viajó a 20 países Leer más
  • Día 263

Ouders!

16 de abril de 2023, Australia ⋅ 🌧 15 °C

En toen waren Fred en Joke hier! Heel gek om ze weer te zien, en ook zo snel weer gewoon. Jullie hebben waarschijnlijk ondertussen van hun al het meeste gehoord en gezien wat we hebben gedaan dus ik zal niet te veel opschrijven.
    Het was wel heel leuk om soort van ‘mijn’ Australië te laten zien. Alle gekke dingen hier die voor mij ondertussen al heel normaal zijn. En ik had sommige dingen al gezien, zoals Hobart, dus ik kon ze meenemen om dan mijn favoriete plekjes te laten zien, als een echte tour guide. Ook onderweg waren er sommige dingen waar we een detour voor moesten maken zoals de mural stad, want ik wist dat dat goed in de smaak zou vallen 😁
    Gelukkig waren er ook genoeg plekken die ik nog niet had gezien. En ook dingen gedaan die ik zelf nooit zou doen, zoals naar Platypus world om met platypus en echidnas te knuffelen! (Niet echt, maar ze kwamen wel heel dicht bij)
    En de route kwam door Smithton, waar Nik nog steeds aan het werk was, dus toen zijn we met z’n alle uit eten geweest! Vond het heel leuk dat ze elkaar hebben kunnen ontmoeten, want geen idee wanneer de volgende mogelijkheid daarvoor is natuurlijk..
    De twee weken zijn super snel voorbij gegaan maar ik ben heel blij dat ze langs zijn geweest, het was super gezellig
    😊😊
    Uiteindelijk met dit rondje heb ik wel echt bijna alles in Tasmanië gezien, alhoewel ik nog graag weer terug zou willen voor een paar meerdaagse hikes die ik uiteindelijk niet heb kunnen doen!

• Día 252

Tassie pt 2

5 de abril de 2023, Australia ⋅ ☀️ 16 °C

Na Hobart zijn we naar New Norfolk gegaan, ongeveer een uur van de stad. Het hoogtepunt hier was een enorme antiek winkel (met lieve kat) op een terrein waar overal gekke oude objecten stonden en verroeste auto’s en nog veel meer. Heel leuk om rond te lopen. Er was zelfs een verlaten oud asylum waar ze nu ghost tours doen. Brrr
    De volgende stop was Mount Field NP met weer prachtige alpine omgeving. We kwamen zelfs een skilift tegen want je kan daar ook skiien in de winter. Het lijkt best bewolkt op de foto’s maar in de vallei waar we kampeerden hadden we eindelijk een paar warme zonnige dagen.

Ondertussen waren we ook op zoek naar werk want we hadden het een beetje gehad met het rondreizen. Ik was natuurlijk al sinds begin januari non stop aan het reizen en Nik daarna met mij ook. En Fred en Joke kwamen natuurlijk snel en aangezien ik de auto mee nam moest Nik iets vinden waar hij die paar weken kon blijven! Dus toen zijn we terecht gekomen op een aardappel farm in Smithton, in noord west Tasmanië. Hier konden we terecht in een huis samen met een ander backpacker stel, dus dat was lekker. Ik heb daar uiteindelijk maar een week gezeten, maar Nik heeft daar 5 weken gewerkt en lekker wat geld kunnen verdienen.
    Ik moest natuurlijk weer terug naar Hobart om de ouders op te pikken! 😁 Dat was ongeveer 6 uur rijden, maar heb ik in 2 dagen gedaan. Was ook wel leuk om weer in mn eentje met de auto op stap te zijn alhoewel het heeeeel koud was (2 graden snachts) dus heb er niet echt van kunnen genieten..

