East coast of USA 2007

August - September 2007
Po 10 týdnech práce v kempu jsem za vydělané peníze během 14 dní procestoval celé východní pobřeží USA, částečně sám a částečně s českými kamarády z kempu. Read more
  • 16footprints
  • 1.3kkilometers
  • 37kilometers
  • 6kilometers
  • Day 14

New York

September 10, 2007 in the United States ⋅ ☁️ 25 °C

S holkami jsem si dal ráno na Port Authority velké kafé a poté jsme se přesunuli opět na osvědčené místo v Central Parku u hotelu Plaza. Holky tu se mnou ještě chvíli počkali, než je přijmou v hostelu, a já pak zbytek dne čekal na svůj odlet domů a nostalgicky se loučil nejen s New Yorkem, ale celou Amerikou. Letěl jsem totiž až večer, a tak jsem skoro celý let včetně přestupu v Londýně absolvoval v nechvalně slavný den 11. září. Menší obavy jsem měl ještě, než jsem dorazil na Kennedyho letiště, protože byl kvůli policejnímu vyšetřování uzavřen úsek metra před letištěm. Po skoro třech měsících strávených za velkou louží jsem se už ale těšil domů.Read more

• Day 13

Washington - day 2

September 9, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Dopoledne jsem se musel odhlásit z hostelu, a tak jsem s batohem a kufrem na kolečkách využíval jen městského metra, abych nemusel moc chodit. Celodenní jízdenka na metro mi tak umožnila kouknout se do Arlingtonu za řekou Potomac k Pentagonu, do krásné čtvrti Georgetown nebo se vyfotit se u válečného památníku z bitvy u Iwo Jimy. Odtud lze z výšky pozorovat panorama hlavního města, kterému dominuje Washingtonův monument. Na území D.C. totiž nenajdeme mrakodrapy typické pro jiná americká města, protože je zakázáno, aby byla nějaká budova na území půlmilionového města vyšší než budova Kapitolu. Zbytek dne jsem strávil ve východní části parku před Kapitolem a pak čekal v čekárně na půlnoční autobus do New Yorku. Dlouhou chvíli jsem si zkrátil klábosením s dvěma stejně starými cestovatelkami z Česka, které v čekárně čekali na stejný autobus.Read more

• Day 12

Washington - day 1

September 8, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Po noci strávené na letišti ve West Palm Beach jsem brzo ráno nasedl na letadlo směr Washington. Přistál jsem na letišti v Baltimore a musel jsem se tak do D.C. přesunout autobusem. Nejdřív jsem zašel odložit si věci do hostelu a poté jsem vyrazil do parku National Mall a navštívil několik muzeí Smithsonianovy instituce, která jsou pro veřejnost přístupná zdarma. Ve Free Gallery of Art byly k vidění různé artefakty a umělecká díla orientálních kultur Číny, Indie, Japonska či Egypta. V Hirshhornově muzeu byla vystavena všelijaká moderní a futuristická díla. Nejvíc se mi však líbilo ve slavném Muzeu letectví a kosmonautiky. Člověk tu mohl vidět stará cestovní i válečná letadla, od atmosféry ohořelé moduly, družice či použité skafandry kosmonautů. Ještě jsem stihl nakouknout i do Muzea přírodní historie a zde obdivovat např. kostry dinosaurů v jejich životní velikosti. Parkem jsem šel potom západním směrem kolem Washingtonova Monumentu k bráně Bílého domu, v němž byl soudě podle vztyčené vlajky přítomen americký prezident. Po nezbytném fotografování jsem se vydal ke krásnému památníku druhé světové války, od něhož vede známý Bazén až k Lincolnově memoriálu, kde probíhala např. demonstrace proti válce ve Vietnamu zvěčněná i ve filmu Forrest Gump či Lutherův projev "I have a dream". Další mé kroky vedly podél pobřeží řeky Potomac k Jeffersonově memoriálu a posledním, co jsem ten den navštívil, byl Lafayette Park, odkud je vidět Bílý dům z druhé strany.Read more

