upes krastā pie pašas vecpilsētas, bija nedaudz problemātiski atrast parkingu, bet pēc vairākām pariņķošanām atradu pāri ielai pie citas viesnīcas. Naktsmāju nosaukums: Hostel on The River Marta. Kāpēc river Marta ja tā ir Vistulas upe? Par 1 nakti no 6 cilvēkiem samaksājam 92eur.
    - Iekārtojamies mini miteklītī. Istabā pa 4 gab. Ar Madaru kopā esam vēl ar Mārtiņu un Aneti. Anna un Baltušs divas istabas tālāk.
    -Noliekam mantas un jāiet izmest loks pa vecpilsētu. Maršruts ļoti līdzīgs kā pirms gada mājupceļā no Dienvidpolijas. Un arī tāpat kā pagaišajā gadā visi noēd pa pamatīgam virtulim pie pirmā kioska.
    - Centrālajā laukumā ar skatu uz svētās Marijas baznīcu iedzeram pa aliņam un apēdam šķiet poļu virtuves zināmāko zupu - žureku. Šodien no ceļa neliels nogurums tāpēc daudz staigāties negribas, turklāt rīt vēl savas 7-8h jābrauc.
    - Pa ceļam uz naktsmājām nogājām gar pūķi (to, kas spļauj ugunis parasti - Smok Wawelski). Kādas 20min gaidījām, bet tā arī nesagaidījām kad tas izdvesīs savu ugunīgo elpu. Šodien viņam brīvdiena.
    - Es jau biju iekārtojies gultas otrajā stāvā, kad Madara izdomāja, ka negrib gulēt viena. Tāpēc gulējām abi otrajā stāvā diezgan cieši, jo gultas nebija tās lielākās. Tā rezultātā miegs nebija tik ciešs kā mēs saspiedušies.

Krakova

September 16, 2018 in Poland ⋅ 11 °C

- Rīts iesākas ar patīkamu pārsteigumu. Kā izrādās cenā bija iekļautas arī brokastis - un turklāt labas. Tik labas, ka Jānis pēc tam tualetē parūpējās par pārsteigumu motelim. Aizdambēja podu un nopludināja pusgaiteni. Kad darbiniece prasa, kas notika - šis atbild: "I just made poop and this happened!" Lieki teikt, ka šis dialogs izskatījās diezgan komiski no malas.Read more

Austrija, Fukinga

September 16, 2018 in Austria ⋅ 22 °C

- Šodien Baltušam jāuzsāk ceļš. Pirmais dienas uzdevums - neaizmirst pirms iebraukšanas Čehijā un pēc tam Austrijā nopirkt vinjetes, kas maksā attiecīgi 10eur un 9eur uz nedēļu. Mums der. Jānis tiek ārā no Polijas un gandrīz cauri visai Čehijai, kur braucam caur Ostravu un Brno. Pie robežas mainījāmies.
    - Tālāk maršruts ved pa Vīnes apvedceļu Bavārijas virzienā. Tā kā viss iet raiti un veiksmīgi nolemjam uztaisīt 30min līkumu un aizbraukt uztaisīt selfiju Austrijas mazpilsētiņā ar tik zīmīgo nosaukumu - Fucking.
    - Vispār braukšana pa Austriju ir diezgan izaicinoša. Tikko nobrauc no lielajiem bāņiem tā sākas mazie miestiņi ik pēc pāris km, kas galīgi nav paredzēti ērtai braukšanai ar busiņu. Tā vien liekas, ka brīžiem ielas ir par 20cm platākas nekā mūsu Opelis.
    - Uztaisam selfiju sesiju pie pilsētiņas nosaukuma. Izmetam ar auto mazu loku pa miestiņu un griežam riņķī. Principā, kā jau vairums šī reģiona mazpilsētas - ļoti simpātiska.
    - Tā kā ceļš bija diezgan garš tad nolemjam iestiprināties, ja ne pusdienas, tad vismaz ar saldo un alu vai vīnu (tie kam nav jāstūrē) turpat blakus esošajā ciematā Holzoster.
    - Madara tiek pie pamatīgas biezpiena strūdeles, pārējie izvēlas vāciskus ēdienus (lai arī vēl esam Austrijā) - desas. Baltušam pirmā vilšanās. Pasūtījis alu un jau paspējis Instagram'ā ielikt pirmā aliņa postu. Bet pēc tam nākas secināt, ka tas bija radlers nevis alus - salda limonāde.
    - Visi nokopuši savus wurstus dodamies pēdējā šodienas braukšanas cēlienā. Cauri Zalcburgai uz Šonavu pie Kēnigzē.