• Día 244

Tassie pt I

28 de marzo de 2023, Australia ⋅ 🌧 15 °C

Alweer 2 weken op Tassie! We zijn dus eerst naar Cradle Mountain gereden, met een tussenstop in Sheffield, ‘Town of Murals’. Hierna werd het een beetje te koud voor ons in het binnenland (6 graden snachts, niet ideaal voor kamperen) en we waren hiervoor natuurlijk ziek en de 2 lange intense hikes in Cradle waren misschien een beetje veel, dus we wilden naar de kust om hopelijk wat warmer weer mee te pakken en beetje te rusten.
    Dus we zijn in Freycenit NP op een mooie camping aan het strand gaan staan. Ik ben daar nog Mt Amos op geklauterd (kreeg een beetje Cradle Summit flashbacks, maar in de zon dit keer!).
    Hierna wilden we even wat anders dus zijn we naar Hobart gereden en daar een paar nachtjes gaan sightsee-en. En Hobart verbaasde me heel erg! Het is by far mijn favoriete stad in Australië! Ik denk dat dat vooral komt omdat het heel erg Europees aanvoelt haha, en er zijn veel leuke hippe barretjes en winkeltjes. Én een héél vet museum: Mona ‘Museum of Old and New Art’. Het gebouw zelf was al kunst, net of je in een James Bond villian hideout rondliep, of een sci-fi movie. Was zeker een geslaagd city tripje :)

• Día 229

Cradle Mountain appreciation post

13 de marzo de 2023, Australia ⋅ ⛅ 15 °C

Eerste grote stop in Tassie: Cradle Mountain! Zijn er maar 2 dagen geweest maar het was zo mooi dat het z’n eigen post verdient.
    Cradle Mountain is het hoogste gebied van Tasmanië en dus ook echt alpine gebied. Het is al niet zo warm hier nu wij er zijn maar als je op 1500 meter rond gaat lopen moet je wel echt goed voorbereid zijn. Op de berg was het rond 8 graden brrr, maar we waren goed ingepakt. Onze camping lag in de vallei, dus hier was het gelukkig iets minder koud. En er waren warme douches (wat hier ondertussen een must is!)

De eerste dag was het heel mistig en liepen we eigenlijk de hele dag door de wolken. Het had wel wat mysterieus en dramatisch, maar je komt natuurlijk eigenlijk voor de uitzichten. Maar maakte wel voor mooie plaatjes.
    De 2e dag wilden we Cradle Mountain Summit doen, maar de voorspelling was weer heel slecht en we waren bijna niet teruggegaan omdat we niet zo een zin hadden om weer de hele dag in de mist te lopen. Maar toch gegaan en dat heeft goed uitgepakt want zodra we de berg op gingen brak het helemaal open 😍 Een deel van de wandeling was hetzelfde als de dag ervoor maar we herkenden het bijna niet meer terug want opeens was er uitzicht!
    De Summit was wel echt een ervaring. Het was een uur lang puur handen en voeten klauteren over rotsblokken. Wel leuk maar wel zwaar. Maar het helemaal waard.

Op de eerste dag liepen we bijna direct tegen een Echidna aan (helaas geen goede foto kunnen maken), dit zijn egel-achtige dieren indezelfde familie als het vogelbekdier. En vlak erna struikelden we bijna over een wombat en wombat baby! Helemaal in de wolken. Maar toen we de 2e dag terug liepen door de vallei hebben we wel meer dan 10 wombats gezien en die waren ook zeker niet schuw. Zo schattig!

