Klaar met school en nederland:) Read more Nijmegen, Netherlands

Eindelijk thuis

May 25, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 15 °C

He hoi, daar zijn we dan, eindelijk weer thuis. De laatste loodjes duurden lang, de trein en vliegtuig waren niet gemakkelijk, maar uiteindelijk kwam alles toch bij het rechte eind. Gisteren kwamen we om 16:14 ongeveer aan op Arnhem, en daar stonden de ouders ons op te wachten. Ik wil jullie nog bedanken voor het volgen van ons op reis, voor alle tips en leuke reacties. Speciale SO naar Harry Kempen, die bijna elke keer gereageerd heeft. Ook bedankt aan alle mensen die langs zijn gekomen of reis, of die we hebben ontmoet op reis. Vooral Simon, die twee keer langs is gekomen, ook al gingen zin vluchten niet zo gemakkelijk. En vooral bedankt aan mijn vrienden, die dit avontuur met mij en met elkaar aangingen. Bedankt voor een prachtige reis, waarin we echt samen waren met elkaar. Het was een goed idee, en we hebben het goed gedaan.
    Nu voor de laatste keer, en ook de enige keer dat snel echt snel is: Tot snel.

Laatste dag

May 23, 2022 in Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

He mensen, dit is hem dan, de laatste dag voordat we gaan. We vliegen morgen om 11 uur ofzo plaatselijke tijd. We vliegen naar Singapore, waar we om middernacht naar Berlijn vliegen. Vanaf daar gaan we met de trein naar Arnhem. Hopen dat alles gewoon lukt, zonder enige opstakels. Vandaag gingen we naar Tanah Lot, een tempel op een rotsje. Het was wel mooi, maar we konden niet op de tempel zelf. We zagen nog een heilige slang, die vrij gedrogeerd leek. Daarna gingen we nog een wandelingetje maken, waar we een leuk plekje zagen om de Luwak coffee te proberen. Dat is coffee die uit is gepoept door een luwak, wat een soort vosachtig beestje is. Bij het restaurent konden we ze aaien. We gingen ook nog naar een schilder die wat leuke dingen verkocht. Daarna was het lunchen en naar onze beachbar van de eerste dag hier. We hebben er erg van genoten, maar ons hoofd zit toch op een andere plaats. Die van mij in ieder geval wel. De golven waren wel heel hoog dus dat was erg leuk. De laatste pinguin zal zijn als we in Berlijn zijn. Tot snelRead more

Golven in Uluwatu

May 22, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 28 °C

Hallo, we gingen deze middag op de scooter naar de zuidkant van het eiland, naar Uluwatu. Hier waren heel veel mooie strandjes zei Google maps, en was ook een dans die Jesse graag wilde zien. We stonden weer eens lekker laat op, en gingen net weg toen de schoonmaakster kwam. Die hebben we blijkbaar ook nog, om het een beetje down to eart te houden. We willen niet te luxe gaan leven natuurlijk. Daarna reden we een halfuurtje naar een strand wat er erg mooi uitzicht. Toen we er aankwamen was het een klif. We moesten een muurtje over klimmen om een trapje te vinden dat naar beneden liep. Op het strand speelde zich een natuurgeweld af, met harde golven vol met zand, tegen scherpe rotsen. Best gevaarlijk eigenlijk, maar wel heel mooi. Hier waren ook wat grotjes waar we in konden zitten, om te schuilen tegen het water. Heel goed werkte dat alleen niet. Daarna gingen we door naar strand nummer 2, Warr heel veel surfers waren. Hier dronken we een cola en gingen toen al snel weer weg. Emiel en Ruben gingen zwemmen, de rest durfde toch niet. Hierna aten we een broodje bij La Baracca en gingen we naar een beachbar met een zwembad, om het zand uit onze zwembroek te legen. Daarna was de tempel met de Kecakdans aan de beurt. Dit is een hele speciale Balinese dans, uitgevoerd door een koor van zo'n 70 man die acapella zingen en geluiden maken. Het is een show van ongeveer een uur, en verteld een Hindoeïstisch epos. Het was erg mooi en heel indrukwekkend. We zaten op een mooie plek, op een hoge klif, en dat zorgde voor een waar spectakel. Morgen is onze laaste dag. Van de hele reis. Heel raar om dat te zeggen. Maar we houden jullie op de hoogte. Tot snelRead more

