September 2017 - maart 2018

Ayutthaya

March 2, 2018 in Thailand ⋅ 🌙 29 °C

In Ayutthaya maakten we onze 4 maanden zonder Boeddhabeelden meer dan goed. Met de fiets, boot en tuk tuk bezochten we enkele van de vele tempels die deze voormalige hoofdstad van Thailand rijk is. Het is zalig om terug te zijn in Thailand, we genieten volop van heerlijk goedkoop eten en mooie hotelkamers (eens wat anders dan ons tentje). Het is hier een slordige 40° warmer dan in België, het zal aanpassen worden binnen enkele dagen.Read more

Sydney

February 28, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 22 °C

Door onophoudelijke regen was onze eerste indruk van Sydney wat mistroostig. Een gratis rondleiding, veel rondwandelen en wat zonneschijn brachten hier gelukkig verandering in! We maakten ook een daguitstap naar een nabijgelegen nationaal park, de Blue Mountains.

Grampians NP

February 23, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Na de Great Ocean Road trokken we landinwaarts om nog een nationaal park mee te pikken tijdens ons kort verblijf in Australië. De bergen van de Grampians steken sterk af tegen het platteland en we stonden er meer dan eens aan de rand van een serieuze afgrond. De vele kangoeroe's en emoe's die doodleuk op onze camping rondliepen maakten het plaatje af.Read more

Great Ocean Road

February 22, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 22 °C

Het vasteland langs de Great Ocean Road is over de jaren heen 300 meter weggetrokken. Hier en daar zijn er enkele stukken blijven staan, wat spectaculaire beelden oplevert. Een bezoek aan Australië is niet af zonder een kangoeroe te spotten en op onze eerste dag zagen we al enkele stevige exemplaren. We konden ook ander Australisch wildlife van dichtbij bewonderen: koala's, emu's, kaketoe's, kookaburra's, papegaaien, ...Read more

Melbourne

February 19, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 20 °C

Een levendige stad vol kleurrijke streetart, coole marktjes, gezellige restaurantjes en hippe winkeltjes met een mooie skyline. Met andere woorden, alles wat we in Nieuw Zeeland moesten "missen". We genoten er dan ook met volle teugen van het lekkere eten, een welgekomen variatie op onze kampvuur kookkunsten!Read more

Christchurch

February 16, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 25 °C

Terug in Christchurch, de cirkel is rond.
    Na 106 dagen, meer dan 10 000 km, talloze wandelingen, en enorm veel "amai, das hier schoon" & "woow, zo mooie bergen", sluiten we het hoofdstuk in Nieuw-Zeeland af.
    Nieuw-Zeeland is een pareltje vol prachtige natuur en vriendelijke mensen!

Arthur's Pass

February 15, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

De Arthur's Pass verbindt de oostkust met de westkust en loopt door het midden van de Southern Alps. Spectaculaire uitzichten gegarandeerd! Onze laatste grote wandeling was een pittige! Op een afstand van amper 2,5km stegen we 1100 meter. We deden er 3 uur over! Onze inspanningen werden gelukkig beloond. Enkele kleurrijke kea's maakten het plaatje compleet. Miel kon zich verder ook uitleven op de boulders van Castle Hill en in een ondergrondse grot waar een rivier door loopt (Laura haakte na enkele meters af).Read more

Kaikoura & Hanmer Springs

February 12, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 15 °C

Kaikoura is dé plek om walvissen, dolfijnen en seals te spotten ... als je veel geld hebt. Wij zagen gelukkig eerder al dolfijnen en seals dus lieten we de fancy cruises zonder ons uitvaren. We deden een wandeling langs de ruige kustlijn van het schiereiland en zagen van op het strand aan onze camping in de verte honderden dolfijnen een show opvoeren. Door het slechte weer besloten we een plonsje te nemen in de natuurlijk verwarmde Hanmer Springs wat verderop.Read more

Marlborough Sounds

February 9, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

Door een naderende storm konden we maar kort van deze baaien en bergen - die enige gelijkenis vertonen met de Noorse fjorden - genieten. Maar het was de moeite! We zetten ons tentje op aan het water en genoten van een prachtige zonsondergang en een schitterende sterrenhemel.

Abel Tasman NP

February 8, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 15 °C

Dit nationaal park is vernoemd naar de eerste Europeaan die NZ ontdekte. Je kan hier een mooie meerdaagse trekking maken, maar door stormschade en volgeboekte campings was dit voor ons niet mogelijk. In de plaats maakten we een lange dagwandeling in het noorden van het park en verkenden we het zuidelijke gedeelte met de kajak. Gouden stranden en een zalig zonneke, precies Azië!Read more