Østrig

Rejsende på dette sted
    • Dag 2

Friedhof und Musik

4. maj, Østrig ⋅ ☁️ 22 °C

Kurz vor sechs schälen wir uns aus den Betten und erledigen gestaffelt die Badezimmer- Angelegenheiten. Das Frühstück kommt leicht später als angesagt und nicht alle der 6 Komponenten entsprechen unserer Bestellung, was solls, wir sind da nicht kompliziert. Eine Station nach Wien Hauptbahnhof, namentlich Wien Autoreisezug dürfen wir aussteigen. Geduldig warten wir in der frische des frühen morgens, bis wir mit Horschti vom Zug rollen können.
      Auf kürzestem Weg geht's zum Wiener Zentralfriedhof. Fotoausrüstung im Rucksack pirschen wir los. Lieblings- Beschäftigung! Als erstes entdecken wir ein davon eilendes Reh zwischen dem hohen Gras und den Grabsteinen. Geht schon mal gut los 👏🏽. Gemütlich spazieren wir mit suchenden Blicken zwischen den Gräbern. Da! Ein rotes Eichhörnchen mit tollen Püscheln an den Ohren! Wir pirschen weiter und entdecken zwei Fotografen mit riiiesigen Objektiven. Beobachten, wohin ihr Weg geht, merken aber sofort, dass sie Richtung Ausgang steuern. Also suchen wir selber weiter nach den Hamstern. Geduld und Beharrlichkeit helfen: entdecken auf einer Wiese doch noch einen der kleinen Nager! Für heute bleibt es die eine kurze Sichtung. Nach gut 3h zieht es uns langsam Richtung Ausgang. Unterwegs treffen wir im Bereich Tor 1 (dem "verwilderten" Teil) wieder auf ein Reh! Schleichen ihm längere Zeit hinterher ohne jedoch das Wunschfoto ablichten zu können. Dazwischen werden wir erneut von Eichhörnchen abgelenkt.🥰
      Ein toller Vormittag!
      Fahren nun Richtung Neusiedlersee zur Pension Joseph Haydn in Podersdorf. Tolles Zimmer mit kleinem Balkon und unkomplizierte Gastgeber. Horschti hat ebenfalls ein Plätzchen bekommen.
      Kurze Düschung und ab zum See auf der Suche nach Zvieri. Palatschinken, Apfelstrudel, grosser Brauner und Cappuccino. Lecker!
      Nun geht's zurück nach Wien. Die Parkplatz-Suche rundum die Stadthalle ist äusserst erfolgreich. Gehen mal davon aus, dass wir samstags kostenlos parkieren können. Mit den Konzerttickets können wir den ÖV nutzen und lassen uns oberirdisch zum Naschmarkt fahren. Schlendern über den Markt und lassen uns für Kaiserspritzer und Wiener Schnitzel nieder. Essen und Menschen beobachten, gäbig! Gestärkt wählen wir die unterirdische Variante zurück zur Stadthalle. Eingangs-Kontrollen ist schnell erledigt und schon stehen wir im Saal. Vorband Picture this macht coole Musik und die Halle ist aufgewärmt.
      Die Stimmung wird noch besser als Rea Garvey endlich auf der Bühne erscheint. Die neue Frisur gefällt uns nicht und die Glitzer-Jacke ist auch nicht unseres, aber die Musik ist wie immer TOP! Viel zu schnell vergeht die Musik-Zeit und das letzte Lied "End of the Show" erklingt.

• Dag 18

Days 18-19: Next stop, Austria! 🧳

28. april, Østrig ⋅ ☁️ 19 °C

If I had endless funds (or a sugar daddy) I wouldn't have left Switzerland 😂 but after an amazing 10+ days it's time to continue my European adventure 🌏

Hostel life is super fun but also a little tiring so I treated myself to an AirBnB during my short stay in Innsbruck 😍Læs mere

• Dag 1.337

Impressionen

24. april, Østrig ⋅ ☁️ 6 °C

Unser Einsatz ist nun vorbei und etwas wehmütig nehmen wir Abschied von "unseren" Büffelbabies. Wurden doch 6 (oder 7🤔) während unseres Aufenthalts geboren🥰

Das Wetter wird wieder besser, wärmer (war ja klar, jetzt wo wir abreisen🙄) und so gehen wir auch nochmal zur Büffelweide hinter dem Haus. In Afrika zahlt man viel Geld, um die Tiere beim Wasserloch zu beobachten. Wir haben es quasi direkt vor der Wohnmobiltüre😉 Okay es sind jetzt nicht die Big Five, aber "Big" waren sie allemal, "unsere" Büffel😅

Wir hatten eine wirklich gute Zeit und wir verabschieden uns mit einem grossen Dankeschön an die Bauernfamilie, die uns diese neuen Eindrücke und Erfahrungen ermöglicht hat🤗 (Anke)

P.S. Wer in der Nähe wohnt oder mehr Hintergrundinfos zu den Büffeln möchte: Es ist der Heldernhof (www.heldernhof.at) kurz vorm Rest. Glashaus am Rohrspitz. Vor dem Stall hat es einen kleinen Hofladen, wo man viele leckere Büffelmilchprodukte kaufen kann😋

• Dag 6

Het sneeuwt! ❄️ 🌨️

2. maj, Østrig ⋅ ☁️ 1 °C

We gingen vandaag van lekker lente naar even terug naar de winter. Op ruim 3000 meter hoogte kan bijna het hele jaar door geskied worden ⛷️. Alleen in de zomermaanden is dit helaas niet meer mogelijk.