Waterbom

May 21, 2022 in Indonesia ⋅ 🌙 27 °C

Hallo lieverds, vandaag gingen we naar Waterbom, het beste waterpark van Azië, als Google moet geloven. Jasmijn had ons het waterpark aangeraden. Het waterpark was qua oppervlakte volgens mij kleiner dan die in Phnom Penh, maar het was stukken mooier en compacter. Ze hadden heel veel leuke glijbanen, die toch wel serieus snel gingen. We kwamen vaak uit de glijbaan met nog wel wat kleine pijntjes over ons lichaam. Er zullen misschien nog wel wat blauwe plekken van komen. Het was wel erg leuk. We gingen ook op de foto met Dylan, de supergave mascotte van Waterbom. Onze favoriete glijbaan was de familieband of de boomerang. Youp voelde zich gisteren niet zo goed, maar gelukkig was hij vandaag fit genoeg om mee te gaan. Gisteren hadden we een kleine rustdag en hebben we alleen wat lekkere dingetjes gegeten. Dicht bij ons in de buurt zit een restaurant met een soort buffet, waar je voor iets meer dan een euro kan eten en drinken. En lekker dat het is. Een goede keuken heeft dit land, en jammer dat we er niet zo lang van kunnen genieten. Er zijn nog veel gerechten die we willen proberen. Tot snelRead more

Bali en ubud

May 20, 2022 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Hey mensen! Gisteren gingen we naar Ubud. Dat is een klein stadje landinwaarts op het eiland, waar hele mooie natuur te vinden is. We hebben scooters gehuurd, dus een uurtje rijden was voor ons geen probleem. De mensen rijden hier wel vreemd, en het is erg druk op de weg, dus echt comfortabel is het niet. Mooi was het wel. Onderweg hebben we heel veel foto's kunnen knippen, maar helaas kan ik maar 10 foto's toevoegen, dus de rest moet je maar aan je reiziger vragen als je dat echt wilt. In Ubud gingen we wat tempels/paleizen in, maar die waren allemaal vrij klein, dus we waren er ook snel uit. Bali is, in tegenstelling tot de rest van het land, Hindoestaans. De tempels zijn daardoor erg knus en mooi versierd. Mijn persoonlijke favoriet was de lotusbloem tempel, Saraswati tempel geloof ik. Dit was een klein gebouwtje, met daarin een hele grote tuin gevuld met water en lotusbloemen. We konden hier ook lunchen, maar dat hebben we niet gedaan. De meisjes stuurden ons een leuke Italiaan om te lunchen. Daar hebben we gegeten en het was heerlijk. Goed Italiaans eten zoals Italiaans eten hoort. Daarna gingen we nog wat rijstvelden bezoeken. De rit hiernaartoe was vele malen mooier dan de weg naar Ubud. De rijstvelden vielen ook niet tegen. Ruben had z'n drone meegenomen, dus we hebben mooie filmpjes gemaakt. We gingen daarna nog naar rijstterrassen, die ook al heel mooi was. Daarna gingen we naar huis en lekker chillen. Ubud had een hele chill en hippe vibe, net als de rest van het eiland eigenlijk. Het is een soort Ibiza, maar dan met minder Amsterdammers en rustiger. Vandaag hebben we een rustdag, en gaan we misschien nog een strandje pakken. Tot snelRead more

Laatste dagje en Indonesië

May 17, 2022 in Indonesia ⋅ 🌧 28 °C

Hallo lieve mensen, we zijn eindelijk weer allemaal samen. Ruben vloog vanochtend vroeg naar Bali, wij een uurtje later. We zitten in een heel mooie villa, met zwembad. We hebben nog niks van het eiland gezien, omdat we laat aankwamen en wat dingetjes moesten regelen. Het is hier ook een uur later dan in Thailand en Vietnam. Gisteren wilden we de Xu Chi tunnels bezoeken, in Ho Chi Minh-stad. Helaas wisten we niet hoe we er moesten komen, scooters wilden niet en bus duurde te lang. Toen gingen we maar wat rondlopen in de stad, en naar de H en M. We hebben hier prachtige outfits voor elkaar uitgezocht, die van youp kunnen jullie bewonderen. Zo gaan we eten, en morgen genieten van het eiland. Tot snelRead more