Šonava pie Kēnigzē

September 16, 2018 in Germany ⋅ 21 °C

- Ieradušies Kēnigzē apartamentus atrodam bez problēmām. Ar vāciešu pedantismu mums ir atstāta instruktāža kā tikt iekšā dzīvoklī. Naktsmājas labas. Katram sava istaba un diezgan liela terase, kas noteikti būs piemērota vakara galda spēļu seansiem. Naktsmājas: Ferienwohnung Fagstein. Visiem uz 6 cilvēkiem uz 5 naktīm samaksājam 672eur.
    - Pēc atpūtas, par spīti tam, ka ārā jau tumšs nolemjam iziet nelielā apgaitā. Aizgājām līdz ezeram, kur protams neko neredzējām, jo ārā piķa tumsa un arī ielu apgaismojums tāds skops. Neko darīt, ejam atpakaļ uz mājām.

• Day 3

Kēnigzē 1. haiks

September 17, 2018 in Germany ⋅ 13 °C

-Mūsu pirmo 1.haiku sākam diezgan agri, jo ejamais gabals paredzams gana garš. Turklāt ir laika limits - ir jāpaspēj uz pēdējo prāmīti no Obersee ezera, kas pārvedīs mūs pāri Kēnigzē ezeram. Prāmītis atiet 18:00.
    - Rīts diezgan miglains. Dzestra, bet ciešama temperatūra. Pēc 20min gājiena uzreiz sākas stāvs kāpiens augšā. Mārtiņš paņēma trako tempu (viņš ir vidējo distanču skrējējs - vieglatlēts, tāpēc ar viņu šādos pārgājienos labāk nesacensties). Tā nevar iet ar meitenēm. Madara un Anna jau sagājušas sarkanus vaigus. Anete varonīgi rauj līdz Mārtiņam. Mēģinu grupiņu piebremzēt. Uz īsu brīdi izdodas.
    - Pusdienu pārtraukums bija paredzēts Jenner virsotnē, tomēr tur gaisa vagoniņam būvniecība tāpēc līdz pašai augšai uzkāpt nevar. Uz kores pie virsotnes paēdam maizītes. Tur tiek arī tiek sasveikts dzimšanas dienas jubilārs - es! Ap šo laiku jau laiks pamatīgi iesilis un mākoņu debesīs praktiski nav.
    - Tālāk bija paredzēts vairāk vai mazāk gar ezera krastu iet "uz leju" uz Obersee, tomēr dabā notika savādāk. Laikam no vasarā notikušajām lietusgāzēm taka bija aizgruvusi un mums nācās iet apkārt. Pēc aptuveni ceļā pavadītām 5h man sāk parādīties neliels stress. Pēc kartes esam knapi pusē un mūs prāmītis negaidīs. Taka principā bija akmeņu nogruvums un nācās rāpties uz augšu pa akmeņiem. Skats, protams, iespaidīgs. Varētu gribēties, lai gājienu varētu vairāk izbaudīt bez prāmīša spiediena. Vismaz izgājām normālu haikeru taku, kur nebija sastopami aziātu tūristu pensionāru bari. Pie Seeleinsee ezera ieturam otro ēdampauzīti, pēc kuras sāksies otrais lielais kāpiens uz augšu.
    - Pēc vieglas pastresošanas tomēr 17:45 ierodamies ostiņā uz 18:00 pēdējo prāmīti. Izpalika paša Obersee apmeklējums, bet vismaz nedaudz ekstrēmākas sajūtas piedzīvotas. Pārgājiens ļoti foršs! Noieti gandrīz 30km ar 1800 vertikālajiem metriem!