Wij kunnen natuurlijk niet skiën, maar wel genieten van het uitzicht!

3 kabelbanen omhoog 🚠, dan sta je met 1 graad 🥶 in de sneeuw ❄️ op de Kitzsteinhorn Gletscher. En tussen de wolken door brak ook nog eventjes de zon door! ☀️

Na een welverdiende Apfelstrudel 🍎 gingen wij weer naar beneden. Terug naar Zell am See, waar wij getrakteerd werden op een mooie zonsondergang🤍☀️

• Dag 5

Zell am See

1. maj, Østrig ⋅ ⛅ 22 °C

We laten Innsbruck achter ons en pakken de trein naar Zell am See. Het ritje brengt ons langs allerlei bekende wintersportplaatsen zoals Kirchberg, Kitzbühel, Fieberbrunn en Leogang. Maar de sneeuw is al even verdwenen.

We komen aan in Zell am See en de zon schijnt. Het is mooi weer om een rondje te lopen door het dorp en langs het meer.

Omdat we tussen het winterseizoen en het zomerseizoen in zitten is alles gesloten. Dit was in Innsbruck ook al het geval. De tientallen kabelbanen en andere publiekstrekkers zijn dicht, maar ook veel bussen en treinen rijden niet. Op zondagen is ook alles dicht tot vele restaurants aan toe. En vandaag, op de Dag van de Arbeid, is opnieuw "alles geschlossen". We moesten goed zoeken maar hebben uiteindelijk toch een geopend terras gevonden. We hebben dus maar gauw een tafeltje gepakt om te genieten van het zonnetje!

• Dag 1

Stopover in Innsbruck

1. maj, Østrig ⋅ ☁️ 16 °C

Taking a break after four hours of driving in Innsbruck, about the halfway point to Venice. Seeing the Alps come into view for the first time on the way is always so exciting! Had some fried noodles and rice from an Asian place for dinner. It was good, but looking forward to ten nights of pizza and pasta from now on! 😂Læs mere

• Dag 4

Boven op de berg! 🏔️

30. april, Østrig ⋅ ☁️ 16 °C

In het dal, Innsbruck, is het 25 graden. Maar wij gaan het vandaag hogerop zoeken! De berg op! ☀️

Helaas is de laatste ski lift gesloten 🎿, dus helemaal op de top van de berg kunnen wij niet komen. Maar via een treintje en een kabelbaan 🚠 komen wij op een kleine 2000 meter hoogte aan. 🏔️

Daar ligt sneeuw, is het uitzicht mooi en kunnen we sleetje rijden 🛷. En daar zeggen wij geen nee tegen!

De sneeuw begint wel flink te smelten en wij snappen nu langzaam waarom de hikes op grote hoogte gesloten zijn. Die zijn nu, helaas, wel een tikkeltje gevaarlijk. ❄️ 🛑

Eenmaal terug in het dal genieten wij nog flink van het heerlijke zonnetje! ☀️

• Dag 3

We dachten te gaan fietsen 🚲

29. april, Østrig ⋅ ☀️ 17 °C

Het zonnetje schijnt en dit voelt aan als de perfecte dag om op de fiets te gaan zitten. Fietsen door het dal in Zillertal. Het viel even iets anders uit…

Vroeg in de ochtend en nog met wat kippenvel op de blote benen 🥶 pakten wij de trein naar Jenbach. Vanaf hier pakken wij het prachtige treintje ‘De Zillertalbahn’. 🚃 🏔️

Met een grote glimlach op ons gezicht reden wij naar het eindpunt. Met het doel om vanaf daar een fiets te huren en door het dal terug te fietsen. 🚴‍♀️

Maar helaas, het verhuurbedrijf was gesloten. Dus de fietsen waren nu even niet te huur. En nu? We hebben de benenwagen gepakt. 🚶‍♀️ 🚶‍♂️

Alsnog waanzinnig mooi, wandelend door het dal met overal om je heen bergtoppen. 🏔️

Helaas niet de hele route kunnen wandelen, want dat was helaas een paar km teveel. Maar het treinritje terug naar Jenbach was gelukkig net zo mooi als heen🤍

Al met al, we hebben kunnen genieten. Zon, bergen en een trein. ☀️ 🏔️ 🚃. En misschien hier en daar wat rode huid, au🦞

• Dag 2

Servus Innsbruck 🇦🇹

28. april, Østrig ⋅ ☁️ 16 °C

De treinreis van gisteren kende gelukkig een goed einde. Vanaf München hadden we de wind in de rug. Met een fijne treinrit door de bergen kwamen we aan in Innsbruck. 👏

Vandaag konden we voor het eerst kennismaken met de stad en het is absoluut geen half werk. Met name de ligging in het dal maakt dat de stad er mooi bij ligt. Want laten we eerlijk zijn, elk straatje knapt er van op als er op de achtergrond mooie bergen te bewonderen zijn. 🏔️

Het oude centrum stamt uit de Middeleeuwen en dat is te merken. Het lijkt soms wel een decor.