• Día 217

Canberra en meer

1 de marzo de 2023, Australia

Om maar even met de deur in huis te vallen: zoals jullie nu waarschijnlijk al allemaal hebben gehoord, is mijn reisgenootje waarmee ik sinds Brisbane reis ondertussen mijn reisvriendje geworden. (Klinkt goed, natuurlijk niet alleen voor tijdens mijn reis) Hij heet Nik, komt uit Keulen en is net 30 geworden. Heb ook meteen maar even een foto toegevoegd. Zo.
    Fred en Joke komen natuurlijk half april mij opzoeken op Tasmanie, en aangezien het hier bijna winter wordt, had ik besloten om zsm naar Tasmanie te rijden, om zo hopelijk nog wat goed weer mee te pakken om wat hikes te doen die ik niet met Fred en Joke zou doen. Dus na de Blue Mountains ben ik via de binnenlandse weg naar Melbourne gereden om daar op 11 maart de ferry naar Tassie te pakken.
    Onderweg nog wel gestopt in Royal NP, waar we een mooie coastal track hebben gedaan, en Morton NP om weer eens wat mooie watervallen mee te pakken. Ook wilde ik graag naar Canberra, hoewel dat een reputatie heeft van ‘niks aan’. En het was inderdaad een gekke stad. In de middle of nowhere verrijst er opeens een stad, en het ziet er allemaal heel perfect gepland uit. Wel een aantal mooie musea en veel groen, maar na een paar dagen heb je het ook wel weer gezien.
    We wilden in Kosciuszko NP een meerdaagse hike gaan doen, daar vind je de hoogste berg van Australië, en je kan daar skien in de winter, dus een heel ander soort natuur dan de rest van het land. Alleen werd eerst Nik ziek, en daarna ik nog erger, dus we hebben eigenlijk tussen Canberra en de ferry naar Tassie niks kunnen doen. Heel jammer maar so be it. Om beter te worden hadden we een huisje op een holiday park geboekt voor 2 dagen, en hoewel we daar ook niks hebben gedaan was het heel lekker om even binnen te zitten en tv te kijken op de bank 😋

• Día 208

Blue Mountains

20 de febrero de 2023, Australia ⋅ ⛅ 30 °C

Na Sydney was het weer tijd voor natuuuurrrr: de Blue Mountains om precies te zijn! Keek ik al een tijdje naar uit. En ik kan al meteen zeggen: het was zooo mooooi 😍
    Ik was weer even in mn eentje want mn reisgenootje was met zijn broer op stap, maar vond ik ook wel even lekker :)
    Heb een aantal hele mooie wandelingen gedaan, met om elke hoek weer een nieuw prachtig uitzichtpunt. En ook de ‘Grand Canyon’ walk, waar je een canyon ingaat en daar langs de rivier en onder watervallen doorloopt.
    Ik verbleef op een gratis kampeerplaats en dat was echt een pracht plek! Met wc’s en prive plekjes naast een kabbelend beekje. Helaas was er voor mijn laatste dag zo veel regen en kou voorspeld dat ik een nacht in een hostel heb geboekt, maar dat was ook top! Echt zo een berg chalet met open haard. Dus uiteindelijk helemaal allemaal niet zo erg.

• Día 202

Sydney

14 de febrero de 2023, Australia ⋅ ☁️ 21 °C

Ik ben een week in Sydney geweest, zodat ik rustig mijn tijd kon nemen om alles te zien en rond te lopen. Was ook fijn om weer even voor langere tijd op 1 plek te zijn, én een hostel (met rooftop zwembad!).
    Uiteindelijk heb ik vooral gewoon rondgelopen door Sydney en niet veel specifieke of spectaculaire dingen gedaan, maar het was wel leuk. Het was mijn reisgenootjes verjaardag en zijn broer was op bezoek dus vooral met hun gezellig drankjes gedaan etc.
    Het meest indrukwekkende vond ik toch wel de Opera House. Ik had er niet heel veel verwachtigen van maar om het zo van dichtbij te zien is het toch wel indrukwekkend. Zag er ook heel anders uit dan ik dacht!
    Verder vond ik de stad niet heel bijzonder eerlijk gezegd. Vond het na een week wel weer genoeg geweest!

• Día 195

Down the coast we go

7 de febrero de 2023, Australia

Ik ben ondertussen in Sydney, maar heb op de weg naar beneden nog veel moois gezien! Heb gekampeerd bij een oude convict gevangenis, aan het strand, aan een meer in Myall Lakes District, naar een Koala hospital geweest (zooo cute), en natuurlijk een waterval bezocht! Ellenborough Falls is de hoogste single drop waterval in NSW en de op 1 na hoogste in Australië (bij de hoogste ben ik ook geweest in QLD als jullie je dat nog kunnen herinneren ;)) Heel indrukwekkend weer.