• Day 3

Kēnigzē osta

September 17, 2018 in Germany ⋅ 23 °C

- Pēc 15-20min esam Kēnigzē ostiņā. Kā izrādās ar Madaru iekāpām pirmspēdējā kuģītī 17:45, kurš aizbrauca bez pārējiem. Otrajai grupiņai pēdējais kuģītis 17:55. Pa to laiku ostā ar video zvanu sazināmies mājiniekiem.
    - Mājas paskatoties Garmina kartē mūsu detoura dēļ esam praktiski iegājuši Austrijā. Kopā šajā gājienā noieti 29.6km - 9h12min un pievarēti 1891 vertikālie metri. Man liekas, ka diezgan iespaidīgs gājiens.
    - Šādi pārgājieni ir tieši tas ko es gaidu no kalnu takām. Nedaudz varbūt patraucēja spriedzīte par prāmi, bet viss veiksmīgi beidzās. Vienīgais mīnuss, ka ieilgušā gājiena dēļ netikām uz Obersee, kas arī izskatījās kā no pasaku grāmatas. Pagaidām gan tikai bildēs, pagaidām...
    - Vakarā aizejam uz restorančiku atjaunot spēkus.
    - Pavisam vakarā aiziet duraku čempionāts.

• Day 4

Ērgļa ligzda

September 18, 2018 in Germany ⋅ 19 °C

- Šodien visiem izņemot Mārtiņu manāms sagurums no vakardienas gājiena, bet tas nemazina šodienas ātrumu. Braucam uz Ērgļa ligzdu.
    - Jābrauc pavisam netālu. Kādas 15min un esam klāt. Kalna lejā tiek atstāts busiņš. Augšā jābrauc ar sabiedrisko vai jāiet kājām. Mēs vismaz augšā ejam, lejā - pēc apstākļiem. Gājiens uz augšu ir relatīvi viegls. Vismaz konstanti labs grants/asfalta segums ir līdz pat augšai. Bet no iešanas tāpat visiem slapjas muguras paliekušas. Jāiet aptuveni 2h. Jebkurā gadījumā, salīdzinājumā ar vakardienu šis ir "easy peasy".
    - Laiks arī šodien izcils. Ir daži mākoņi, bet tikai tik daudz, lai bildēs nedaudz vairāk krāsas toņi. Kad tiekam līdz augšējai stacijai nolemjam, ka lejā brauksim, kam arī uzreiz pie ieejas jānopērk biļete. Divatā ieeja ligzdā un buss lejā 23.4eur.
    - Lai tiktu uz liftu, kas uzved augšā jāiet caur tuneli, kurā diezgan vēss, vismaz esot šortos un t-kreklā.
    - Augšā paveras maksimāli pilna Bavārijas Alpu panorāma. Redzamas tuvas un tālas, sniegotas un klinšainas virsotnes. Laiks šāda objekta apmeklējumam nevar būt labāks. Kad vecāki šeit bija vairākus gadus atpakaļ, tad viņiem bija totāla migla un tālāk par degungalu neesot redzēts.
    - Lai ilgāk uzsūktu šos skatus apēdīsim desertu/cafe virsotnes kafejnīcā. Vietu gan nav nemaz tik viegli atrast, bet pēc 15min mums tas izdodas. Es paņēmu standarta vācu bockwurst un alu. Kombinācija, ar kuru nekad Vācijā nevar kļūdīties. Madara pieturas pie cafe un kaut kādas kūciņas.
    - Melnie lidojošie draudziņi ielenkuši kafejnīcu un izklaidē viesus.