Ruben en mamush gaan schieten

May 15, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 33 °C

Hallo allemaal. Ik, Ruben, maak hier even een korte samenvatting van wat ik heb gedaan sinds de laatste post waar ik in zit tot ik weet bij de jongens ben aangesloten.
    Mamush was ook in chiang mai dus ik heb hem meteen de eerste avond dat we er beide waren ontmoet. Eerst nodigde zijn gezin me uit om mee te eten wat ik erg leuk en gezellig vond. Na het eten was ik uit gegaan met Mamush. De dag erna ging Mamush met zijn familie een uitje doen en was ik voornamelijk aan het chillen en aan het bijkomen van de dag ervoor. Ik ben nog wel uit gegaan maar dat was niet de leukste keer tot nu toe. De volgende dag had ik met Mamush afgesproken om naar de schietbaan te gaan, dat stond immers nog op mijn bucketlist voor deze reis. We werden keurig opgehaald bij ons hostel en afgezet bij de schietbaan waar onze chauffeur op ons bleef wachten. Toen zijn we naar binnen gegaan en hebben we wapens uitgekozen en gingen we schieten. Mamush had een pistool (ik weet niet meer welk model) en een Shotgun. En ik koos voor een Glock en sniper. Wat we wel gek vonden is dat we geen enkel contract moesten tekenen. Maar goed dat hield ons niet tegen want voor de rest zag het er als een degelijke club uit. Eerst schoten we met de pistolen en toen met de zwaardere wapen. We vonden het erg gaaf en heel leuk om te doen. Daarna zijn we weer in de avond uit gegaan. De dag erna moest ik in de avond de nachttrein naar Bangkok pakken, dit leek in het begin een top trein te zijn maar toen na 12 uur s’nachts het licht nog niet uit ging begon ik het minder leuk te vinden. Ik kon gelukkig nog wel wat slapen en toen ik in de ochtend aan kwam was ik redelijk uitgerust. Ik had al wat gezocht naar een plek waar ik goedkoop een pcr test kon doen, helaas was de goedkoopste alsnog duur. Ik zat wel bij een heel chique ziekenhuis en na wat handtekeningen en gegevens van mij kon ik redelijk snel mijn test doen. Ik ging toen naar mijn hotel. Mijn moeder had mij beloofd om 1 nachtje een lekker luxe hotel te boeken en even te genieten. Daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Ik had een heerlijk bed, roomservice een groot zwembad waar niemand zwom en ik ben zelfs nog naar de gym geweest in de avond. Ik kreeg in de avond ook de uitslag van de pcr test wat mij toch een gerust gevoel gaf. Ik kwam helaas pas om 01:30 in slaap (ik denk dat het feesten mijn ritme een beetje heeft aangepast). De volgende ochtend ging de wekker om 04:00 omdat ik de vlucht moest halen. Ik had me snel klaargemaakt en liep door de loopbrug van het hotel naar de AirPort. Op de AirPort was al een flinke rij bij het inchecken, gelukkig verliep het allemaal oké en was ik goed op tijd bij de gate. De vlucht was prima, alleen was ik wel kapot. Ik heb gelukkig wat kunnen slapen tijdens de vlucht. Ik kwam de volgende ochtend aan op Bali en na wat papierwerk kon ik het land in. Ik had afgesproken om op de jongens te wachten aangezien zij maar een uurtje later aankwamen. Uiteindelijk heb ik ruim 3 uur gewacht voordat ik weer herenigd was met de groep. De rest staat in de penguin hiervoor. Vanaf nu maak ik geen losse penguins meer omdat ik weer bij de groep ben.
    Dus tot de volgende gezamenlijke penguin:)).

Youps verjaardag

May 14, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 34 °C

Hey hey mensen, youp was gisteren jarig en dus was het feest. Eergisteren vlogen we naar Ho Chi Minhstad, waar jona ons de volgende dag zou ontmoeten. Hij had alleen een plannetje gesmeed, en kwam veel eerder aan dan we dachten. Dus kwam Jona gezellig langs om Youp wakker te zingen met een taartje. Hierna gingen we wat verder dutten, en daarna naar het Vietnamoorlog museum. Het museum was ongelofelijk heftig. De foto's waren hartverscheurend en vaak genoeg niet om aan te zien, en we hebben er veel van geleerd. Een erg intens begin van de dag, zoals we wel vaker hebben. Daarna gingen we lekker lunchen, en toen een middagdutje doen. We hadden namelijk grootse plannen voor de avond. Youp wilde eerst naar een skybar, daarna een rooftopbar om te eten, dan uitgaan, en de rest wilde daarna nog Songfestival kijken. Lange dag dus. Als eerste wilde we dus de top van de stad zien. We gingen naar Landmark 82, het hoogste gebouw van de stad. We mochten zomaar naar boven, waar we een prachtig uitzicht hadden. We zaten op de 75e verdieping. We konden de hele stad zien. Hier hebben we een drankje gedaan en een taartje gegeten, en daarna was het geld ook wel op. Het was vrij duur, maar je betaalt ook voor de locatie. De mensen om ons heen waren een stuk rijker, en we pasten er niet echt bij. Maar ja, Youp wordt maar één keer 20. De rooftopbar was een stuk minder hoog, maar wel een hele chille plek. We hebben hier wat drankjes gedaan en heerlijk gegeten. Youp had een flesje wijn gehaald, en Emiel had nog een een genereus rondje gedaan voor zijn verjaardag. Erg luxe allemaal. Daarna ging het luxeniveau snel het raam uit. We gingen wat bier halen bij de super, en die in een park met ratten opdrinken. Het was wel heel gezellig, want Hektor kwam nog langs (uit Cambodja). We gingen daarna nog even uit en snel naar huis om Songfestival te kijken. Was het goed? Nee. Was het leuk? Ja. Een hele leuke dag gehad met z'n allen. Tot snelRead more