• Day 11

Miami -> West Palm Beach

September 7, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Dnes jsem se opět oddělil od kluků, kteří ještě zůstávali v Miami, a zbytek dní až do svého odletu jsem trávil na cestě sám. Ve tři odpoledne jsem dorazil městským busem do centra Miami, odkud mi měl jet autobus do West Palm Beach. Měl jsem totiž rezervovanou letenku do Washingtonu právě odsud. S malým kouskem vytištěné mapy v ruce se mi ale dlouho nedařilo lokalizovat zapadlou zastávku greyhoundu. Na místo jsem tak sice dorazil až po čase pravidelného odjezdu autobusu, ale ten měl naštěstí zpoždění. To ale bylo nakonec tříhodinové, a proto jsem měl obavy, abych ve West Palm Beach stihl poslední městský autobus, který ten den na letiště ještě jel, a nemusel tak jít v noci pěšky z nádraží na letiště. Naštěstí se podařilo a na letišti jsem mohl v klidu strávit noc a počkat na můj ranní vnitrostátní let.Read more

• Day 10

Miami - day 2

September 6, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Druhý den ráno jsme si přivstali, abychom se zašli podívat na pláž na východ Slunce nad mořem. Dopoledne jsme vyrazili na obhlídku celé jižní půlky ostrova Miami Beach a odpoledne nemohlo zase chybět lehárko na pláži. Večer se mi pak přihodila těžko uvěřitelná věc. V obchodě se suvenýry jsem narazil na moji kamarádku Andrejku z vysokoškolských kolejí, která zase strávila léto jako au-pair v New Jersey. Chvíli jsme na sebe hleděli, jestli nás oči neklamou, ale jak jsme se vzpamatovali, šli jsme do obchodu nakoupit nějaké pití a oslavili jsme to. Nechyběla ani noční koupačka, ale o půlnoci nás z pláže vyhnala policie.Read more

• Day 9

Miami - day 1

September 5, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

V 9 hodin ráno jsme v Orlandu s Lukášem a Martinem nasedli na autobus a kolem čtvrté hodiny jsme se ubytovali v našem hostýlku v South Beach, kde jsme měli na pokoji ještě tři Australany. Ihned jsme vyrazili na pláž, kde v tuto roční dobu již bylo turistů poskrovnu, ale to nám nevadilo. Spíš naopak. Oceán měl snad třicet stupňů a ve vodě jsem se dokázal rochnit celé hodiny. Říkal jsem si, že takový relax mám jako odměnu za těch 10 týdnů práce v kempu.Read more

• Day 8

Orlando

September 4, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 29 °C

V Orlandu jsme ještě večer naskočili na městský autobus a jeli se podívat do nedalekého Disneylandu. Vstupné už se neplatilo, a tak jsme se mohli nadzemní dráhou aspoň zajet podívat ke známé kouli EPCOT centra. Kluci měli zaplacen hostel v Orlandu ještě na jednu noc, a tak jsem se k nim "načerno" vkradl a mohl si po 4 nocích strávených v autobuse konečně dopřát sprchu a přespat alespoň na rovné zemi.Read more