• Day 4

Kēnigzē

September 18, 2018 in Germany ⋅ 26 °C

- 2h augšā ar kājām un 20min ar busiņu lejā. Atpakaļ ceļā uz Kēnigzē iebraucam veikalā, kur tiekam pie pirmās Radeberger kastes. Vācieši tomēr ir diezgan slaveni ar savu apetīti pēc alus, tāpēc šo dzērienu izvēle veikalā ir īpaši plaša.
    - Pēc vakardienas un šodienas gājieniem vakarā brīvais režīms. UNO turnīram zaļā gaisma.
    - Nodēvējam Ērgļa ligzdu par "Mazā vīriņa, ko nedrīkst saukt vārdā, māju".
    -Šodienas galvenais apskates objekts mani personīgi pozitīvi pārsteidza vairāk nekā es gaidīju. Skati tiešām bija elpu aizraujoši. Turklāt ja laiks ir ierobežots, tad braucot ar autobusu gan augšā, gan lejā šo aktivitāti var iespiest arī diezgan aši.

• Day 5

Kēnigzē 2. haiks

September 19, 2018 in Germany ⋅ 19 °C

- Šodien nav saspringta grafika. Plānotais gājiens ir ap 15km, bez iespaidīgiem vertikālajiem metriem. 7 no rīta nav vajadzības startēt, bet baigi garumā nevelkam laiku tāpat un nedaudz pēc 8 izejam.
    - Maršruts sākumā ved gar Kēnigzē bobsleja trasi. Tur pat blakus ir ūdenskritums. Nodomājam, ka rīt jāpalien apakšā zem tā. Sanāks interesantas bildes.
    - Lai arī vēl ir relatīvi agrs, bet daudzi haikeri mums jau nāk pretī. Cikos tad viņi sāka?
    - Pirmās 2h taka ved samērā strauji uz augšu, bet grantēta un viegli ejama. Kopumā ceļš aptuveni 4h ved caur mežu brīžiem caur kokiem paspīdot Alpu panorāmām.
    - Taka pēkšņi kļuva klinšaina un ļoti šaura. Vietām pat parādās metāla kāpšļi, kas horizontāli iecirsti klintī pa kuriem jātiek pāri kādai aiziņai. Stilīgi, man patīk, bet te nu bija - viegli ejamā taka! Vietām iespēja pieturēties pie ķēdēm, bet nekas ļoti traks. Skati tagad jau kļuvuši daudz iespaidīgāki par meža taku, kur gājām līdz šim.
    - Pēc interesantajiem kāpieniem augšup, jādodas lejā, jo šajā pārgājienā tādas sasniedzamās virsotnes īsti nav. Ejot lejup izveidojas bīstama situācija. Gar taku ir daudz lielāki un mazāki birstoši akmeņi. Tā kā taka iet zig-zagā tad ja kāds iepaliek, pasperot kādu akmeni daudz nevajag, lai zemāk esošajam iedotu ar to pa ķirbi. Un viens džeks, kas gāja kādus pārsimts metrus virs (respektīvi - aiz) mums izkustināja vienu diezgan lielu akmeni un tas aizlidoja gar pašu Anetes galvu. Visiem, kas to redzēja spalvas gaisā. Jomajo... Viss par laimi veiksmīgi!
    - Pakāpjoties nedaudz zemāk dienas panorāma (lai gan par to nevarēja sūdzēties visu trases otro daļu). Maza platformiņa, kur uzstādīti 6 soliņi. Lielākā daļa gan šeit nonāk aizbraucot ar prāmīti uz mūsu šīs dienas finiša punktu - St. Bartholomew baznīcu, nevis pavadot vairākas stundas kātojot.
    -20min pasēžam un atvelkam elpu, pafočējamies un dodamies lejā. Līdz galam jāiet vēl nedaudz vairāk par stundu.