De afgelopen dagen van ruben

May 13, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Hallo allemaal, ik was te laat met het sturen van foto’s en daarom zit ik niet in de vorige footprint. Hier een update over mijn tijd in het noorden van Thailand. Tijs Casper en ik hebben een pak op maat laten maken, we moesten hiervoor een paar keer terugkomen. Het eindresultaat is te zien in de foto’s, we zijn er heel blij mee. Maar ja het kan ook niet anders dan goed staan bij deze 3 knappe jongens. De eerste 3 foto’s zijn van eergisteren, dat was de laatste avond met Tijs en Casper. Die gaan weer terug naar Nederland. Tijs en ik vonden het leuk om overdag nog naar een museum te gaan. Dit was erg leuk alleen vonden we het wel een beetje aan de kleine kant voor wat we hebben betaald. Ook hebben we die dag de pakken opgehaald en vond we het allemaal een goed idee om naar een heel luxe restaurant te gaan. Het eten was heerlijk en we voelde ons echte heren. Het restaurant had een Michelin keuring gehad en dat was ook wel te merken aan de kwaliteit (en de prijs), maar het was zeker de ervaring waard. Op de laatste foto zie je hoe we nog wat souveniertjes hebben gekocht voor het thuisfront.
    Ik zit nu in chiang mai en heel toevallig is Mamush hier ook. Hij is op vakantie met zijn ouders. Gister hadden ze me uitgenodigd om mee te eten, dat was super gezellig en na het eten zijn Mamush en ik uitgegaan. Vandaag ga ik met Mamush naar een schietbaan want ik wil dat een keertje hebben gedaan op reis. Daar krijgen jullie vast nog wat foto’s van in de volgende penguin.

Nog even een kleine update over mijn plannen: ik zou de 15e naar Bali vliegen en had een goedkope vlucht gevonden. Helaas is mijn ticket geannuleerd en nu heb ik een ticket geboekt wat duurder is dan de vlucht naar huis. Ik kom nu de 17e aan in Bali en zie de jongens daar dan weer. Ik heb zin om ze weer te zien, en om weer lekker te feesten met ze.
    Tot de volgende penguin.

Duong dong

May 11, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

Hallo knaapjes en knapinnen, gister was onze laatste dag met de scooters, dus die wilden we goed gebruiken. Eerst reden we naar ene lekker rustig strandje, met de algemene naam Long Beach. Op bijna elk eiland is wel een Long Beach te vinden, dus zo heel gaaf was dat niet. Daarna wilden we lekker een broodje gaan halen in de stad, Duong Dong. Onze broodjesplek van de dag ervoor was om een vage reden gesloten, dus gingen we maar even ergens anders eten. Uiteindelijk stranden we in een toch vrij charmant plekje met goede prijzen, en vrij lekkere loempiaachtige gevalletjes. Alleen de knoepertje hard gekookte eitjes in de loempiagevalletjes waren wat minder. Na (of voor het eten, ik heb geen idee meer) gingen we wat tempels opzoeken. Deze waren niet heel indrukwekkend, maar de mooiste foto's heb ik voor je op een feitje gezet. Toen gingen we naar een parelwinkel. De parels uit Phú Quoc staan internationaal bekend als een van de beste parels ter wereld. Daar moeten wij, als jongens die na 6 maanden reizen geen geld meer hebben, natuurlijk even naar gaan kijken. De parels hadden prachtige kleuren en waren erg indrukwekkend. Soms waren de kettingen en oorbellen nog best leuk. Wel te duur allemaal, dus we hebben helaas niks gekocht. Sorry dames in ons leven. Na even lekker chillen in de airco wilden we weer gaan eten bij onze broodjesplek, maar die was nog steeds dicht!
    Vandaag leverden we de scooters in en hadden we een thuisdag. Lekker lezen bij het zwembad, in de airco liggen en eten. We namen een grab en konden toch gewoon naar onze broodjesplek! Wat een feest. Wel kleurt het water ons haar groen, wat toch een vrij onhandige bonus van het water is. De verkoeling was wel welkom, aangezien het vandaag gods gloeiend heet was. Tot snel

Jona: Ik ben gisteren aangekomen in Dalat in echt een geweldig hostel waar ik nu al heel veel nieuwe mensen heb leren kennen. Gisterenavond op pad en lekker een hotpot gegeten met een grote groep backpackers. Vanochtend heb ik met een iemand door Dalat gewandeld en een koffietje gedronken, wat erg gezellig was. Daarna meteen met een groep van vijf Duitse gasten mee naar een wijnproeverij waar we drie heerlijke wijnen konden proeven voor slechts 3 euro per persoon inclusief rondleiding! Laatste filmpje laat zien dat we ook veel romance meemaken;) Erg benieuwd naar vanavond, wordt vast leuk, groetjess.