• Day 8

Kennedy Space Center

September 4, 2007 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Do Orlanda jsem dorazil z Atlanty asi v pět ráno. Musel jsem čekat do osmi, kdy jsem se měl setkat s Martinem a Lukášem, abychom pak společně jeli do Kennedyho vesmírného střediska na mysu Canaveral, který je spravován Národním úřadem pro letectví a kosmonautiku (NASA). Nádraží v tuto hodinu okupovalo pár podezřelých existencí, proto jsem se bál usnout, a tak jsem do sebe hodil šálek kafe. Autobus nás zavezl do městečka Titusville, odkud je to do střediska zhruba 20 km, tudíž jsme se tam museli dostat taxíkem (jízda stála 30 USD). Vstupenka za 40 USD sice nebyla zrovna levná záležitost, ale příležitost podívat se na místa, odkud létají rakety do vesmíru, nešlo odmítnout. Za cenu vstupenky jsme mohli vidět rakety a další vesmírné lodě a objekty v životní velikosti, mohl jsem si zkusit simulovaný start či vidět 3D film o přistání na Měsíci. Bylo také možné nastoupit do autobusů, které rozvážely turisty skoro po celém ostrově. První zastávkou byla rozhledna s výhledem na skutečné startovací komplexy. Autobus se pak přesunul do centra Apollo/Saturn 5, kde byla vystavena skutečná, 111 m dlouhá vícestupňová raketa, která mj. vynesla do vesmíru posádku Apolla 11 na její cestě na Měsíc. Také nám ukázali, jak to vypadá v řídicím středisku před startem rakety do vesmíru včetně odpočítávání. Poslední zastávkou autobusu, během jehož cesty bylo možno z oken vidět všechny důležité budovy včetně velitelství, byla mezinárodní vesmírná stanice, kde jsme nakoukli i do výrobní haly. Bohužel nás tlačil čas, a tak jsme museli spěchat taxíkem zpět do Titusville, abychom stihli autobus do Orlanda.Read more

• Day 7

Atlanta

September 3, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Z Filadelfie do Atlanty na mě čekala nejdelší cesta autobusem na mé pouti po východu USA, která se navíc ještě neplánovaně protáhla na celých 24 hodin. Po přestupu v Richmondu a hodinové přestávce v Charlotte mě od Atlanty dělilo zhruba ještě 5 hodin, když řidič něco na cestě přejel. Dodnes nevím co to bylo, ale byli přivoláni policisté, vzali si od všech kontakty a stáli jsme na místě přes 3 hodiny. Do Atlanty jsme přijeli nakonec s pětihodinovým zpožděním a já měl na prohlídku města ani ne dvě hodiny. Pozdějším spojem jsem dál jet nemohl, protože jsem byl s kamarády na další den v Orlandu domluven na určitou hodinu. Nastoupil jsem proto rychle na metro a dojel do centra Atlanty, kde jsem si prohlídl nádherný olympijský park postavený k příležitosti konání olympiády v roce 1996 Vedle něj stála budova CNN a kousek dál stálo Georgia Aquarium, největší mořské aquárium na světě, a pavilon Coca-Coly. Na prohlídku těchto atrakcí mi bohužel kvůli zpoždění busu nezbyl čas a musel jsem letět zpátky na autobusové stanoviště, odkud mi v 18:45 jel bus do Orlanda. Do autobusu jsem se nakonec dostal jako poslední člověk.Read more

• Day 6

Philadelphia

September 2, 2007 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

V Buffalu jsem večer minulého dne nasedl na autobus a brzo ráno jsem dorazil opět do New Yorku, kde jsem přestoupil na spoj do Philadelphie. Ze stanoviště Greyhoundu v centru města jsem se nejdříve vydal na západ kolem City Hall a po Benjamin Franklin Parkway až k Muzeu umění. To sice mívá o nedělích volný vstup, ale bohužel v době mé návštěvy bylo zrovna v rekonstrukci. Schodiště před muzeem mi připomnělo tréninkové scény z filmu Rocky, který tu má i svoji sochu. Poté jsem se vracel zpátky do centra města opět po Benjamin Franklin Parkway, která je celá lemována stromy a vlajkami všech států světa. Pokračoval jsem kolem Convention Center a Franklin Square až na nábřeží ke slavnému mostu Benjamina Franklina, jenž se táhne přes řeku Delaware do státu New Jersey. Na závěr jsem si nechal historický National Independence Park, kde jsem si zvenku prohlédl Independence Hall, vystál si dlouhou frontu ke Zvonu svobody a spatřil i malou protestní akci válečných veteránů proti válce v Iráku. Místní hrdě označují tuto část města za "nejhistoričtější čtverečnou míli Ameriky", neboť zde byla vyhlášena Deklarace nezávislosti (1776) či schválena americká Ústava (1787). V letech 1790-1800 sloužila Philadelphia jako hlavní město Spojených států. Město mi učarovalo hned na první pohled, ale dojem kazil poměrně velký počet bezdomovců.Read more