Innsbruck was ook de organisator van de Olympische Spelen van 1964 en 1976. 🏅 En daar zijn ze trots op. Vlak naast de stad kun je de skischans al vinden. ⛷️ De schans is weliswaar vernieuwd maar de locatie is nog hetzelfde en het uitzicht nog even mooi. De schansspringers van dienst hebben een fantastisch uitzicht over de stad. Wij hebben mee kunnen kijken vanaf de plek waar de sprong begint maar we slaan nog wel even over.

• Dag 52–54

Parenthèse de la parenthèse (Vienne)

21. april, Østrig ⋅ ☁️ 11 °C

[Raconté par Nils]

Le week-end dernier, Zoé et moi alors séparés par plus de 2000km de plaines et de montagnes, avons tenté de nous rejoindre dans la ville de Vienne.

Cité grandiose tant par sa taille que par son histoire, nous nous sommes empressés de rejoindre les lieux d'intérêt afin de profiter un maximum du temps limité que nous avions à notre disposition.

Nous avons été vite stoppés dans notre élan. Le centre ville était temporairement bloqué, coupé en deux par le passage du grand marathon de Vienne, duquel le plaisir nous fût servit d'y voir passer les meilleurs coureurs.

Suite à cet épisode sportif ayant su ravir mon acolyte, vite se tourna notre intérêt vers une petite place encombrée de restaurants et de kiosques encore fermés à cette heure. Le premier nous ouvrant ses portes fût l'annonceur de notre salut gourmand, nous proposant ainsi le plaisir de déguster un succulent petit-déjeuner méditerranéen.

S'en suivit une course moins agréable entre l'hôpital de Vienne (pour une légère blessure au pouce qui se montra finalement superficielle) et une arrivée retardée à l'auberge.

Ainsi s'achevait la première journée. La suite de cet épisode viennois se composera de gigantesques espaces et bâtiments (cela fait partie des faits qui nous ont le plus marqués) de palais et églises magnifiques, d'espaces verts luxuriants, et de kebab succulents (très nombreux et très appétissants :))
      Photos à l'appui !

Un édifice en particulier a retenu notre attention, moins beau mais tout aussi imposant. Il s'agit de la paire de tour de Flak visible dans tout notre quartier et construite au milieu d'un parc de la ville. Il s'agit de défenses antiaériennes construites par l'armée allemande pendant la seconde guerre mondiale. Ces tours étaient capables de défendre toute la ville des bombardiers et chasseurs alliés, ainsi que d'abriter jusqu'à 30 000 réfugiés.

C'est ainsi que s'achève notre première aventure, entre grandes avenues et bâtisses imposantes, dans un froid sec et un soleil agréable.

Très heureux d'avoir retrouvé ma chère amie, et hâte de vous raconter la suite de notre escapade.

Du kender måske også dette sted med følgende navne:

Republic of Austria, Republik Österreich, ኦስትሪያ, 오스트리아, オーストリア, អូទ្រីស, ଅଷ୍ଟ୍ରିଆ, ออสเตรีย, ອົອດສະເຕຼຍ, An Ostair, Áo, ʻAositulia, Aostria, Aotrisy, Austerrike, Austri, Austria, Áustria, Àustria, Austria nutome, Austrija, Aŭstrujo, Austurríki, Ausztria, Autriche, Avstrii, Avstrija, Avstriya, Avusturya, Awsteriya, Awstria, Awstrija, Awusituriya, Eysturríki, i-Austria, Itävalta, Nuortariika, Oostenrijk, Oostenryk, Öösterriek, Orílẹ́ède Asítíríà, Österreich, Österrike, Østerrike, Ostiriya, Ɔstria, Østrig, Østrigi, Otilisi, Otiriis, Otirishe, Otirisi, Otrîsi, Rakousko, Rakúsko, República d'Àustria, اتریش, اتريش, آسٹریا, النمسا, نەمسا, אוסטריה, Αυστρία, Австрија, Австрия, Австрія, Аустрија, Аўстрыя, ཨསྟྲི་ཡ།, ཨས་ཊི་ཡ, Ավստրիա, ავსტრია, अष्ट्रिया, ऑस्ट्रिया, ઑસ્ટ્રિયા, ఆస్ట్రియా, ಆಸ್ಟ್ರಿಯಾ, ஆஸ்திரியா, ഓസ്ട്രിയ, অস্ট্রিয়া, অস্ট্রিয়া, ဩစတြီးယား, ඔස්ට්‍රියාව, オーストリア共和国, 奥地利

Bliv medlem:

FindPenguins til iOSFindPenguins til Android