In Port Stephens ben ik gaan sandboarden. Dit was in een prachting duin landschap. We werden erheen gereden in een 4WD bus want het was echt in de middle of nowhere, heel mooi, net een echte woestijn. Ze deden er zelfs kameel ritjes maar dat hoefde dan ook weer niet van mij ha.

Ben ook gaan wijnproeven in Hunter Valley, dit is ongeveer een uur landinwaarts van Newcastle (dat dan weer ongeveer 1.5 uur boven Sydney ligt) en één van de bekenste wijnregios in Australië. Ik had nog nooit echt zoiets gedaan dus was heel leuk! Ook nog een nachtje in Newcastle geweest, dit is een echte oude industrie en havenstad en voelde best wel Engels, hoewel dat misschien ook kwam omdat het regende haha.

Nu dus een paar dagen in Sydney, dan Blue Mountains en dan weer verder naar het zuiden!

• Día 189

Nu echt in NSW

1 de febrero de 2023, Australia ⋅ ☀️ 19 °C

Na ons Girraween avontuur (echt de allerlaatste keer in QLD!) zijn we weer naar de kust gereden. Onze eerste stop was Yamba, het ‘byron bay van 20 jaar geleden’. Het was inderdaad vergelijkbaar maar een stuk rustiger. Hier hadden we surfboards gehuurd maar nadat we die helemaal naar het strand hadden gesjouwd kwamen er een paar surfers uit het water en die zeiden tegen ons dat ze net haaien hadden gezien. Dussss wij hebben maar weer rechtomkeerd gemaakt! Wel ons geld terug gekregen 😁

Hierna zijn we naar Coffs Harbour gegaan, waar de hoogtepunt van mijn week The Clog Barn was. Een miniatuur Nederland, mét kroketten en poffertjes! Ze hadden helaas geen Calvé pindakaas, maar wel wat stroopwafels meegenomen. Geen idee waarom het daar was, maar het was heel grappig om te zien. Echt net de Zaanse Schans maar dan anders.

Hierna zijn we naar Dorrigo NP geweest, en een mooie hike gedaan met -natuurlijk- veel watervallen. Onze camping had een prachtig uitzicht over de ‘Australian Alps’ én een enorme waterval als privé zwembad. Was niet slecht.

• Día 182

Girraween NP en Australia Day!

25 de enero de 2023, Australia ⋅ ⛅ 18 °C

Na Byron zijn we weer inland gegaan, naar Girraween National Park. Dit ligt net over de grens in Queensland, dus mijn tijd in NSW was voorlopig van korte duur! (Het tijdsverschil tussen de staten is ook nog is 1 uur dus we gingen weer terug in de tijd) In Girraween hebben we een aantal mooie hikes gedaan en veel kangaroos gezien!

Op 26 januari was het Australia Day (hoewel sommigen het ook wel Invasion Day noemen) en dat is een grote nationale feestdag. Wij waren dus ergens in het binnenland maar dachten: in zo een plattelands stadje gaat het vast helemaal los (dit was dan weer in NSW, en dus weer een uur later ha) Maar dat viel een beetje tegen. De ene kroeg was om 9 uur al dicht, en bij de ander zat er alleen een groep locals een beetje te zitten. Helaas dus niet zo een groot feest als ik had gehoopt, en het regende ook nog eens keihard de hele avond en de was hing nog buiten. Maar ach, volgende keer beter.

We zijn toen weer via een andere weg terug richting de kust gegaan, alleen halverwege kwam mijn reisgenootje er achter dat zijn speaker nog aan de oplader hing bij de toiletten in Girraween… dus toen zijn we weer terug gereden naar QLD! Even een korte pitstop terug in de tijd, maar de speaker stond er nog na 2 dagen! Dat was dan wel weer een fijne boost in vertrouwen in de mensheid 😁

Únete a nosotros:

FindPenguins para iOSFindPenguins para Android